От: Т-образно кръстовище
Автотехническата експертиза прави само технически анализ на ПТП. Юридическият анализ е нещо съвсем различно. Предимството на пътя не е техническо обстоятелство, а правно. Това, че някой се движи по път с предимство не го прави обезателно невинен за състояло се ПТП. Логиката е подобна на тази, когато се тълкува разрешена и съобразена скорост.
Много често в съда, когато ми зададат въпрос каква е съобразената скорост в населено място, обичам да отговарям, че може да е и 200 км/час. (Ако водачът е карал с дадена скорост, отчел е всички особености на пътната обстановка и не е допуснал произшествие, значи е избрал технически съобразена скорост.) Разбира се на това мое изказване веднага следват куп реплики. Но те се правят от адвокатите и то с ясното съзнание, че съм прав. А когато има някой, който наистина не разбира, тогава допълвам, че и 20 км/час може да е несъобразена скорост.
Искам само да добавя, че Законът за движение по пътищата е може би най-съвършеният ни закон.
Автотехническата експертиза прави само технически анализ на ПТП. Юридическият анализ е нещо съвсем различно. Предимството на пътя не е техническо обстоятелство, а правно. Това, че някой се движи по път с предимство не го прави обезателно невинен за състояло се ПТП. Логиката е подобна на тази, когато се тълкува разрешена и съобразена скорост.
Много често в съда, когато ми зададат въпрос каква е съобразената скорост в населено място, обичам да отговарям, че може да е и 200 км/час. (Ако водачът е карал с дадена скорост, отчел е всички особености на пътната обстановка и не е допуснал произшествие, значи е избрал технически съобразена скорост.) Разбира се на това мое изказване веднага следват куп реплики. Но те се правят от адвокатите и то с ясното съзнание, че съм прав. А когато има някой, който наистина не разбира, тогава допълвам, че и 20 км/час може да е несъобразена скорост.
Искам само да добавя, че Законът за движение по пътищата е може би най-съвършеният ни закон.
Коментар