Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Спомени на танкистите.

    Умри,но връзка дай.......

    Като ви чете човек чак да го е яд,че мен е бил танкист
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • От: Спомени на танкистите.

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      На теория всеки дизел би трябвало да работи със самолетен керосин ...
      Работи и на практика-пробвано е (МАЗ500)-даже работи по-добре от колкото с нафта. Е! Буталата не можахме да ги прогорим ... ама щото знаехме , че е опасно и не го зорихме много.
      Последно редактирано от ЕМО; 09-04-15, 22:43.
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • От: Спомени на танкистите.

        Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
        Работи и на практика-пробвано е (МАЗ500)-даже работи по-добре от колкото с нафта. Е! Буталата не можахме да ги прогорим ... ама щото знаехме , че е опасно и не го зорихме много.
        При нас керосина беше по достъпен от водата щото нея чат пат я спираха а керосин на военно летище имаше винаги по много . С него се топлехме на печки керосинки . ГСМчика го ползваше за универсална добавка към всички горива и един път беше прекалил със смесването в бензина . Аз още карах първата година ЗиЛ 131 и единя резервоар го бях заредил с такъв бензин . Камиона загуби рязко мощност но нямах избор трябваше да го издухам . След около стотина километра камиона спря сам като отворих капака изпускателните колектори бяха червени и от двете гарнитури на главите изтичаше антифриза . Завлякоха ме в поделението а там вече десетина камиона бяха озъбили гарнитури като моя . Викам си сега ГСМчика го отнесе здраво ама нищо не стана нали зареждаше с бензинец колите на офицерите та даже и причина не търсиха .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Спомени на танкистите.

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          . Викам си сега ГСМчика го отнесе здраво ама нищо не стана нали зареждаше с бензинец колите на офицерите та даже и причина не търсиха .
          Това коя година е било? Защо си мисля че и сега ще е същото ...

          Коментар


          • От: Спомени на танкистите.

            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Умри,но връзка дай.......

            Като ви чете човек чак да го е яд,че мен е бил танкист
            А той ни умира, ни връзка дава ...

            Хич не ни хващаше яд. Разпънали сме антените, стоим си на сянка и радиообменяме, а танкистите се развозват насам-натам по жегата и правят мизерии на кашимерията, която търчи след тях ...

            Да не говорим какво става, след като се приберат в поделението и трябва да си почистят железарията.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
              Това коя година е било? Защо си мисля че и сега ще е същото ...
              1988-1990 последния набор служили 2 години . Някои неща в българската армия никога не се променят независимо дали е в НАТО или Варшавския договор .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • От: Спомени на танкистите.

                Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
                Това коя година е било? Защо си мисля че и сега ще е същото ...
                В авиацията нещата са малко......по-така! При положение , че един самолет за около 35-40мин. издухва 3,5 тона керосин(и това умножено по 6-8 самолета с по 7-6 задачи(излитания) всеки за един ден)......горивото от гориво се превръща в .....цифри(представи си грубо 100-150 тона керосин за летателен ден,при 3-4 летателни дни в седмицата-това 95год.). За някакви си 150-200литра +/- никой даже не поставяше въпрос.Когато самолета е "паркиран" в укритието , под него се слага една тава в която непрекъснато капе керосин(предполагам някакъв оддушник на резервоарите) който си беше чиста фира(едни 10-тина литра на денонощие).Случвало се е (на ТО-то) с пистолета на цистерната да си мия двигателя на МАЗ-а като с маркуч с вода.И всичко това при положение , че литър керосин струва приблизително колкото литър нафта.Изобщо по въпроса може да се напише много , ама да не разводняваме темата на танкистите.
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • От: Спомени на танкистите.

                  Нашите водачи, ако не се лъжа, май слагаха в нафтата бензин да палят по-лесно през зимата, щото ги мързеше да палят подгревателите сутрин. Това на 55-ците.
                  Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

                  Коментар


                  • От: Спомени на танкистите.

                    То смисъл да сипваш нещо в оная нафта нямаше . На -25 беше бистра като вода . През годините много пъти съм си задавал въпроса защо след като нафтата идва от едно място разликата е толкова голяма .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • От: Спомени на танкистите.

                      90 та Ротен Сталев Взводен Борьо Иванов

                      Коментар


                      • От: Спомени на танкистите.

                        Малко спомени от някогашният командир на трети батальон капитан/тогава/ Рошкев
                        http://presa.bg/article/Vlastta-se-b...nya/72576/11/0
                        Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                        Пламен Златарев 0888 66 03 18

                        Коментар


                        • От: Спомени на танкистите.

                          "Денят 27 август 1990 г. бе необичаен за танковата бригада. На тази дата напрежението растеше с часове, а вечерта пламна Партийният дом. Командирите още от сутринта, вместо да си почиват вкъщи, бяха на работа. На плацовете на батальоните, дивизионите и щабните роти започнаха да се правят разводи и да се проверява наличността на военнослужещите. Забелязах, че батальонните командири бяха напрегнати и много загрижени заради неизвестността през този ден. Спомням си, че няколко пъти се наложи да ходят до щаба на бригадата и да докладват колко души са в наличност и имат готовност за действие. Командирът на бригадата предпочете да разговаря
                          индивидуално с всеки командир

                          и да му показва картата на София в неговия кабинет. Командирите на роти бяха в очакване да получат указания от командирите на батальони, които се бавеха в щаба на бригадата. Генерал от армията ги бе задържал в преддверието на кабинета на командира на бригадата и разговаряше с тях. В същото време при командира на бригадата стоеше друг генерал, който слушаше доклада му и гледаше втренчено в картата на столицата.

                          А там - в триъгълника между Партийния дом, БНБ и президентството, се събираха недоволстващи хора. Тогава обществената енергия бе огромна, напрежението беше голямо. В нощта на 26 август 1990 г. официалната власт я нямаше в София. Нямаше президент, премиер, министър на вътрешните работи, председател на парламента, нямаше и кмет. По-късно очевид-ци разказваха, че около 21,35 часа на третия етаж на Партийния дом видели пламъци в две стаи. На третия етаж, и то не в съседни стаи! До този миг никой не е влизал в Партийния дом, нито е щурмувал някоя от вратите. Даже в началото хората се чудели дали не е запалена електрическа крушка.

                          В същото време танковите екипажи, отделенията и разчетите от бригадата бяха в парка, провериха готовността на машините, като запалиха двигателите. Имаше команда никой да не напуска танка си. Навън бавно се стъмни, а от Горна баня, от високото се виждаха светлините на неспокойната столица. Изведнъж започнахме да забелязваме и пожара. Вече всичко можеше да се случи. Двигателите на танковете работеха, черният пушек от изгорялата нафта образуваше огромен облак над парковата територия, от който не можеше да се види луната. А шумът от работещите машини огласяше кварталите Княжево и Горна баня. Безсънната нощ продължи с догадки и нарастваща тревога докъм 6 ч., когато беше даден сигнал „Отбой“."
                          http://presa.bg/article/Armiyata-ima...-g-/73088/11/0
                          Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                          Пламен Златарев 0888 66 03 18

                          Коментар


                          • От: Спомени на танкистите.

                            Безсънната нощ продължи с догадки и нарастваща тревога докъм 6 ч., когато беше даден сигнал „Отбой“."
                            http://presa.bg/article/Armiyata-ima...-g-/73088/11/0И се чу вик Да го духа демокрацията........
                            К мирной жизни не пригоден.
                            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                            Коментар


                            • От: Спомени на танкистите.

                              Има ли подобни статии за лятото на 1991-ва?
                              Публикувайте отговор

                              Коментар


                              • От: Спомени на танкистите.

                                Служилите на танкове, може ли да кажат как се задейства димната завеса при танковете, които са с монтирани цилиндри на купола?
                                Предполагам от пулта на командира?
                                Питам просто от интерес.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X