Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отново за система офф грид с оглед развитието на технологиите за производство но батериите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отново за система офф грид с оглед развитието на технологиите за производство но батериите

    Провокиран от това мнение: https://offroad-bulgaria.com/forum/о...41#post6728241
    отварям темата, за проблеми с акумулаторни системи и възможните решения.

    Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
    Редовно 10-годишните акумулатори са в много добро или отлично състояние. И редовно едногодишни са тръгнали към боклука.
    При неправилно ползване акумулаторите заминават даже за година-две. В упс от примера какво поддържащо напрежение е избрано, колко ток се ползва и до колко процента се разреждат? Вероятно тези и трите са крайно неподходящи, може би напрежението на зареждане (поддържащо) е избрано добро и толкова.
    При 50% разряд напрежението на оловни акумулатори е над 12 в при разумни токове и спомената система в каравана отдавна е умряла поради грешен монтаж, настройка или ползване. Същото е за сънлайт системата. Пусни една тема и веднага ще лъсне кое ги е убило. Ще е нещо всеизвестно, но обявено за "маловажно" или "не е така". Преразряд, рефивно недозареждане, може би и презареждане в други моменти. Плюс неправилен монтаж.

    Но нали трябва да са литиеви заради експеримента - такива да са. Просто ще струват двойно и ще се похабят за 1/100 от нормалните си цикли.

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение

    Ми... не. Защо сменям оловни на всеки 2,5-3 години поне на УПС-а. И това без да се налага да работят повече от един път на година. -на профилактиката на енергопреносната мрежа.

    На кемпера ми акумулаторите - някакви скъпи АГМ от както е при мен от 2016 година никога не съм ги източвал повече от 50%. Сега са с намалено вътрешно съпротивление, но работят. С малък товар работят безпроблемно. Като изчерпя 1/3 от капацитета под товар напрежението пада и при малък товар всичко е ОК, но при увеличаването напрежението пада и уредите в кемпера изключват.
    Та това спасява акумулатора от преразреждане.
    Имам и друг пример: 2 бр. 100АЧ сънлайт монтирани на вила офф грид. Всеки ден заряд и разряд до дупка. Изкараха 2 години и малко и се споминаха.
    Така че не съм уверен в 10-те години живот на оловните. Може и да има някакви такива яки, но не съм ги срещал.
    Ето и какво съм писал някога по въпроса:

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    От: Литиеви акумулатори с цикъли дълбок разряд /тягови/



    1. Стартовите батерии при мотоциклети и АТВ-та са масово с капацитет около 4 АЧ. Това е крайно недостатъчно за стартиране на 450-500 см3 с голям коефициент на сгъстяване.
    Струват едни стотина лв. и си изкарват гаранцията от 6 месеца. Тези за първоначално вграждане при добро отношение изкарват 2, максимум 3 години. В този случаи си заслужава да се купи литиева батерия.
    2. При стартовите батерии за 100 АЧ за 100 лв не се намира читава батерия, и в зависимост от начина на ползване и производител трае 2-5 години, някои издържат и по 10, но е рядкост. На стария ми джип WJ, след като при ниски темп. не въртяха добре /пробвах няколко различни/ и се принудих да сложа гелова за първоначално вграждане за 470 лв. за 50АЧ. Това реши проблема и така продадох машината.
    3. АГМ не много читаво "Сънлайт" по спомен 430 лв-100 АЧ. изкараха гаранцията си 2 години и още мало више при тормоз почти всекидневен разряд и дозарад до колкото е имало слънце и вятър с макс моментна консумация 40-50 А на 24 волта.



    Ако е вярно за литиевите, че може да се ползват до 80% от капацитета това е предимство, защото на кемпера съм с 240 АЧ. и като черпя 3 А ми изписва, че имам за още 67 часа енергия, а като черпя 13 А ми остават 12 часа. Не знам до колко електрониката е читава, но първоначално при 13 А ми изписва 15 часа, а след 1/2 час пада на 12 часа. До сега никога не сам ги товарил с повече от 15А, а жена ми иска инвертор и еспресо кафемашина.
    До сега никога не съм ги източвал "до дъно", а само разнасям оловото без да го ползвам напълно.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

  • #2
    Кой е въпросът? Технологиите кретат в прахуляка някъде зад рекламата.

    За продължителността на живота на оловните акумулатори, това са основните изисквания: Разреждане до 55-60% SOC, редовно зареждане до 100% и без грубости. Грубостите са продължителни токове над 10-15%, преразреждане и повече от седмица в частично заредено състояние. Правилният монтаж е липса на температурни разлики между отделните клетки или акумулатори, еднакви свързвания и компенсация на разликите от загубите - накратко еднаквост. Настройката - работещо сверяване на монитора (на SOC, степен на зареждане), нормални напрежения на зареждане 13,25/26,5 и 14,25/28,5 с работещо превключване според критериите за дадения случай.
    При залети акумулатори се иска ежемесечна проверка на нивото на електролита и проверка на концентрацията на 6 месеца, като след установяване на режима на ползване може периодите да се удвоят при възможност (достатъчно малки загуби на вода) или да се премине на проверки на базата на ползвано количество енергия/брой цикли.
    Гел и агм корекциите с 0,6 в за 12в акумулатор не винаги са нужни, там има някакви съображения за проверка.

    На практика горните изисквания се изпълняват почти само от инсталации със слънчеви панели, които да са достатъчни да зареждат 100% всеки втори-трети ден и така разреждането остава даже до над 60%, което е долната позволена граница за дълга употреба. 50% SOC намалява цикловия живот съществено (20+%) в сравнение с 60. При такива условия един пълен цикъл се натрупва за седмица, или 50 цикъла на година и 500 за десет. Това е границата на оловните акумулатори официално за някои производители. Ако циклите са под един пълен на седмица, животът се удължава съответно.

    ​​​​

    ​​​​​

    Коментар


    • #3
      Технологиите кретат след ви/уйкито (свободно за интерпретация и редакция), а в случая s_s1 споделя нещата от живота, а темите за акумулатори и зареждачки тук във форума са от още по- преди

      ​​https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...BE%D1%82%D0%B0
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
        Кой е въпросът? ...

        ...
        ​​​​
        Темата е продължение на темата: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e7#post6728398

        Първоначално публикуван от Stbd
        .....При 50% разряд напрежението на оловни акумулатори е над 12 в при разумни токове и спомената система в каравана отдавна е умряла поради грешен монтаж, настройка или ползване. Същото е за сънлайт системата. Пусни една тема и веднага ще лъсне кое ги е убило. Ще е нещо всеизвестно, но обявено за "маловажно" или "не е така". Преразряд, рефивно недозареждане, може би и презареждане в други моменти. Плюс неправилен монтаж.
        Заряда на акумулаторите на кемпера на солар е направен смислено, зарежда максимум със 7 А, зарежда до 14,3 волта;
        на захранване 220 в . тъпче с до 30 А, като не превишава 14,4 в. и когато тока в този режим падне под 6-7А увеличава напреж. до 14,5 в. и след това когато тока падне под 3 А сваля напреж. до 13,5 в;
        само при зареждане от генератора на двг. тъпчи с колкото може, за да държи до 14,4 в. Когато акумулаторите бяха нови и разредени тока минаваше и над 70 А.
        И това е моят случай.
        А на практика моят пак живее много. Чисто нов кемпер Римор купен 2019 г.собственика се оплака, че миналата година изкарвал 24 часа на ски без да пали двг, а сега като било лошо времето не може да изкара и до 15-16 часа и умирал.
        По кемперски събори повечето колеги споделят, че комплект читави акумулатори изкарват 3-4 години за системи с 1 батерия и 4-5 години за системи с 2 батерии.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Няма да можеш да го обясниш - един дал пари за нещо ново и трябва да е така,няма начин да е скапано,нали е ново,някой го е сметнал.......да ама не

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Сметнал го... докато ближе на колежката от "екипа" прасковата.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Аз работя по лодки разни,много от тях нови,голяма разлика с батериите или електриката с една каравана няма,ако и тия сметачи там са като ония сметачи тук.........Бах тия праскови,не ги ли излизаха вече

      • #5
        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        . Чисто нов кемпер Римор купен 2019 г.собственика се оплака, че миналата година изкарвал 24 часа на ски без да пали двг, а сега като било лошо времето не може да изкара и до 15-16 часа и умирал.
        Остава да сподели какви са му акумулаторите, както и каква му е консумацията.

        Коментар


        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          6 киловата е недопустимо за такъв акумулатор.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          @Stbd: 6 кв е пределната отоплителна мощност генерирана от изгаряне на пропан-бутанова смес.
          Консумираната от 12 в. мрежа е до 150 вата.

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Полезна информация за разлика от тази за мощността на газов бойлер.
          100 Ач акумулатор не може да оцелее при такова дивашко ползване. Никаква технология акумулатор не може, освен кондензатори.

      • #6
        Да ви кажа ли според мен какъв е най-големия проблем на оловните батерии и как от този проблем аз средно всяка година-две купувам нов акумулатор. Жена ми е на 3ти или 4ти акумулатор за 4-5 години - причината, ами защо да го карам джипа всяка седмица/месец...и аз от къде да знам, че детето е оставило плафона да работи...

        +Саморазряда.

        Оловните се саморазреждат и когато паднат под еди си колко волта, са капут, необратимо капут и особено са капут защото малко автомобили и кемпери имат система за предотвратяване на това, примерно нещо като реле, което да реже връзката с акумулатор когато волтажа падне под еди си колко, това литиевите батерии и техния БМС го могат.

        Литиевите(LIFEPO4) се саморазреждат също но новите хубави клетки имат в пъти по-малко заморазреждане от оловните.

        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Писах вече някъде, че 2 години престоял литиев акумулатор от АТВ-то ми като го преместих на мотоциклета завъртя и запали безгрижно.

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Към предния коментар, един уточняващ въпрос - плафончето на АТВ беше ли включено?
          И още един - ...но хайде, нека да е следващия път.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Stbd На АТВ-то - не, но за мотоциклета-не си спомням.
          Очаквам следващия коментар за следващия път.

      • #7
        Една забележка, това мнение. Може и даже е желателно да не му се отговаря, а да се продължи по темата - ама точно. Забележката е насочена към техническите въпроси и (не)възможността да се отговори при този начин на писане с противоречия дори вътре в едно изречение.
        Ако някой се разпознае в примера, случайно е. Не е само той, не е само във форума - има такива хиляди или милиони, които планират, правят, плащат..плащат, намират виновни, и накрая пак някой трябва да плати или нещата не стават.

        Пример.
        Защо оловните акумулатори имат голям проблем.

        Цитат 1.
        Да ви кажа ли според мен какъв е най-големия проблем на оловните батерии и как от този проблем аз средно всяка година-две купувам нов акумулатор.
        Сериозен проблем, всяка втора година акумулатор за n x 100 пари или няколко като за каравана за n x 1000 категорично е тъпо. Четем внимателно нататък.

        Цитат 2.
        Жена ми е на 3ти или 4ти акумулатор за 4-5 години - причината, ами защо да го карам джипа всяка седмица/месец...и аз от къде да знам, че детето е оставило плафона да работи...
        Това е. Заковано. Плафонна ускорена ентропия на оловноциковите елементи... еми трудно си е. Архаична технология, оловна!

        В редките случаи, когато не си убиеш акумулатора, простете, когато цъфнат плочите или положителния полюс от сулфатизация (плафонна), иде друга чума..
        Цитат 3.
        +Саморазряда.
        Оловните се саморазреждат и когато паднат под еди си колко волта, са капут, необратимо капут и ....
        и Цитат 4
        особено са капут защото малко автомобили и кемпери имат система за предотвратяване на това, примерно нещо като реле,
        Реле, саморазряд...ясно. Релето е с мисия да намали щетите от саморазряда вътре в елементите като пази вече убития акумулатор от пълно убиване. Дано, но всъщност не - релето и напрежението не спасяват нито оловни, нито литиево-йонни акумулатори. Сетила се Мара да се побара, когато напрежението падне.

        което да реже връзката с акумулатор когато волтажа падне под еди си колко,
        това литиевите батерии и техния БМС го могат.
        Ха! Сетил се бмс-а Мара за напрежение! И откачил преразредените до към и под 0% SOC за да умрат на спокойствие от вътрешно разкъсване, промяна и разминаване в капацитета и т.н.

        Литиевите(LIFEPO4) се саморазреждат също но новите хубави клетки имат в пъти по-малко заморазреждане от оловните.
        Това е общо погледнато вярно, с една странична забележка - лоши литиеви клетки няма. В ежедневието се срещат работещи и неработещи, стари или нови.

        Коментар


        • #8
          Някои хора все на скапани батерии попадат и проблема е винаги в батериите
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #9
            Няма смисъл да се ядосваме и да се обиждаме, всеки си носи последствията от всички действия и бездействия.

            Аз вземам решение базирано на знанията(и незнанията) и опита ми към момента, нормално е много неща и да са обяснени 1001 пъти да не бъдат разбрани, не всички хора имат базовите знания и опит за да осъзнаят какво им се говори. Аз нямам никакви теоретични знания по електротехника, електроника, опита ми с токове е много малък, по-скоро нищожен за това приемам, че ще направя доста грешки в началото и ми дреме на дедовия, защото вече съм "осчетоводил" тези ми експерименти в графа загуби от дейността.

            Принципно, когато няма източници на информацията, препратки към еди си кои твърдения или факти, става съвсе мазало в главите ни, за това във форумите предимно се взема предвид репутацията и способността на участника да убеди останалите в правотата на своите мнения, нещо както и в политиката, добрите комуникатори срещат повече разбиране и последователи.

            Ето защо смятам, че ако някой иска да добави стойност и наистина желае да спести на други хора грешки или да даде ценни и стойностни съвети би следвало да започне с добра комуникация, която включва основно добър тон, обилно споделяне на факти и източници на иформация и търпеливо и непрестанно преглъщане на неразбирането и дебилизма от всички нас, непросветените в тази определена област.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Да ама всичко си има граници та не очаквай да завалят обяснения за 7ми път защо кои да е батерии като ги караш до прекъсвач / та да ме разберат шофьорите / им се ебава мамата до втората година 3 пъти вече пък някои живеят с мисълта,че вината е в батериите.

              Саморазряд.......на батерия включена към солари.......направо ми се изплисква кафето

          • #10
            По форумите превес вземат потребителите, които са по- нахални. Хората които разбират след 6-тото обясняване на едно и също се отказват.
            И остават да си пишат нахалните, които нямат идея за какво иде реч.
            Това съвсем обобщено и там да се има предвид "изключението потвърждава правилото".
            И да не съм само празни приказки, да поентим:
            Оловните акумулатори било то АГМ и др. не обичат да ги разреждат >40% и обичат да са редовно заредени на 100%, Всичко друго води до скъсяване на екплоатацията. Това пак съвсем обобщено. Литиев акумулатор като стартерен е безумие, но има специфични изключения.

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Новите ендуро мотоциклети масово са с лтиеви. Положителните качества многократно надвишават отрицателните.
              Литиевия, за да е стартерен само БМС трябва да е съобразен с началния ток на ДВГ.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Аха,и се сменят на всеки сезон

              Ти с караваната все едно скокове правиш и от време на време кьлбета с претъркаляне

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Към последния абзац от мнението - а пък литиевите не обичат зареждане редовно над 90 - 100%. По-точно не обичали да стоят заредени. Но трудно се филтрират достоверни данни за това, предвид че в упътванията за краен потребител пише опростени неща, за разбираемост и за спокойствие и такива главоболни теми не се повдигат.

          • #11
            Батерията от историята по-долу е горе долу това, за което стана дума из форума напоследък. Или малко по-добра:
            Two hours after sunset, I was setting preventers and a whisker pole to maximize sail area on my deep broad reach/run. By this time seas were reduced to 1-3 @ 4/5s. Still following. While rigging these sails forward and tethered into Jack lines. I opted to run the auto helm. The boat was handling fine so I kicked back and watched the stars. An hour after the auto helm was engaged. The Garmin system through a low voltage alarm for autopilot. I went below and killed breakers to any/all major draws. Leaving only my navigation lights on.


            Voltmeters showed 11.6 in which was slightly lower than it had ever been before. I decided to charge the battery up just as I would on any other vessel. Running engine at 1600+ rpms for an hour. I had done this every day prior in the morning and evening time. But never because I had a low voltage reading.


            An hour in shut her down and had to heave to in order to leave the helm for the few moments to go below decks. At this time the voltmeter had dropped to 11.3 and showed no hope of charging.


            With worries the alternator was failing I simply was relying on sails at this point.


            No smell of electrical fire and battery temps shown normal. An hour after that I realize my navigational lights are dimming..... so I worked forward and lashed flashlights to be visible. Of course there was no one around but still. Good measures.


            An hour later I began to smell a horrible smell. One I hope none of you desk captains smell.


            I run down to see my battery temps screaming with nothing drawing or charging.


            At this point I prepared for the worst and set aside my electrical fire extinguishers awaiting a lithium battery flare up.


            Thankful it merely melted and never did I get true flames.


            I truly hope you never go through the situation, sailing via compass with glances down into the cabin, awaiting the horror of a lithium fire.
            .........
            https://www.facebook.com/groups/7787...85613/?__cft__[0]=AZUwZYRPHi_1i4P9XdWdpE4ohvPigim5jQEmwVE-sDEKkCSDkkqQnX-Cgdbo_R3RWuBR4-nVdHDpCUPQqqWxMEPxLDMhQia_g6zVwDhHgyHtAI4pH-UNAhg47V68_95hHT1l9R4tW8j5UUsWx6aHFTFL&__tn__=%2CO%2CP-R
            Последно редактирано от Stbd; 15-05-21, 15:49.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              И е майстор тоя,само цифрите познава,другото му бяга

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Американец. Лъже и маже, защото отначало е казал, че това акумулаторите са детска работа за него.
              Лично аз отначало реших, че разбирам какво е причинило разпадането на акумулатора и затова го сложих и тук. Но след второ и трето прочитане на историята излязоха множество наслагващи се грешки. Което промени малко нещата, но смисълът да се добави в темата не намаля като размер, само се смени със съвсем друг.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X