Мдаа, много благодаря, много интересно четиво! Значи съвсем накратичко, щото още не съм изчел цялото, конкретният случай -при тренировъчен полет за зареждане на 10 тона гориво, при отлично време, късат шланга от танкера. Ударът е страхотен, чупи едно стъкло на задната кабина и за късмет се заклещва в оръдията. Командирът е имал готовност за напускане на самолета, но решават и кацат. Получават и съответните медали, разбира се. Установява се че инцидентът е следствие на нарушени якостни хар-ки на шланга - усилията на късане са по-малки от най-слабото звено във веригата. Големият късмет е, че това се случва на тренировка с 10 тона, а не при бойно дежурство, когато зареждат по 187 тона, тогава най-вероятно самолетът би бил обречен. Три случая имат на късане на шланга и доста повече на самия конус.
А преди години бях чел по колко килограма стопяват при всяко зареждане във въздуха...
Снимката сие жив фотоЖоб ,в оригинала шланга за дозарядка си е цял.Който не вярва може да види оригинала(направен от А.Н.Андреев) в списание Авиация и Время брой 5 за 1996 г на страница 18.
Коментар