Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на скорости без съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на скорости без съединител

    Сигурно повечето от вас са чували и виждали тази техника на превключване, без да се докосва съединителя. Същността е в това, че след изключване от скорост, муфата се върти с оборотите на изходящия вал, който зависи от скоростта на гумите. Та след като оборотите на муфата и зъбното колело се изравнят, скоростта може да влезе спокойно. При качване на по-горна предавка се изключва от скорост и скоростният лост се държи леко под напрежение към предавката, която бихме искали да включим, а при сваляне на предавки се подава газ, когато лоста е в неутрално положение и тогава се натиска към желаната предавка. На практика се върши същата работа като при двойното амбреиране, но без да се натиска съединителя.
    По този начин се пази трансмисията, но на мен ми изникна въпроса има ли проблем за синхронизаторите. Точното изравняване на оборотите на зъбното колело и вторичния вал ми се струва почти невъзможно, та няма ли по този начин синхронизаторите да са подложени на доста голямо натоварване и в крайна сметка да се стигне до ремонт на скоростната кутия. При несинхронизираните е ясно - там конструкцията е опростена и детайлите са по-здрави. Айде споделяйте мнения да стигна до истината.

  • #2
    До: Смяна на скорости без съединител

    Яко натоварваш синхронизаторите така. И то без полза. Те така или иначе не могат да изравнят оборотите на двата вала, защото единият е зацепен към мотора, а другият към пътя. Остава... слухът! На слух свикваш с оборотите и натискаш, когато разликата е най-малка.

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на скорости без съединител

      Първоначално публикуван от Y_B Преглед на мнение
      Точното изравняване на оборотите на зъбното колело и вторичния вал ми се струва почти невъзможно
      Има и междинен вал.
      Възможно е точно в този момент се превключват предавките без "хъркане". Когато се превключва без използване на съединител при не изравнени обороти тогава се получава това износване на синхронизаторитеА иначе има и съединителКогато му хванеш чаката и не ти хъркат скоростите НЯМАШ ядове.Щом знаеш за двойното амбриране ще знаеш и за междинната газ.
      Амбриране-Амбриаж-Съединител
      Междинна газ - Газ подавана между превключването на предавки в низходящ ред.

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на скорости без съединител

        Практичен опит: Нива съм карал без съединител седмици наред. Скоростната кутия загина много по-късно от друго, а на синхронизаторите май нищо не им стана.

        Теоретично обяснение: при гимнастиката с газта, оборотите все в един момент "минават" през верните. Тогава лостът "влиза". Ако не се натиска много лоста, натоварването е приблизително същото, както и ако се използва съединител, а оборотите се изравняват от съпротивлението между превключващите се колела.

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на скорости без съединител

          Всичко е въпрос на усет .Даваш газ ама трябва да усещаш колко вадиш лоста от първа и го буташ на втора и пак газ .А на обратно вадиш лоста от четвърта леко междинна газ и у трета ако не ще повече междинна газ и влиза.На лека кола е по трудно колкото е по голям камион толкова по лесно.На млади години карах дападжийската мадарка от София до Бургас без съединител с прикарване на рампи за товарене и разтоварване ама нейната скоростна кутия е триста кила с едни огромни зъбни колелета .Сигурно затова превключва без амбриаж толкова лесно
          К мирной жизни не пригоден.
          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на скорости без съединител

            Ако сте карали газ51,газ53,газ63 няма да имате никъкъв проблем при включване на предавките без съединител,на какъвто и да е автомобил,защото при тях със съединител или без ефекта е един исъщ.НЯМА СИНХРОНИЗАТОРИ.
            Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на скорости без съединител

              Не знам защо, на непознат камион свиквам за пет минути. А на лека кола - хич. Много неприятно.

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на скорости без съединител

                Може би професионално "изкривяване"
                Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на скорости без съединител

                  Както каза колегата на камионите смяната на предавките по тоя начин е по-лесна поради по-тежките зъбни колела и по-малките разлики в оборотите им. Иначе по принцип карам камиони и ги карам с двойно амбреиране и при качване и при сваляне на предавки, но общо взето по мое мнение карането без съединител е най-щадящия трансмисията вариант. Стига да се прави правилно естествено и да не се стига до хъркане. Общо взето всичко е въпрос на практика и усет и се постига след известни опити. Иначе това, което аз съм забелязал е че изключването на скоростта без съединител трябва да става точно с отпускане на газта или съответно спирачката, тъй като иначе трансмисията е под напрежение (в единия случай предава момента от двигателя към колелата, а в другия обратната тяга от колелата към мотора). Общо взето след няколко опита се усеща кога излиза най-лесно и кога е момента да натиснем лоста към следващата скорост. Ако пропуснем момента отново следва чукване на газта и натиск към желаната скорост. Това, което ме притесняваше беше, че държейки лоста под лек натиск в очакване изравняване на оборотите всъщност притискаме синхронизаторния пръстен към зъбното колело и това води до ускорено износване на пръстена. Опита, който колегите споделиха, ме кара да мисля, че това не е особен проблем стига да не се натиска прекалено много.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на скорости без съединител

                    Първоначално публикуван от Y_B Преглед на мнение
                    Както каза колегата на камионите смяната на предавките по тоя начин е по-лесна поради по-тежките зъбни колела и по-малките разлики в оборотите им. Иначе по принцип карам камиони и ги карам с двойно амбреиране и при качване и при сваляне на предавки, но общо взето по мое мнение карането без съединител е най-щадящия трансмисията вариант. Стига да се прави правилно естествено и да не се стига до хъркане. Общо взето всичко е въпрос на практика и усет и се постига след известни опити. Иначе това, което аз съм забелязал е че изключването на скоростта без съединител трябва да става точно с отпускане на газта или съответно спирачката, тъй като иначе трансмисията е под напрежение (в единия случай предава момента от двигателя към колелата, а в другия обратната тяга от колелата към мотора). Общо взето след няколко опита се усеща кога излиза най-лесно и кога е момента да натиснем лоста към следващата скорост. Ако пропуснем момента отново следва чукване на газта и натиск към желаната скорост. Това, което ме притесняваше беше, че държейки лоста под лек натиск в очакване изравняване на оборотите всъщност притискаме синхронизаторния пръстен към зъбното колело и това води до ускорено износване на пръстена. Опита, който колегите споделиха, ме кара да мисля, че това не е особен проблем стига да не се натиска прекалено много.
                    Ами ти си го знаеш урока на 100%

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на скорости без съединител

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Не знам защо, на непознат камион свиквам за пет минути. А на лека кола - хич. Много неприятно.
                      Ти пък точно да не знаеш

                      1. по-ниски обороти
                      2. по-едри зъби

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна на скорости без съединител

                        Всичко това е вярно но само при условие че не караш активно и в спортен стил. Просто отнема повече време отколкото бързата смяна на предавките със съединител (дори и с двойно амбриране). То е ясно че при такъв вид състезателно "ръчкане" също износваш трансмисията, но в края на краищата или го правиш за кеф с ясната идея че си плащаш за кефа, или защото си принуден от обстоятелствата и тогава това е на заден план. Ако обаче на никъде не бързаш смяната без съединител си идва съвсем закономерно.
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна на скорости без съединител

                          Първоначално публикуван от finci75 Преглед на мнение
                          Ако сте карали газ51,газ53,газ63 няма да имате никъкъв проблем при включване на предавките без съединител,на какъвто и да е автомобил,защото при тях със съединител или без ефекта е един исъщ.НЯМА СИНХРОНИЗАТОРИ.
                          На старите скоростни кутии за ГАЗ53 оригиналните руски има синхронизатори на трета и четвърта и три кученца ги държат от вътре на муфата .Разликата между такава скоростна кутия и такава без синхронизатори при каране е огромна.Оригиналните скорости включват като лека кола а другите блъскаш като хамалин.Поздрав на всички Газколюбители
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна на скорости без съединител

                            Защо никой не говори за потеглянето
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна на скорости без съединител

                              Ами какъв ти е проблема да тръгнеш без съединител?
                              Просто палиш на втора и от там нататък е обяснено по-горе.
                              Това само ако ти се налага де, иначе си ползвай съединителя при тръгване.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X