Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колани при каране офроуд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колани при каране офроуд

    Както неведнъж е ставало дума, аз съм привърженик на използването на предпазни колани, без значение дали там, където се кара има КАТ-аджии или не. Поради това, аз задължително се връзвам с колан и когато карам офроуд, като същото правят и тези, които обикновено се возят с мен.

    По мои наблюдения обаче, доста колеги предпочитат да не използват колани, когато карат в гората.

    По стечение на обстоятелствата, само в рамките на 6-7 дни ми се случиха две случки, които искам да споделя.

    Едната вече е споменавана, но мисля, че си струва да се повтори.

    На 2 септември вечерта, при спускане по едно новооткрито дере над с. Доспей Патрулът доста рязко се свлече в дълбочкото пороище.







    Както се вижда от горните снимки, наклонът на джипа беше солиден, но, благодарение на колана, аз се задържах на мястото си, което вероятно предпази от контузии и мен и навигаторката ми.
    Освен това, въпреки, че се налагаше да се подпирам с дясната ръка в съседната седалка, аз все пак бях в състояние да управлявам и (с помощта на колегите) да изкарам джипа от тази ситуация.


    Само 4 дни по-късно, на 6 септември, след пристигането на Узана с Виктор излязохме да се поразходим до вр. Шипка. На връщане реших да минем по едно пътче, което видях на картата. То ни изведе на билото, покрай зимната маркировка за х. "Узана". Теренът беше леко начупен но нямаше никакви сериозни препятствия, които да ни бавят. На едно място, при леко изкачване, следите от пътя като да се загубиха и, след кратко колебание, аз реших да хвана леко вляво, където ми се видя, че е по-гладко.
    Понатиснах леко газта за да изкача късия наклон и изскочих горе.
    В момента, в който предницата слезе в хоризонтално положение, джипът отведнъж хлътна напред и наляво и, преди да разбера какво става, бронята се заби в каменливата почва, а задницата се вирна към небето.
    Жалко, че Виктор, който караше зад мен не си носеше апарата, а на нас точно тогава не ни беше до снимки. Иначе снимката на забития като борче Патрул с вдигната във въздуха задна дясна гума щеше сигурно да е интересна ...

    Оказа се, че малко след изкачването е имало изкопана дупка (според Васко - май иманяри са ровили по някое време там), която е останала скрита за мен от масивната предница на Патрула.

    Ето я въпросната засада, заснета вече след като Дифендърът ми помогна да изляза от нея






    Какъв е бил ударът може да се съди от долната снимка



    Сгъната броня и ламарини ...

    Тъй като всички бяхме вързани с колани, единствената контузия беше леко ударен в облегалката на моята седалка нос на щерката.
    Ако бяхме без колани, положението най-вероятно щеше да изглежда по-различно ...


    Така че, за мен изводът от тези 2 случки е еднозначен - момчета, карайте винаги с колан, дори и в гората! Не заради КАТ, а заради собствената си безопасност.

    Аз дори сериозно съм се замислил на тема 4-точкови колани за каране в гората ...
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    До: Колани при каране офроуд

    Аз имам лошия навик от време на време да не слагам колан в гората, не заради КАТ, просто се въртя като "обран евреин"(лоша привичка) и колана естествено ми пречи. Но след като станах свидетел на горната ситуация (а тя си беше за видео) и след като преди две седмици мократа тревичка ме завъртя на равното на 90 градуса при скоростно каране, сериозно реших да се "застопоря" на едно място. В противен случай рискувам за дълго време да остана гипсиран пред компютъра и да участвам в разходките само виртуално. Не дай си боже да се случи и нещо по-страшно. Обикновенно практиката показва, че такива ситуации възникват на неподозирано лесни и равни местенца, кедето никой не предполага за дебнещите "засади" дали дупки , дали мокра трева. Предполагам че на много колеги се е случвало да изпадат в подобни ситуации , когато най-малко са очаквали.
    За това - без колан не! Независимо от това каде се намирам.

    Коментар


    • #3
      До: Колани при каране офроуд

      Подкрепям!!!
      Аз карам винаги с колан!

      Макар и историята ми да е по-различна, започнах да си слагам колана след раждането на дъщеря ми (нови отговорности) преди това Напук не го слагах (два акта за колан за 5 години) защото много се ядосвах на "Тъпаците" които искат да ме глобяват "за мое добро" след като нищо не са направили за това "добро", ама вече си го слагам и не им се нервя

      Коментар


      • #4
        До: Колани при каране офроуд

        Напълно съм съгласен с гореизложеното. За мен въпросът е: обикновен или четириточков? Засега клоня към обикновения колан, защото:
        1.С него имаш повече свобода на движенията и можеш да оглеждаш препятствията, показвайки се през прозореца, да легнеш на съседната седалка( ако влезе някое дърво през прозореца не дай си боже) и пр.
        2. Нашите скорости (на любителите) не са високи.
        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

        Коментар


        • #5
          До: Колани при каране офроуд

          Веднъж карах по една уж съвсем равна поляна. Висока трева, никаква видимост. Изведнъж хлътнах и аз не знам в какво. Видях само единствено трева в предния джам, а в следващия момент само небе. Не бях успял да задера нищо с предницата, предните двама бяхме с колани, но двамата човека отзад бях без и този зад мен(дребничка девойка) си удари главата в ПРЕДНОТО стъкло... И съответно ми беше върху главата и нищо не виждах. В крайна сметка и двамата отзад имаха яки цицини. От тогава въведох правило - извън пътя И задните задължително с колани.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            До: Колани при каране офроуд

            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
            За мен въпросът е: обикновен или четириточков? Засега клоня към обикновения колан, защото:
            1.С него имаш повече свобода на движенията и можеш да оглеждаш препятствията, показвайки се през прозореца, да легнеш на съседната седалка( ако влезе някое дърво през прозореца не дай си боже) и пр.
            2. Нашите скорости (на любителите) не са високи.
            Като се чудя за 4-точков колан, то е не толкова с мисълта да ме задържи по-добре при удар, колкото да ме държи по-добре на седалката при каране по разни интересни наклони. Така че по възможност да не ми се налага да карам с едната ръка, а с другата да се подпирам в тавана или на съседната седалка. Което сега ми се случва доста често.

            А че нашите скорости не са високи е истина. Ама е истина и това, че според мнението на доста хора с опит, най-големи бели стават баш по време на разходки ...

            За ограничението на движенията от 4-точковия колан си прав. С такъв едва ли ще можеш да легнеш в страни или да се подадеш от прозореца. Май тук, за кой ли път, опираме до констатацията за липса на пълно щастие ...
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              До: Колани при каране офроуд

              Без да съм 100% сигурен за четириточковите колани трябва и друга седалка. А ако джипа се ползва и за други цели извън гората мисля, че не е зле да си остане и обикновенния колан. По-удобен е при често слизане и качване в джипа.

              Коментар


              • #8
                До: Колани при каране офроуд

                Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                Без да съм 100% сигурен за четириточковите колани трябва и друга седалка. А ако джипа се ползва и за други цели извън гората мисля, че не е зле да си остане и обикновенния колан. По-удобен е при често слизане и качване в джипа.

                Удобството е много по-голямо, така че за сега с нормалните

                Коментар


                • #9
                  До: Колани при каране офроуд

                  Доста полезна тема, поне за мен. Да си слагам колана вече ми е навик до такава степен, че го правя дори когато препаркирвам колата. Но на разходките извън пътя (които до тзи момент са доста малко и леки) винаги тенденциозно си махам колана, за по голямо удобство. Като доста зелен в оффроуда често слизам да си оглеждам пътя пред колата, "провесвам" се през прозореца, въртя се, намествам се, накланям се да търся по добра видимост. След всичко това което описа V93, и останалите колеги, явно ще си взема поука преди да съм го разбрал от собствен опит.
                  О899 2б2 1З2

                  Коментар


                  • #10
                    До: Колани при каране офроуд

                    Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                    Обикновенно практиката показва, че такива ситуации възникват на неподозирано лесни и равни местенца, кедето никой не предполага за дебнещите "засади" дали дупки , дали мокра трева. Предполагам че на много колеги се е случвало да изпадат в подобни ситуации , когато най-малко са очаквали.
                    Напълно съм съгласен! Аз лично съм го изпитвал нееднократно. Колана е задължителен, особено за хора като нас, които си търсят белята сами . Ето една моя случка на привидно леко място, но с разлигавена глина и миг невнимание .
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      До: Колани при каране офроуд

                      ОффТопик:
                      В тази връзка на някой да му се намира дори и един ИНЕРЦИОНЕН колан за задна седалка (в моя случай ТЛК80, но мисля че повечето ще станат)???

                      Коментар


                      • #12
                        До: Колани при каране офроуд

                        Навремето в Африка карах джипа без колан. Но след едно двойно превъртане през покрив, след като излетях през предното стъкло, вече слагам колан и докато паркирам в гаража. Напълно съм съгласен със всички, без колан е абсурдно да се шофира.
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • #13
                          До: Колани при каране офроуд

                          Първоначално публикуван от ribaro Преглед на мнение
                          Напълно съм съгласен! Аз лично съм го изпитвал нееднократно. Колана е задължителен, особено за хора като нас, които си търсят белята сами . Ето една моя случка на привидно леко място, но с разлигавена глина и миг невнимание .
                          Офтопик. Рибаро каква е колата на снимката???
                          О899 2б2 1З2

                          Коментар


                          • #14
                            До: Колани при каране офроуд

                            Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
                            Офтопик. Рибаро каква е колата на снимката???
                            Daihatsu Rocky F70 2.8D DL42
                            Луд умора нема,само се поти!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Колани при каране офроуд

                              Колана е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ! А ако е и 4 точков с подходяща седалка ... Не е задължително седалката да е тип "корито" , има и много други такива осигуряващи добра странична поддръжка . Веднъж пробваш ли тази комбинация в Гората ... няма и да си помислиш за друго ! Горещо препоръчвам на всички , само бюджета страда малко , но си заслужава

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X