На едно друго място се завихри спор относно една ситуация. За мен тя е повече от ясна, но да чуя и мнения тук. А може и да е интересна за някои от колегите. Ситуацията е тази от картинката по-долу. Накратко: МПС 1 завива надясно, а МПС 2 - наляво. Малко след кръстовището има паркирано МПС. Какъв е редът на преминаване на 1 и 2 и защо?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за ситуация при завиване
Свий
X
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Според мен пък 1 си влиза в дясната лента, 2 - в лявата. До тук конфликт няма. Сега вече, при престрояванто си заради спрелия 3, 2 е длъжен да осигури предимство на 1.SUZUKI V-STROM 1000
Jeep Cherokee 2.5CRD
TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
о889 525 о74 - Владо
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
1 завива 2 изчаква 3 ако е в нарушение там под 5м от кръстовището или нещо друго на паяка.
P.S. Трябва да взема да прочета правилника че последно съм го чел преди 15-ина години, а кой знае колко неща са се променили от тогава.Subaru Legacy 2.5
Suzuki GS500 E
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Ха сега да видим за какъв чеп са направени дву- и повече-лентовите улици/булеварди и редно ли е след кръстовище да се нареждаш в далечната ти лента, без да осигуряваш предимство... По тая логика няма проблеми и да правиш ляв завой от дясна лента, или съответно десен от лявата, нищо че някой си кара направо в съседната...
И аз не претендирам да съм чел закона буква по буква, но си длъжен да преминеш кръстовището по най-краткия ти възможен път...
Чисто хипотетично, ако 3 го нямаше, 2 пак ли трябва да чака 1, и 1 по тази траектория ли трябва да се движи?!? И така не се ли опорочава идеята на ширките улици булеварди и тяхната увеличена пропускливост? Щото практически в големия град никой никого не чака - влизат си едновременно и си продължават по пътя.
Сега, ако дясната лента си е предназначена за паркиране/спиране и улицата се разглежда, като такава с една лента в посоката - нещата се променят.SUZUKI V-STROM 1000
Jeep Cherokee 2.5CRD
TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
о889 525 о74 - Владо
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Ако говорим как е написано в правилника аз нямам спомени там да пише, че завиващ на дясно автомобил трябва да пропусне завиващ наляво такъв ако дясната лента е блокирана от нещо, като не претендирам на 100% че е така. А за останалото съм съгласен с теб, че е колегиално и е улеснение за трафика ако всеки си стои в лентата и завият и двамата едновременно. Завоите кой от каква лента ги прави и дали трябва или не са уредени именно в правилника или със съответната маркировка и пътни знаци, а не по логика или на кой как му е удобно. Аз в голям град живея(10-ина милиона май) ама маркировката и организацията на движението са направени горе-долу адекватно, та всеки знае накъде да хваща и пак за 50-60 км на ден градско имам поне 10 конфликтни ситуации.Subaru Legacy 2.5
Suzuki GS500 E
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Не става въпрос на кой как му е удобно - в закона си пише да се преминава през кръстовището по най-краткия възможен път. Което за 1 е десен завой в дясната лента, а за 2 е ляв завой в лявата лента. Това, че после вече 1 трябва да се престрои и да заобиколи препятствие (авт.3, може да е и човек, куче, дупка...) - подава си мигач (ляв) и се престроява. Като подадения мигач естествено не означава автоматично предимство - длъжен е да пропусне вече движещия се направо в лентата си 2.
Така аз тълкувам ситуацията - съответно ако съм в мпс1 бих завил и пропуснал 2, ако съм в 2 ще очаквам 1 да ме изчака да си мина...
Но явно съвсем не за всеки е така! Или си представяме ситуацията по различен начин...
Интересно ми е и за пусналия темата в каква посока разсъждава и е ясна ситуацията?SUZUKI V-STROM 1000
Jeep Cherokee 2.5CRD
TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
о889 525 о74 - Владо
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
"По най-краткия ВЪЗМОЖЕН път"!!! Ами когато най-краткия е невъзможен?
Според мене е важно на колко метра от кръстовището е спрелия автомобил. Ако е под 10м. значи е в зоната на кръстовището, самият той е нарушил правилника но е и препятствие видимо и за двамата други участника в ситуацията, правещо завиването на 1 по най-краткия път невъзможно. Така че 2 трябва да се съобрази с това и да отдаде предимство на завиващия надясно. Ако спрелия е извън зоната на кръстовището над 10м. предимството евентуално е за 2 ако 1 и 2 са навлезнали заедно в кръстовището."Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение"По най-краткия ВЪЗМОЖЕН път"!!! Ами когато най-краткия е невъзможен?
Пак питам - ако го нямаше мпс3, това ли е правилната траектория за 1?!? Защото тогава смятам всички са съгласни, че няма конфликт и никой никого няма нужда да чака.
След Даскалов, очаквам и Гагич, и други да се включат...
А сега сериозно - може би наистина разковничето е в това дали се налага първо да се влезе в улицата и тогава да се промушат двата автомобила покрай третия, или някак си трябва и двата да навлязат едновременно, т.е. предимството да се осигури преди завиването...
Засега всички, освен мен смятат, че предимството е за 1.SUZUKI V-STROM 1000
Jeep Cherokee 2.5CRD
TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
о889 525 о74 - Владо
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнениеПак питам - ако го нямаше мпс3, това ли е правилната траектория за 1?!?
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Ако препятствието (независимо дали е МПС или ров изкопан от ВИК) е в зоната на кръстовището, това автоматично превръща двулентовия път в еднолентов с всички произтичащи от това промени в правилата за движение."Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Кола 1 е с предимство, дори да нямаше кола 3. Завоят се взема по най-краткия път, но това не означава, че завиващият 1 трябва да продължи в най-дясната лента. Това е често срещана ситуация, особено ако скоро следва друго кръстовище, на което кола 1 ще прави ляв завой.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Кола 1 е с предимство, дори да нямаше кола 3. Завоят се взема по най-краткия път, но това не означава, че завиващият 1 трябва да продължи в най-дясната лента. Това е често срещана ситуация, особено ако скоро следва друго кръстовище, на което кола 1 ще прави ляв завой.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
От: Въпрос за ситуация при завиване
Кола 1 е с предимство по смисъла на "предимството на дясностоящият".Веднъж направила десния завой , вече е със статут , същият ако се беше движила направо по двулентовия път.Някои колеги се заблуждават , че двете ленти дават възможност за едновременно преминаване на колите и оттам следват логични , но неправилни изводи.
пп Най-краткият път за преминаване през кръстовище не е по диагонал , а под прав ъгълЧовешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар