Баварецът ще брани от “шофьори призраци“
22 ноември 2007 / БТА
Германската автомобилостроителна компания Бе Ем Ве (BMW) разработва електронна система, която предупреждава водачите за задаващи се “шофьори призраци“ в насрещното движение, предаде ДПА.
За много шофьори това е най-лошото нещо, което може да им се случи на пътя и германските радиостанции информират за 1800 такива случаи по магистралите годишно. Изследвания на трафика сочат, че повечето хора, които шофират в насрещното движение, го правят несъзнателно поради стрес, дезориентация или лоша видимост, съобщи Бе Ем Ве.
Оказва се обаче, че една трета от всички “шофьори призраци“ са под влияние на алкохол и оставят на останалите водачи твърде малко време, за да реагират. Въз основа на тези данни изследователите от Бе Ем Ве са обединили няколко помощни системи, с които да бъдат избегнати често фаталните челни удари, причинени от “шофьорите призраци“. В случай че шофьорът навлезе в насрещното движение, той ще бъде предупреден със звуков сигнал. Системата ще засича и отсрещните “шофьори призраци“, като ще и предупреждава останалите участници в движението чрез връзка между отделните коли.
Навигационната система засича местоположението, скоростта и посоката на “шофьора призрак“ и предава информацията на дисплей пред водача на автомобила. Звуковите и зрителните сигнали се предават от наближаващия “шофьор призрак“ към колата, която води колоната. Печелят се ценните минути, в които никой все още не е видял “шофьора призрак“, посочва Бе Ем Ве.
http://dnes.dir.bg/2007/11/22/news2362732.html
22 ноември 2007 / БТА
Германската автомобилостроителна компания Бе Ем Ве (BMW) разработва електронна система, която предупреждава водачите за задаващи се “шофьори призраци“ в насрещното движение, предаде ДПА.
За много шофьори това е най-лошото нещо, което може да им се случи на пътя и германските радиостанции информират за 1800 такива случаи по магистралите годишно. Изследвания на трафика сочат, че повечето хора, които шофират в насрещното движение, го правят несъзнателно поради стрес, дезориентация или лоша видимост, съобщи Бе Ем Ве.
Оказва се обаче, че една трета от всички “шофьори призраци“ са под влияние на алкохол и оставят на останалите водачи твърде малко време, за да реагират. Въз основа на тези данни изследователите от Бе Ем Ве са обединили няколко помощни системи, с които да бъдат избегнати често фаталните челни удари, причинени от “шофьорите призраци“. В случай че шофьорът навлезе в насрещното движение, той ще бъде предупреден със звуков сигнал. Системата ще засича и отсрещните “шофьори призраци“, като ще и предупреждава останалите участници в движението чрез връзка между отделните коли.
Навигационната система засича местоположението, скоростта и посоката на “шофьора призрак“ и предава информацията на дисплей пред водача на автомобила. Звуковите и зрителните сигнали се предават от наближаващия “шофьор призрак“ към колата, която води колоната. Печелят се ценните минути, в които никой все още не е видял “шофьора призрак“, посочва Бе Ем Ве.
http://dnes.dir.bg/2007/11/22/news2362732.html
Коментар