Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вадене на закъсала витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вадене на закъсала витара

    Вчера тъкмо бях разглобил моята витара за смяна на счупено каре, и звъни телефона. Обажда се едно момче с което се запознахме на състезанието по ендуро, подушихме се, че сме витараджии, и си записахме телефоните за съвместни разходки.
    Досега не бяхме карали заедно, и малко се изненадах,ч е именно той ми звъни. Звъни защото имал проблем-скъсана кормилна щанга. Знаех, че витарата му е с цял преден мост от УАЗ(бившата витара на sivicar от Видин), и затова малко се учудих, че е успял да я строши, но както и да е. Казах му,ч е съм на трупчета в момента, но ако не намери кой да отиде-ще се обадя на този-онзи-все ще намерим с кого да го извадим.
    Момчето(Добчо) обаче каза,ч е ще намери кой да отиде да го прибере, и аз почти забравих за случая.
    Тази вечер тъкмо привършвах с карето и телефона пак звъни. Пак Добчо. Вчера свалил скъсаната щанга, заварили я, днес я сложил на място, но витарата не иска да запали. Да отида да го дърпам ли, да го вадя ли-каквото дойде.
    Събрах набързо моята барака, и леви-десни в гората. Намерих ги сравнително лесно-Добчо, брат му и едно дете Къде са го помъкнали в този сняг в гората...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040023 (Medium).JPG
Прегледи:1
Размер:65.2 КБ
ID:5911785

    Решихме да пробваме да го извадя на дърпане от коловоза, и вече стъпил на равен път да се опита да запали на скорост.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040018 (Medium).JPG
Прегледи:1
Размер:57.2 КБ
ID:5911784

    На думи лесно, ама пустата витара не иска да излезе от коловоза.
    Извадих джека, и с него се опитахме да отхвърлим витарата извън коловоза:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040020 (Medium).JPG
Прегледи:2
Размер:72.0 КБ
ID:5911786

    Голям ход има този мост, но някак успяхме да подложим дърво под гумата, и да я поизвадим малко от коловоза. Стори ни се достатъчно, но при следващия опит пак нищо не стана-гумата се върна обратно в коловоза. Понеже ни беше писнало да правим безуспешни опити решихме да сложим моят акумулатор, и с него да се опита да запали. Аз не исках много, че ако изтощим и моят-оставаме с две мъртви витари в гората... След доста въртене, поливане на изпарителя с топла вода(предвидливо я бях взел като тръгвах) най-накрая витарата запали. Оттук нататък няма да има проблеми.
    Да, ама не...
    След една маневра за да се върнем назад витарата остана без предно предаване. Добчо хвърли обвиненията към хъбовете, че били някакви за 30 лева... Последва смяна с оригиналните от УАЗ:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040027 (Medium).JPG
Прегледи:1
Размер:85.3 КБ
ID:5911783

    Докато обикаляхме около машината аз някак успях да пробия леда на една локва, и да си намокря доста добре левият крак... Колко майки споменах-няма да казвам
    Но след смяната на хъбовете витарата стана като един малък танк. Излязохме на асфалта(естествено не по най-прекия път), последни снимки, и се разделихме.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040032 (Medium).JPG
Прегледи:1
Размер:65.3 КБ
ID:5911782

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040041 (Medium).JPG
Прегледи:1
Размер:76.6 КБ
ID:5911787

    Уж нищо работа, а ни отне няколко часа...
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    От: Вадене на закъсала витара

    В коловоза не се подлага нищо. С джека го хващаш по средата на муцуната, гледаш да е килнат малко назад, не да пада юзерски върху ламарините, додето палиш цигара го заобикаляш от външната страна, и го риташ да падне отстрани на коловоза.
    Гледаш наоколо да няма хора.
    Не забравяй да прибереш джека преди да тръгнеш.
    Ако ще се лигавиш да отваряш бира - две минути. Ако щурманът ти е нормален, с манерка - 50 секунди.

    Коментар


    • #3
      От: Вадене на закъсала витара

      Браво Коле!!!

      Коментар


      • #4
        От: Вадене на закъсала витара

        Шапка ти свалям Кольо.Що не пихте по една ракийка след тоз студ дето сте го брали
        ТЛК 90 120кв Дайхатсу Ф20 Няма да пия повече .....ама и по малко няма да пия...

        Коментар


        • #5
          От: Вадене на закъсала витара

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          В коловоза не се подлага нищо. С джека го хващаш по средата на муцуната, гледаш да е килнат малко назад, не да пада юзерски върху ламарините, додето палиш цигара го заобикаляш от външната страна, и го риташ да падне отстрани на коловоза ...
          Това - на теория. На практика, джипът, повдигнат по средата на бронята, е много нестабилен и обикновено проявява склонност да падне настрани. Още повече, че по закона на Мърфи обикновено си закъсал там, където няма стабилна равна основа за петата на крика (дори и да си носиш нещо, което да подложиш). Твърде често падането се случва още преди да си го повдигнал достатъчно за да излезе от коловоза.
          Така че подлагането определено не трябва да се пренебрегва.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            От: Вадене на закъсала витара

            Зависи каква е колата чавдаре.Защото самурая примерно и да тръгне леко на една страна го бутвам и готово.
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #7
              От: Вадене на закъсала витара

              Първоначално публикуван от ДиДжейДавел Преглед на мнение
              Зависи каква е колата чавдаре.Защото самурая примерно и да тръгне леко на една страна го бутвам и готово.
              Естествено! Колкото е по-широка, толкова по-нестабилна ще е, когато я вдигаш по средата. Пък и за Самурая що ли ти трябва джек?
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                От: Вадене на закъсала витара

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                ...На практика, джипът, повдигнат по средата на бронята, е много нестабилен и обикновено проявява склонност да падне настрани. Още повече, че по закона на Мърфи обикновено си закъсал там, където няма стабилна равна основа за петата на крика (дори и да си носиш нещо, което да подложиш)...
                Именно тази нестабилност се търси, че и на снимката се вижда как гумата която не е в коловоза се забива в земята и не позволява пързалянето настрани. Но не ми дойде наум за тази възможност. Просто исках с груба сила да избутам витарата настрани. Може би ако беше със стандатрното си окачване щеше да се получи защото там хода е доста по-малък. А преждевременното падане от джека може да се избегне с подпиране с някой кол някъде пи клетката, джека насочен леко в посоката в която искаме да падне джипа(за да не падне в другата посока), и след достатъчно вдигане-да се избие подпорния кол. Това ми дойде наум сега, не знам дали ще работи на практика, трябва да го пробвам някой път.

                В случая земята беше доста добре замръзнала и нямаше нужда от подложка. Все се каня да си направя, и все с каненето оставам. Сега в завода ми престъргват ролки за блокове. Като ги направя май ще се заема с подложка за джека.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: Вадене на закъсала витара

                  Интересен филм е било!Що не се обади да се поразходя и аз?
                  driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                  Коментар


                  • #10
                    От: Вадене на закъсала витара

                    Да бе, да се чудя и теб как да вадя после

                    Майтап, но знаеш, че не мога да те изпусна...

                    В интерес на истината даже не си и помислих за друга машина, че терена не е много труден, а и не е кой знае колко навътре в гората-на 1-1,5 км.
                    Но ако се случеше да ми потрябва още помощ-щях да те викам.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Вадене на закъсала витара

                      Абре, Кольо.....не си ли чувал, че Витара най лесно се вади с Фронтера, истинския джип. Впрочем, има бол теми защо Фронтерите изобщо не закъсват.....

                      Коментар


                      • #12
                        От: Вадене на закъсала витара

                        Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
                        Абре, Кольо.....не си ли чувал, че Витара най лесно се вади с Фронтера, истинския джип. Впрочем, има бол теми защо Фронтерите изобщо не закъсват.....
                        Е ся го уби!!
                        driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                        Коментар


                        • #13
                          От: Вадене на закъсала витара

                          Първоначално публикуван от Гробаря Преглед на мнение
                          Е ся го уби!!
                          Всеки знае, че Фронтерата е Исузо с Опел двигател. И Кольо знае.....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Вадене на закъсала витара

                            Аз съм вадил закъсала Фронтера с Витара и то 5 пъти един след друг в една преспа . После минах с Витарата и Фронтерата след мен .
                            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                            Коментар


                            • #15
                              От: Вадене на закъсала витара

                              Отчитай гуми и задкормилно устройство най вече, при спънато такова, окопаване с Джоган, Уаз, Витара, Самурай, Тойота е безпроблемно.
                              Вадил съм Гранд с Фронтерата през зимата в гората, и?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X