До: Кои обувки са подходящи за джиперите, Кубинки да или не? Избор?
И аз мисля така. Вибрама се хлъзга доста. Аз има три вида обувки за планина. Най-леките са летни Росиньол със подметка Вибрам. Имам зимни Соломон Pro Rock със подметка Contragrip. И комбинирани Кофлах със подметка Вибрам.
Зимните обувки се правят с твърди подметки поради поради естеството на терените - сняг, често фирнован(за лед си има котки). Там трябва да се правят стъпки и когато има наклон се стъпва само на върха на обувката. Когато подметката е твърда тежеста се разпределя по дължината и и не се налага да стягаме прасеца и ходилото за да вървим. Ако отидете на такова място с лятна обувка в момента в който стъпите подметката се огъва(контактната повърхност става успоредна с наклона), което води до подхлъзване или в по-добрия случай само до умора след време. Един вид при зимните обувки терена приема формата, а не обувката. Аз доколкото знам Вибрам просто са направили това откритие и са слагали метални пластини в зимните подметки и за това са се прочули, и вече по-късно заради свойствата на каучука. По леките варианти на тези обувки са безпроблемни за шофиране, но чуството за педалите и занижено сериозно и освен това да не забравяме повишеното им тегло - то също пречи . Соломон Про Рок и други такива подобни са точно такива. Кофлаха категорично не става за каране на джип и подметката Вибрам определно е по лоша от Контагрип. Тази обувка силата и е другаде - студа на високата планина!
Летните обувки са по леки като цяло- нямат изолация подметката е по тънка. Тези обувки или по точно подметките им приемат формата на терена - създават по голяма контактна повърхност със една мокра скала(примерно) и за това са в пъти по добри на такъв терен. И въобще всичко е наобратно, пак заради естеството на терена. Те разбира се са по удобни за каране на джип. Лятната подметка от вибрам заради твърдия каучук също се хлъзга доста на мокро - здравината е несравнима обаче.
Снимка 1 Саломон
Снимка 2 Кофлах
Първоначално публикуван от Zaarin
Преглед на мнение
Зимните обувки се правят с твърди подметки поради поради естеството на терените - сняг, често фирнован(за лед си има котки). Там трябва да се правят стъпки и когато има наклон се стъпва само на върха на обувката. Когато подметката е твърда тежеста се разпределя по дължината и и не се налага да стягаме прасеца и ходилото за да вървим. Ако отидете на такова място с лятна обувка в момента в който стъпите подметката се огъва(контактната повърхност става успоредна с наклона), което води до подхлъзване или в по-добрия случай само до умора след време. Един вид при зимните обувки терена приема формата, а не обувката. Аз доколкото знам Вибрам просто са направили това откритие и са слагали метални пластини в зимните подметки и за това са се прочули, и вече по-късно заради свойствата на каучука. По леките варианти на тези обувки са безпроблемни за шофиране, но чуството за педалите и занижено сериозно и освен това да не забравяме повишеното им тегло - то също пречи . Соломон Про Рок и други такива подобни са точно такива. Кофлаха категорично не става за каране на джип и подметката Вибрам определно е по лоша от Контагрип. Тази обувка силата и е другаде - студа на високата планина!
Летните обувки са по леки като цяло- нямат изолация подметката е по тънка. Тези обувки или по точно подметките им приемат формата на терена - създават по голяма контактна повърхност със една мокра скала(примерно) и за това са в пъти по добри на такъв терен. И въобще всичко е наобратно, пак заради естеството на терена. Те разбира се са по удобни за каране на джип. Лятната подметка от вибрам заради твърдия каучук също се хлъзга доста на мокро - здравината е несравнима обаче.
Снимка 1 Саломон
Снимка 2 Кофлах
Коментар