Каква е разрешената мощност, или кубатура на ДВГ, за задвижване на велосипеди? Изисква ли се специална квалификация на водача, според последните разпоредби?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Велосипед с ДВГ.
Свий
X
-
От: Велосипед с ДВГ.
Не, не се изисква нищо. Нито да се регистрира, нито да имаш някаква специална категория. Но като се замисля последните разпоредби не съм ги гледал. Иначе аз имам такова мпс с руско велосипедно двигателче и не са ми правили проблеми.
-
От: Велосипед с ДВГ.
Извадка от Закона за движение по пътищата
Чл. 138. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 79 от
2005 г.) (1) На пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само пътни
превозни средства, които отговарят на изискванията на този закон и на издадените въз
основа на него подзаконови актове.
Чл. 149. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За нуждите на
типовото одобряване пътните превозни средства се делят на следните категории,
обозначени с латински букви:
1. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) категория L:
а) категория L1 - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен
обем не по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене,
и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на
задвижването;
б) категория L1е - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигател с вътрешно
горене с работен обем не по-голям от 50 куб. см или с 4 kW максимална постоянна
номинална мощност в случай на електродвигател;
в) категория L2 - моторните превозни средства с три колела, произволно
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем
не по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на
задвижването;
г) категория L2е - мотопеди - моторните превозни средства с три колела и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигатели с вътрешно
горене с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см или не
повече от 4 kW максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно
горене; или не повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на
електродвигател;
д) категория L3 - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен
обем над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с
конструктивна максимална скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването;
е) категория L3e - мотоциклети - моторните превозни средства с две колела без
кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна
максимална скорост, по-голяма от 45 км/ч;
ж) категория L4 - моторните превозни средства с три колела, несиметрично
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем
над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с
конструктивна максимална скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването
(мотоциклети с кош);
з) категория L4e - мотоциклети - моторните превозни средства с две колела и
кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна
максимална скорост, по-голяма от 45 км/ч;
и) категория L5 - моторните превозни средства с три колела, симетрично
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем
над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с максимална
конструктивна скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването;
к) категория L5е - мототриколки - моторните превозни средства с три колела,
симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с
вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна максимална
скорост, по-голяма от 45 км/ч;
л) категория L6e - леки моторни превозни средства с четири колела и маса без
товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижване) не повече
от 350 кг, конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигатели с
вътрешно горене с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см
или не повече от 4 kW максимална мощност нето в случай на други двигатели с
вътрешно горене; или не повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в
случай на електродвигател;
м) категория L7е - четириколки - моторните превозни средства с четири колела
и маса без товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижване)
не повече от 400 кг или 550 кг за моторни превозни средства за превоз на товари с
максимална мощност нето на двигателя не повече от 15 kW;По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Аз ли не попитах както трябва, или никой не ме разбира?!
Не ме интерисува кой какво си мисли, нито какво пише в закона от 2002 г. Интересува ме какви изменения и допълнения има към настоящия момент, касаещи само и единствено велосипеди, с допълнително монтиран ДВГ.
Още по конкретно:
Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнениеИнтересува ме, какво е ограничението на двигателя, било като кубатура, или мощност?Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Моето скромно мнение . Колегата по горе ти е отговорил със ЗДП . Там не пише велосипед а двуколесно МПС каквото е велосипеда с монтиран ДВГ .Лично аз не знам по какъв начин може законно да се управлява без притежание на СУМПС такъв велосипед , като изискването за М категория е ДВГ до 50 кб. и конструктивна максмална скорост до 45км/ч. Лично в София съм виждал скейтборд с ДВГ а той по кой закон се движи ?
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнениеМоето скромно мнение . Колегата по горе ти е отговорил със ЗДП . Там не пише велосипед а двуколесно МПС каквото е велосипеда с монтиран ДВГ .Лично аз не знам по какъв начин може законно да се управлява без притежание на СУМПС такъв велосипед , като изискването за М категория е ДВГ до 50 кб. и конструктивна максмална скорост до 45км/ч. Лично в София съм виждал скейтборд с ДВГ а той по кой закон се движи ?
Всеки човек след като прочете закона ще разбере къде се намира и на къде трябва да тръгне .По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеПочти съм сигурен, че горната граница за движение без регистрация е 35 куб. см.
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеПочти съм сигурен, че горната граница за движение без регистрация е 35 куб. см.. Дори руските са по 45 кубика и едва имат сила да те помръднат, още повече че нямат скорости. Като прочетох закона - това е категория Л1.
Коментар
-
От: Велосипед с ДВГ.
Понеже преди време силно ме интересуваше и мен този въпрос, четох в закона, че превозно средство с двигател за да се движи по пътната мрежа трябва да има регистрация независимо от вида, което автоматично те прави нелегален. Това ме отказа от моя проект. А иначе полицаите и 250 кубиков мотор да сложиш на колелото няма да те закачат, защото просто няма да знаят как.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар