Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

    Здравейте на всички заинтересовани.
    Не съм кой знае колко известен тук сред вашите среди, защото не съм фен на високопроходими машини, или мотори, но пък техниката ми е присърце и често гугъла ме праща тук, за да чета теми, в които съм намирал много точна и полезна информация. Надявам се и сега да стане така!
    Става въпро са двутактов бензинов генератор Bosch, произведен далечната 1982 Г. Така пише на щемпълите по отливките на корпусните детайли. Генератора е модел G-900 като номиналната му е 750 W. Малко предистория - причината да закупя точно този генератор е, че ми трябва зимно време за помпата, когато вече и акумулатора на UPS-а умре (почти всяка зима се случва), както и когато ходя на риболов за седмица да зареждаме телефони и акумулатори, ако е необходимо. Имах от тия китайските 650 W, ако и моя да се казваше Zipper и го водеха австрийски, то вътре си беше чист китаец, облечен с лъскави одежди отвън. Откраднаха ми го заедно с мотофреза Гардения от постройка в двора ми на село..., абе гадна работа беше, както и да е. Та сега идва сезона на снеговете и се наложи да търся друг. Попаднах на обява в ОЛХ-а за този генератор, като там изрично беше посочено, че не работи. А именно - първо му беше смлян тотално стартерния механизъм:





    Възстанових двете колелета, като изработих нови (имам такава възможност все още)





    След няколкодневни упорити опити, успях да му нагодя нивото на бензина в карбуратора, така че да пали и да работи без прекъсване и спиране (то и там имаше драми, но се справих)
    И тук ето ти нов проблем - не дава никакъв ток на изхода за 220, както и на изхода за 12/24 V (има и такъв изход с превключвател). Рових из нета, по форуми (включая и тук), изчетох доста информация, че имало магнитчета на ротора, че се подава 12 V на изхода за 3-4 сек., но така и не иска да се възбуди и да започне да произвежда ток. Реших да го разглобя и да видя какъв всъщност е проблема. Стигнах до ситуация, в която не мога да отделя ротора на генератора от коляновия вал на двигателя. Не зная как са свързани 2-та вала, че да пробвам да ги разделя. Ако са на резба един към друг с водеща част(има такава вероятност), то би трябвало да е лява, имайки предвид движението на двигателя, но пък пристартиране се получава силя, която може да развие този вид съединение, защото пусковия механизъм е откъм генераторната част, ане откъм двигателя, както е на повечето такива уреди. Друг вариант е да е на шлици и 3-ти вариант е да е на конус. Съответно мъжки и женски - така видях от един клип, че са направени китайските. Отворите, през които се вижда въпросното съединение са твърде малки, за да мога да приложа някаква интервенция. Виждат се 2-та вала плътно долепени един към друг, без фуга между тях и нищо повече, Направил съм опити да снимам и ще приложа снимки. Пробвах да чукам с нещо като отвертка в процепа между валовете, но не помръдват да се разделят. Няма друг начин за демонтаж, освен да се "разцепят" 2-та вала един от друг. Ето и малко снимки:







    Ето тук се вижда гърбицата, която отделя чукчето от наковалнята и точно заради нея не мога да изтегля капака с лагера, а вала да си остане към двигателя. Т.Е. Набит е лагера от другата страна, след това роторния пакет (няма намотки по него) и тогава е зацепен към коляновия вал. Освен ако аз не бъркам някъде...!



    Още малко снимки за онагледяване:









    А и щях да забравя - първото нещо което направих преди демонтажа е да сменя кондензатора с нов (от пералня)



    Ще съм благодарен на всяко едно мнение, или насока къде да прочета как да го разглобя, или ако не, то как да го накарам да произвежда ток. Прдполагам разбирате защо се занимавам с тая антика - защото ако случайно започне да работи, има вероятност да ме надживее. Двигателя се държи много стегната, има голяма компресия, няма никакви шумове, или подозрителни вибрации, макар че работи на "празен ход". А и някак си аз имам афинитет към възстановяване на стари такива уреди, защото са по-здрави от сегашните и може би доста по-надеждни.
    Благодаря предварително на отзовалите се!

  • #2
    От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

    По сглобката на двата вала не мога да съм ти много полезен, аз съм изпадал в същия размисъл 3-4 пъти, но от друга страна всеки от тия 3-4 пъти накрая или съм оправял машинката без да стигна до разделяне на душата от тялото, или съм я дисквалифицирал по други причини.

    Щом няма намотки по ротора, може би няма смисъл да разглобяваш преди да си преслушал намотките на статора за прекъсване. Те явно са ти достъпни, щом си сменял кондензатор. Добре е да си уцелил и кондензатора по капацитет и напрежение. И ако може и по реактивна мощност ама това е за после.

    Впрочем каква е запалителната система на този двигател? Говориш за гърбица и чукче, излиза че поне една от намотките тръгва да работи. Или тя е отделна от другата страна на ДВГ ?

    Пускането на 12в прав ток в изхода за 220 може да помогне или да не помогне. Не пречи да пробваш, крайно малко вероятно е да изгориш нещо. Прави се за 1-2 секунди. Този вид машини разчитат на някакво остатъчно магнитно поле в ротора или статора, за да тръгнат. За сметка на това и роторът, и статорът по необходимост се правят от материал, изрично пригоден да не задържа магнитно поле в себе си. Та може от седене без работа да се е размагнитил съвсем. Проблемът се среща при такива генератори и фактът че не работи нито на 220, нито на 12/24 волта намеква за подобно нещо.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

      Запалителната система е класическата от едно време, преди да се появят електронните бубини (или както там се казват). Има си отделна бубина, която подава искра на свещта, както и задължителния за случая кондензатор.
      Пусках 12 В на изхода, но така и не разбрах трябва ли да се върти в този момент машината, или да е в покой? Между впрочем, когато е в покой и подам 12 В на входа и светва една контролна лампа на арматурното табло. Според мен тя служи като индикатор за това, че генератора работи и произвежда ток. Свети слабо с жълта светлина, но свети - това не знам как да го разтълкувам освен, че през работната намотка се образува магнитно поле, което пък възбужда напрежение в намотката на лампата. Мисля, че 2-те са независими една от друга, защото няма верига (контакт) между тях.

      От нета изрових един PDF за модел G900, но е четиритактов и не е Bosch, а е Ейсман (или нещо такова) Схемата е същата, но без веригата, която управлява бубината на запалването, като най-важен елемент е датчика за масло в картера. (при мен няма такъв) На втора страница:
      https://www.clarkeservice.co.uk/manu...ators/g900.pdf
      Последно редактирано от gogolisec; 28-08-17, 13:00.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

        Ръководство за потребителя. Има и схема https://www.clarkeservice.co.uk/manu...ators/g900.pdf
        A Lone Rider

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

          Първоначално публикуван от gogolisec Преглед на мнение
          ...
          Пусках 12 В на изхода, но така и не разбрах трябва ли да се върти в този момент машината, или да е в покой?
          Не, не трябва да работи докато пускаш 12в

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

            Първоначално публикуван от galinvayov Преглед на мнение
            Ръководство за потребителя. Има и схема https://www.clarkeservice.co.uk/manu...ators/g900.pdf
            Това което си дал определено е друга, по-нова машина без чукче и гърбица. Има CDI вместо тях.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

              Към колегата Галин - този pdf го зная от датата на закупуването на генератора, но вътре няма информацията, която ми трябва.
              Кондензатора е със същия капацитет като оригиналния, чудно защо пък не съм снимал и оригиналния. Той е почти 3 пъти по-дълъг от този, който съм сложил, а и не зная че трябва да се гледа и реактивна мощност. Той един път да заработи, ще му върна стария, ако е здрав и ще си бачка с него.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                Само това изрових. Въпреки тези различия, не вярвам генераторната част да е коренно различна.
                Ако намотките, диода, кондензатора са изправни, липсата на генерирано напрежение най вероятно се дължи на размагнитен ротор. Трябва да се захрани ротора с постоянно напрежение за известно време. Плюс на катода на диода, минус на анода му.

                ПП Патент на безчетков кондензаторен генератор > https://www.google.com/patents/US4786853
                Последно редактирано от galinvayov; 28-08-17, 14:20.
                A Lone Rider

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                  Значи да разбирам, че вътре някъде на статора има диод на "първичната" намотка. Това добре, но как да го разглобя, че да стигна до него?
                  Инак кондензатора е изведен с изводи и се хваща за единия капак, та той е лесен.
                  И всъщност как да захраня ротора, като той няма намотки по него? Може би имаш предвид да се подаде напрежение на т. нар. първична (възбудителна) намотка?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                    Ако на ротора няма намотки, значи иде реч за монофазен асинхронен генератор с накъсо съединен ротор(в намерената документация генератора е с навит ротор).
                    Нормално асинхронните генератори се пускат със външно захранване от мрежата. При увеличаване на оборотите на вала под въздействието на външен момент, преминават от двигателен към генераторен режим.
                    Това малкото, изглежда работи със самовъзбуждане. За да се получи самовъзбуждане се разчита на остатъчния магнетизъм в ротора.
                    Ротора може да се намагнити ако през работната статорна намотка се пропусне постоянен ток, при статичен ротор разбира се.
                    Може да се опита и захранване от мрежата на работната намотка през една ЛНЖ (за всеки случай) при работещ ДВГ.

                    http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/3.1/3.1-35.pdf
                    http://oe.tu-sofia.bg/files/Asinhronni%20mashini.pdf
                    Последно редактирано от galinvayov; 28-08-17, 17:08.
                    A Lone Rider

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                      Определено информацията е полезна, сега остава и да разбера как да го доразглобя, за да се убедя, че всичко вътре е наред. Иначе няма смисъл да правя опити, ако има прекъсване някъде, или може би окъсяване на някоя намотка.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                        Може би трябва да се прегледа в някоя бобинажна работилница. Всички изводи излизат навън така че голяма част от проверките могат да се направят без разглобяване.
                        A Lone Rider

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch


                          Позволявам си да кача въпросната схема тук и да размишляваме на глас. Да, почти нищо общо няма с моя генератор, но все пак е показателна за доста неща.
                          Днес се захванах отново да меря и установих някои нередности като например: Изводите за кондензатора, които би трябвало да имат връзка само с възбудителната намотка, имат верига с изводите за малкото напрежение 12/24 В. Според мен не би трябвало да е така. Изводите за малкото напрежение са 3 - единия е на корпус с платката на схемата Грец, която на своя страна е изолирана от корпуса на самия генератор и така трябва да бъде и отива на изхода със знак "-" на панела, а другите 2 са на превключвателя за 2-та вида ниско напрежение.
                          Също така имам изводи за контролна лампа, които имат верига с изводите за контакта на 220 В, а според схемата лампата е вързана с изводите за малкото напрежение. Това ме навежда на мисълта, че са разменени от някой (някога), макар че последния собственик твърди, че кабелите са си вързани на място, без да са правени промени.
                          Тук сега следва въпроса дали изводите за кондензатора трябва да имат верига с работната намотка, защото според схемата те са отделна верига?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                            Ти си с кафезен ротор и НЯМАШ възбудителна намотка. Кондензаторът трябва да е някъде в работната намотка.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с бензинов двутактов генератор Bosch

                              Значи опасенията ми, че са разменени изводите се оказват верни! Понеже са еднакво дълги и 4-те и завършват с женска обикновена обувка, а 2 по 2 са закопчени със малки свински опашчици, някой е решил че може да ги свързва както му е угодно. Ще пробвам размяната и ще пиша. Само че не се знае кога, като знам какво събиране ме чака...!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X