Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Конски сили- зависят от и се пресмятат с ?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Конски сили- зависят от и се пресмятат с ?!

    Причината за темата е желанието ми за покупка на новo возило тип сити байк. Проблема е в това че при сравняване на параметрите от обяви, те си съответсват напълно (кубици, година на производство и модел), но са с различни конски сили.


    Въпроса ми е дали изобщо да гледам конските сили или просто са изчислени по различни методи и когато го купя да си коригирам мощността със смяна на пиньоните, ако се налага?



    Ето какво намира Гугъл:

    Конската сила (к. с.) е остаряла извънсистемна единица за измерване на мощност. За нея не съществува еднозначно определение, поради което тя вече не се препоръчва за използване в науката и техниката. На нейно място трябва да се използва стандартната единица за измерване на мощност ват (W), респ. киловат (kW) от международно приетата система SI.
    Единицата конска сила все още е доста разпространена, най-вече в автомобилната индустрия (и особено в разговорната практика). Днес обикновено в техническите проспекти и спецификации на автомобилите стойността на мощността се дава в kW, а като допълнение към основното означение – и в к. с. От 2009 г. и това допълнително означаване трябва да отпадне.
    Конската сила за пръв път е била предложена през 18 век от Джеймс Уат (James Watt) (1736-1819), когато е оценявал мощността на своите парни двигатели. Сравнението е било при изпомпване на вода от рудници, пазарлъкът е бил, че неговият двигател ще изпомпи вода колкото един кон, въртящ помпата чрез обикаляне в кръг. Тогава се е смятало, че един кон има сила (мощност) да повдига 330 фунта (150 kg) със скорост 100 фута (30 m) за минута. По днешни мерки, това се равнява приблизително на 746 W.
    Днес в англоговорещия свят най-често конската сила се определя като равна на 745,699 871 582 270 22 W. Обаче в почти цяла Европа конската сила се приема за равна на 735,498 75 W (т. нар. метрична конска сила). Тази стойност се дава в международния стандарт ISO 31-3, въведен и у нас. Не съществува и общоприето международно означение на тази единица. На немски конската сила се означава с PS (Pferdestärke), на френски – с CV (cheval-vapeur), на английски – с HP или hp (horsepower).
    И така, за метричната конска сила важи:
    1 к. с. = 0,735 498 75 kW ≈ 3/4 kW

    Данните за мощността на двигатели (специално при автомобили), не винаги могат да се сравнят, когато се дават в конски сили. Причината е, че условията за определяне на тази мощност са различни в различните страни. Така например в Германия мощността се определя в конски сили по DIN (т. е. DIN-PS), като двигателят е „готов за вграждане” в дадения автомобил или механизъм, т. е. в „окомплектовано“ състояние. Това значи, че двигателят се изпитва заедно с горивоподаващата, водната и маслената помпи, вентилатора, генератора, въздушния филтър, ауспуха и т. н. Тоест - по DIN двигателят е във вида, в който се качва в автомобила. В САЩ обаче мощността се определя за „гол” двигател, т. е. без да е натоварен с необходимите за работата му агрегати, както e по DIN. Изпитва се специално приготвен двигател, на когото всички изброени агрегати се задвижват от външни източници на енергия, а не от самия двигател. В този случай единицата се нарича конска сила по SAE ("SAE-HP"). В Италия пък в употреба е единицата Cuna-PS. Разликите не могат точно да се дефинират, като на практика разминаването е от 5 до 15 %. Такива разлики възникват също и при измерването в kW, тъй като не единицата, а условията на измерване са различни.

    Исторически погледнато под конска сила се е разбирало средно необходимата постоянна мощност на един работен кон, за да задвижва една мелница. На практика един кон при движение в галоп или при прескачане на препятствия кратковременно развива мощност от около 20 к. с.
    Една метрична к. с. се определя като мощността, необходима за издигането на тяло с маса m = 75 kg от земната повърхност (при земно ускорение 9,806 65 m/s²) със скорост от 1 m/s:
    1 к. с. = 75 kgf · m/s = 735,498 75 W Тази мощност съответства приблизително на мощността на кон, който тегли 500-килограмова кола нагоре по път с 10-процентов наклон със скорост на пешеходец (5,4 km/h).


    Мотора ще бъде Honda Hornet 600 или Yamaha FZ 600
    Бензин в кръвта!
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

  • #2
    От: Конски сили- зависят от и се пресмятат с ?!

    Данните за конските сили се обявяват от производителя и според пазара за който е била предназначена машината са най-често по din или по sae. Цифрите които производителите дават са за конски сили измерени на коляновия вал.

    След коляновия вал обаче има загуби на мощност по трасето, и крайната мощност която получаваш на задната гума е съвсем друга.

    Отделно имаш вариации от машина до машина, от температура и влажност на въздуха, от надморска височина, и т.н.

    С две думи - можеш да се позаинтересуваш от мощността обявена от производителите, до колкото се замерва по един начин и що годе можеш да правиш сравнения.

    За сметка на това в никакъв случай не трябва да се водиш по мощността обявена в обявите в мобилето. Там се подхожда много по-творчески:
    Цифрите се записват на бонбончета M&M. Сипват се в кесия, която се слага в раница и се дава на участник в Ком-Емине. На Емине кесията се слага в колет, който се праща на продавача. След което се оставя котката на баба му да ги поразбърка малко.
    След това гаджето на собственика слага кадифени ръкавици и тегли бонбончета. Каквито цифрички изтегли - това се записва в обявата като мощност.

    Или поне - гледайки какви мощности се обявяват в мобилето - нямам друго обяснение.

    Конкретно за Хорнет и FZ6 - и двата са с почти еднаква мощност, и още по-важно - еднакъв въртящ момент на еднакви обороти. Вземи този който ти харесва повече.
    Последно редактирано от Goblin; 14-10-10, 04:37.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: Конски сили- зависят от и се пресмятат с ?!

      Ясно.
      Мерси за инфото, с това за бонбончетата имах известни съмнения, защото не може байк 2004 да е 95к.с. а същия такъв 2003 да бъде 110к.с. при условие че са с идентични двигатели.
      Единственото което ми се стори логично е просто разлика в скоростната кутия, или пиньоните.

      Все пак ако някой има лични впечатления бих бил благодарен за мнение по дилемата Hornet 600 или Yamaha FZ 600. По принцип карам офроуд с ТТ 600, много е удобен и спретнат, но когато стане дума за асвалт се претоварва поради факта че повече от 90- 100км/ч не вдига (или поне не и без прекомерно натоварване). Отдавна си мисля и за още един мотор за асвалт, който да не е пистов, с пластмаси и отвратително нисък. Освен това тези мотори ми допадат заради стойката им на каране и стила който излъчват.
      Бензин в кръвта!
      http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

      Коментар


      • #4
        От: Конски сили- зависят от и се пресмятат с ?!

        от температура и влажност на въздуха, от надморска височина, и т.н.
        За всички двигатели се взимат еднакви, усреднени стойности.
        По зададения въпрос, ключово при изчисляването на мощността са оборотите (във формулата са на квадрат) като чрез промяната им най-често се променя мощността.
        За ограничаване на оборотите най-често се използват два начина: ограничаване количеството гориво (електронно или чрез смаляване на дифузорите на карбураторите) или електронно чрез ограничаване подаването на запалителна искра.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X