Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мини соларна система за бунгало

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мини соларна система за бунгало

    Здравейте.
    Подариха на съседа няколко панела https://www.enfsolar.com/pv/panel-da...stalline/58131
    Чудя се какъв инвертор и управлениеда избера, за да може да гледа телевизия и да си зарежда телефоните, радиостанцията и малко светлина в горското бунгало. Консумация - не повече от 200 вата, батерии оловни в изобилие, но евентуално може и да се намери Lipofe.

    Идеята е през седмицата да събере достатъчно ват часа, за да може да изкара от петък до неделя. Няма да има печки, ъглошлайф или каквото и да е сериозно и няма да работят непрекъснато.

    Имате ли нещо, което продавате втора употреба и можете ли да ме насочите към бюджетен вариант?
    ;-)
    Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
    нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

  • #2
    Засега намирам:
    Соларен заряден контролер Victron BlueSolar MPPT 75/10 (12/24V-10A)
    както и:
    Инвертор Victron Phoenix 250VA пълна синусоида.

    Според вас това добра комбинация ли е?
    ;-)
    Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
    нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

    Коментар


    • #3
      Не е добра.
      "Няколко" е много общо. Дори да са 2 панела, или дори само един, той е 17А. Това 10А контролерче е слабичко. Само за събота и неделя, само телевизор и телефон с 3-4 светлинки един такъв панел е стига, ама с 50А контролер. 100Ач литиева батерия. Инвертора е наистина хубав, но слаб и скъп. Има и други добри решения за същите пари 1000Вт.

      ПП Звънни да ти кажа от къде се купува Виктрон на прилична цена. 100/50 е 300лв
      Последно редактирано от drukman; 30-11-25, 19:53.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • ikristiqn
        ikristiqn коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за отговора.
        Пояснявам, панелите са няколко, но само един ще е включен. Другите - резервни, прибрани.
        Контролера може и малко - по-силен да е, стига да може да си го позволи.

        В града, в който той живее има завод за преработка на акумулатори и цената на какъвто и да е акумулатор, втора употреба, оловен е символична. Затова държи да е с такъв, дори да дръжи малко.

        Още не съм уверен, дали два камионджийски няма да свършат работа. Човека знае какво е мултицет и няма да ги остави да се разредят напълно, предполагам ;-)

    • #4
      600W панел на 12V е 50А. Оловен акумулатор трябва да е поне 250Ач за да го зареждаш с 50А. Това са предполагаеми максимални, мечти, но е добре да се имат предвид.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #5
        Сега гледам, че ще ми трябват и букси: соларни букси комплект. Както и евентуално нещо, с което да се свържа към контролера. Там няма интернет, както и наблизо никакъв LoRaWAN, но продължавам да търся изпитано мнение, не може ли да използвам по-слаб контролер, със силния панел и голям акумулатор. Постоянната консумация ще е най-слабия LED, които да осветява пред вратата на двора, за да плаши гаргите. Другото, няколко часа в седмицата... слаба консумация ;-)
        ;-)
        Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
        нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

        Коментар


        • #6
          Не съм сигурен какво се случва ако ползваш по маломощен контролер.
          Факта, че подаряват панелите не е толкова важен, В подобна инсталация панелите са най-малкия разход. 5-600W панел струва 100-120лв. от вносител. Контролера, ако е хубав - 300лв., инвертор 1000W, добър, без да е Виктрон 200лв, акумулатор, 300 и повече лв. Кабели, букси, кутия, 100 тина лв.

          Можеш да ползваш безименен контролер за 50-60лв., но там е на късмет. Малък безименен инвертор 500W модифицирана синусоида (за зарядни и телевизор става) за 50-60лв. Компромисна, бюджетна система без гаранция за каквото и да било.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • ikristiqn
            ikristiqn коментира
            Редактиране на коментар
            Къде да ги намеря тези безименни контролер и инвертор? temu/ali или ги има тук?

          • drukman
            drukman коментира
            Редактиране на коментар
            И на двете места. Лошото там е, че не знаеш какво купуваш. Може да стане, може да гръмне. Има ги и тук. Примерно: https://www.emag.bg/solaren-kontrole.../pd/DMGMXJYBM/
            И инвертор https://www.emag.bg/avtomobilen-inve...eviews-section

            Ама това е .... заеби.

            ПП Инвертора може по-спокойно да е безименен защото работи когато си при него. Т.е. можеш да реагираш. Контролера работи и когато не си при него.
            Последно редактирано от drukman; 01-12-25, 08:23.

        • #7
          Ако ще се харчат пари за нещо, то трябва да е контролера. Виктрон са идеални. Вземи си двойно по-голям от ‘необходимото’, че да не го купуваш 2 пъти.
          Панела прави тия ватове от етикетчето почти само в лабораторни условия. Ама като чета, винаги можеш да добавиш още един-два.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • #8
            Премисли как да обезопасиш противопожарно контролер/ акумулатор / инвертор, че ще си работят безнадзорно...

            Коментар


            • ikristiqn
              ikristiqn коментира
              Редактиране на коментар
              Миналото бунгало е изгоряло заради печка. Вероятно ще са в старото барбекю ОТВЪН ;-) Инвертора - само, когато има човек вътре и то пак на безопасно място.
              Благодаря!

          • #9
            Ето на какво се спрях:
            180 лв. Контролер - Victron SmartSolar MPPT 75V/15A
            (80 лв. Програматор) - ако е SmartSolar - е по-скъп, но това отпада.
            20 лв. Букси - предпочитам да е читаво, може да се наложи многократна смяна на панелите.
            60 лв. Кабел - по 10 метра 6 mm2: ще сложа по-дебел и по-качествен, не само заради UV, а и заради евентуална подмяна на контролера с по-силен и добавянето на още един панел.
            10 лв. Клещи - харесаха ми!

            Остава:
            LED прожектор с PIR датчик - 12V! - важно
            Акумулатор/Батерия - 120-140 лв. - оловен около 200Ah
            Инвертор - според консумацията - 100 лв.

            Линковете са примерни, иска ми се всичко да е от едно място.
            Какво мислите?
            ;-)
            Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
            нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

            Коментар


            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Така наречения програматор, за какво ти е? Очевидно е излишен, поне според мен. Инвертор - САМО и единствено Виктрон. Ама тук ще влезна в противоречие с Вальо...но всеки за себе си решава. И най-важното, колкото е възможно консуматорите да са на 12 волта. Още нещо - апетита идва с яденето. Затова послушай мен и Вальо ти каза същото. Вземи по мощен контролер. Не плащай два пъти.

            • drukman
              drukman коментира
              Редактиране на коментар
              Няма да влезеш в противоречие. Аз не съм чак толкова тъп. Имам и уши. Виктрони си купих.
              Икономисах от инвертора, защото ще работи докато съм там.

          • #10
            Контролер + програматор = почти 300лв.
            Написах ти горе, че 600W панел е 50А на 12V.
            Това е с блутут и се програмира от телефона. Програматор не ти трябва, освен ако не го съгласуваш с 24.5 декара соларна инсталация с още 124 контролера и 16 инвертора.
            Не излизат "клещите" но кадърни кербовачни клещи за 10лв. няма. Това което излиза на линка е пластмасов ключ за конектори ако са ти слаби пръстите.

            ПП Не разбрах инвертора за какво ти е.
            Последно редактирано от drukman; 02-12-25, 08:38.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • ikristiqn
              ikristiqn коментира
              Редактиране на коментар
              Да, затова: "но това отпада." Предпочитам да е с вграден, за да мога да разбера кой панел работи. Те са доста, някой са спукани.
              Кадърни кербовъчни клещи - имам, харесах си пластмасовия ключ ;-)

          • #11
            Благодаря отново на pansim и drukman .

            Тоава е отговорът от официален представител:

            Включването на 660Wp панел е драстично превишаване на възможностите на контролера, като увреждане от такъв тип неправилно използване е извън-гаранционно събитие.

            Правилният контролер е този: https://shop.chepakov.com/solaren-ko...olar-mppt10050 ; предлагаме и вариант без bluetooth : https://shop.chepakov.com/solaren-ko...-50-12-24v-50a
            Ще пиша с последващо развитие.
            ;-)
            Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
            нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

            Коментар


            • #12
              Доколкото разбрах, бр. акумулатори не е от съществено значение. Така че можеш да се замислиш за напрежение 24В вместо 12В.
              - Намаляваш тока от контролера към акумулатора.
              - поради по-слабия ток, извирането/изсъхването на акумулаторите е доста по-бавно и се очаква по-малко обслужване.
              - Намалаляваш тока към консуматорите във вътрешната инсталация с около 50%, при запазване на мощността им.
              - Вътрешната инсталация може да е с 1/2 по-малко сечение на кабелите.
              - Това е камионджийски стандарт и промишлен - има много лампи и др. джаджи на 24В.
              - Можеш да ползваш автоматични предпазители за 2-3-5 А DC.

              - най-вероятно 2 панела и 2 акумулатора и малко по-скъп контролер.
              - "Правилният контролер" от търговеца поддържа и 24В!

              - Ако акумулаторите ще са на студено-външна температура, предвиди, че при -12 - -16 градуса и по-ниска плътност на електролита (старост, недозареждне) той замръзва.

              Коментар


              • drukman
                drukman коментира
                Редактиране на коментар
                24V винаги е по-добре от техническа гледна точка. Проблема е в консуматорите. Тия на 24V не са толкова популярни. От друга страна всички зарядни за кола работят и на 24V. PD USB С на 12V не изкарва пълната си мощност. Постига я на 24V.
                Пробвано лично от мен с поне 5 модела 45-60W USB C чарджери за кола.

                PP Виктрон 100/50 на 24V става 1200W.

              • pansim
                pansim коментира
                Редактиране на коментар
                Два панела, 100/50, 24 волта акумулатор. Това бих направил аз. Инвертор според нуждите.

            • #13
              Е, дойде на мойто. Макар, че съм дилетант, толкова съм научил. За повече - pansim
              Внимание! Един панел покрива мощностните възможности на един Виктрон 100/50. За да включиш 2 панела ти трябва или 100А контролер или 2 по 50А (моето решение на караваната) (за 12V система)

              Ако търсиш по-бюджетно и маломощно решение, продай тия панели и вземи един 200W. Не ти трябва резерва. Цените им падат като круши.
              Тогава минаваш с контролер 15А

              Липсата на блутут предполага кабел или зависимост от някой който има кабел. Ако смениш типа на батерията може да се наложи пипане по параметрите.
              Последно редактирано от drukman; 02-12-25, 10:06.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на Вчера.

              Зареждам...
              X