Обява

Свий
Няма добавени обяви.

След новата стратегия и сънна апнея.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • След новата стратегия и сънна апнея.

    Купихте ли си вече апарат за лекуване на сънна апнея, че 50% от шофьорите страдали от такова заболяване.
    Наредба са издали нашите любимци - които хърка да си купи апарат.
    подаръци за мъже от FACOM
    промоция на читави инструменти

    и на хоби такива

    тел. О879 Ч8Ч 2З5

  • #2
    От: След новата стратегия и сънна апнея.

    Нищо не разбрах. Сънната апнея е опасно за живота състояние, обаче какво отношение има към шофирането? Ако юридическият ЗДП може да се пребори с толкова тежък генетичен проблем, аз да го прочета пак ли ...

    Коментар


    • #3
      От: След новата стратегия и сънна апнея.

      Сетиха се чак сега . В казармата имаше един образ дето така хъркаше че падаха керемидите на спалното колко пъти сме го носили заедно с кревата докато спи в коридора или тоалетната А какво общо има това с шофирането ?
      Последно редактирано от sek.1; 10-09-11, 08:21.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        От: След новата стратегия и сънна апнея.

        При болни от сънна апнея, оросяването на мозъка и снабдяването му с кислород са недостатъчни, съответно сънят е непълноценен за възстановяване на организма. В следствие на това, при монотонни дейности ( и не само) през деня на човек му се доспива кански и може неусетно да заспи. Шофирането е монотонна дейност по магистрали най-вече. То затова и заспиването се случва на дълги прави участъци, по пътя от Звъничево до Велинград никога не ми се е доспивало, за разлика от магистралата в участъка Пловдив - Калугерово.
        Това са най-общо хипотезите на КАТ да искат такава промяна в закона, поддържат ги и съответните доктори.

        ПП. Забравих да спомена - преди 5 години цената на първичния преглед при специалист - 30 лв.
        Нощното изследване с апаратура - 120 лв.
        подаръци за мъже от FACOM
        промоция на читави инструменти

        и на хоби такива

        тел. О879 Ч8Ч 2З5

        Коментар


        • #5
          От: След новата стратегия и сънна апнея.

          Сънната апнея е скрит проблем за много хора - оказва се че процента страдащи от заболяването, сред професионални водачи - шофьори, диспечери, оператори в атомни централи, капитани на кораби и самолети, е над 50%. Даже една голяма американска фирма, с над 10000 шофьора, е открила сънна апнея в 80% от шофьорите.

          Проблема не се усеща от човека, той просто хронично недоспива, в резултат става сприхав, нервен, недружелюбен с близките си, с колегите. Спасението е сравнително просто - както ползваме очила за коригиране на зрение, просто трябва да се спи с уреда в носа. Създаденото подналягане осигурява отпушена носоглътка, с това здрав и дълбок сън.

          Интересно ще е някой специалист да се произнесе по проблема, защото може да се окаже интересно решение за проблемите за много хора и тук във форума.
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • #6
            От: След новата стратегия и сънна апнея.

            Поредна хранилка.
            И нямаща нищо общо със здравословен проблем.
            Румен Николов

            0888 358 572

            Коментар


            • #7
              От: След новата стратегия и сънна апнея.

              Румба, проблемът е на лице само при извършване на монотонна дейност, като изброените от Веско, при динамична работа няма проблеми.
              Въпросът е , че се предлага СКЪПО, МНОГО СКЪПО решение, а съм сигурен, че има по-евтино, нещо като слухов апарат и домашно кино е сравнението. Някак си 2000 лв. са ми доста, но 200 е доста по-различно, а и щом е опасно заболяване, би трябвало да се дотира от здравната каса.
              подаръци за мъже от FACOM
              промоция на читави инструменти

              и на хоби такива

              тел. О879 Ч8Ч 2З5

              Коментар


              • #8
                От: След новата стратегия и сънна апнея.

                Предлагам решение на проблема:
                Да се премахнат всички асфалтови пътища, и да се кара само офроуд.
                Когато съм на черен път никога не ми се е доспивало.

                Сега сериозно-какво мисля за тази измишльотина:*&$К7%$Ж-+^М%$)+*#$Г#$**БН%&%#Г$*&$#!ФБ

                Баси глупостите. Половината шофьори имали недоспиване, и това било опасно
                А аз досега се чудя защо само половината от тези които са тръгнали на път са стигнали до където са си намислили, а то каква била работата...
                Верно, че е много гадно шофьор да заспи на волана, ама да ни карат насила да даваме пари (някому) за измислен проблем...

                Отшелничеството извън всякакъв досег с измислената им цивилизация все повече започва да ме блазни.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: След новата стратегия и сънна апнея.

                  Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                  ...уреда в носа. Създаденото подналягане осигурява отпушена носоглътка, с това здрав и дълбок сън...
                  Впечатленията ми от този уред за две нощи изпитания в "специализирана сънна лаборатория" са едно към едно с впечатленията които би оставило едно две годишно детенце, току-що открило че е много смешно да ти запуши двете ноздри няколко микросекунди преди всяко вдишване, докато ти си вързан като шпек с тиксо на устата и можеш да си мърдаш само очите. Детенце което може да изкара цяла нощ правейки само това.

                  НЯМА ТАКЪВ КОШМАР. Най-отговорно го казвам. Колко пъти се събудих в хрипове и кошмари - просто не е истина.

                  Първия път беше "ами господине то не е била регулирана правилно машината, елате пак ще пробваме с по-модерна", при втората нощ тестове детенцето беше по-милостиво и отпускаше по едно вдишване на всеки няколко опита. Това с "умната" машина.

                  Та определено не е като да дишаш кислород или нещо подобно. Тая гадория оставя общото усещане за щипка за пране на носа която се затваря периодично. За щастие - само когато се опитваш да дишаш
                  Последно редактирано от Goblin; 17-12-11, 02:03.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    От: След новата стратегия и сънна апнея.

                    Понеже аз имам подобен проблем със заспиване на най-неочаквани места, за щастие не толкова страшна форма, както съм гледала клипчета, та миналата година бях тръгнала да търся причината, защото е доста неприятно (няколко месеца след това започнаха да говорят по медиите за апнеята). След много разпитване стигнах до неврохирургичната клиника във ВМИ в Пловдив. Оказа се, че е имало програма за изследване на този проблем, но била свършила, нямало финансиране и т.н. (може и да ме излъгаха) и ме насочиха към център в София. Като се обадих там ми казаха, че трябва да преспя 1 нощ при тях, свързана с апаратура, за да се определи точно диагнозата - дали е сънна апнея, нарколепсия или друго. Струвало 400 лв., а ако е апнея-апарата струвал 150 лв. и след една година носене (спане с него) гарантирали да се оправиш. Това ми се видя скъпо и се отказах. Впоследствие разбрах, че имало и друго място за изследване в Пловдив: http://www.sleepapnea-bg.info/ където било доста по-евтино, но така и не съм отишла още.
                    Иначе е изключително стресиращо, както си карам (особено по прав път) и да се озова в насрещното, за щастие нямам инциденти до момента. Много е странно, защото въпреки голямата уплаха, която изпитвам в такива моменти нищо не е в състояние да ме събуди. Понеже не съм безотговорен шофьор, винаги при дълъг път отбивам да дремна, за да ми мине, но не е като да дремнеш 15-20 мин. и да ти се размине, а може да спя час, два, даже повече и сънливостта не минава. Баща ми имаше подобен проблем (възможно е да има някаква наследственост), беше по професия шофьор и имаше доста катастрофи, за щастие само с материални последствия, без пострадали, а той винаги се отърваваше само поодраскан и с уплаха. Но тогава никой не говореше и не се сещаше, че може да е от здравословен проблем.
                    ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА!

                    Коментар


                    • #11
                      От: След новата стратегия и сънна апнея.

                      Първоначално публикуван от Фани Преглед на мнение
                      ...Понеже не съм безотговорен шофьор, винаги при дълъг път отбивам да дремна, за да ми мине, но не е като да дремнеш 15-20 мин. и да ти се размине, а може да спя час, два, даже повече и сънливостта не минава...
                      При дълги автомобилни преходи и отбиване за дрямка, най-полезните дремки са максимум до 15-20 минути. Заспиш ли за повече, минаваш в друга фаза на съня и просто трябва да се наспиш. Няколко часа. Колкото трябва за да се наспиш.

                      Понеже почти никой не го прави, а напротив - чувства вина едва ли не че е спал прекалено много когато се събуди след час - час и половина сън в колата, хората тръгват пак на път и се чудят защо грохват пак след 70-80 километра при положение че са спали преди това над час.

                      За мен най-добрата система (след това да се наспиш човешки разбира се) ако по някакви форсмажорни обстоятелства трябва да шофираш когато ти се спи и не можеш да си позволиш да спреш да спиш за дълго (до наспиване) е на всеки два часа (или на колкото ти дойде, всеки си познава навиците и възможностите) да спреш и да дремнеш за 15-20 минути. Така хем си почиваш и събираш сили, хем не превключваш на друга фаза.
                      Последно редактирано от Goblin; 17-12-11, 02:59.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        От: След новата стратегия и сънна апнея.

                        Като човек, минал оттам да кажа и аз. Хърка се зверски, заспива се и не само при шофиране, заспива се и на масата, и като гледаш телевизия и дори като говориш на чаша кафе. Няма да казвам колко дрехи съм си изгорил(тогава пушех все още), колко мокета и тапицерии съм поразил. Няма да казвам и колко пъти съм се разминавал с катастрофи след кат съм заспивал на волана. Последния път обаче яко се стреснах, щото бях излязъл от пътя и само Господ ме спаси, което ме принуди да спра да карам извън града. Всичко това изчезна 2008-ма когато след като излязох от Токуда ме посъветваха да си купя кислороден концентратор като в началото ми предписаха 18 ч/дневно да стоя на него. Изчезна и хъркане, и заспиване, и вся остальная сволоч. Апаратът не е евтин - моя е около 1800 лв, но си струва всяка една стотинка. Има само един малък недостатък, с който се свиква обаче и това е шумът, но бързо се привиква и дори те успива. Човек обаче се пристрастява към кислорода и затова е за препоръчване от време на време да не се спи на него защото дробовете ти стават "капризни" и искат постоянно да ги глезиш. А и свиквайки с него ти става адски трудно да спиш на друго място, освен до него. Ами общо взето това е, ако някой се интересува от още подробности, да пита.

                        П.П. Забравих да кажа - сънната апнея, освен че те прави да заспиваш и да хъркаш, те прави и много нервен, причинява ти и слаба памет, и получаваш тикове, изтърваш предмети, нарушава и равновесието, и др.

                        Коментар


                        • #13
                          От: След новата стратегия и сънна апнея.

                          Самата истина, и проблемът наистина е ужасен. Пак побеснях, защото не може да е въпрос на ЗДП, най-малкото, понеже той не осигурява ресурса за решаването му.
                          Също като идиотщината че деца до 8 години не можели да остават сами. Ми тогава да напишем в данъчните закони че всеки трябва да бъде сит и щастлив, та и държавата да отнесе някое безсмислено и неизпълнимо задължение.

                          Коментар


                          • #14
                            От: След новата стратегия и сънна апнея.

                            Да чукам на дърво не ми се е случвало никога да заспя на волана. Но определено съм усещал, че заспивам и съм отбивал. Последните три месеца на няколко пъти. Ставах в сряда в 6, за да отида до Благоевград, след това цял ден работа и връщане привечер обратно в София. Още преди магистралата усещах, че клепачите ми натежаваха. Първите пъти се правих на мъжкар и се прибирах в това състояние. После реших, че е глупаво и започнах да отбивам в едно кафене край пътя. Пия една кола, ям сандвич и продължавам - все едно съм нов човек. Тоест проблемът се оправяше просто с разнообразяване, не с дрямка.

                            Та има нещо гнило в Дания... Предполагам, че ако човек няма усещането, че заспива, както при мен, то може да стане неприятно. Може би такива трябва да си правят нарочен режим за почивки - дори да се чувстват прекрасно да отбиват и да придремват?

                            Коментар


                            • #15
                              От: След новата стратегия и сънна апнея.

                              Човек винаги може да се умори и да му се доспи - това е нормално. Интересното е болестното състояние сънна апнея, което е много тихо и потайно, не дава никакви други сигнали. Обаче човек системно не може да се наспи, понеже се буди постоянно, до няколкостотин пъти на нощ, за 2-3 секунди, време, което не може да се възприеме като факт. И никой не вярва, че има такъв проблем... Може би близките само, които го чуват как хърка здраво при всяко задушаване. Защото именно това е проблема - човека се задушава, и затова се буди. Освен недоспиването, мозъка не може да се храни нормално с кислород. Задушаването е заради отпускането на мускулите на ларингса, загубата на мускулен тонус, който се възстановява с всяко събуждане.
                              Имах добър приятел, който, за съжаление не знаеше, а и никой около него не подозираше за болестта. Той хъркаше много силно и страшно. Не можа да се ожени даже. Но болестите на сърдечно-съдовата система и мозъка не закъсняха. Отиде си без време....
                              Show must go on!
                              LZ1VES

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X