Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пешеходни пътеки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Пешеходни пътеки

    Това с повдигането на пътеките е цивилизовано решение. Гледам, че тук пак се сравняваме с нормалните държави, ама това е голяма грешка. За държава като нашата пълна с автомобилни състезатели без никакви мисли в главата трябва да се сравняваме с едни други държави, където преди всяка пешеходна пътека има легнали полицаи на 2-3 метра от нея. И те са толкова високи, че дори и с мотор е рисковано да минеш бързо. Ако не ти пука за колата карай ако искаш. Така е в Египет, в Иран и няколко други подобни държави където лично съм усетил тръпката. Ето с такива трябва да се сравняваме все още по отношение на поведението на шофьорите на пътя. И аз съм шофьор, ама от една година ходя повече пеша и пресичам доста пешеходни пътеки и мога да заявя, че въобще не ми пука, че щял да се затормози трафика, ако това ще спаси някой живот. Такова малоумно поведение на шофьорите никъде не съм виждал. Спират на пешеходна пътека повече мъжете. Жените карат все едно са забравили прясното мляко на включен котлон. Не че при всички е така, но това ми е личната статистика от преки наблюдения. Така че каквото и да направят все ще е по-добре от нищо. То е ясно, че ще се усвояват едни пари и сигурно това повдигане ще струва милиони, но пък от друга страна бате Бойко ще увеличи рязко броя на лентичките, които ще реже. За пешеходците, които пресичат както и когато си поискат няма да говоря, ама това че има такива идиоти не означава че трябва да бъдат прегазени. Ако зависеше от мен щях да мина на варианта с легналите полицаи, високи поне по 20см.

    Коментар


    • #47
      От: Пешеходни пътеки

      Бе, то хубаво, ами какво ще стане ако все пак не е намалил преди гърбицата? Някой голям ралиен карач сигурно ще се справи, а всички останали? Триста причини да не е намалил навреме - отклоняване на вниманието, дезориентация, инфаркт, какво да е друго. Следва стандартната грешка - спирачката в пода, волана - както се врътне сам, и дестабилизирания автомобил хвръква като хвърлен накъде да е. Примерно в тълпата, която се кани да пресече.
      Ако целта е нищо да не се движи, няма нужда да се прави нищо. Достатъчно е да спрат да кърпят дупките. След първата зима, средната скорост на движение ще се сведе до безопасните и за малоумни пешеходци 1,5 километра в час, и готово.
      Виж, не знам как ще живеем след това, ако всички стигат на работа за четири часа, и после пак се прибират за толкова, ама карай.

      Коментар


      • #48
        От: Пешеходни пътеки

        Първоначално публикуван от mohera Преглед на мнение
        ... Идеята не е само за столицата, нали? Та не разбрах защо да не се изказвам?!?
        Идеята е точно за столицата и даже се цитират конкретни булеварди, на които ще се нацвъкат препятствията.

        Изграждане на повдигнати пешеходни пътеки започва в София, съобщи на пресконференция началникът на столичния КАТ. ...
        Което ще даде отражение най-вече върху тези, които живеят и карат в София всеки ден, а ти май не спадаш в тази категория.

        Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
        ... Ако зависеше от мен щях да мина на варианта с легналите полицаи, високи поне по 20см.
        Ами то на мен не че ми пука чак толкова, защото гуми по-малки от 31" нямам. Ама ги гледам на Иван Асен II 2 бр. "легнали полицаи" с ширина горе-долу като на пешеходна пътека как са изпонадрани от леките коли с по-дълга база. А са далеч от 20 см височина ...

        Отделен е въпросът какво ще става когато боята, с която са обозначени, се изтрие и станат трудно забележими месец след като ги сложат?

        А ако ще отчитаме мерки без оглед на последствията, аз имам и по-добри идеи. Примерно, шахматно разположени на платното бетонни прегради преди всяка пешеходна пътека. Или по един по-дълбок ров преди тях. Или пък направо да се забрани използването МПС освен от правоимащи.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #49
          От: Пешеходни пътеки

          Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
          Ако зависеше от мен щях да мина на варианта с легналите полицаи, високи поне по 20см.
          Да бе, глупости. Всички трябва да си накупим джипки и ендура? Близо до нас (в Редута) сложиха "легнали полицаи", които са ненужно високи (и къси) и всеки път много псувам като се налага да мина от там и с колата и с мотора. Често си променям маршрута през малките улички за да не минавам през тях. А даже не е пешеходно натоварено място, нито има пешеходна пътека, нито съответните тротоари, нито хора пресичат, така и не разбрах защо ги сложиха. Поредното малоумно решение (то там по принцип си е малоумно, тъй като явно заради автобусната линия пътя с предимство е малка квартална уличка, а не голямата натоварена улица и кръстовището е доста опасно).
          У нас липсва култура на движение и на шофьорите и на пешеходците, но малоумните решения на управляващите не допринасят за нейното подобряване. Не виждам как ще се оправим скоро.

          Коментар


          • #50
            От: Пешеходни пътеки

            На Оборище и Кракра сложиха легнал полицай явно заради музикалното училище - до тук добре - какво почна да се случва - родителите на дечицата почнаха да спират преди легналия полицай да си чакат децата от училище съответно някой мозък измисли решение и на 6 метро преди легналия полицай тури още един. Сега какво се случва между двата легнали полицая има спряни 2-4 коли понякога от двете страни на улицата с чакащи некой си родители - а децата както си излизат от двора директно тичат през улицата разчитайки че някой ще намали - е толкоз ли неможаха да заградят тоя тротоар с една ограда и да остават децата да пресичат на светофара който е на 7 метра по нагоре.
            When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

            Коментар


            • #51
              От: Пешеходни пътеки

              Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
              ...Ако зависеше от мен щях да мина на варианта с легналите полицаи, високи поне по 20см.
              Ако ги направиш още малко по-високи, то ще може да изкопаеш вътре в тях и тунел за пешеходците
              RAV4, дето бая народ я имат за джип, е с просвет 180мм.
              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

              Коментар


              • #52
                От: Пешеходни пътеки

                Има един феномен, който го наблюдавам ежедневно. Как може, бабичка инвалид, с три бастуна, да пресича Орлов мост по диагонал(това е образно казано, имам предвид навсякъде), без да я блъсне нищо, а съвсем нормални хора да ги газят по пешеходните пътеки???!!
                Човек, тръгнал да си разхожда кучето, явно не бърза за никъде, но виждайки позасилил се автобус от градския транспорт, веднага скача на пешеходната пътека и ръкомаха в знак "К'во бе, аз съм на пътека!". Малоумна работа, малоумни хора. Каквито и съоръжения да им направиш, ще си намерят причина да не ги ползват, а на пътеките ще скачат все едно са безсмъртни. Малка подробност е, че от затвора се излиза, а от гробищата не! За шофьори барем изпит има, а за пешеходците?! Ама не им и трябва, щото при тях курса се провежда още от ранна детска възраст, и е на принципа "Ела да минем за по прЕко..." или "Тичай пред колите, че ще изпуснем автобуса..." И после опечаления родител му е крив цял свят, че не си е научил детето да пресича улицата. И с 300 да карат, пак мога да пресеча безопасно, стига само малко желание и акъл, а не да си забиеш слушалките в ушите, да гледаш звездите и ходиш с бойна крачка без да се огеждаш и без да спираш като пресичаш улиците. Където е зор за пешеходците, си има светофари. На другите места, пешеходците НЯМАТ предимство на пешеходна пътека. Те са нещо като автомобилите със специален режим– трябва да се пропускат от автомобилите, но си носят отговорността да бъдат забелязани преди това и се съобразяват със скоростта на другите превозни средства и законите на физиката. С тази разлика, че пресичането на пешеходците не е спешно. Едва ли са много местата в София, където за да изчакаш удобен и безопасен момент за пресичане, ще ти е необходимо повече от половин до една минута. Но както се каза, на пешеходеца му дреме за трафика, поне за краткия момент докато е пешеходец. После се качва на автомобил или автобус и пита защо има задръстване, защо транспорта е пълен и защо го е чакал половин час... ??? Краткия отговор, щото освен че сме почнали да спираме на пешеходните пътеки, още докато видим пешеходеца да се приближава с бодра крачка към улицата, сме спирали и на всички места, на които горките онеправдани малоумни пешеходци, си лафят на пешеходните пътеки(или в краищата им) или си чакат таксита, маршрутки, милостиня, клиенти(за една древна професия и разни други също не съвсем законни) или един Бог знае още какво. Ефектът ще е супер! Ще се умиришем на феродо, ще търкаме двойно повече гуми и накладки, ще изгаряме двойно повече гориво...А супер е, щото всичко това има саморегулиращ ефект. С повечето отрови които ще произвеждаме за екологията ще поизмрат от хората и пешеходците ще намаляват, а от друга страна и увеличените разходи ще ни спрат да се движим с автомобили и така ще се постигне нек'ъв баланс.

                ПП. За "вдигнатите" пътеки беше въпроса... Ами при нас в Божурище са така. Няма проблем да се минава през тях със скорост доста над ограничението за в населено място. Не ме питайте от къде знам.
                Последно редактирано от cecoa1; 09-04-12, 10:43.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #53
                  От: Пешеходни пътеки

                  Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                  Ако ги направиш още малко по-високи, то ще може да изкопаеш вътре в тях и тунел за пешеходците
                  RAV4, дето бая народ я имат за джип, е с просвет 180мм.
                  На Еуропата, откъдето най-вероятно е взаимствана идеята, пешеходните пътеки са надигнати и повече от 20 см, но са широки два метра и повече, няма как да ти опре на пода, но няма как да го прелетиш с 100км/ч. Осван това основата под бялата боя е червена светло-отражателна и грапава. Вижда се от далече
                  The Flat Earth Society has members all around the globe.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Пешеходни пътеки

                    "На другите места, пешеходците НЯМАТ предимство на пешеходна пътека."

                    Къде са тия "другите места" Индия ? Иран?. В Западна Европа "Германия, Австрия, Холандия" съм забелязал че стъпиш ли на пешеходната пътека всичко спира и те пуска да преминеш - това 30 секунди да се оглеждаш като диверсант да не те отнесе някой състезател на пешеходна пътека го няма.
                    When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Пешеходни пътеки

                      На зебра пешеходецът е с предимство!
                      Но да ми кажете кой е с предимство на светофар, който свети зелено и е маркирана зебра?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Пешеходни пътеки

                        Знаех си, че ще ми извадите думите от контекста. Другите места, са си пак у нас(и навсякъде), но където няма светофар, а само пътека. Нямат предимство, в смисъл, че не могат с бодра крачка да се хвърлят на пътеката и да си мислят, че това е правилно. Не казвам, че не трябва да се пропускат пешеходците. Просто трябва известна толерантност и култура и от тяхна страна. Не може да се изскача рязко на пешеходната пътека, не може да се размотават като на моден подиум, да се целуват, да си говорят унесено по телефона(все едно се разхождат из парка), да сменят посоката си на движение.... да си чакат нещо си, на пешеходните пътеки... Не ме разбирайте погрешно, работя като шофьор (в София), но не се разграничавам от пешеходците. И аз ходя пеша, и аз пресичам улиците. Но 30 секунди изчакване, за да не спра целия трафик да ме пропусне на някое оживено място, не ми пречат. Понякога знам, че ще спрат автомобилите да ме изчакат, но забързвам крачка за да не им преча. Не е толкова сложно. Виждам, че гонят светофар, не се хвърлям да пресичам. Виждам, че някой се влачи(примерно си чакат разписание от градския транспорт), няма проблем да мина, той да ме пропусне...и така.
                        На светофар с маркирана зебра, се гледат показанията на светофара. Маркировка, знаци, светофар, допълнителен преносим, знак, регулировчик... Горе-долу такъв е реда на приоритети за сигнализацията.

                        ПП: Някой, нещо, за пресичащите неправилно пешеходци??! На мен не ми пречат, ако го правят сравнително умно и безопасно. Правилата не могат да обхванат живота, нужен е и лек толеранс за напасването им.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #57
                          От: Пешеходни пътеки

                          Първоначално публикуван от persuader Преглед на мнение
                          ... стъпиш ли на пешеходната пътека всичко спира и те пуска да преминеш - това 30 секунди да се оглеждаш като диверсант да не те отнесе някой състезател на пешеходна пътека го няма.
                          Хайде да не забравяме, че оглеждането преди пресичане и съобразяването с движещите се автомобили си е съвсем задължително.

                          Чл. 165. Когато пресичат платното за движение, пешеходците са длъжни:
                          ...
                          2. преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянията до приближаващите се пътни превозни средства и с тяхната скорост на движение;
                          ...
                          Чл. 166. На пешеходците е забранено:

                          1. да навлизат внезапно на платното за движение;
                          ...
                          За много пешеходци тези нормативни текстове са напълно непознати, което се потвърждава и от това

                          От КАТ София отбелязват положителна тенденция при спазването на предимство на пешеходните пътеки. В същото време се е появил нов проблем – пешеходците често пресичат с ясното съзнание, че трябва да им бъде направено предимство.
                          Често инцидентите на зебрите стават именно заради невнимателно пресичане, отчитат от КАТ.
                          Все пак, законите на физиката важат за всички без изключение и дори най-дисциплинираните и добронамерени шофьори може просто да нямат шанс да спрат навреме ...
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Пешеходни пътеки

                            В това отношение най-проблемни за мен са колоездачите. По някаква причина си мислят, че може да пресичат по пешеходната пътека с правата на пешеходец, но с тяхната си скорост.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Пешеходни пътеки

                              В Стара Загора на почти всички места, където пресичат много пешеходци, пешеходните пътеки са повдигнати. На някои места са се престарали и са с по 20см. Ефекта е впечатляващ.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Пешеходни пътеки

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Хайде да не забравяме, че оглеждането преди пресичане и съобразяването с движещите се автомобили си е съвсем задължително.



                                За много пешеходци тези нормативни текстове са напълно непознати, което се потвърждава и от това



                                Все пак, законите на физиката важат за всички без изключение и дори най-дисциплинираните и добронамерени шофьори може просто да нямат шанс да спрат навреме ...
                                Ако си някъде на запад, не разчитай на това, че са длъжни да се оглеждат и съобразяват това, че ти си в движещ се автомобил........
                                А и там карат много велосипеди и познай как пресичат, да не те изненадат някъде де При тях пешеходеца е на уважение, не тези седнали в колите и мислещи, че пътят е само за тях.
                                За предпочитане е когато пътува който и да е за такива държави да си остави българския манталитет на движение по пътищата с МПС там където му е мястото, а именно на българската граница. Защото иначе става дебела, ама наистина дебела работа.
                                Единственото от което най ме е било страх в чужбина е да не блъсна пешеходец. Те не са научени като нашите да чакат, а си пресичат спокойно, а за изкривени ламарини или някакъв инцидент свързан с технически проблеми по автомобила, изненадах се колко спокойно приемат нещата хората там. Просто си имат застраховки за тези неща, които покриват всичко.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X