Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Re: Спомени на танкистите.

    А бе по добре да се ровя по танка отколкото да тичам с противогаз за кефа на тъпия взводен.
    Последно редактирано от derhunter; 09-02-14, 08:53.

    Коментар


    • От: Спомени на танкистите.

      "Черен,мазен,леко пийнал, що ли е това?
      Кемаф е, казал дядо Господ,поклащайки глава!"
      Този рефрен от войнишкия фолклор често си го припявахме на полигона в Сливница.
      По времето ,което служех ,не се жалеха пари и нафта за танковете.А каква беше тая нафта- при минус 20 градуса горивото във външните резервоари беше бистро като сълза.Сега едва ли на 19-20 годишен младеж ще му се случи да усети 800 коня зад гърба си и да управлява 40 тонна грамада!И като мине танкът покрай теб ,земята да се тресе!
      Последно редактирано от Пламен Златарев; 09-02-14, 10:50.
      Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
      Пламен Златарев 0888 66 03 18

      Коментар


      • От: Спомени на танкистите.

        И да мине през дърво дебело 30 см. без да го усети....
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • Re: Спомени на танкистите.

          Потвърждавам за дървото, не се усеща, а найстина нафтата беше страшна, замръзнала не съм виждал, а карах 2 зими с танка.

          Сетих се за вица,
          На кемафа му водят гадже на свиждане.
          - Как се казваш, пита кемафа.
          - Станка
          - Бре не те питам с какво си дошла, а как се казваш :-)

          Коментар


          • От: Re: Спомени на танкистите.

            Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
            Потвърждавам за дървото, не се усеща, а найстина нафтата беше страшна, замръзнала не съм виждал, а карах 2 зими с танка.
            A на какво се дължи това? Какво са слагали в нафтата?
            Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              Нищо не са слагали, това е нафта марка А (Арктика), по-известно като ДТ-3 (зимно), разчитано на температури до - 35С.

              Коментар


              • От: Спомени на танкистите.

                Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
                Нищо не са слагали, това е нафта марка А (Арктика), по-известно като ДТ-3 (зимно), разчитано на температури до - 35С.
                А тя химически по какво се различава от обикновнната?
                Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                Коментар


                • От: Спомени на танкистите.

                  Летнее дизельное топливо: Плотность: не более 860 кг/м³. Температура вспышки: 55 °C. Температура застывания: −5 °C. Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 180—360 градусов Цельсия. Рост температуры конца выкипания приводит к усиленному закоксовыванию форсунок и дымности.

                  Зимнее дизельное топливо: Плотность: не более 840 кг/м³. Температура вспышки: 55 °C. Температура застывания: −35 °C. Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 180—340 °C. Также зимнее дизельное топливо получается из летнего дизельного топлива добавлением депрессорной присадки, которая снижает температуру застывания топлива, однако слабо меняет температуру предельной фильтруемости. Кустарным способом в летнее дизельное топливо добавляют до 20 % керосина ТС-1 или КО, при этом эксплуатационные свойства практически не меняются.

                  Арктическое дизельное топливо: Плотность: не более 830 кг/м³. Температура вспышки: 25 °C. Температура застывания: −50 °C. Получается смешением прямогонных, гидроочищенных и вторичного происхождения углеводородных фракций с температурой выкипания 180—320 градусов Цельсия. Пределы кипения арктического топлива примерно соответствуют пределам выкипания керосиновых фракций, поэтому данное топливо — по сути утяжеленный керосин. Однако чистый керосин имеет низкое цетановое число 35-40 и недостаточные смазывающие свойства (сильный износ ТНВД). Для устранения данных проблем в арктическое топливо добавляют цетаноповышающие присадки и минеральное моторное масло для улучшения смазывающих свойств. Более дорогой способ получения арктического дизельного топлива — депарафинизация летнего дизельного топлива.

                  (С) Уикито.

                  Коментар


                  • Re: Спомени на танкистите.

                    Нищо не сме слагали, беше много бистра. Зимата си палиш печката, подгряваш си машинката и тръгваш. Дори и във външните резервоари ме съм виждал да и се променя вискозитета.

                    Коментар


                    • От: Спомени на танкистите.

                      Кметът на село Бошуля си е извоювал да си постави Т-72 на входа на кметството
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:241013.jpg
Прегледи:1
Размер:49.9 КБ
ID:5562961
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:e27d3936daea31db3458d9a81a87ad72.jpg
Прегледи:1
Размер:39.0 КБ
ID:5562962


                      А това 72-ка от Девета Горнобанска бригада/когато още съществуваше/.Ако не ме лъже паметта,това трябва да е пред парка на Трети батальон.....

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:169.jpg
Прегледи:2
Размер:189.0 КБ
ID:5562963
                      Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                      Пламен Златарев 0888 66 03 18

                      Коментар


                      • Re: Спомени на танкистите.

                        Понеже съм ги карал и двете 55 и 72 са ми до болка познати, 72 ката въви много по добре определено 200 коня отгоре се усещат, но 55 цата е по непретенциозна и се обслужва по лесно.

                        Коментар


                        • От: Спомени на танкистите.

                          Голяма е Т-72 за планинските пътища, радиус на завоя определено й пречи в по-тесните проходи и кривини.

                          Коментар


                          • От: Спомени на танкистите.

                            Нормално проектиран е за голямата война в Европа която слава богу не започна .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Спомени на танкистите.

                              Интересна статия относно Т-72 и неговите недостатъци: клик.
                              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                              Коментар


                              • От: Спомени на танкистите.

                                Интересно ми е, със зимната нафта, предполагам, само бойните танкове са били заредени? Щото при нас така е било, в боксовете са стояли бойни танкове, заредени със зимната нафта, боекомплект, само аккумулатори са им били свалени и стояли на постоянно зареждане. При учебните машини нещата са били сами знаете какви.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X