Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отбранителната линия Крали Марко

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отбранителната линия Крали Марко

    Каквато информация има за нея ще ми/ни бъде много полезна.Структура,предназначение,изпълнение,
    обслужване и др.



    поздрави

  • #2
    До: Отбранителната линия Крали Марко

    Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
    Каквато информация има за нея ще ми/ни бъде много полезна.Структура,предназначение,изпълнение,
    обслужване и др.



    поздрави
    1976-78г бях граничар в Елховския отряд. Покривахме от Тунджа до Факия.
    Закопани полуизгнили танкове. Отдавна забравени и обрастнали с храсти. Неизползваеми за нищо освен за естествени нужди.
    Трябва някой от по-дъртите да вземе отношение.

    Коментар


    • #3
      До: Отбранителната линия Крали Марко

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      ...Закопани полуизгнили танкове. Отдавна забравени и обрастнали с храсти. Неизползваеми за нищо освен за естествени нужди...
      Идеално синтезирано - с две думи, кратко, просто и ясно!

      Но както показа живота - линията "Крали Марко" изигра огромна роля за колекционерството на военни антики в световен мащаб.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #4
        От: До: Отбранителната линия Крали Марко

        http://www.capital.bg/politika_i_iko...p=1#storystart

        Коментар


        • #5
          От: Отбранителната линия Крали Марко

          Авторът в Капитал е пич - танкове Панцер (танкове Танкове) За фашистките няма да коментирам
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Отбранителната линия Крали Марко

            Пък и "...Бъдещият музей в ямболските казарми..." - Там тези танкове стоят, просто защото няма къде другаде.
            След като вече покойният Петко Йотов (онзи с големите бакенбарди) ги обяви за лишени от каквато и да е стойност отпадъци...
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #7
              От: Отбранителната линия Крали Марко

              Там наистина вероятно ще има музей. Инициативна група от Ямбол прави големи усилия за това. И май ще успеят! Част от казармената територия ще им бъде дадена, както и по-запазените танкове. Ще се водят, че са на НВИМ, но ще са дадени безсрочно на тамошния музей. 80 - друг път! От 80 "единици" до 80 "танкове" има огромна разлика! Танковете са много по-малко, при това не са само танкове, но и щурмови оръдия! А голямата цифра до 80 се допълнаот парчтии и куполи от Т-34! Чувството за изобилност на техниката е лъжливо, нещата въобще не са толкова много! А подценяването им е абсолютно и напълно тенденциозно и нарочно! Насила ги омаловажават, защото някой някъде може да напълни много джобове с пари, ако успее да отклони вниманието от тях и да си направи далаверата! По света хората от нещо многократно по-зле започват и правят перфектен музеен образец, а от нашите може да се събере уникална колекция, специално по отношение на Pz IV - почти пълна сбирка модификации! Не случайно при изкопаването на танковете световната колекционерска общественост настръхна! Тези неща са безкрайно редки, по света има запазени само отделни бройки и от тук нататък просто няма от къде да се появят други!
              Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

              Коментар


              • #8
                От: Отбранителната линия Крали Марко

                Хората, че правят - правят. А-ма тук не е като при хората. Иди виж какво става в споменатият НВИМ, със собствените му "утвърдени" експонати.
                Примерно револверът на Левски...
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • #9
                  От: Отбранителната линия Крали Марко

                  Тази тема ми е болна и ще си позволя да отправя някои обвинения, така и така сме почнали! НВИМ е образец за унищожение на история. Споменаваш оръжията - виж само как са обезопасени! Вероятно наплашени от разни пражки пролети и подобни кошмарни /за всеки партиец/ събития, некои отговорни другари са взели гениалното решения остарелите, без боеприпаси музейни образци да бъдат обезопасени! И тази идиотщина е сторена по най-безобразен начин! Редки люгери и какви ли не други системи са надупчени по най-видими места, заварявани с дебели хубави шевове..... унищожение!!!!!!!!

                  Униформите пък, редки до безкрайност, са надянати на най-евтини торсове, от химически агресивна пластмаса, намотана на места с тиксо. Абсолютно против всякакви правила за материалите, които могат да се използват в музейната дейност! Да не говорим да фуражките, които са едвали не нанизани на едни винкелни конструкци над куртките, така че скоро желязото ще пробие стария крехък плат! Абсолютно против всякакви консервационни и музейни правила!!!!!!!! Ами гвардейските униформи, които са сложени на същите пластмасови торсове, но дори не във витрини, ами на открито в едни ниши, които са всъщност прозорци, затъмнени с фолио и при порой там тече! Но това е така, защото вместо раздутият музеен щат да се заеме да прави експозициите, за това се погрижила някаква фирма, на която са платени едни фиксирана сума пари, а много ясно, че колкото по-малко се вложи в материали, толкова повече ще остане като печалба... Едно е да се поръчва от чужбина материал с музейно качетво, химически неактивен и т.н., друго е да се купи за 2 лева готов торс от Илиянци! Пък ако ще и да не е по мярка на куртката, ако ще и шевове да пукат по него, ако ще и химически агресивната пластмаса с времето да доведе до обезцветяване и отслабване на старите тъкани!

                  За музея се говорят много интересни неща. По-точно за изчезнали най-различни експонати, включително тракийски меч, много скъпи ордени и други. Обаче кой знае защо съответните органи така и не се самосезират, не се прави нужното - запечатване на фондовете и пълна инвентариация, която може и да покаже страшна картинка. За тези неща е говорено много, дори на по-високи нива. Но... нищо не се прави!

                  Ако това за изчезналите експонати е под въпрос и подлежи на изясняване от някои служби и органи, то унищожението на редки и дори уникални в световен мащаб возила от външната експозиция е факт, който всеки човек може да види. На музея возилата са зачислени в строеви вид. Комплектни, здрави, общо взето "пали и върви". Обаче дългогодишното престъпно нехайство, безстопанствеността практикувана от вечното и несменяемо /дори и в този момент/ ръководство, доведоха до тотална разруха. Под грижите на музейните работници неща, които са били цели, здрави, изправни, отлични, сега са тотална щета, отпадък! Ето за какво говоря. Малко снимки преди и сега. Колкото и невероятно да звучи, това са едни и същи екземпляри и цялата промяна е осъществена на територията на музея, при това водеща се поне до време нещо като военно поделение! И ако някой си мисли, че разрухата е била само на старото място, около строежа - не, съвсем не, разрухата продължава и сега, на новото място, оградено със скъпа висока ограда и струващо на всички нас десетки, ако не и стотици хиляди ежегодно за охрана! Не само, че безценни екземплюри са пльоснати да се разпаднат в калта, не само, че не се прави опит за реставрация или поне за вдигане на трупчета и направа на елементарни навеси, но всъщност и вандалското разрушение продължава! Полуверижният влекач остана без радиатор точно по времето, когато го пренасяха от старото на новото място. Обаче на новото място остана и без интересната масивна предна решетка! Автобусът Опел Блиц, /който има изключително висока стойност за историята и автомобилизмът в България, тъй като е доставен като шаси, а карусерията е правена у нас, в една българска работилница/ пристигна общо взето цял на новото място от едно хранилище в провинцията. Сега вече е полу-разбит! Абе.... престъпници!!!!! И същите тези безхаберни, безотговорни хорица твърдят, че немските танкове в Ямбол нямали никаква стойност, не ставали за нищо - преди военният министър им ги даде накуп и им възложи срок да си ги извозят, а те направо отказаха! обаче там борбата е безкрайно жестока, след смъртта на "Вечната Амбър" Йотов, неговата помощничка Соня драпа с нокти и зъби да захапе кокъла и по този начин съществуващото престъпно безвремие в музея да пребъде за още мнго години............ Стига толкова, че много ме е яд, ето направо снимки, вижте как един от най-главните музеи в България съхранява своите редки и важни експонати, нашата история!
                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от Теодор МБ; 02-08-10, 10:17.
                  Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Отбранителната линия Крали Марко

                    Баш Йотов и Соня унищожиха музея. Ама за покойник - добро или нищо..
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      Има запазени бункери, ДОТ-ове и тунели между тях под село Михалци. Един колега ми изпрати снимки, но без негово съгласие не мога да ги кача.
                      Много добре се вижда от пътя "структури", които са направени от човешка ръка и принадлежат на "Крали Марко".

                      Като ориентир за лесно достъпно съоръжение, близо до пътя, е скалната църква под селото. Там е и наблюдателен пост на Гранична полиция по отношение оградата с турция.


                      За отбранителното ъоръжение научих съвсем наскоро и два дена след като си тръгнах от района, за което изключително много съжавам. Даже и местните не споменават нищо. Единствено чух за местност "пирамидите", заради проативотанковите пирамиди, от която се имало почти 360 градосов издлед в околността, включително гръцка и турска граница.

                      Единствено мога да ви черпя с една снимка с голямо увеличение на Одрин от това място:


                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:da.jpg
Прегледи:798
Размер:72.6 КБ
ID:6640443
                      Публикувайте отговор

                      Коментар


                      • #12
                        Село Михалци или село Михалич. Защото съм служил 3 години в поделение, близо до Михалич, в Студена.
                        ​​
                        HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

                        Коментар


                        • p-pleven
                          p-pleven коментира
                          Редактиране на коментар
                          Михалич, моя грешка. За същото село говорим.

                      • #13
                        Малко снимки от мен:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03444.jpg
Прегледи:606
Размер:815.0 КБ
ID:6653749Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03439.jpg
Прегледи:692
Размер:805.8 КБ
ID:6653750Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03446.jpg
Прегледи:585
Размер:303.1 КБ
ID:6653751Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03445.jpg
Прегледи:580
Размер:443.5 КБ
ID:6653752Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03437.jpg
Прегледи:586
Размер:862.8 КБ
ID:6653753Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03450.jpg
Прегледи:606
Размер:286.2 КБ
ID:6653754Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03452.jpg
Прегледи:590
Размер:314.4 КБ
ID:6653755Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03453.jpg
Прегледи:578
Размер:308.6 КБ
ID:6653756Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03476.jpg
Прегледи:579
Размер:788.5 КБ
ID:6653720Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03451.jpg
Прегледи:573
Размер:685.6 КБ
ID:6653721Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03477.jpg
Прегледи:581
Размер:919.9 КБ
ID:6653722Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03480.jpg
Прегледи:576
Размер:845.1 КБ
ID:6653723Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03474.jpg
Прегледи:581
Размер:681.6 КБ
ID:6653724Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03437.jpg
Прегледи:569
Размер:862.8 КБ
ID:6653757Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03450.jpg
Прегледи:560
Размер:286.2 КБ
ID:6653758Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03452.jpg
Прегледи:568
Размер:314.4 КБ
ID:6653759Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03453.jpg
Прегледи:562
Размер:308.6 КБ
ID:6653760Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03476.jpg
Прегледи:558
Размер:788.5 КБ
ID:6653761Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03451.jpg
Прегледи:561
Размер:685.6 КБ
ID:6653762Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03477.jpg
Прегледи:548
Размер:919.9 КБ
ID:6653763Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03480.jpg
Прегледи:579
Размер:845.1 КБ
ID:6653764Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03474.jpg
Прегледи:556
Размер:681.6 КБ
ID:6653765Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03484.jpg
Прегледи:562
Размер:935.1 КБ
ID:6653725Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03451.jpg
Прегледи:565
Размер:685.6 КБ
ID:6653766Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03543.jpg
Прегледи:546
Размер:838.3 КБ
ID:6653741Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03480.jpg
Прегледи:591
Размер:845.1 КБ
ID:6653767Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03477.jpg
Прегледи:556
Размер:919.9 КБ
ID:6653768Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03451.jpg
Прегледи:555
Размер:685.6 КБ
ID:6653769Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03476.jpg
Прегледи:562
Размер:788.5 КБ
ID:6653770Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03453.jpg
Прегледи:547
Размер:308.6 КБ
ID:6653771Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03452.jpg
Прегледи:545
Размер:314.4 КБ
ID:6653772Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03450.jpg
Прегледи:548
Размер:286.2 КБ
ID:6653773Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03437.jpg
Прегледи:544
Размер:862.8 КБ
ID:6653774Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03445.jpg
Прегледи:545
Размер:443.5 КБ
ID:6653775Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03446.jpg
Прегледи:537
Размер:303.1 КБ
ID:6653776Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03439.jpg
Прегледи:546
Размер:805.8 КБ
ID:6653777Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03444.jpg
Прегледи:545
Размер:815.0 КБ
ID:6653778
                        Прикачени файлове
                        Публикувайте отговор

                        Коментар


                        • #14
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:444.0 КБ
ID:6653781Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:461.6 КБ
ID:6653782Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:442.5 КБ
ID:6653783Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:453.5 КБ
ID:6653784Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:671.7 КБ
ID:6653785Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:460.2 КБ
ID:6653786 и още малка част
                          Публикувайте отговор

                          Коментар


                          • sek.1
                            sek.1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            Картечни позиции .

                        • #15
                          Това бяха позициите на 7 МСД-Ямбол(под 24200).Като първи на позициите се развръщаха предните отради на дивизията-12 МСП Елхово(под 24260) и 53 МСП Грудово(под 22210).Зад тях бяха 82 МСП Ямбол (под 22290),и 24 ТБр Айтос (под 32200).Освен това в състава на дивизията имаше и 3 КАБ-а(картечно-артилерийски батальона)-14,16,17(Раздел,Мамарчево,Ружица).

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X