Здравейте на всички заинтересовани.
Не съм кой знае колко известен тук сред вашите среди, защото не съм фен на високопроходими машини, или мотори, но пък техниката ми е присърце и често гугъла ме праща тук, за да чета теми, в които съм намирал много точна и полезна информация. Надявам се и сега да стане така!
Става въпро са двутактов бензинов генератор Bosch, произведен далечната 1982 Г. Така пише на щемпълите по отливките на корпусните детайли. Генератора е модел G-900 като номиналната му е 750 W. Малко предистория - причината да закупя точно този генератор е, че ми трябва зимно време за помпата, когато вече и акумулатора на UPS-а умре (почти всяка зима се случва), както и когато ходя на риболов за седмица да зареждаме телефони и акумулатори, ако е необходимо. Имах от тия китайските 650 W, ако и моя да се казваше Zipper и го водеха австрийски, то вътре си беше чист китаец, облечен с лъскави одежди отвън. Откраднаха ми го заедно с мотофреза Гардения от постройка в двора ми на село..., абе гадна работа беше, както и да е. Та сега идва сезона на снеговете и се наложи да търся друг. Попаднах на обява в ОЛХ-а за този генератор, като там изрично беше посочено, че не работи. А именно - първо му беше смлян тотално стартерния механизъм:
Възстанових двете колелета, като изработих нови (имам такава възможност все още)
След няколкодневни упорити опити, успях да му нагодя нивото на бензина в карбуратора, така че да пали и да работи без прекъсване и спиране (то и там имаше драми, но се справих)
И тук ето ти нов проблем - не дава никакъв ток на изхода за 220, както и на изхода за 12/24 V (има и такъв изход с превключвател). Рових из нета, по форуми (включая и тук), изчетох доста информация, че имало магнитчета на ротора, че се подава 12 V на изхода за 3-4 сек., но така и не иска да се възбуди и да започне да произвежда ток. Реших да го разглобя и да видя какъв всъщност е проблема. Стигнах до ситуация, в която не мога да отделя ротора на генератора от коляновия вал на двигателя. Не зная как са свързани 2-та вала, че да пробвам да ги разделя. Ако са на резба един към друг с водеща част(има такава вероятност), то би трябвало да е лява, имайки предвид движението на двигателя, но пък пристартиране се получава силя, която може да развие този вид съединение, защото пусковия механизъм е откъм генераторната част, ане откъм двигателя, както е на повечето такива уреди. Друг вариант е да е на шлици и 3-ти вариант е да е на конус. Съответно мъжки и женски - така видях от един клип, че са направени китайските. Отворите, през които се вижда въпросното съединение са твърде малки, за да мога да приложа някаква интервенция. Виждат се 2-та вала плътно долепени един към друг, без фуга между тях и нищо повече, Направил съм опити да снимам и ще приложа снимки. Пробвах да чукам с нещо като отвертка в процепа между валовете, но не помръдват да се разделят. Няма друг начин за демонтаж, освен да се "разцепят" 2-та вала един от друг. Ето и малко снимки:
Ето тук се вижда гърбицата, която отделя чукчето от наковалнята и точно заради нея не мога да изтегля капака с лагера, а вала да си остане към двигателя. Т.Е. Набит е лагера от другата страна, след това роторния пакет (няма намотки по него) и тогава е зацепен към коляновия вал. Освен ако аз не бъркам някъде...!
Още малко снимки за онагледяване:
А и щях да забравя - първото нещо което направих преди демонтажа е да сменя кондензатора с нов (от пералня)
Ще съм благодарен на всяко едно мнение, или насока къде да прочета как да го разглобя, или ако не, то как да го накарам да произвежда ток. Прдполагам разбирате защо се занимавам с тая антика - защото ако случайно започне да работи, има вероятност да ме надживее. Двигателя се държи много стегната, има голяма компресия, няма никакви шумове, или подозрителни вибрации, макар че работи на "празен ход". А и някак си аз имам афинитет към възстановяване на стари такива уреди, защото са по-здрави от сегашните и може би доста по-надеждни.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Не съм кой знае колко известен тук сред вашите среди, защото не съм фен на високопроходими машини, или мотори, но пък техниката ми е присърце и често гугъла ме праща тук, за да чета теми, в които съм намирал много точна и полезна информация. Надявам се и сега да стане така!
Става въпро са двутактов бензинов генератор Bosch, произведен далечната 1982 Г. Така пише на щемпълите по отливките на корпусните детайли. Генератора е модел G-900 като номиналната му е 750 W. Малко предистория - причината да закупя точно този генератор е, че ми трябва зимно време за помпата, когато вече и акумулатора на UPS-а умре (почти всяка зима се случва), както и когато ходя на риболов за седмица да зареждаме телефони и акумулатори, ако е необходимо. Имах от тия китайските 650 W, ако и моя да се казваше Zipper и го водеха австрийски, то вътре си беше чист китаец, облечен с лъскави одежди отвън. Откраднаха ми го заедно с мотофреза Гардения от постройка в двора ми на село..., абе гадна работа беше, както и да е. Та сега идва сезона на снеговете и се наложи да търся друг. Попаднах на обява в ОЛХ-а за този генератор, като там изрично беше посочено, че не работи. А именно - първо му беше смлян тотално стартерния механизъм:
Възстанових двете колелета, като изработих нови (имам такава възможност все още)
След няколкодневни упорити опити, успях да му нагодя нивото на бензина в карбуратора, така че да пали и да работи без прекъсване и спиране (то и там имаше драми, но се справих)
И тук ето ти нов проблем - не дава никакъв ток на изхода за 220, както и на изхода за 12/24 V (има и такъв изход с превключвател). Рових из нета, по форуми (включая и тук), изчетох доста информация, че имало магнитчета на ротора, че се подава 12 V на изхода за 3-4 сек., но така и не иска да се възбуди и да започне да произвежда ток. Реших да го разглобя и да видя какъв всъщност е проблема. Стигнах до ситуация, в която не мога да отделя ротора на генератора от коляновия вал на двигателя. Не зная как са свързани 2-та вала, че да пробвам да ги разделя. Ако са на резба един към друг с водеща част(има такава вероятност), то би трябвало да е лява, имайки предвид движението на двигателя, но пък пристартиране се получава силя, която може да развие този вид съединение, защото пусковия механизъм е откъм генераторната част, ане откъм двигателя, както е на повечето такива уреди. Друг вариант е да е на шлици и 3-ти вариант е да е на конус. Съответно мъжки и женски - така видях от един клип, че са направени китайските. Отворите, през които се вижда въпросното съединение са твърде малки, за да мога да приложа някаква интервенция. Виждат се 2-та вала плътно долепени един към друг, без фуга между тях и нищо повече, Направил съм опити да снимам и ще приложа снимки. Пробвах да чукам с нещо като отвертка в процепа между валовете, но не помръдват да се разделят. Няма друг начин за демонтаж, освен да се "разцепят" 2-та вала един от друг. Ето и малко снимки:
Ето тук се вижда гърбицата, която отделя чукчето от наковалнята и точно заради нея не мога да изтегля капака с лагера, а вала да си остане към двигателя. Т.Е. Набит е лагера от другата страна, след това роторния пакет (няма намотки по него) и тогава е зацепен към коляновия вал. Освен ако аз не бъркам някъде...!
Още малко снимки за онагледяване:
А и щях да забравя - първото нещо което направих преди демонтажа е да сменя кондензатора с нов (от пералня)
Ще съм благодарен на всяко едно мнение, или насока къде да прочета как да го разглобя, или ако не, то как да го накарам да произвежда ток. Прдполагам разбирате защо се занимавам с тая антика - защото ако случайно започне да работи, има вероятност да ме надживее. Двигателя се държи много стегната, има голяма компресия, няма никакви шумове, или подозрителни вибрации, макар че работи на "празен ход". А и някак си аз имам афинитет към възстановяване на стари такива уреди, защото са по-здрави от сегашните и може би доста по-надеждни.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Коментар