Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колани при каране офроуд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Колани при каране офроуд

    Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
    Колана е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ! А ако е и 4 точков с подходяща седалка ... Не е задължително седалката да е тип "корито" , има и много други такива осигуряващи добра странична поддръжка . Веднъж пробваш ли тази комбинация в Гората ... няма и да си помислиш за друго ! Горещо препоръчвам на всички , само бюджета страда малко , но си заслужава
    +1. Също така голям недостатък на инерционните колани е, че кога ти се наложи да го откопчаеш на някакъв наклон, след това щеш не щеш ще трябва да караш без колан докато не стигнеш до някое равно място. А и колкото и хубаво да държат нормалните колани, не е като 4 точковите. Когато със Соти летяхме, определено не бях където ми е мястото ( а хем на Киата коланите са много чуствителни )
    RB Patrol Team

    Коментар


    • #17
      До: Колани при каране офроуд

      Първоначално публикуван от Асен Василев Преглед на мнение
      +1. Също така голям недостатък на инерционните колани е, че кога ти се наложи да го откопчаеш на някакъв наклон, след това щеш не щеш ще трябва да караш без колан докато не стигнеш до някое равно място.
      Това вЕрно си е голям недостатък. При финалното спускане на прекосяването на Рила бях без колан именно поради тази причина и беше отвратително. През цялото време се свличах напред и, вместо да работя нежно със спирачката, на практика се подпирах върху педала.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #18
        До: Колани при каране офроуд

        За мен независимо колко бавно се кара е задължително да се кара с 4-точкови колани и е добре (почти задължително) да се смени седалката, защото екстремното каране е не само бързото каране, а тази комбинация седалка + 4-точкови седалки те държи без да мърдаш и можеш да се откопчееш и закопчееш винаги когато пожелаеш.
        В крайна сметка живота на всеки един от нас не струва толкова малко (под 1000лв.).

        Коментар


        • #19
          До: Колани при каране офроуд

          Моля предварително да ми простите невежеството. Има ли проблем ако седалките са сменени и съответно са оборудвани с 4-точкови колани , да бъдат запазени и инерционните?

          Коментар


          • #20
            До: Колани при каране офроуд

            Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
            Моля предварително да ми простите невежеството. Има ли проблем ако седалките са сменени и съответно са оборудвани с 4-точкови колани , да бъдат запазени и инерционните?
            Предполагам не освен ако за седалки не ползваш спортни корита тогава едва ли инерционния колан ще ти върши работа но ако ползваш обикновенни седалки с по добра странична поддръжка няма да има проблем подобна комбинация мисля че има Иван Алексиев на Хънтара си нека той да каже
            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
            тел.088четири 9едно9 4нула4
            -------------------------------------------------------

            Коментар


            • #21
              До: Колани при каране офроуд

              Няма проблем да си с двата вида колани при мен на Хънтара е така. Използвам този които ми е необходим.

              Коментар


              • #22
                До: Колани при каране офроуд

                Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                Като се чудя за 4-точков колан, то е не толкова с мисълта да ме задържи по-добре при удар, колкото да ме държи по-добре на седалката при каране по разни интересни наклони. Така че по възможност да не ми се налага да карам с едната ръка, а с другата да се подпирам в тавана или на съседната седалка. Което сега ми се случва доста често.

                А че нашите скорости не са високи е истина. Ама е истина и това, че според мнението на доста хора с опит, най-големи бели стават баш по време на разходки ...

                За ограничението на движенията от 4-точковия колан си прав. С такъв едва ли ще можеш да легнеш в страни или да се подадеш от прозореца. Май тук, за кой ли път, опираме до констатацията за липса на пълно щастие ...
                Категоричен съм , че всеки който кара в гората и има възможност (цените са най-разнообрази) четириточковия колан е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН.Вярно е че ограничава движенията , но нали това му е целта !Щатния колан помага само при определени условия и много пречи при други.Чава предтависи какви травми може д нанесе щатния колан при странично обръщане или недай си боже на таван.Направо ще те обеси.Който е карал с добре стегнат четириточков кол. ще каже ,че щатния не върши работа в гората( и си е точно така).Ръцете ти са освободени от собственото ти тегло и спасява кръста от неизбежите ,,набивания''.
                Който може да си сложи такива колани (дори ефтините от Илиянци вършат добра работа).
                Пълно щастие ли? Ами да започнем от това ,че джипа ми никога не може да бъде чист ,като преди... Въпреки това съм много щастлив в него.
                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                0899187766

                Коментар


                • #23
                  До: Колани при каране офроуд

                  Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                  Без да съм 100% сигурен за четириточковите колани трябва и друга седалка. А ако джипа се ползва и за други цели извън гората мисля, че не е зле да си остане и обикновенния колан. По-удобен е при често слизане и качване в джипа.
                  Викторе,желателно е ,но не е задължително.Аз първо си сложих коланите и след доста време седалки.Лудост е да се демонтира щатния колан - далеч по - удобен е на пътя.Монтажа на единия не пречи на другия.
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #24
                    До: Колани при каране офроуд

                    Тогава почвам да търся и двете, седалки + колани.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Колани при каране офроуд

                      Правилното решение !
                      Добре е да се ориентираш към този вид дето се всички ремъци се закопчават в едно -по-скъпи са но......
                      Илиянските са като раница и ако човек е с главата надоло трудно се измъкваш , защото нямат катарами на ,,презрамките''.Моите са собствено производство от самолетни колани Има ли смисъл да споменавам най-доброто - SPARCO.
                      PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                      КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                      0899187766

                      Коментар


                      • #26
                        Инерционен колан и наклон

                        Има доста оплаквания из форума, че с инерционния колан като спреш на наклон и слезеш за нещо после оставаш без такъв до равното. Хрумна ми едно просто решение и го пробвах. Работи

                        Точно преди да свалиш колана или още при слагането, ако очакваш подобни проблеми взимаш една предварително приготвена за такива случаи щипка за пране(на фона на брадви и моторни резачки в багажника не е голямо претоварване), защипваш я точно до машинката, която прибира колана и го откопчаваш. Той няма да се прибере . Свършваш си работата, качваш се и си го слагаш отново . Ако сложиш щипката когато си максимално добре облегнат(колана е максимално прибран) тя може да си седи там и по пътя.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Инерционен колан и наклон

                          Идеята не е лоша , стига някой да не злоупотреби с нея и да остави колана прекалено хлабав , но ... това ще си е негов проблем

                          Коментар


                          • #28
                            До: Инерционен колан и наклон

                            Слагането на щипката на удобно място, примерно защипана в най долната статично закрепена част на колана и преместването й преди слизане е по-безопасния вариант. Но и, ако се облегнеш плътно и изпуснеш всичкия въздух преди да я сложиш не би трябвало да я сложиш, но това си струва само, ако мислиш, че може да ти се наложи да слизаш бързо.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Колани при каране офроуд

                              Миналото лято вадих с още няколко колеги-шофьори четирима мъже от кола след претърпяно ПТП. Задните не бяха с колани и при удара, след като са залитнали напред облегалките на предните седалки бяха подали и дясната ръка на шофьора, както и лявата на пътника до шофьора бяха строшени точно така, според както са били в момента на удара и натиска на облегалките. От тогава, освен че предните седалки коланите са задължителни, извън града са задължителни и задните, ако здравословното състояние на седящият отзад позволява това. Ако някой има нещо против - БДЖ, автобуси, автостоп или както му е угодно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X