Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ситуация при завиване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за ситуация при завиване

    На едно друго място се завихри спор относно една ситуация. За мен тя е повече от ясна, но да чуя и мнения тук. А може и да е интересна за някои от колегите. Ситуацията е тази от картинката по-долу. Накратко: МПС 1 завива надясно, а МПС 2 - наляво. Малко след кръстовището има паркирано МПС. Какъв е редът на преминаване на 1 и 2 и защо?
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Въпрос за ситуация при завиване

    1 e с предимство,2 изчаква.3 се вдига с паяк
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за ситуация при завиване

      Според мен пък 1 си влиза в дясната лента, 2 - в лявата. До тук конфликт няма. Сега вече, при престрояванто си заради спрелия 3, 2 е длъжен да осигури предимство на 1.
      SUZUKI V-STROM 1000
      Jeep Cherokee 2.5CRD
      TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
      о889 525 о74 - Владо

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за ситуация при завиване

        1 завива 2 изчаква 3 ако е в нарушение там под 5м от кръстовището или нещо друго на паяка.

        P.S. Трябва да взема да прочета правилника че последно съм го чел преди 15-ина години, а кой знае колко неща са се променили от тогава.
        Subaru Legacy 2.5
        Suzuki GS500 E

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за ситуация при завиване

          Ха сега да видим за какъв чеп са направени дву- и повече-лентовите улици/булеварди и редно ли е след кръстовище да се нареждаш в далечната ти лента, без да осигуряваш предимство... По тая логика няма проблеми и да правиш ляв завой от дясна лента, или съответно десен от лявата, нищо че някой си кара направо в съседната...
          И аз не претендирам да съм чел закона буква по буква, но си длъжен да преминеш кръстовището по най-краткия ти възможен път...
          Чисто хипотетично, ако 3 го нямаше, 2 пак ли трябва да чака 1, и 1 по тази траектория ли трябва да се движи?!? И така не се ли опорочава идеята на ширките улици булеварди и тяхната увеличена пропускливост? Щото практически в големия град никой никого не чака - влизат си едновременно и си продължават по пътя.
          Сега, ако дясната лента си е предназначена за паркиране/спиране и улицата се разглежда, като такава с една лента в посоката - нещата се променят.
          SUZUKI V-STROM 1000
          Jeep Cherokee 2.5CRD
          TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
          о889 525 о74 - Владо

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за ситуация при завиване

            Ако говорим как е написано в правилника аз нямам спомени там да пише, че завиващ на дясно автомобил трябва да пропусне завиващ наляво такъв ако дясната лента е блокирана от нещо, като не претендирам на 100% че е така. А за останалото съм съгласен с теб, че е колегиално и е улеснение за трафика ако всеки си стои в лентата и завият и двамата едновременно. Завоите кой от каква лента ги прави и дали трябва или не са уредени именно в правилника или със съответната маркировка и пътни знаци, а не по логика или на кой как му е удобно. Аз в голям град живея(10-ина милиона май) ама маркировката и организацията на движението са направени горе-долу адекватно, та всеки знае накъде да хваща и пак за 50-60 км на ден градско имам поне 10 конфликтни ситуации.
            Subaru Legacy 2.5
            Suzuki GS500 E

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за ситуация при завиване

              Не става въпрос на кой как му е удобно - в закона си пише да се преминава през кръстовището по най-краткия възможен път. Което за 1 е десен завой в дясната лента, а за 2 е ляв завой в лявата лента. Това, че после вече 1 трябва да се престрои и да заобиколи препятствие (авт.3, може да е и човек, куче, дупка...) - подава си мигач (ляв) и се престроява. Като подадения мигач естествено не означава автоматично предимство - длъжен е да пропусне вече движещия се направо в лентата си 2.
              Така аз тълкувам ситуацията - съответно ако съм в мпс1 бих завил и пропуснал 2, ако съм в 2 ще очаквам 1 да ме изчака да си мина...

              Но явно съвсем не за всеки е така! Или си представяме ситуацията по различен начин...

              Интересно ми е и за пусналия темата в каква посока разсъждава и е ясна ситуацията?
              SUZUKI V-STROM 1000
              Jeep Cherokee 2.5CRD
              TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
              о889 525 о74 - Владо

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за ситуация при завиване

                "По най-краткия ВЪЗМОЖЕН път"!!! Ами когато най-краткия е невъзможен?
                Според мене е важно на колко метра от кръстовището е спрелия автомобил. Ако е под 10м. значи е в зоната на кръстовището, самият той е нарушил правилника но е и препятствие видимо и за двамата други участника в ситуацията, правещо завиването на 1 по най-краткия път невъзможно. Така че 2 трябва да се съобрази с това и да отдаде предимство на завиващия надясно. Ако спрелия е извън зоната на кръстовището над 10м. предимството евентуално е за 2 ако 1 и 2 са навлезнали заедно в кръстовището.
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за ситуация при завиване

                  Аз съм напълно на мнението на Даскалов.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за ситуация при завиване

                    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                    "По най-краткия ВЪЗМОЖЕН път"!!! Ами когато най-краткия е невъзможен?
                    Когато въпросния е невъзможен и трябва да се престрояваш/маневрираш/заобикаляш препятствие - трябва и да се съобразяваш с останалите, с които евентуално започваш да имаш конфликтна точка!
                    Пак питам - ако го нямаше мпс3, това ли е правилната траектория за 1?!? Защото тогава смятам всички са съгласни, че няма конфликт и никой никого няма нужда да чака.
                    След Даскалов, очаквам и Гагич, и други да се включат...

                    А сега сериозно - може би наистина разковничето е в това дали се налага първо да се влезе в улицата и тогава да се промушат двата автомобила покрай третия, или някак си трябва и двата да навлязат едновременно, т.е. предимството да се осигури преди завиването...
                    Засега всички, освен мен смятат, че предимството е за 1.
                    SUZUKI V-STROM 1000
                    Jeep Cherokee 2.5CRD
                    TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                    о889 525 о74 - Владо

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за ситуация при завиване

                      Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
                      Пак питам - ако го нямаше мпс3, това ли е правилната траектория за 1?!?
                      Не, но това не означава, че заради този факт 2 придобива предимство. Най-вероятно 1 нямаше да влиза в тази лента ако нямаше 3, който пък, щом няма знак, си е на съвсем правилното място.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за ситуация при завиване

                        Ако препятствието (независимо дали е МПС или ров изкопан от ВИК) е в зоната на кръстовището, това автоматично превръща двулентовия път в еднолентов с всички произтичащи от това промени в правилата за движение.
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за ситуация при завиване

                          Кола 1 е с предимство, дори да нямаше кола 3. Завоят се взема по най-краткия път, но това не означава, че завиващият 1 трябва да продължи в най-дясната лента. Това е често срещана ситуация, особено ако скоро следва друго кръстовище, на което кола 1 ще прави ляв завой.
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за ситуация при завиване

                            Кола 1 е с предимство, дори да нямаше кола 3. Завоят се взема по най-краткия път, но това не означава, че завиващият 1 трябва да продължи в най-дясната лента. Това е често срещана ситуация, особено ако скоро следва друго кръстовище, на което кола 1 ще прави ляв завой.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за ситуация при завиване

                              Кола 1 е с предимство по смисъла на "предимството на дясностоящият".Веднъж направила десния завой , вече е със статут , същият ако се беше движила направо по двулентовия път.Някои колеги се заблуждават , че двете ленти дават възможност за едновременно преминаване на колите и оттам следват логични , но неправилни изводи.
                              пп Най-краткият път за преминаване през кръстовище не е по диагонал , а под прав ъгъл
                              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X