Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изкарване на С категория

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Изкарване на С категория

    Първоначално публикуван от zemo Преглед на мнение
    Малко съм объркан , ако карам личния си товарен бус за който трябва '' С'' категория и прекарвам личния си товар , трябва ли ми професионална отговорност ?
    Ако е на физическо лице, и си караш твои неща, няма проблем. Не ти трябва ни психо, ни професионална. Ама ако караш нещо на трето лице срещу заплащане, лошо. Ако те хванат. Ама то и без книжка може, ако не те хванат.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #47
      От: Изкарване на С категория

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      На теория не е лошо. Учат те на новостите, промени в закони, изисквания и техника. Изясняват въпроси, които са възникнали в практиката, които като курсист за изкарване на книжка още няма как да зададеш.

      Сега да отидеш да поработиш, с един съвременен камион или автобус, със знанията от едно време, трябва сериозно да те инструктира някой или най-добре да има опитен човек с теб, поне отначало.
      Не че не можеш да караш, ама има и много други неща, освен да не се катериш по бордюрите и там нещо да се придвижваш.
      На теория даже е повече от добро. Ама на практика е дай едни пари, ето ти свидетелство за изкаран курс. Психото пък е таква простотия, че нямам думи. И не съм чул някъде в Европа да има такова удостоверение, или пък има...
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #48
        От: Изкарване на С категория

        За психото казах - на мен ми го включиха в медицинския преглед за постъпване на работа в Дойче Бан. Така че не е да го няма хич.

        ПП: Дори беше малко усложнено спрямо психото в България.
        Последно редактирано от cecoa1; 01-06-17, 09:27.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          От: Изкарване на С категория

          А каква валидност има, или е само първоначално при постъпване на работа?
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #50
            От: Изкарване на С категория

            Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
            Не, ама да.
            Това не е комерсиален курс.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #51
              От: Изкарване на С категория

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              Това не е комерсиален курс.
              Нещо не схванах? Ставаше въпрос, че колегата е бил в нарушение.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #52
                От: Изкарване на С категория

                Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                А каква валидност има, или е само първоначално при постъпване на работа?
                Само първоначално.

                А за davc, комерсиален курс не е, ако е с некомерсиално ППС. Т.е. собственост на физическо лице.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #53
                  От: Изкарване на С категория

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Само първоначално.

                  А за davc, комерсиален курс не е, ако е с некомерсиално ППС. Т.е. собственост на физическо лице.
                  Значи пак сме по-католици от папата. Ама друго си е да ти прибират по 50 лв. на 3 години.
                  По въпроса с курса, схванах, ама както е казал колегата ако е с ППС на физическо лице. И ако документите на товара удостоверяват лична собственост. Недай си боже ППС да е над 12 тона, мъкааааааа....
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #54
                    От: Изкарване на С категория

                    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                    Това не е комерсиален курс.
                    Значи зависи от гледната точка. Колегата са го наели да закара чужда стока от А до Б.
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #55
                      От: Изкарване на С категория

                      За наемане и за стока не става дума (не че не може да е така).
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Изкарване на С категория

                        Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                        А каква валидност има, или е само първоначално при постъпване на работа?
                        На времето мисля ДАИ-джиите го проверяваха и него... Иначе защо бе тази простотия - имам книжка С, ама психологическата ми годност изтича далеч преди изтичане на книжката .....

                        И сега - ако погледнете в Автомобилна Администрация се изисква водача да докаже, че е психологически годен (отново - говоря за обществен транспорт)... Поне аз го разбирам - да покаже валидно удостоверение за психологическа годност...
                        А удостоверението бе със срок 2-3г и май след 60г ставаше на година...
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Изкарване на С категория

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          За наемане и за стока не става дума (не че не може да е така).
                          Ами водача като какъв се явява, ако камоина е на юридическо лице. За Превоз за собствена сметка трябва да носи трудов договор със собственика на камиона. Ако е над 12 т. и други бонуси.
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар


                          • #58
                            От: Изкарване на С категория

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            На времето мисля ДАИ-джиите го проверяваха и него... Иначе защо бе тази простотия - имам книжка С, ама психологическата ми годност изтича далеч преди изтичане на книжката .....

                            И сега - ако погледнете в Автомобилна Администрация се изисква водача да докаже, че е психологически годен (отново - говоря за обществен транспорт)... Поне аз го разбирам - да покаже валидно удостоверение за психологическа годност...
                            А удостоверението бе със срок 2-3г и май след 60г ставаше на година...
                            Е аз откога говоря, че психото е простотия.
                            Ford Maverick II 2.3 XLT
                            Ford Mondeo MK5

                            Коментар


                            • #59
                              От: Изкарване на С категория

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              На теория не е лошо. Учат те на новостите, промени в закони, изисквания и техника. Изясняват въпроси, които са възникнали в практиката, които като курсист за изкарване на книжка още няма как да зададеш.

                              Сега да отидеш да поработиш, с един съвременен камион или автобус, със знанията от едно време, трябва сериозно да те инструктира някой или най-добре да има опитен човек с теб, поне отначало.
                              Не че не можеш да караш, ама има и много други неща, освен да не се катериш по бордюрите и там нещо да се придвижваш.
                              Разпределянето ; връзването и укрепването на товарите никой не го отменил . Дължината на полуремалкето си е една и съща поне от 50 години насам само където вече влекачите се карат много по леко щото са с много глезотии и мощни двигатели . На времето минах от Шкода Европа на Мерцедес 1632 без никой да ми провежда курс . След двайсетина километра зад волана на Сетра 315 все едно цял живот съм я карал . С хубавото много бързо се свиква .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #60
                                От: Изкарване на С категория

                                Е да, ама 'некомпетентен'
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X