Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулаторна резачка за дърва

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    вече става комично. Обемът на 9 цилиндъра, високи по 1.2м и с диаметър 50см е:

    9х1.2х0.25х0.25х3.14=2,120575041173 куб.м.

    Каква математика ползваш ти, не ми е ясно. Аз съм прост и знам само тая формула за обем на цилиндър.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      9х1.2х0.5х0.5=? Приемам, че цилиндрите заемат обема на описаните около тях правилни паралелепипеди. Може би наистина е комично...

  • #47
    Какъв паралелепипед бре??? Дървото е кръгло, не квадратно.

    Направо ме втрещяваш, честно!

    На СуперУАЗ-ът квадратни гуми ли ще слагаш?
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      А аз още изначално ясно написах какво имам предвид под "между 2 и 3 кубика" материал. Кой как си го изчислява за негови си практически цели нито ме интересува, нито променя нещо в темата. Материалът има обем/водоизместимост 2.12 (или там колкото беше) кубически метра при 50см среден диаметър. Сложи си +/-20% на това, ако искаш и +/- 30%. Пак нищо съществено няма да се промени - за да нарежеш това във вида на снимката с батериен трион трябват торба скъпи батерии или чакане да се зареждат поне 2-та комплекта (щото само с един може и 2 дена да не ти стигнат).

      ПП: И не на последно място, пак - снмката не е на дърводобив. Ако искап си сметни рязане на метровки на 20 или 30 сантиметрови стволове бук или дъб. Сметката все така няма да излезе - ще накълцаш един кубик и после ще чакаш или зареждане, или ще сменяш батерия. Stihl 220 при такъв добив прави 20-30 среза, като е чисто нов, без кастренето. Има клипчета из тубата достатъчно.
      Последно редактирано от sparkybg; 27-02-20, 12:18.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      За да си го обясниш по-лесно, осъзнай, че каросериите на камионите са паралелепипеди.
      Аз си го обяснявам съвсем лесно, само че тоя подход е "едно към гьотере" - като натовариш дебелото, веднъж идват значителни разлики от това как точно ще го подредиш, и втори път от това колко ще уплътниш празнототе с по-тънко. И после следват едни чуденки защо в една студена зима и в една като сегашната съм изгорил едни и същи кубици дърва, или защо един път като ги нацепя и подредя под навеса го пълня до керемидите, а друг път има място за още 2-3 кубика.

      Та затова, за да няма мърдане - обективни формули, касаещи само дървото, а не и част от въздуха около него. Резачката въздух не реже.

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Когато бях само клиент и аз мислех като теб и всяка година сменях доставчика. Сега обаче разбирам, че това няма как да стане. При всеки един официален документ (билет) се изписват дървата с пространствени и плътни кубици, както и съответния коеф. При доставка няма кой да си губи времето да те чака да му изчисляваш плътните кубици. Те са написани в билета, ако ти се занимава с математика си го правиш след това. При доставка, ако клиентът ти няма доверие има право да премери дървата в каросерията и да сравни дали това, което пише на билета отговаря на кубатурата от фигурата на камиона. Толкова е просто, че няма къде повече.

  • #48
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Какъв паралелепипед бре??? Дървото е кръгло, не квадратно.

    :
    За някой "дърводобивници" дървесината се измерва само във форма на паралелипипед по обясними причини.!
    Това, разните "приспособления" като шублери (клупа) не се ползват- пак по обясними причини.
    ( Идеите на колегата, за екологичен дърводобив си имат Логика и ако организира и екологичен превоз го признавам за "екозащитник". )
    Пс. Както в повечето случи "Търтея" е прав за екологичния дърводобив в миналото,но нали сме.....и с електрички (тихо и еко) ще правим всичко.
    А Спарки не е "прав" за формата на дървото (както Земята не кълбо а с геоидална форма),то даже не е пресечен "правилен" конус...........
    ...кой разбрал,разбрал
    Последно редактирано от petkov_bb; 27-02-20, 08:40.

    Коментар


    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Епа то дедо ти съсем екологично е подвозвал с волове

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      "Еко" добивът, за който говорите не се прави с електрички, а с бензинки с воден филтър-много по-тихо и "екологично" е

    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      И кое му е еко с воловете? Волската пръдня се смята за основен замърсител на атмосферата с метан!

  • #49
    Първоначално публикуван от Владо М
    Повечето отрези са идеално прави, което няма как да се получи при снаждане на среза...
    Когато въпросния срез се прави от 73 годишен дърводелец:
    1. Се предполага че за последните 30 години, в които редовно има подобни упражнения, е понаучил това-онова.
    2. Се предполага че предвид възрастта си, нито има силата да натиска и да бърза, нито в случая някой го гони. Разбирай, оставя машината да го води, а не напъва и не бърза, с цел да свърши работата за час, вместо за 2.
    3. Като дърводелец си е изградил навици, предполагащи и уважение към материал като тоя, с цел не просто да го нацепи и хвърли в печката, а от него да стане и нещо повече, без да отива половината на стърготини при последващата обработка. Което предполага включително и корекции след срязване.

    И не на послено място - срезовете не са идеално прави въпреки гореизложеното. Просто са редени така че да стоят. На първия преден ред от дясно на ляво ясно се вижда поне едно ръбче, както и луфт между "филиите".


    А въпроса дори не е в това какъв е с точност до сантиметър диаметъра на филиите, а колко пъти ще зареждаш батерия на акумулаторния, за същата работа. На предния ред само имаш 29 среза, задния грубо е 4/5 * 29 = 23 среза или общо 52 среза. Да ги закръглим на 50. Дори да приемем че са по 40см среден диаметър вместо 50, пак съдържат в себе си 12.5 греди 10x10см, което приравнено на тестовете (например 36 волтова макита прави 70 среза), са 625 среза

    За 36 волтова Makita трябва да смениш батерии 625/70=8.92 пъти. Въпросната Makita е с 2 батерии с обща цена нещо като 250-300 кинта. В спецификациите на въпросната си пише и мощността - 800W. Тестове из интернет показват реални около 70 среза, на няколко места четено.

    "По-сериозната" 54 волтова машина на DeWalt, на която в спецификациите пише "до 130 среза на греда 4x4 инча (10x10см)", е с по-малко налична енергия в батериите дори от Макитата, която е с 2 18 волтови батерии по 5Ah, или общо 10Аh. DeWalt-а е с 18V 9Ah батерия, която превключва елементите последователно или успоредно, за да ги качи на 54 волта.

    Разбирай - 130 среза, ама в мокрите сънища на производителя. А дори да беше вярно, пак ти трябват 5 батерии, дето всяка струва по 300-500 кинта.

    КОя да е батерия, използвана в тия режими, след 100 цикъла вече няма да е същата, и ако е запазила 70% от първоначалния си обем, си див късметлия. Ако я ползваш и с бързо зарядно (защото стандартното я зарежда за час и половина), забрави дори за 70-те процента.

    Сметката хич не излиза, чисто финансово. Отделно за да зареждаш батерии в гората трябва генератор, и ползвата от файдата съвсем утече.

    И това не на теория, а на практика, колкото и да не ти се ще.

    Не ме разбирай погрешно - лют фен съм на всичко батерийно до там че почти не ползвам друго напоследък. Само дето точно както с батерийните ъглошлайфи например, за сериозно рязане дърпам жици и върша работа с кабелния, а не батерийния. Батерийния е много по-удобен за много неща, не само защото не ти трябват жици, а понякога включително заради това че е по-слаб - с единия при работа на гадно място при проблем може да се усмъртиш, другия просто ще спре като го натовариш повече, отколкото трябва.

    Ако ще хвърчиш из облаците, трябва да си подготвен, че иначе се пада лошо.

    ПП: Поне покрай четенето за DeWalt-а се установи че батерията му е съвместима с другите им 18 волтови инструменти.
    Последно редактирано от sparkybg; 27-02-20, 10:31.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Ей, тук https://www.youtube.com/watch?v=S4ktxZlhb-Y&t=26s 60в Девалт прави 35 сряза на дърво със стандартни размери в дърводобива (даже малко над стандартните). При метрови дърва за огрев това са 2-3 пространствени кубика. При технологична дървесина умножаваш по четири. С две батерии един професионален резач спокойно може да си изкара дневната норма. За аматьори като нас и една батерия стига.
      Какво печелим освен здравето, което при мен е водещо.
      Бензин-1.5л.*2лв=3лв., 50мл. синтетика на Щил (~20лв./л.) =1 лв., 3лв. общо на човекоден. Допълнително и масло за верига мин 50% от избягването на работа на празен ход. още 2лв. Така накрая май стават 5лв. При двеста работни дена това си 1к на годишна база. Една батерия 5амп. на Девалт местен дилър ми я предлага за 157лв. При този вариант мога да си позволя 6.3 батрии, които да приключат с тотал годината. Не слагам в уравнението само тока за зареждането на батериите не вероятно няма да киловати. За мен си заслужава - битовия потребител, който реже 5-10кубика в годината няма как да разбере на прага на каква революция сме.

  • #50
    Нещо си се объркАл. Първо, 54волтовия девалт работи с 54 волтова батерия, а те са 9Ah и 12Ah и тестовете из интернет са с 12Ah. 5 амперчасовата можеш да си я ползваш на винтоверта.

    Второ, дори да работеше с нея, мощността му ще е наполовина, а срезовете на 1/4. Ще сменяш батерия на всеки 10-15 среза даже и при лека работа.

    12Ah батерия струва 600 кинта в UK. Желая успех да я намериш по-евтино тук. По тая схема ще можеш да си позволиш...1.6 батерии годишно. А ти трябват минимум 3, за постоянна работа без да чакаш зареждане.

    Ако пък ти стигат една или 2, то явно не се счупваш чак толкова от работа, колкото твърдиш че се. Тогава тая машина е перфектна за тебе, но продължава да не може това, което бензиновата, при интензивна работа.

    Това ако приемем че сметките ти са верни, макар че ми е малко трудно да приема че бензинова на празен ход без въртяща се верига харчи колкото и при рязане.

    ПП: Пича на клипчето изряза.... 35 кубични фута, равняващи се на точно един кубичен метър, с една батерия 9 или 12Ah. Тая батерия в следващия час и половина тябва да е на зарядно, за да я ползваш пак. Щепсели за зарядно в гората не видях.

    Колко викаш е дневната норма? 2-3 кубика на работник или?

    ППП: В клипчето в началото се мъдреше и резервна батерия. После някъде я отняма, но да приемем на доверие че не шмекеруват.

    ПППП: Цената на тока за зареждане на батериите никой не го е отменял, между другото. Една батерия съдържа 18*12=0.216KWh енергия в себе си. За да ги вкараш в батерията харчиш примерно 2 пъти по толкова. Това са ти 8-10 стотинки на едно зареждане на една батерия, за битов абонат. Ако не си битов е повече. Ако ползваш генератор става "леле майко".

    Това за здравето го разбрахме вече. Но пак няма връзка с темата, нито пък спора някога е бил кое е по-здравословно.
    Последно редактирано от sparkybg; 27-02-20, 14:35.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Ми що цитираш клипчета за друг модел с друга батерия тогава? На това пък батерията му не става за друго.

      С това очаквай около 0.7-0.8 кубика на батерия, чам/бор/меко/лека категория. Това ако батерията е 5Аh 36v, (равна на 10Ah 18V), а не 5Ah 18V.

      ...и е стар модел. В момента за Европа изобщо не можеш да им го намериш по каталозите. Разбирай - може да има грижи с батериите по някое време. Актуалните модели са или 18, или 54 волта.
      Последно редактирано от sparkybg; 27-02-20, 14:50.

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Разубеди ме за Девалта минавам на Щил или Грийнуъркс

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Ти си прав-батерията му не става за друго-днес оная овца ми се пуйчи и чак като настоях провери по обстойно, и си призна. Отделно лежперите на Девалт не предвиждат внос до края на годината. При Макита и Хитачи е сходно положението. Въобще бай Ганьо бизнесменът гледах. Единствените алтернативи в проф клас са Щил и Грийнуъркс.

  • #51
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    макар че ми е малко трудно да приема че бензинова на празен ход без въртяща се верига харчи колкото и при рязане.
    По-горе писах-разхода на гориво зависи идинствено от това колко газ си дал. Важи за всеки един ДВГ. Всеки нормално интелигентен човек може да си представи разликата колко бензин се "лее" при двата режима.

    За пример-когато зазимявам машинката, и изразходвам бензина от карбуратора-ако оставя да работи на празен ход минава време, ехееей... А като я изфорсирам да бръмчи колкото може-бензина изгаря за 10-15 секунди, че може и по-малко да е. Та разхода на бензин на машинка оставена да работи на празен ход е доста малък. Не, че е съвсем незабележим, но почти може да се пренебрегне в сметките за разхода на енергоносител.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #52
      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

      По-горе писах-разхода на гориво зависи идинствено от това колко газ си дал. Важи за всеки един ДВГ. Всеки нормално интелигентен човек може да си представи разликата колко бензин се "лее" при двата режима.

      За пример-когато зазимявам машинката, и изразходвам бензина от карбуратора-ако оставя да работи на празен ход минава време, ехееей... А като я изфорсирам да бръмчи колкото може-бензина изгаря за 10-15 секунди, че може и по-малко да е. Та разхода на бензин на машинка оставена да работи на празен ход е доста малък. Не, че е съвсем незабележим, но почти може да се пренебрегне в сметките за разхода на енергоносител.
      Не гориво бе Коле, масло за веригата.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #53
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        А ти трябват минимум 3, за постоянна работа без да чакаш зареждане.
        Колко викаш е дневната норма? 2-3 кубика на работник или?
        .
        Те и 5 батерии за деня не стигат, ако се работи професионално в гората- примерно добив на дърва за огрев и едни 20-25 кубика (Градешките ги режаха за 5-7ч.работа- според обекта)
        Отделно в сметките на акумулаторната, Колегата май не включва масло за веригата-може иновативно да работят . А добива на 5-6 кубика за деня с прибиране в къщи за обяд,почивка и зареждане на батериите си е нещо интересно................. А бе цялата тема си отиде "у ряката".

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Не знам колко имат (или са имали) камиони подходящи за дърводобив ,но от Вас чувам за дърводобив от 6 кубика дърва на ден и извозване с кола.
          И колко е актуалната цената за добив на кубик дърва , готови за прием и маркиране при вас?

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Не те знам колко велик бизнесмен си, но при 8месеца активен сезон с 20 работни дена при 75лв. на пр. кубик, ако всичко върви без аварии 6к. на ден ми стигат. За спомагателен бизнес, а пък вие "големите" акули бухайте с Джуганите, ама после все пред банките ви гледам с увесени носове.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Във форума има само един велик бизнесмен, и той не е Петков.

      • #54
        Първоначално публикуван от Владо М
        ..дa разбере на прага на каква революция сме.
        Революция се случва при пробив. Пробива би се случило когато лития отпадне от уравнението. В момента има 2-3 технологии с двойна енергийна плътност, но... Пак с литий, и дивашки скъпи. Алтернативата без литий е с енергийна плътност на оловен акумулатор, и пак дивашки скъпа.

        И това въпреки огромните пари, които се наливат в тия технологии от едни 15 години насам. Литиево йонните батерии са на края на еволюцията си. Лития за една година през 2017 скочи 2 пъти като цена, и тоя дефицит няма преодоляване, защото просто толкова си има.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Преди 20-на гОдин оловните акумулатори се водеха с най-голям капацитет на килограм тегло. Това за електрическите коли. Сега и да има по-добри, са и по-скъпи, и по-къс експлоатационен срок.

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Днес жената, с която разговарях от дилърите на Девалт сподели сходна хипотеза за високоскооборотни акумулаторни машини - резачки и ъглошлайфи. Каза, че трябва да минат по 1-2г. да се развие технологията и да дойде на българския пазар.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Това за българския пазар го забрави. Идват за цяла Европа практически едновременно.

      • #55
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        защото просто толкова си има.
        И изведнъж намират огромни залежи на Литий. Батериите стават по две за лев, колите по 200 евро(новите), те ти го пробива.

        Така де, мечтите са безплатни.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #56
          Лития е половината проблем, Коле. Не се ли реши и проблема с енергийната плътност и бързото зареждане, все така няма да се случи нищо кардинално.

          Технологии с потенциал има, но истинския пробив още го няма. А много хора копаят по въпроса.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Нали ТЕсла уж сега нещо такова разработва, смяна на цялата батерия на ТеслАта в пода. За да се избегне дългото зареждане.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            ТЕсла и да разработва, докато няма единен стандарт, все тая. А единен стандарт няма как да се случи в обозримо бъдеще, защото всеки си кОпа в неговата градинка и всеки се опитва с нещо да изпревари останалите или да наложи собствена концепция, със собствени предимства и недостатъци. Съответно, да има акумулаторни станции за всяка фирма е абсурд, а общ стандарт може да се направи когато технологиите са в "mature" етап, тоест не се очакват кардинални промени в следващите 10-ина години поне.

            Отделно, в момента и да се произведат толкова батерии че да разчиташ на наличието им на всяка "батериостанция" е невъзможно. Заводи се строят лесно, но суровина се добива трудно и скъпо.

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Коле, това в книжката отдавна е реализирано на практика, но в български вариант.Като навлязоха скутерчетата на батерии без книжка и регистрация ЕКО 2008 мисля че се водеха.Та находчивият българин си взема такова скутерче под наем, закарва си го до неговото, сменя батериите и връща наетото скутерче.И всичко това баш на територията на слънчака.

        • #57
          Големите автопроизводители кОпат по въпроса за батерии с твърд електролит (потърси "Solid state battery"). Toyota е обещала тая година да има резултат, другите 2022-2023. Реално пазарно приложение след не по-малко от 5 години, масовост поне след 10. Това ако пробива изобщо се случи.

          Другото е - трябва да се научим да правим графен евтино.

          После за да отпадне лития трябва да се научим от него да правим суперкондензатори.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #58
            Какво ще кажете за това - GreenWorks GD80CS50, с батерия и зарядно. Отделно се оказа, че марката има разгърната продуктова гама на нашия пазар. Интересно ми е мнението ви за дистрибутора - коректен ли е - има ли шанс да се задържи на дълго на пазара. Никога не съм работил с тях. Другото, което заглеждам е 24V Гайковерт безчетков 327 Nm на същата марка?




            Коментар


            • #59
              Ще кажем, че си дървен трол!
              За съжаление, толериран от администрацията, и за съжаление на съфорумците.

              Млъкни завинаги, или кажи от чие име вилнееш из форума.

              Коментар


              • Veni1
                Veni1 коментира
                Редактиране на коментар
                Абе аз съм толерантен, дори повече от много, ама има моменти, в които манометъра отива в червеното, Коле....

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                На мен ли го казваш...

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Гледам, че модераторите премахнаха предпоследната самоличност на Ваньо и закономерно последната се развихри.Дано в близко бъдеще прекратят тоя творчески подем.

            • #60
              Очевидно искаш да минеш евтинко, но... Greenworks = 5 батерийни семейства, несъвместими, 24 волтовите имат 2 вида батерии, останалите по една единствена. Нямат флексове, имат един винтоверт и един гайковерт, останалото са духалки, косачки, резачки и прочие градински инструмент, еднотипен във всичките волтажи. При такава политика, тая фирма не вярвам да просъществува дълго, и за мен е абсолютно неприемлива, колкото и сполучливи единични машини да имат.

              От тестовете горе - ако Milwaukee направят 36 волтова резачка с 2 батерии, ще изтепат всичко живо.

              От гледна точка на универсалност и представяне, специално за резачки, DeWalt е абсолютен лидер. 54 волтовата му батерия, както казах е и 18 волтова, и например върху флекс ще цепи мрака. А резачката се представя на ниво, включително като скорост.

              Същото важи за 18 волтовата система на Milwaukee, чиято резачка, както се вижда, въпреки 18-те си волта е измежду, най-ефективните от всики тествани. И една от най-тежките, и с дъска 16-ка. Не е най-бързата, но явно са уцелили точния баланс бързина/ефективност. И батерията и става за всичко друго 18 волтово на тая фирма. Имат сигурно 10 вида флексове във всички размери, 5-6 винтоверта, 7-8 гайковерта, и още много други неща. И цените навън са приемливи, за разлика от тук.

              Ако пък искам йофтинко. 36V Einhell струва 250лв тук, 2 батерии по 5.2Ah струват 250 навън (тук по 160 бройката), и като му гледам тестовете изобщо не е за подценяване.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Има много смисъл в думите ти и съвпадат с мнението на опитни хора от реалния живот. Единствено не споделям ентусиазма ти за директния внос, защото ако не дай се боже нацеля дефектна бройка, даже не мога да си представя филма с гаранционния сервиз. Девалта до края на годината няма да внасят нищо над 30см. шина,така че ако се насоча към тях ще трябва да почакам. Накрая може и да те послушам да си взема едно Айнхелче с три батерии, ако го докарва до 20 сряза на 20 см. дъб на батерия ще е доволно С едно гайковертче става чуден помощник.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X