Ето и снимките на диска и цилиндъра с накладките,още не съм ги сложил че нямам време,но май в петък вечерта ша ги монтрам.А вижте и какъв допълнителен резервоар имам ,който се слага на кормилото и е един литър не е много но все пак е нещо.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
"плаващи" спирачни дискове
Свий
X
-
До: Триал байк
Първоначално публикуван от pepimotos Преглед на мнениеЕто и снимките на диска и
Аз съм виждал такива дискове на пистарка.
Една френска тунинг фирма ги прави. Монтира по 4 диска на предницата вместо два, но това е друга история
-
До: MONTESA COTA
Извинявам се за сигурно глупавия въпрос, но тези плаващите спирачки не ги ли правят и за да са по-леки?Виждал съм и такива задни зъбчатки който сякаш вътрешната част (която се захваща към главината) е от друг материал, а само "зъбите" са от стомана, за да са по издръжливи.Мисля си, че може и при по-големите размери спирачни дискове да има някакъв такъв момент?
Иначе тази монтеса малко тлъста ми се вижда сякаш, така ли е?По-широка ли е от гас гас-а?Иван Маринов
Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
ЕНДУРО ВАРНА
Коментар
-
До: MONTESA COTA
..тези зъбчатки задни не са плаващи а просто са от два материала
плаващи са на почти всички шосейни мотори дисковете..защото се загряват много..при триалките..не знам защо но явно и там има загряване..може би поради малките дискове повърхността им е малка и не могат да охладят а натоварването име по голямо на моменти а няма никаква скорост та да ги духне вятърът
Иначе тази монтеса малко тлъста ми се вижда сякаш, така ли е?По-широка ли е от гас гас-а?
Коментар
-
До: MONTESA COTA
Снимайте ги тея дискове, че вече незнам вие на кое казвате плаващи.
Това за което говори Вахко не е плаващо, а си е елемент от два твърдо закрепени детайла.
При шосейките се прави, защото много се нагряват дисковете и ако е едно цяло, от линейното разширение се кривят. Така като е от две части това нещо няма как да се случи.
При пиньоните предполагам се прави заради олекотяване. Но за по-голяма износоустойчивост слагат венец от по-здрав метал.
А под плаващ диск аз разбирам нещо съвсем друго.
Диск, който има аксиално плаване на втулки долу при захвата в главината. Но това се прави когато има стационарен апарат и съответно такава накладка и работата на този диск е да обира износването на накладката.
Такова нещо съм виждал на двойни дискове съчетани с троен спирачен апарат. Там средната накладка е двойна и стационарна, а дисковете са плаващи, за да обират износването и.
Затова не виждах смисъл при еденичен диск да е плаващ, още повече и при четири буталца.
Коментар
-
Коментар
-
До: MONTESA COTA
Жоро много правилно си отговорил ,вината е моя че не съм снимал втулите които се слагат с болтовете.Защо се използват ами зада не се износват накладките на страни и да спира по добре при всякъкви условия ,вода ,сняги др.Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.
Коментар
-
До: MONTESA COTA
Не знам дали не греша , но до колкото са ми обяснявали пистаркаджии идеята на плаващите дискове е съвсем различна.Целта е да се увеличи бързодействието на спирачната система.От високите скорости и агресивните спирания диска се измята и започва да бие.Идеално прави дискове няма-винаги има биене дори да е в рамките на стотни.Когато диска започне да бие,той раздалечава накладките-колкото е по-крив толкова по-голям става луфта между диска и накладката и съответно при натискане на лостчето на спирачката толкова повече време е нужно на накладката за да стигне до диска и да започне да се трие в него(т.е. да спира).При нас това не е фатално , но когато една пистарка се движи със 280км/ч , три милисекунди са равни на десет метра(примерно-не съм ги смятал)-т.е. при тях това е важно,защото тия десет метра може да са границата между живота и смъртта.Когато диска е плаващ(или по-точно самонагаждащ се) той има възможност за аксиално преместване(както е писал ЖороХР600) и дори и да се изкриви(естествено говорим за под милиметър) има възможност да следва накладките , а не да ги раздалечава(за сметка на аксиалното преместване на самия диск-т.е. ако е крив той непрекъснато трепти около втулките с които се захваща към главината.
Не съм сигурен дали съм прав-и на мен ми беше много любопитно какви са адже ба тия плаващи дискове и това ми обясниха...Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
Коментар
-
До: MONTESA COTA
Първоначално публикуван от ЕМОНе знам дали не греша , но до колкото са ми обяснявали пистаркаджии идеята на плаващите дискове е съвсем различна.Целта е да се увеличи бързодействието на спирачната система.От високите скорости и агресивните спирания диска се измята и започва да бие.Идеално прави дискове няма-винаги има биене дори да е в рамките на стотни.Когато диска започне да бие,той раздалечава накладките-колкото е по-крив толкова по-голям става луфта между диска и накладката и съответно при натискане на лостчето на спирачката толкова повече време е нужно на накладката за да стигне до диска и да започне да се трие в него(т.е. да спира).При нас това не е фатално , но когато една пистарка се движи със 280км/ч , три милисекунди са равни на десет метра(примерно-не съм ги смятал)-т.е. при тях това е важно,защото тия десет метра може да са границата между живота и смъртта.Когато диска е плаващ(или по-точно самонагаждащ се) той има възможност за аксиално преместване(както е писал ЖороХР600) и дори и да се изкриви(естествено говорим за под милиметър) има възможност да следва накладките , а не да ги раздалечава(за сметка на аксиалното преместване на самия диск-т.е. ако е крив той непрекъснато трепти около втулките с които се захваща към главината.
Не съм сигурен дали съм прав-и на мен ми беше много любопитно какви са адже ба тия плаващи дискове и това ми обясниха...
Това е невъзможно.
Цяло лято карах една R 6ца, имаше крив диск отпред в рамките на някакви стотни. При скорости до 150 не се усещаше нищо при спиране, просто спираше като С-класа. Обаче при скорост от около 250 и предприемане на силно агресивно спиране направо имах чувството, че ако беше без демпфер ще изпусна кормилото от вибрации.
НИКОГА, НИЩО, неможе и не трябва да обира криви дискове, еле па на пистарка.
По горе ти казах защо се правят самонагаждащи се(от две части) - а именно да се избегне изкривяване при силното загряване на метала, а не да се обират кривини от загряването.
Ама айде стига, че се отклонихме от тематиката
Коментар
-
До: MONTESA COTA
Дали са ти (важна) част от правилния отговор.
При пистарките плаващите дискове са необходими понеже по този начин:
- Централната част на диска (главината, или както там му викат) може да се направи много по-лека, и от материали които не е нужно да са термоустойчиви и скъпи. Това е неокачено тегло, и има огромно влияние върху поведението на предницата.
- Самият диск вече може да се направи с висока термоустойчивост, а има много по-малко материал който да се поддава на температурното разширение. Ако бяха в едно, щеше да се загрява цялата площ от края на диска до оста на колелото, и температурните разширения щяха да са много по-големи. Докато поставянето на плаващ диск има същия ефект като слагането на разширителни фуги по релси и мостове.
- Именно това разширяване и свиване от температурните промени предизвиква кривене на диска, и от там стигаш до отговора който са ти дали.
При пистарките и накладките са важни, ако примерно основата на накладката (металът) е щампован, металът е в напрежение, и при загряване започва да се огъва на дъга. Като загреят накладките, почва самата накладка да се огъва, и се получава интересният (от гледна точка на зрителя) ефект лостчето на предната спирачка да потъне до кормилото, и цялото спирачно усилие да отива само за да изправи накладката към диска. И се чудиш и псуваш какво е станало, и после като го пробваш студен - спира си идеално.
Затова състезателните накладки от горен клас са с фрезована база. И са скъпи. Ама скъпи...Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
До: "плаващи" спирачни дискове
Да сигурно сте прави-от пистарки не разбирам!Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
Коментар
-
До: "плаващи" спирачни дискове
Не съм моторджия, но това което виждам, според мен е направено за да се осигури по-лесно охлаждане на накладките.Топлинно те са много по-натоварени от диска и при тази му форма се осигурява достъп на въздух до спиращата повърхност на накладката.
Коментар
-
До: "плаващи" спирачни дискове
Според мен самата форма на диска влияе върху спирачния път и съответно времетраенето.Както се вижда накладките на места ще хващат повече от диска-на места по-малко...и чисто мои разсъждения са, че по-лесно се контролира блокирането на каплата, като се получава нещо като АБС
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар