Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

    Не видях никъде тема за шофиране при зимни условия, затова предлагам тук да обсъдим вариантите с различни гуми и разни техники за управление на автомобили с предно, задно, и различните варианти 4х4.

    Та значи аз днес установих , че при управление на кола с предно предаване и зимни гуми само на двигателните колела, а задните обути с всесезонни (собственика на автомобила е убеден , че отзад няма никакъв смисъл от зимни гуми) автомобила върви направо добре по неизчистен и заледен път, но при завой - ужас. На влизане в Пазарджик откъм Пловдив влизам в кръговото с 40 км на трета и изненада - лебедово езеро . Предницата на колата завива , а задницата продължава към центъра. Два пируета и дори докато спре колата имах време да пусна аварийните. С газ, без газ , волана по посоката на поднасяне - е точно на тая настилка нищо не важеше. После правих проби и на други широки завои без движение - същата работа . Ако беше с четири нови зимни гуми съм почти сигурен , че щеше да върви с вратите. А за куатро да не говорим.
    И накрая добре , че нямаше други коли около мен , и внимавах. Късмет. А по шосето между Пловдив и Пазарджик на всяко кръстовище имаше по една - две коли в безпомощно състояние, странно "паркирани". Което означава само едно - направо вървят, обаче не могат да завиват.
    Та има ли фенове на варианта зимни гуми само отпред , отзад няма смисъл, като се внимава.

  • #2
    До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

    Специално за спецификата на управление на автомобили с различен тип предаване аз съм пускал тема. По-интересен в твоя случай е варианта със задно и летни гуми отзад
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

      На лед единствено помага бавно и внимателно каране. Оня ден в четири часа сутринта си карах гостите до летището. Тъкмо беше застудило добре и беше заледило мокрия асвалт, плюс един-два сантиметра сняг отгоре. По целия път до там имаше коли в най-различни пози и съответно нито една песъчарка. При всяко по-рязко натискане на газта, колата почваше да танцува. Карал с 20-30 км/ч през цялото време и на 2-ра без газ в острите завои. Друго не помага ....
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #4
        До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

        При поледица е най - опасно. Следва сух отъпкан гланциран сняг. Накрая висок мокър сняг.
        Неочаквани опастности. На първо място по мостове заради вятъра и изненадващ лед.
        Странични наклони. Дупки замаскирани от снега.
        Технология на управление на автомобил при слабо сцепление / току що валял дъжд върху нападали листа, поледица и сняг/
        Ако автомобила тежи един тон и има двигател 60 к.с. то при лед все едно имаш двигател 15 к.с. защото заради слабото сцепление повече не можеш да предадеш на автомобила.
        Иначе превъртат гумите, а това е крайно нежелателно. А спирачката има по- лоша ефективност.
        От тук следва, че трябва да караш с една предавка по-висока от необходимата за съответната скорост. Например потегляш с втора полюсъединител , трета това до 20 -30 км.в час следва винаги полусъединител за повишаваща или за понижаваща предавка.
        Инерция. Автомобила се управлява 70 % от инерцията и само 30 % от водача. Например искаш да спреш рязко но колата си продължава все едно не те слуша.
        Преодоляването на възвишение никога няма да ти се отдаде ако си спрял по наклона. Връщаш на зад ако трябва километър , постепенно ускоряваш и започваш да изкачваш. Продължаваш да не даваш много газ независимо че постепенно скоростта ти пада. Всичко това се прави за да не превъртят гумите. За българските пътища трябва да не падаш под 60 км.в час за да изкачиш всеки пътен наклон.

        Опастност от вреден навик за убиване на инерция с двигател през зимата . Просто водещите колела стават спирачни и преплъзват. Ако се случи незабавно съединител и волан за изправяне. /Има в предвид, че искаш да намалиш силно скоростта или да се опитваш да запалиш угаснал двигател в движение/

        Ако се научиш да усещаш колата си , другите автомобили стават толкова прогнозируеми, че можеш да си караш между тях много спокойно.

        За неравностите: Трябва да имаш абсолютни амортисьори иначе колата се разлюлява неовладяемо .

        За мокрия сняг. Със скорост 60 -70 с предна лява гума се блъснах челно в 5 см мокър сняг. Последва странично завъртане три пъти около центъра на инерция. Останах на пътя за късмет и си продължих все едно нищо не се е случило. Но зад мен автомобилите бая се поизплашиха.
        Последно редактирано от Жечко Русчев; 15-12-07, 21:42. Причина: пояснение

        Коментар


        • #5
          До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

          Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
          ....Опастност от вреден навик за убиване на инерция с двигател през зимата. Просто водещите колела стават спирачни и преплъзват. Ако се случи незабавно съединител и волан за изправяне.......
          При хлъзгав път винаги използвам двигателя за спирачка т.к. нямам АБС (става въпрос за предно предаване) НО винаги съпроводено със затормозяване и от спирачките без полу съединител, бързо превключване в низходяща предавка и пак с леко спирачка. Разбира се бавно и не повече от 2000 оборота.
          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          Специално за спецификата на управление на автомобили с различен тип предаване аз съм пускал тема. По-интересен в твоя случай е варианта със задно и летни гуми отзад
          Дима, дай препратка че нещо търсачката не ме слуша.
          О899 2б2 1З2

          Коментар


          • #6
            До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

            Мисля, че тази тема беше.

            http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=7464

            Коментар


            • #7
              До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

              Да, това е темата.
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                Кажи на твоя човек да чете букварите вместо да мисли. Или да докаже че задните колела не се търкалят по пътя или че са безтегловни. Тогава вярно няма да има значение дали са зимни или са ски примерно.

                Коментар


                • #9
                  До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                  Сега си я спомних старата тема (много полезни неща има в нея, благодаря за превода на Жечко Русчев), но незнам къде се беше дянала, та не я намерих. Но нищо де и две са добре, тази може да е с малко повече акцент върху гумите, защото например при мен проблема беше основно в различното сцепление на предния и задния мост.
                  Стефане, проблема е , че хората трудно се убеждават, трябва да им се случи случка, а на някои няколко случки за да повярват. Преди време на колко собственици на Ниви се опитвах да им налея в главите , че големия лост не включва предното , а малкия не включва блокажите , ама трудна работа дори и с доказателства - някои още си включват предното .
                  Първоначално публикуван от Жечко Русчев
                  Опастност от вреден навик за убиване на инерция с двигател през зимата . Просто водещите колела стават спирачни и преплъзват. Ако се случи незабавно съединител и волан за изправяне. /Има в предвид, че искаш да намалиш силно скоростта или да се опитваш да запалиш угаснал двигател в движение/
                  Вярно че при спиране с двигателя се получава поднасяне(залюляване), но все пак ако съединителя се отпуска по бавно , както спирачката се бара леко, помага. Все пак други педали няма и трябва да се оправяме с наличните .

                  Коментар


                  • #10
                    До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                    Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
                    При поледица е най - опасно. Следва сух отъпкан гланциран сняг. Накрая висок мокър сняг.
                    Неочаквани опастности. На първо място по мостове заради вятъра и изненадващ лед...
                    Само по тази линия имам особено незабравим опит, който ми виси като обица на ухото. И тъй като в безопасното каране голям процент е предвиждането (според мен над 70%) се обаждам в тази тема.

                    При температури около нулата си струва човек много и много отдалеч да внимава за слънчеви участъци от пътя, които биха могли да са на течение. Мостовете са идеалният такъв случай и хората неслучайно често им слагат предупредителни знаци като тепсии. Но условия за поледица first class създават и незасенчени части от планински проходи - при това най-често на завой.

                    Иначе, попаднеш ли на добре изработена поледица, какъвто и факир да си, помага само късметът, който... ти е подшушнал да попаднеш там с много ниска скорост.

                    Поздрави!
                    Искам България чиста!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                      М..а му стара и задно предаване - със всякакви гуми си е голям ... зор! Толкова ли е нетехнологично да слагат поне скоростната кутия отзад?!
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                        Много. Карданът става много дълъг, и изискванията за балансирането му - много високи. Вярно че може да е много по-тънък, ама уж. Щото пък започва да се криви от кво да е. Има някви варианти в които не е лошо. Мостове де Дион например. Ма и тях вече не ги правят. Трескат силовия агрегат в един блок, и го слагай където както искаш.
                        Кво ви е криво задното предаване? Те тия коли не са мислени да се карат празни ...) Ако е за един задник - ей го трамвая. Колата е за работа.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          М..а му стара и задно предаване - със всякакви гуми си е голям ... зор! Толкова ли е нетехнологично да слагат поне скоростната кутия отзад?!
                          Напротив, много високотехнологично е. Трансаксъл се казва схемата. Любимия ми Корвет е направен по нея. Иначе има няколко модела Порше, няколко Волва и разбира се (че кой би се съмнявал?) Алфи. При тях нещата са доведени до крайност. Не само скоростната кутия и дифа са отзад, но и спирачните дискове са от двете страни на дифа с цел намаляване на неподресорените маси. Спират полуоските а те спират колелетата. И естествено съвсем скоро Нисан направиха логическата крачка - трансаксъл с двойно предаване, с всичките произтичащи от тук дивоти, два дълги кардана и тн...
                          Ето тук:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=22687
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Много. Карданът става много дълъг, и изискванията за балансирането му - много високи. Вярно че може да е много по-тънък, ама уж. Щото пък започва да се криви от кво да е. Има някви варианти в които не е лошо. Мостове де Дион например. Ма и тях вече не ги правят. Трескат силовия агрегат в един блок, и го слагай където както искаш.
                            Кво ви е криво задното предаване? Те тия коли не са мислени да се карат празни ...) Ако е за един задник - ей го трамвая. Колата е за работа.
                            Защо пък да е толкова дълъг? Дали ще е от СК до диференциала, или от двигателя до СК - просто е разположен по-напред. Пък и винаги може да се раздели на две с "висящ лагер". А аз със колата върша именно работа , все пак тя не е камион, та да я карам постоянно с "две торби пясък". Трамвая удовлетворява нуждите на хора, дето единствената им работа е да отидат от Младост "N" до Женския пазар и обратно в рамките на един работен ден, това мен не ме устройва, ама хич!

                            Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                            Напротив, много високотехнологично е. Трансаксъл се казва схемата. Любимия ми Корвет е направен по нея. Иначе има няколко модела Порше, няколко Волва и разбира се (че кой би се съмнявал?) Алфи. При тях нещата са доведени до крайност. Не само скоростната кутия и дифа са отзад, но и спирачните дискове са от двете страни на дифа с цел намаляване на неподресорените маси. Спират полуоските а те спират колелетата. И естествено съвсем скоро Нисан направиха логическата крачка - трансаксъл с двойно предаване, с всичките произтичащи от тук дивоти, два дълги кардана и тн...
                            Ето тук:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=22687
                            Имам стотина хиляди и на такава Алфа - "75", но по времето, по което я карах, тя вече беше "кошник" и всичките и преимущества се губеха във всекидневни кърпежи.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Шофиране при сняг/лед с различни гуми.

                              Не знам кой е Трансаксъл, но съм сигурен че инженерът Дион е живял и работил много по-рано)
                              Това значи две силови рами в разни краища на колата. Веднага всичко става по-сложно. И якостно и вибрационно. Пътем - по шумовете, и квото там още се сетиш.
                              Промеждутъчната опора на вала не е толкова лошо нещо, обаче веднага вдига себестойността. СК все пак е основно понижаващ редуктор, и щом искаш да въртиш с много обороти първичния дълъг вал, макар и по-малко натоварен ще ти докарва повече ядове. А гъвкави валове също отдавна никой не прави.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X