Обява
Свий
Няма добавени обяви.
За или против десния волан
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
До: За или против десния волан
От скоро карам МПС с десен волан.
В общия случей можеби не е добре да се кара МПС с десен волан, но всичко зависи от шофьора.
Сутрин отивам на работа с десен волан, през деня карам с ляв(служебна кола) и вечер се прибирам с десен волан. Пет дена ми бяха напълно достатъчни да свикна до такава степен с десния волан, че да не търся скоростния лост в ляво, да не се чудя коя предавка накъде е
и да не се чудя къде е лостчето за мигачите и на къде да го мрънда. Иначе за 1-2 дена свикнах с десния волан. Единствения ми проблем през първите 2 дена ми беше разположението на автомобила върху пътя, тоест карах малко повече в ляво отколкото трябва, но и това не беше голям проблем - беше лошо време, снегове, ледове, недобра видимост.
И накрая ще кажа - който не се чувства сигурен, когато кара автомобил с десен волан, да избягва да го прави.
Коментар
-
До: За или против десния волан
А на дълъг път карал ли си? Как успяваш на дълъг път през ноща да не заслепяваш насрещните автомобили? Включването на къси не е решение, не на всяка кола става и само с регулиране на фаровете.Първоначално публикуван от JAGUAR_KARTING Преглед на мнениеОт скоро карам МПС с десен волан.
В общия случей можеби не е добре да се кара МПС с десен волан, но всичко зависи от шофьора.
Сутрин отивам на работа с десен волан, през деня карам с ляв(служебна кола) и вечер се прибирам с десен волан. Пет дена ми бяха напълно достатъчни да свикна до такава степен с десния волан, че да не търся скоростния лост в ляво, да не се чудя коя предавка накъде е
и да не се чудя къде е лостчето за мигачите и на къде да го мрънда. Иначе за 1-2 дена свикнах с десния волан. Единствения ми проблем през първите 2 дена ми беше разположението на автомобила върху пътя, тоест карах малко повече в ляво отколкото трябва, но и това не беше голям проблем - беше лошо време, снегове, ледове, недобра видимост.
И накрая ще кажа - който не се чувства сигурен, когато кара автомобил с десен волан, да избягва да го прави.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Задължително се сменят стъклата - в повечето случаи цели фарове. Знам със сигурност, колите от UK като минат на континента, (особено във Франция) ги карат да си слагат лепенки на фаровете.Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
До: За или против десния волан
Защото при оран десните гуми вървят в браздата, отворена от предишното преминаване на плуга. Обаче това е отживелица, на съвременните трактори седалката е по средата, и е вдигната на достатъчна височина, за да няма значение от коя страна се намира водача.Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеДобре де, а защо тогава на тракторите волана е отдясно?!
Иначе, въпреки, че гласувах "против" десният волан, си мисля, че безопасността си зависи от каращия. Лично на мен би ми било по-трудно да карам кола с ляв волан в Англия, отколкото с десен волан тук.
Но това си е личен проблем.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
До: За или против десния волан
Ето пресен пример от вчера. Спрял камион в дясната лента; мъгла; шофьорът на пасата тръгва да го изпреварва и следва челен удар в камион... Водачът на пасата загива на място. Сами преценете на какво се дължи катастрофата.... Права отсечка, видимостта е над 50 метра. Според мен трябва да се забрани със закон регистрирането на МПС-та с десен волан в България.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Преценявам: докато си далеч зад спрелия камион, виждаш далеч пред него лявата лента, нищо че си с десен геврек. В интервала, в който си близо зад камиона, но още не си се изнесъл наляво, не виждаш нищо полезно. В това положение трябва да прекараш кратко време преди изпреварването или да се откажеш от шибаното изпреварване. Иначе отсреща някой ще има време да дойде и заслужено да те прасне.Първоначално публикуван от ribaro Преглед на мнение...Сами преценете на какво се дължи катастрофата.... Права отсечка, видимостта е над 50 метра...
Този камион отсреща не се е движил с 200.
Извод 1: Шофьорът на пасатора е влязъл в насрещна лента без никаква представа какво има там. Не му е виновен десния геврек, а празната глава.
Извод 2: Неуверен не изпреварвай.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Пропускаш факта, че камьона е спрял, т.е. не можеш да се откажеш от изпреварването и да караш зад него, а това дали е спрял или просто го застигаш не винаги може да се определи от далеч. Единствено можеш да спреш напълно и ти, което обаче в последствие ще удължи времето ти без видимост по време на изпреварването от напълно спряло състояние. Причина за катастрофата е липсата на видимост към лявата лента, а причината за липса на видимост в голяма доза е и десния волан.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Малка поправка: НЕСЪОБРАЗЯВАНЕТО с липсата на видимост.Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнениеПричина за катастрофата е липсата на видимост към лявата лента...
Като не вижда, ще спре като всички нормални хора. Ако е умен, ще спре по-далече от камиона, за да си реши проблема с навеждане, а не с излизане от колата. Даже и да се блъсне на тръгване, ще е с по-ниска скорост, а това също е важно.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Във всеки случай усложнява много нещата, а всяко усложнение увеличава вероятноста за грешка. Не случайно и изпреварването от дясно е забранено. Включително и може да е причина за образуване на колонои и задръствания, когато забавяш изпреварването, за да се съобразиш с видимоста си.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеМалка поправка: НЕСЪОБРАЗЯВАНЕТО с липсата на видимост.
Като не вижда, ще спре като всички нормални хора. Ако е умен, ще спре по-далече от камиона, за да си реши проблема с навеждане, а не с излизане от колата. Даже и да се блъсне на тръгване, ще е с по-ниска скорост, а това също е важно.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: За или против десния волан
С това съм съгласен. То и затова е изобщо изискването за техническа изправност на автомобила. Иначе всеки може да кара безопасно автомобил без спирачки например. Трагедия ще настане, когато много почнат да го правят.Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнениеВъв всеки случай усложнява много нещата, а всяко усложнение увеличава вероятноста за грешка. Не случайно и изпреварването от дясно е забранено. Включително и може да е причина за образуване на колонои и задръствания, когато забавяш изпреварването, за да се съобразиш с видимоста си.
Коментар
-
До: За или против десния волан
Много се изписа и почти всичко се каза, аз съм за десния волан, но само в страните, в които движението е ляво (как звучи само), иначе стават много обърквации
Колокото по-як е джипа - толкова по-търсен е трактора... :twisted:
Коментар
-
До: За или против десния волан
Аз съм против! Все пак,в България е прието движението да е в дясно.
Защо трябва да спорим,как е по-лесно,и кво ся, да взем всички да си обърнем воланите,за да докажем че се свиква лесно ли?
То лесно се свиква с почти всичко(с останалото-трудно),и все пак,трябва ли да се мъча,щом имам избор!?
Коментар
-
До: За или против десния волан
Аз също съм против! То ако се наложи,всеки ще свикне с десния волан.Друг е въпросът , че рискът при изпреварване е много по-голям при колите с десен волан , което застрашава останалите участници в движението и не само тях.Grand Vitara 2.0 16V (J20A)
Коментар
-
До: За или против десния волан
+100Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнениеТвърдо против, според мен десния волан следва да бъде абсолютно забранен за управление по нашите пътища.
Опасен и то не само за водача но и за останалите участници в движението.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.


Коментар