Не видях никъде тема за шофиране при зимни условия, затова предлагам тук да обсъдим вариантите с различни гуми и разни техники за управление на автомобили с предно, задно, и различните варианти 4х4.
Та значи аз днес установих , че при управление на кола с предно предаване и зимни гуми само на двигателните колела, а задните обути с всесезонни (собственика на автомобила е убеден , че отзад няма никакъв смисъл от зимни гуми) автомобила върви направо добре по неизчистен и заледен път, но при завой - ужас. На влизане в Пазарджик откъм Пловдив влизам в кръговото с 40 км на трета и изненада - лебедово езеро . Предницата на колата завива , а задницата продължава към центъра. Два пируета и дори докато спре колата имах време да пусна аварийните. С газ, без газ , волана по посоката на поднасяне - е точно на тая настилка нищо не важеше. После правих проби и на други широки завои без движение - същата работа . Ако беше с четири нови зимни гуми съм почти сигурен , че щеше да върви с вратите. А за куатро да не говорим.
И накрая добре , че нямаше други коли около мен , и внимавах. Късмет. А по шосето между Пловдив и Пазарджик на всяко кръстовище имаше по една - две коли в безпомощно състояние, странно "паркирани". Което означава само едно - направо вървят, обаче не могат да завиват.
Та има ли фенове на варианта зимни гуми само отпред , отзад няма смисъл, като се внимава.
Та значи аз днес установих , че при управление на кола с предно предаване и зимни гуми само на двигателните колела, а задните обути с всесезонни (собственика на автомобила е убеден , че отзад няма никакъв смисъл от зимни гуми) автомобила върви направо добре по неизчистен и заледен път, но при завой - ужас. На влизане в Пазарджик откъм Пловдив влизам в кръговото с 40 км на трета и изненада - лебедово езеро . Предницата на колата завива , а задницата продължава към центъра. Два пируета и дори докато спре колата имах време да пусна аварийните. С газ, без газ , волана по посоката на поднасяне - е точно на тая настилка нищо не важеше. После правих проби и на други широки завои без движение - същата работа . Ако беше с четири нови зимни гуми съм почти сигурен , че щеше да върви с вратите. А за куатро да не говорим.
И накрая добре , че нямаше други коли около мен , и внимавах. Късмет. А по шосето между Пловдив и Пазарджик на всяко кръстовище имаше по една - две коли в безпомощно състояние, странно "паркирани". Което означава само едно - направо вървят, обаче не могат да завиват.
Та има ли фенове на варианта зимни гуми само отпред , отзад няма смисъл, като се внимава.
Коментар