Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пешеходни пътеки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Пешеходни пътеки

    Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
    [ATTACH=CONFIG]437030[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437031[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437032[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437033[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437034[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437035[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]437036[/ATTACH]

    А това е в Монтана:
    [ATTACH=CONFIG]437037[/ATTACH]
    Много добри идеи,остава нашите безделници да го приложат и у нас,а ние да се научим на ред и дисциплина!

    Коментар


    • #62
      От: Пешеходни пътеки

      На последната снимка си е у нас...

      Коментар


      • #63
        От: Пешеходни пътеки

        Нещата ще се оправят с камери над всяко кръстовище. Друг начин да се "набие" култура в нашите шофьори няма. Виждал съм как кола спира на пешеходна пътека и в движещият се зад нея учебен автомобил инструктора бута волана на курсиста да заобиколи колата. После 90% от младите тикви по пътищата си мислят, че спирането на пешеходна пътека е въпрос на личен избор. А повечето блъснати пешеходци са именно заради такива случаи - при две или повече ленти една кола спира за да направи път, а този до нея без никаква видимост профучава с 200...
        Състоянието на пешеходните пътеки е отделен въпрос - с нова маркировка са само тези с наскоро ремонтирана настилка и то положени с боя подобна на латекс - след 2 - 3 месеца ги няма. Единствените направени както трябва са тези на Тодор Александров, с червена боя и лента пред пешеходната пътека с покритие увеличаващо сцеплението.
        Защо на булевард като Вапцаров има ограничение 40, когато можеше преди 6 години като бяха затворили северното платно за няколко месеца да направят 2 - 3 подлеза? Защо на Цариградско при Младост общината не съгласува проекта за тунела за мол-а да се направи и такъв за пешеходци, а не само за коли?
        Правим кръстовище на две нива на телевизионната кула за да минаваме по-бързо и после да се спира на всеки 100 м. на Вапцаров?!
        По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

        Коментар


        • #64
          От: Пешеходни пътеки

          Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
          Виждал съм как кола спира на пешеходна пътека и в движещият се зад нея учебен автомобил инструктора бута волана на курсиста да заобиколи колата.
          В съдбоносната и по нЕкои други съображения 1989 г. като се явявах на изпит за шоф.книжка, изпитващият КАТ-аджия ми се развика, че спирам на пешеходна пътека: "Защо спираш, бе момче ?! Не виждаш ли, че хората не са тръгнали да пресичат, а те чакат да минеш ти ? Ще спреш, ще ги подлъжеш да тръгнат и някой джигит ще ги блъсне да ги утрепе !!!" След още едно две подобни избухвания си мислех, че са ме скъсали, пък се оказа, че получавам "СУМПС"...
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #65
            От: Пешеходни пътеки

            Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
            ... А повечето блъснати пешеходци са именно заради такива случаи - при две или повече ленти една кола спира за да направи път, а този до нея без никаква видимост профучава с 200...
            Тук е заровено кучето...от къде на къде ще се слага пешеходна пътека на такъв път?Защото е ,,тънкана''?Бака боя и знак...А хората да си гинат...
            Виден столичен ихтиолог

            Коментар


            • #66
              От: Пешеходни пътеки

              Пресен случай от сряда. Карам си сутринта по "Арсеналски" посока хотел "Хемус". На светофара на "Спартак" от лентата само за дясно се изстрелва направо едно БМВ, засича ме и продължава напред. Пускам малко по-голяма дистанция, винаги правя така при среща с любители-състезатели, освен че и ръмеше. На пешеходната пътека пред входа за паркинга на мола пресичаше момиче. Тоя идиот явно я видя в последния момент (момичето беше по средата на платното!), нави волана, влезе в насрещното и пак се върна в неговото. Размина се на косъм. Настигнах го на Семинарията и вместо да видя зад волана някакъв 20 годишен келеш, гледам мъж над 40 години. Нямам думи!

              ПП отдавна мисля да си взема on board камера.
              По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

              Коментар


              • #67
                От: Пешеходни пътеки

                Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
                ... и вместо да видя зад волана някакъв 20 годишен келеш, гледам мъж над 40 години...
                Простакът си е простак - и на 15, и на 75.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #68
                  От: Пешеходни пътеки

                  Защо пък някоя и друга фирма да прегъне едни пари от бюджета за повдигане на пешеходни пътеки- може да са тези същите, дето фактурират ''Почистване на пътен знак'' на цената на нов и половина ...
                  На сърбела майката му е чесането.
                  Борислав Борисов Русе О885 О37815

                  Коментар


                  • #69
                    От: Пешеходни пътеки

                    Онзи ден си направих експеримент,тръгнах да пресичам на пешеходна пътека и видях че идва патрулка,нарочно не спрях,а те вместо да спрат ме заобиколиха в насрещното и си продължиха на право.........................е?
                    Кия Спортидж 2000тди
                    Всеки шут отзад-е крачка на пред

                    Коментар


                    • #70
                      От: Пешеходни пътеки

                      Първоначално публикуван от Петър Анев Преглед на мнение
                      Онзи ден си направих експеримент,тръгнах да пресичам на пешеходна пътека и видях че идва патрулка,нарочно не спрях,а те вместо да спрат ме заобиколиха в насрещното и си продължиха на право.........................е?
                      Не продължавай с такива експерименти, защото като те прегазят утре, ще се окаже, че били, видиш ли, с включен буркан и сирена и бързали по сигнал за произшествие Като с онзи човечец, дето му блъсна колата минаващият на червено кортеж на военния министър - образуваха дело срещу пострадалия...
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Пешеходни пътеки

                        Монетата винаги има 2 страни. Водачите в по-голямата си част не спазват предимството на пешеходците, а те пък (особено тези, които не са шофьори) чули, че имат предимство на пешеходна пътека и хукват като обезумели щото смятат, че то е безусловно и неотменимо. Българинът си умира (понякога и буквално) да има права, но чудно защо досега не съм чул никой да се възмущава, че някой му пречи да си изпълни задълженията...
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #72
                          От: Пешеходни пътеки

                          Друг основен проблем е: Пешеходецът вижда автомобила и мисли, че от автомобила го виждат също. Особено в тъмната част на денонощието.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Пешеходни пътеки

                            Не знам дали съм пропуснал, но до момента не виждам никаква тема , свързана с новите промени на наказанията за пешеходна пътека и червен светофар: глоба 200 лв. и 1 месец лишаване. Засега са приети само на първо четене, но се очаква да влязат в сила до края на юни.
                            Има няколко неща, с които не мога да се примиря и искам да ги споделя. Няма спор, че и двете нарушения могат да имат фатални последици и е редно да се наказват строго. И от двете страни съм, дори, по-често - пешеходец. На практика, обаче, сега се свалят всички задължения само на водачите. За пресичане на пешеходец на червено, той може да бъде наказан с 20 лв. глоба - 10 ПЪТИ ПО-МАЛКО, отколкото за водачите. Това смятам, че е някаква форма на дискриминация. Интересно ми е да науча колко глоби на пешеходци има наложени в България, защото аз постоянно виждам пресичащи като овце индивиди, които трябва да пазя. Налагало ми се е да избягвам пешеходец, притичващ на червено, за да гони автобус. Едва не се ударих челно, за да го избягна. Имаше късмет, че бягаше в обратната посока и нямаше как да обърна... Личното ми мнение е, че трябва да се премахне понятието "несъобразена скорост" за случаите, когато другият участник е отнел предимство, особено пък при преминаване на червен сигнал. Всъщност, ако ви отнеме предимство автомобил и го блъснете странично, ще изкарат него виновен, а вас няма да накажат за несъобразена скорост. Въпреки че принципно ситуацията е същата, спрямо пешеходеца се прилагат други правила. Оттам нашите пешеходци стават уверени, че сте длъжни да ги видите и пазите и започват да се държат безапелационно.
                            За червения сигнал, би трябвало да се върне мигащото зелено. Иначе управлението в града става стресово за водачите и се налага да следят светофара до последно, заради което могат да изпуснат ситуацията пред тях(спираща кола). Жълтото е с недостатъчна продължителност заради таймерите, които често са поставени в другия край на кръстовището, над дублиращия светофар и нерядко са закривани от завиващи камиони или автобуси. Други аспект от проблема с пешеходците: случвало ли ви се е няколко пешеходеца да стоят и да си говорят на ръба на тротоара, до пешеходната пътека? От гледна точка на водача, това е доста неприятно, защото може да очаква във всеки момент един от тях да тръгне да пресича, както е обърнат с гръб. Най-често в такива ситуации спирам и свирвам. Не толкова от култура, а защото е единственият начин да си намеря основателен повод да им тегля една..., когато ми покажат, че нямат намерение да пресеичат. Друг неприятен момент са пешеходците, движещи се с гръб, които без спиране стъпват на пешеходната пътека, която уж ще подминат. Доста съм се чудил какво би могло да се направи, за да не се допускат тези рискови моменти и мисля, че трябва да се разширят задълженията на пешеходците(и да бъдат следени по-строго за нарушения, разбира се). Едното от нещата е, да бъдат длъжни да спрат с лице към пешеходната пътека поне за 3 секунди, преди да започнат пресичане. Второто е малко по-радикална идея и едва ли е приложима: Да се поставя граница на зона от около 1 метър от пешеходната пътека(например жълта щрихована линия), в която пешеходците да нямат право да влизат, освен ако няма да пресичат. На този етап, най-приложимото е да се вдигнат глобите на 100 лева и да се завиши контролът. Иначе очаквам два сценария: нищо да не се подобри или да започнат задръствания, предизвикани от поголовно спиране при всяко приближаване на пешеходец до пътека.
                            Последно редактирано от Еmil; 20-05-12, 23:12.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Пешеходни пътеки

                              Като предложение аз също бих добавил и задължително, забранено за паркиране, отстояние от самата пешеходна пътека. В момента мисля, че е забранено единствено спирането в/у нея. Имал съм случаи в които от колите не се вижда човека канещ се да пресече и ситуацията е потенциално опасна.
                              Дела трябват, а не думи.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Пешеходни пътеки

                                Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                                На практика, обаче, сега се свалят всички задължения само на водачите. За пресичане на пешеходец на червено, той може да бъде наказан с 20 лв. глоба - 10 ПЪТИ ПО-МАЛКО, отколкото за водачите. Това смятам, че е някаква форма на дискриминация. Интересно ми е да науча колко глоби на пешеходци има наложени в България,...
                                Това не е никаква дискриминация, а принцип на камъка и стомната. Ако камъкът се удари в стомната - счупва се стомната. Ако стомната се удари в камъка - пак се счупва стомната. Така пешеходците носят почти всичкия естествен риск при едно ПТП. Глобата донякъде изравнява носения риск, още повече че каквото и да си мислят шофьорите, тяхна е водещата роля в почти всяко ПТП с пешеходец. От това, че пешеходецът е на тротоара или даже е скочил на пътя в момента, в който минаваш през пешеходната пътека, нито възниква някакъв риск от ПТП, нито риск да те глобят - не възниква казус "предимство" (виж определението за предимство в ЗДвП).

                                Аз съм глобяван като пешеходец за неправилно пресичане - случаят е отразен и във Форума.

                                Същото е и с краткото жълто - да, длъжен си да навлезеш на зелено и да се изнесеш преди червеното, но наказание се налага чак за ВЛИЗАНЕ на червено. Не се налага за това, че си влязъл на жълто или че не си се изнесъл до началото на червеното. В Италия преди няколко години беше възникнал скандал по повода, но там санкциите са по друга схема и жълтото наистина създава проблеми.

                                И още: няма такова нещо като предимство и червен светофар. Червеният светофар напълно ликвидира понятието "предимство" - при него просто нямаш право да влезеш на спорния участък от пътя, независимо има ли някой там или не.

                                В рядко населените САЩ има понятие "jaywalking" - там пешеходците имат значително по-малко права извън пешеходната пътека. В старите и тесни градове на гъсто населената Европа това не е продуктивно и не се прилага. По магистралите пък е забранено да се движат пешеходци.

                                Изобщо, ЗДвП има куп проблеми, но те не са там, където си ги посочил.

                                А срещу идиотите, които (пеш) завардват място, през което имат нужда да минат много хора, наистина трябва да се направи нещо - и това не е само на пешеходните пътеки, но и на други интересни места - входовете на метрото, тесни тротоари и тн. Разбира се, това ще ликвидира и просията, и някои сродни дейности. Това вече не е въпрос на ЗДвП, не и в сегашния му вид.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X