Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на танкистите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Спомени на танкистите.

    "... Средний ресурс ствола орудия 2А46 составлял около 600 приведенных выстрелов. На орудии 2А46М, благодаря введению хромирования ствола, этот показатель доведен до 1200 выстрелов." (С)

    Коментар


    • От: Спомени на танкистите.

      По повод 70 години от Курската битка през Великата Отечествена , с уважение към всички бивши и настоящи танкисти.( От един бивш артилерист ) , една интересна статия на тази тема.
      Оригинала:

      http://www.fondsk.ru/news/2013/07/21...oni-21618.html

      Извадка от статията:

      ........ Танкист 12-й танковой дивизии вермахта Ганс Беккер вспоминает о них: «На Восточном фронте мне повстречались люди, которых можно назвать особой расой. Уже первая атака обернулась сражением не на жизнь, а на смерть». Его соотечественники, артиллеристы противотанкового орудия, запомнили уже первые часы войны поскольку «во время атаки мы наткнулись на легкий русский танк Т-26, мы тут же его щелкнули прямо из 37-миллиметровки. Когда мы стали приближаться, из люка башни высунулся по пояс русский и открыл по нам стрельбу из пистолета. Вскоре выяснилось, что он был без ног, их ему оторвало, когда танк был подбит. И, невзирая на это, он палил по нам из пистолета!». Землякам Беккера также запомнятся повар 91-го танкового полка Иван Середа, в августе 1941-го под Двинском захвативший немецкий танк с помощью топора - подкравшись к нему, забравшись на броню, закрыв куском брезента смотровые щели и выведя из строя пулемет, и лейтенант-танкист Агзам Таюпов, вылезший тушить свой подбитый Т-34, остальной экипаж которого погиб в бою у деревни Полунино северо-западнее Ржева. Раненый и контуженный лейтенант отстреливался от кинувшихся со всех сторон немцев до последнего патрона. Затем, отбросив автомат, схватил танковый лом и начал долбить им немцев, опешивших от такой наглости и решивших взять героя живым. Таюпов сумел продержаться до подхода своих и, вскочив на подоспевший Т-34, отправился за новым танком…

      Коментар


      • От: Спомени на танкистите.

        В една съседна тема се разисква проблемът със дизеловото гориво през зимата.
        Та в тая връзка аз нямам спомени да сме имали подобен проблем с 72-ките през зимата въпреки ,че резервоарите бяха външни 400 л във варелите отзад, около 500 по страничните външни резервоари и около 700 л вътрешни резервоари.
        Основно карахме на външни резервоари , варелите отзад ,да кажем се топлеха от вентилитора за охлаждане на двигателя , ама да стигне тая нафта до двигателя минаваше по цялата дължина на машината до предната част/ там имаше горивен кран “външен”/” вътрешен”/ и после по вътрешен горивопоровод отново назад към двигателя.На ауспуха на двигателя беше монтиран резервният бак с масло за да бъде топъл , щото ако се наложи да доливаш масло при -20 градуса….
        Май имаше няколко последователни горивни филтъра със пробки за източване на примеси…Но категорично нямаше допълнителни подгреватели за горивото,където и да е!
        И въпреки това през зимния период никога не съм имал проблеми , а Сливница се слави със ветрове и студове…..Може би фатмаците не са имали смелост да “кръщават” горивото за бойните машини , щото при всяко незапалване на машина при тревога, ВКР-то задължително вземаше проба от горивото.. И така!
        Последно редактирано от Пламен Златарев; 23-07-13, 21:23.
        Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
        Пламен Златарев 0888 66 03 18

        Коментар


        • От: Спомени на танкистите.

          Нафтата с която карахме тогава беше безцветна бистра като вода и при - 22 градуса на летище Толбухин си седеше със същия вискозитет като на + 40. В Русия дизела за много минусови температури е с индек А арктическое и го имат от както има дизелови двигатели . Зимата на 1941 година е най студената от 30 години на швабите бензина замръзва а Т 34 няма грижи .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Спомени на танкистите.



            Коментар


            • От: Спомени на танкистите.

              По-лошо от тая кал е изсъхналата кал
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • Re: Спомени на танкистите.

                Тази кал, ако не се изчисти от танка веднага става като бетон. Няма по гадно нещо от тъпканата с години кал на танков полигон

                Коментар


                • От: Re: Спомени на танкистите.

                  Здравейте Бивши и Настоящи танкисти.
                  Ето какво пишат в днешните новини - най вероятно е просто журналистическо тълкуване на военно учение.

                  http://news.ibox.bg/news/id_1943689514

                  Коментар


                  • От: Re: Спомени на танкистите.

                    Първоначално публикуван от ukw_kj Преглед на мнение
                    Здравейте Бивши и Настоящи танкисти.
                    Ето какво пишат в днешните новини - най вероятно е просто журналистическо тълкуване на военно учение.

                    http://news.ibox.bg/news/id_1943689514
                    Имаше видео-репортаж от събитието.. Голямо шоу, голямо! Дано догодина се навият повече държави да участват...
                    Публикувайте отговор

                    Коментар


                    • От: Спомени на танкистите.

                      http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201308141302-7zir.htm
                      https://www.facebook.com/media/set/?...7724923&type=3
                      Последно редактирано от O.K; 14-08-13, 15:44.
                      Лопата - друг солдата!!!

                      Коментар


                      • От: Спомени на танкистите.

                        Атташе по вопросам обороны Болгарии поблагодарил за танковый биатлон
                        Лопата - друг солдата!!!

                        Коментар


                        • От: Спомени на танкистите.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:182571_528745790517525_1387309257_n.jpg
Прегледи:1
Размер:65.3 КБ
ID:5510918
                          След биатлона и почистването на калта е необходим и релакс
                          Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

                          Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

                          Коментар


                          • От: Спомени на танкистите.

                            Те това е космодиск
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Спомени на танкистите.

                              само едно въпросче ако някак си сън се сдобил Т 55 как се прави реглаж на фрикционите при тва чудо

                              Коментар


                              • Re: Спомени на танкистите.

                                Хващаш един ключ и една клечка за зъби, на лентите на ПМЗ тата тези с феродото има по една гайка за затягане на лентата, регулираш разстоянието между феродото и дикса да е дебелината на клечката и си на линия

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X