Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да се предупреждаваме нощно време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Да се предупреждаваме нощно време

    Аз пък не предупреждавам за КАТ. И се дразня като почне цяла колона да ми светка насреща. Мерси, но наистина не изпитвам такава нужда по шосетата. Да не говорим, че това присветкване за КАТ обезценява истинските предупреждения...

    Я, да ви попитам, ако при ограничение 90 км/ч, карате примерно със 100 км/ч и ви присветнат, на колко ще намалите? На 90 км/ч или примерно на 40 км/ч?

    Защото на мен ми се е случвало следното, карам с 90 км/ч, насреща ми присветкват... да, ама аз съм си в ограничението, писнало ми е от предупреждения за КАТ и просто ги игнорирам... обаче зад завоя нямаше КАТ, а стадо овце... едва спрях

    Та каква казвате, че е сигнализацията, която предупреждава за истинска опастност?
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #47
      До: Да се предупреждаваме нощно време

      Първоначално публикуван от b_petkov Преглед на мнение
      Това с десния мигач наистина е много относително.

      Шофьор "Х" вижда, че за него някой дава зор да го изпреварва. Преценява че има достатъчно разстояние до идващия насреща автомобил и дава десен мигач.
      Шофьор "Y" вижда мигача и тръгва да изпреварва.
      Само че идващия насреща автомобил се движи с 200
      Краят на историята оставям на вашето въображение.
      Извинявайте, но да разчитам на нечия друга преценка, за това как да шофирам (било то колега на пътя, КАТ, или пък някой мой спътник), е нема такъв филм.
      Знаците които ти дава камиона пред теб - те са само като допълнителна помощ ( все едно гледаш с още с две очи от по-високо ), а не сигнал за изпреварване.
      Ако ти си гледаш кефа в колата и нямаш идея за изпреврване - този сигнал НЕ Е ЗА ТЕБ !
      Ако си вече на полусъединител и чакаш условия за изпреварването - е - за теб е тази помощ от предния колега !
      Освен това - показва , че този отпред те е забелязал вече и се съобразява стеб ! Няма и той да изпреварва и да ти пречи .
      Все пак - ти натискаш педала на газта !


      Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
      Аз пък не предупреждавам за КАТ. И се дразня като почне цяла колона да ми светка насреща. Мерси, но наистина не изпитвам такава нужда по шосетата. Да не говорим, че това присветкване за КАТ обезценява истинските предупреждения...

      Я, да ви попитам, ако при ограничение 90 км/ч, карате примерно със 100 км/ч и ви присветнат, на колко ще намалите? На 90 км/ч или примерно на 40 км/ч?

      Защото на мен ми се е случвало следното, карам с 90 км/ч, насреща ми присветкват... да, ама аз съм си в ограничението, писнало ми е от предупреждения за КАТ и просто ги игнорирам... обаче зад завоя нямаше КАТ, а стадо овце... едва спрях

      Та каква казвате, че е сигнализацията, която предупреждава за истинска опастност?
      Всяко присветване повече от един път - показва " повишено внимание "
      Това значи - виж какво си сгрешил и се поправи ( може да караш на дълги , може да си с превишена , а може да си без фарове и каквото се сетиш )
      Обикновено - предупреждението за КАТ е само 2 ( две ) премигвания и освен това - ще ти примигнат и следващите колеги !
      Когато са повече от 2 ( две) примигвания - три или повече - това значи " СЛЕДВА НЯКАКВА ОПАСНОСТ - намали скоростта и внимавай ".

      Има още един сигнал за КАТ - когато ти покажат с показалеца "въртене на полицейски буркан " над главата.
      Сигнал за фаровете - когато с палеца и показалеца ( успоредни) обхванеш едното око и движиш този знак напред-назад !
      Сигнал за мигач - с палеца , показалеца и безименния пръст - събираш и раздалечаваш палеца и останалите пръсти.
      Сигнал да намалиш скоростта за опасност или препятствие - с отворена длан движение от горе на долу няколко пъти .
      Сигналите с мигачите - ги обсъдихме.
      Сигнал "БЛАГОДАРЯ "- след изпреварване или при нужда да благодариш - пускаш авариини за 2-3 примигвания .
      Също Благодаря - с две кратки просвирвания с клаксона.
      Сигнал притесняваш ме( ако този отзад е прекалено близко ) - с няколко чуквания на спирачката или с няколко примигвания на авариините.
      Ако искате този пред вас да спре ( да отбие и да спре ) - съчетаването на последователно къси-дълги и после десен мигач .
      В общи линии - това са някакви колегиални сигнали на водачите на МПС. Не е нужно всеки да ги знае , или да ги спазва .
      Нито е нужно да ги ползва ..... но е приятно да си общувате с колегите с усмивка и НА ЕДИН ЕЗИК !
      На мен - ВИНАГИ са ми били полезни тези сигнали . И гледам и аз да съм полезен по същия начин с тях .
      Ако знаете тези сигнали - вече знаете , че колегата който ви свирка два кратки клаксона - НЕ ВИ ПСУВА , а ви благодари !
      Пътя е като едно приятно заведение - ако околните са с усмивка - кафето е вкусно и приказката върви и с непознати !
      На добър път на всички ! Успех !
      Последно редактирано от bgbul; 18-04-09, 20:44.

      Коментар


      • #48
        До: Да се предупреждаваме нощно време

        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение





        Има още един сигнал за КАТ - когато ти покажат с показалеца "въртене на полицейски буркан " над главата.
        Сигнал за фаровете - когато с палеца и показалеца ( успоредни) обхванеш едното око и движиш този знак напред-назад !
        Сигнал за мигач - с палеца , показалеца и безименния пръст - събираш и раздалечаваш палеца и останалите пръсти.
        Сигнал да намалиш скоростта за опасност или препятствие - с отворена длан движение от горе на долу няколко пъти .
        Сигналите с мигачите - ги обсъдихме.
        Сигнал "БЛАГОДАРЯ "- след изпреварване или при нужда да благодариш - пускаш авариини за 2-3 примигвания .
        Също Благодаря - с две кратки просвирвания с клаксона.
        Сигнал притесняваш ме( ако този отзад е прекалено близко ) - с няколко чуквания на спирачката или с няколко примигвания на авариините.
        Ако искате този пред вас да спре ( да отбие и да спре ) - съчетаването на последователно къси-дълги и после десен мигач .
        В общи линии - това са някакви колегиални сигнали на водачите на МПС. Не е нужно всеки да ги знае , или да ги спазва .
        Нито е нужно да ги ползва ..... но е приятно да си общувате с колегите с усмивка и НА ЕДИН ЕЗИК !
        На мен - ВИНАГИ са ми били полезни тези сигнали . И гледам и аз да съм полезен по същия начин с тях .
        Ако знаете тези сигнали - вече знаете , че колегата който ви свирка два кратки клаксона - НЕ ВИ ПСУВА , а ви благодари !
        Пътя е като едно приятно заведение - ако околните са с усмивка - кафето е вкусно и приказката върви и с непознати !
        На добър път на всички ! Успех !
        Ясно и изчерпателно и точно по темата, въпреки, че завихрихте някакви спорове преди това извън нея.
        А нощно време двукратно бързо примигване с фарове: къси -дълги, значи ченгета! А многократно, някаква друга опасност.
        Последно редактирано от К.Наков; 18-04-09, 23:03.

        Коментар


        • #49
          До: Да се предупреждаваме нощно време

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Обикновено - предупреждението за КАТ е само 2 ( две ) премигвания и освен това - ще ти примигнат и следващите колеги !
          Когато са повече от 2 ( две) примигвания - три или повече - това значи " СЛЕДВА НЯКАКВА ОПАСНОСТ - намали скоростта и внимавай ".
          Само дето напрактика 99% от хората сигнализират и за двете по един и същи начин - 2 присветвания... и заради КАТ, сигнала за опастност остава замаскиран.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #50
            До: Да се предупреждаваме нощно време

            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
            Само дето напрактика 99% от хората сигнализират и за двете по един и същи начин - 2 присветвания... и заради КАТ, сигнала за опастност остава замаскиран.
            Знам , че изглежда еднакво примигването - но ..... ако е примигване за КАТ - е спокойно и еднократно двойно примигване.
            Когато е за опасност - се примигва по 5 - 6 пъти бързо , като за пожар. Нама как да се объркат.
            Е - естествено , че някой колега може да се подведе.... нормално.
            Както писах - ВСЯКО примигване значи -"повишено внимание " и трябва да се замислиш в конкретната ситуация - да не си сгрешил ( дълги , скорост или друго ) - или по-вероятно е да има препятствие или инцидент на пътя ?
            Всеки водач в България знае - КАТ застават на пост след някое ограничение на скоростта. И наоколо да има заведение за обяд . Иначе - не ги търси !( жестоко е - но е истина ) Аз от 100 сигнала - при 99 съм видял описаните условия !
            И когато видиш примигването , а след това видиш и ограничението ..... ясна е работата - чака те честитка !
            Ако си караш по планински път и ти примигват - ясно е , че си пасат овчици около пътя или има паднали камъни на пътя ( в редки случай - инцидент ).
            А бе - карайте си спокойно - колегите ще ви предупредят !

            Коментар


            • #51
              До: Да се предупреждаваме нощно време

              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
              А бе - карайте си спокойно - колегите ще ви предупредят !
              Карам си спокойно само в гората!

              Навляза ли в лудницата, наречена "Българска пътна мрежа" ама хич не съм спокоен и изобщо не разчитам на нечии предупреждения. Ако ме предупреди някой съм му благодарен и даже мога да го почерпя за жеста, но си разчитам напълно само на сетивата и преценката за момента.
              Не съм против предупреждаването и аз също го правя, но спокоен не мога да бъда - когато съм на пътя съм пътник и в двата смисъла

              Коментар


              • #52
                До: Да се предупреждаваме нощно време

                Понеже темата е за нощните предупреждения, когато ми примигват двукратно за ченгета, отвръщам за жеста с еднократно включване на левия мигач, като знак , че съм разбрал и от благодарност.
                А това съм го научил от тираджиите.

                Коментар


                • #53
                  До: Да се предупреждаваме нощно време

                  Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                  Знам , че изглежда еднакво примигването - но ..... ако е примигване за КАТ - е спокойно и еднократно двойно примигване.
                  Когато е за опасност - се примигва по 5 - 6 пъти бързо , като за пожар. Нама как да се объркат.
                  Е - естествено , че някой колега може да се подведе.... нормално.
                  Както писах - ВСЯКО примигване значи -"повишено внимание " и трябва да се замислиш в конкретната ситуация - да не си сгрешил ( дълги , скорост или друго ) - или по-вероятно е да има препятствие или инцидент на пътя ?
                  Всеки водач в България знае - КАТ застават на пост след някое ограничение на скоростта. И наоколо да има заведение за обяд . Иначе - не ги търси !( жестоко е - но е истина ) Аз от 100 сигнала - при 99 съм видял описаните условия !
                  И когато видиш примигването , а след това видиш и ограничението ..... ясна е работата - чака те честитка !
                  Ако си караш по планински път и ти примигват - ясно е , че си пасат овчици около пътя или има паднали камъни на пътя ( в редки случай - инцидент ).
                  А бе - карайте си спокойно - колегите ще ви предупредят !
                  Кофтито нощно време е това,че премигването може да се изтълкува от другия,че все едно му казваш,-мини на къси или-регулирай си фаровете....Примерно джиповете много често като са на къси,този,който е с кола си мисли обратното.Докъто минаване за много кратко от фарове на къси,няма как да се обърка.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Да се предупреждаваме нощно време

                    Първоначално публикуван от hamilton Преглед на мнение
                    Кофтито нощно време е това,че премигването може да се изтълкува от другия,че все едно му казваш,-мини на къси или-регулирай си фаровете....Примерно джиповете много често като са на къси,този,който е с кола си мисли обратното.Докъто минаване за много кратко от фарове на къси,няма как да се обърка.
                    Вярно е - нощно време - за дълги предупреждението е само еднократно с дългите кратко.
                    А нощно време - .... и на полицайте им е мил живота .
                    Не излизат по тъмно .....

                    Коментар


                    • #55
                      До: Да се предупреждаваме нощно време

                      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                      Когато е за опасност - се примигва по 5 - 6 пъти бързо , като за пожар. Нама как да се объркат.
                      Теорията е хубаво нещо, но не винаги съвпада с практиката. Не разчитай особено на горното. На много хора двойното примигване им е механично и така си мигат за всичко.

                      Загаснал трактор зад завоя съм виждал и след табелка 60... Всъщност тя е там именно заради такива случаи - дълъг прав участък, ама баш на него хората си излизат от нивите. Не спазването й си е руска ролетка. Да, 99.999% от хората, които я отсвирват, вадят късмет и не става нищо. Там излизат примерно 10 тракора за целия ден и то не всеки ден... Ама май не е голямо успокоение за роднините на останалите 0.001%

                      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                      Вярно е - нощно време - за дълги предупреждението е само еднократно с дългите кратко.
                      А нощно време - .... и на полицайте им е мил живота .
                      Не излизат по тъмно .....
                      Хъм... Снощи след 10 часа вечерта се прибирах към София по магистрала Хемус. Седяха си и си спираха до два от тунелите и в Долни Богоров, т.е. на 3 места за около 60-70 км. Явно никой не им е обяснил, че не излизат нощем .
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Да се предупреждаваме нощно време

                        А, те всъщност, имат ли право да застават на неосветени места извън населено място?

                        Коментар


                        • #57
                          До: Да се предупреждаваме нощно време

                          Първоначално публикуван от nakovk Преглед на мнение
                          А, те всъщност, имат ли право да застават на неосветени места извън населено място?
                          КАТ нямат такова право, но в интерес на истината на посочените в по-горния ми пост места е осветено. Съществува обаче и парадокса, че за сметка на това охранителната полиция обаче има право да спира всеки закононарушител(Правилника за движение по пътищата също е закон), който види, по всяко време и на всяко място, без да се изисква обозначение на поста й, светлоотразителни жилетки и т.н. Друг е въпросът, че никой нормален човек няма да спре на такова място посред нощ...
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Да се предупреждаваме нощно време

                            Нали като си говорим за Полицай правим разлика между "хайки " и полицейски постове на стационарни ( постоянни ) места.
                            На новите карти на Навигацията ги има всички постоянни полицейски постове . Може да си ги въведете и ..... като ги наближите ви сигнализира птичката .
                            Под "хайки " се разбира нерегламентирани ( незаконни ) постове с частни интереси. При тях - кеш и си отново на път.( ако си в нарушение )
                            Ако започнеш спора , че си прав и не си в нарушение - следва Акт и глоба по банков път. ( за тези дето нямат роднини в КАТ ).
                            Как да не предупреждаваш за такива ?
                            А че ограниченията се слагат за безопасност - спор НЯМА .
                            Всеки който си ги нарушава - си носи отговорността . Това е !

                            Коментар


                            • #59
                              До: Да се предупреждаваме нощно време

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              Под "хайки " се разбира нерегламентирани ( незаконни ) постове с частни интереси. При тях - кеш и си отново на път.( ако си в нарушение )
                              Ако започнеш спора , че си прав и не си в нарушение - следва Акт и глоба по банков път. ( за тези дето нямат роднини в КАТ ).
                              Как да не предупреждаваш за такива ?
                              Ако си в нарушение, си за наказание. Подкупа, не че го одобрявам, ама пак е нещо... Та другия път да не правиш глупости. Тъжния факт е, че огромна част от водачите карат в някакви разумни граници, единствено от страх да не ги спре полиция... било то и за подкуп. И всеки път, когато някой камикадзе, изгори с акт или поне се раздели с някаква сума за рушвет, има по-голям шанс другите, а и той самия, да се приберат живи. Така че смятам за полезно, да не се предупреждава за постове на АКТ.

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              А че ограниченията се слагат за безопасност - спор НЯМА .
                              Всеки който си ги нарушава - си носи отговорността . Това е !
                              Който иска да се самоубива, според мен си е негово право. Обаче нека да е там, където само той ще си носи последствията, а не на пътя, където може да затрие и някой друг... Живота на непознати хора, не е лъжица за всяка уста, че някой да има право да поема отговорноста за него, нарушавайки правилника.
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Да се предупреждаваме нощно време

                                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                                ...
                                Всеки който си ги нарушава - си носи отговорността . Това е !
                                Носи някаква отговорност, ако го хванат и не го пуснат. Ами ако, предизвика белята и изчезне, каква отговорност?
                                Говориш за голям опит и т.н. Случвало ли ти се е, някой да тръгне да изпреварва и да кара челно срещу теб, до последно, в твоята лента? И за да няма челен сблъсък, каращия си нормално и по правилата се озовава в полето през таван?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X