Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт по ходова част на XR250/дайте акъл/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    По принцип при блокирал апарат, първото и най-лесно което следва да се направи е да се отвие винта за обезвъздушаване, ако цикне течност и отпусне апарата значи е маркучето(ако преди това сте сигурни, че няма налягане по системата между помпата и маркучето долу - пак чрез резвиване на някой щуцер). Ако след отпускане на тези възли не цикне течност и апарата не се отпусне е ясно, че нещо в него не е наред. Също при раздути гумички от лоша течност - може те самите да притискат буталцата и да не им позволяват да се връщат.
    Но освен от лоша течност, това може да стане от смесването на различни такива по DOT класификацията. Доста от тях не търпят смесване с други (мисля, че някъде във форума имаше публикувано инфо по този въпрос).
    Нещото, което не ми е ясно е дали щом като пише на мотора, ДОТ 4 и в ръководството също така го дават, трябва задължително да е такава или може и от по-висок клас например ДОТ 5.1
    Погледнато реално тя е с по-добри показатели и с по-голяма вероятност да запази възлите изправни. Щом издържат на ДОТ 4 - би трябвало с ДОТ 5.1 да няма проблем. Когато е произвеждан мотора можеби 4-ката е била последна разработка......??..

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от Жоро XR 600
      Но освен от лоша течност, това може да стане от смесването на различни такива по DOT класификацията. Доста от тях не търпят смесване с други (мисля, че някъде във форума имаше публикувано инфо по този въпрос).
      Нещото, което не ми е ясно е дали щом като пише на мотора, ДОТ 4 и в ръководството също така го дават, трябва задължително да е такава или може и от по-висок клас например ДОТ 5.1
      Погледнато реално тя е с по-добри показатели и с по-голяма вероятност да запази възлите изправни. Щом издържат на ДОТ 4 - би трябвало с ДОТ 5.1 да няма проблем. Когато е произвеждан мотора можеби 4-ката е била последна разработка......??..
      Мдааа
      Различните спирачни течности са на различна основа и НИКАК не е добре да се ползва друга освен препоръчаната от производителя.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #33
        Спирачната течност освен да не е менте е важно да се сменя често. Имам един приятел дето даже стана балкански шампион по супермото, където спирачките мамата им се разказва, та той кара само с Приста! Ама си я сменя преди всяко състезание де

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от Жоро XR 600
          ...Нещото, което не ми е ясно е дали щом като пише на мотора, ДОТ 4 и в ръководството също така го дават, трябва задължително да е такава или може и от по-висок клас например ДОТ 5.1
          Погледнато реално тя е с по-добри показатели и с по-голяма вероятност да запази възлите изправни. Щом издържат на ДОТ 4 - би трябвало с ДОТ 5.1 да няма проблем. Когато е произвеждан мотора можеби 4-ката е била последна разработка......??..
          ами и на най-новите мотори пак пише DOT4 ONLY !!!
          т.е. само дот4

          може би дот 5 е с друго предназначение
          незнам точно
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #35
            Маркучите са си екстра щото апарата си стиска,но накладките са едни черни и удървени.Не съм виждал по колите такива.На мотора си пише ДОТ 4 и с такава ще я сменя.А иначе,преди 5 години като си купих джипа му смених сп. т.с 5.1 ДОТ толкова ми разбираше главата тогава,Но въпреки че системата преди това е била с ДОТ 4 от тогава си спирам нормално.Явно не е толкова фатално да се смесят.То нали можело и с водка.
            Пътят е целта.

            Коментар


            • #36
              По добре с Приста отколкото с някоя незнайна марка.С Приста карам и аз щото карах с някаква измислена американска течност обаче много лесно кипваше и на практика когато най много ми трябваха нямах спирачки.

              Коментар


              • #37
                Първоначално публикуван от Жоро XR 600
                Нещото, което не ми е ясно е дали щом като пише на мотора, ДОТ 4 и в ръководството също така го дават, трябва задължително да е такава или може и от по-висок клас например ДОТ 5.1
                Погледнато реално тя е с по-добри показатели и с по-голяма вероятност да запази възлите изправни. Щом издържат на ДОТ 4 - би трябвало с ДОТ 5.1 да няма проблем. Когато е произвеждан мотора можеби 4-ката е била последна разработка......??..
                по-висок клас може,по-нисък НЕ

                бях взел преди една TEXACO,отврат и миришеше така нещо като на рибено масло ,много гъста- абе гадост ,а пишеше DOT 4
                "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                MG Racing Team

                Коментар


                • #38
                  5.1 е течност за спирачни системи с ABS. По рядка е от другите, понеже каналите през които минава са много по-тесни. Предполагам ако се сложи на някаква съвсем стара система може да направи някоя мизерия особено ако има течове или нещо подобно.

                  DOT 5 е висококачествена спирачна течност за обикновени системи, с висока точка на кипене. Трябва обаче да се внимава да не е на силиконова основа (доста рядко се среща но за беля да не попаднеш на такава), понеже силиконовата не е съвместима с обикновената.

                  Където искат DOT4 можеш да сипеш DOT5 без проблем.

                  При течността обаче дори по-важно е кога е била произведена течността и колко е била складирана. Спирачната течност е хигроскопична (поема вода), което смъква точката на кипене. Дори да е запечатана си има някакъв срок на годност. Отвориш ли я веднъж трябва да се ползва бързо, не е желателно да ползваш течност която е била отворена преди месеци.

                  С две думи - ако вземеш например DOT5 който е отворен и после затворен преди месеци, като нищо може да е станала на DOT4, DOT3 и надолу. Ако отидеш в магазина ще забележиш че марковите спирачни течности се продават в разфасовки които са точно толкова колкото ти трябва за еднократна употреба - имаш разфасовки които горе-долу отговарят на пълна смяна на течността, малки разфасовки колкото за едно доливане, и т.н.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #39
                    До колкото съм чел навсякъде пи НЕ на дот5! Била силиконова и не ставала.

                    Ползвайте си дот4 и не се вталиавайте. Аз ползвах мотулската XXX600 която уш е дот 5.1 съвместима ама така ми разяждаше кумичката в казанчето че нямаше затваряне отвориш ли го. На самият апарат нищо му няма до ден днешен (5 години), само се прецакваше гумичката дето е уплатнението на капачката на казанчето.

                    Коментар


                    • #40
                      DOT4 на Мотул е много хубава и качествена,но дори и тя най-важно да се сменя ежегодно поне
                      "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                      MG Racing Team

                      Коментар


                      • #41
                        Нищо лошо няма в Приста ДОТ 4. Аз карам само с такава и съм сигурен, че заради нея проблеми няма да имам. Има и Приста ДОТ 3. Да се внимава, да не се бъркат. При натоварени спирачни системи задължително се ползва ДОТ4, а при по-малко натоварени е препоръчително, но може и ДОТ 3. Разликата е в точката на кипене - стигне ли тази точка, рязко намалява ефективността на спирачките. ДОТ 5.1 е следващото поколение съвместима с ДОТ 4, с по-висока точка на кипене. ДОТ 5 НЕ Е СЪВМЕСТИМА С ДОТ 3, ДОТ 4 И ДОТ 5.1.

                        Много по-важно от марката на спирачната течност, е спирачната система редовно(на 1-2 години) да се разглобява и почиства основно, като всички гумени детайли се заменят с нови. Системата трябва да се продухва със сгъстен въздух и да се сменят и уплътнителните медни шайби на кухите болтове. Ако има видими дефекти по кухите болтове и те трябва да се сменят.
                        Знам, че за мотоциклетите частите за спирачките(както и всички други) се намират трудно и са много скъпи(за СуперТенерето гумичките и буталата за предните 2 апарата струват 300 лева!!!), но поне разглобяване, почистване и смяна на течността всеки сам може да си направи и ще му струва не повече от 10 лв. А от това зависи живота ви.

                        Коментар


                        • #42
                          Ако са ти прегрети накладките може с една по-груба пила да се махне горния"прегорял"слой и ще се поуправят, е зависи колко са прегрети. Преди години баща ми имаше една Марея предните накладки като ги свалих да ги сменям и ми се разпадаха в ръцете независимо че имаха 5-6мм. феродо. По принцип феродовите са по-меки и лесно правят филм, след почистването му се оправя ситуацията, но веднъж прегрята накладка според мен по-добре да се смени. Макар че на ДР-а ми оригиналните накладки бяха едни много странни като метални, все едно мед имаше в тях, много твърди но за сметка на това изяждат повече диска.

                          Коментар


                          • #43
                            Първоначално публикуван от MM
                            DOT4 на Мотул е много хубава и качествена,но дори и тя най-важно да се сменя ежегодно поне
                            Ежегодно не е достатъчно при малките задни казанчета на новите мотори. Тези дето са помпа и казанче в едно. Трябва 2 пъти.

                            Коментар


                            • #44
                              Смених си накладките,промих спирачните системи,налях нова сп.течност и сега всичко е ОК.А,и предната гума смених защото я нямаше никаква.Сложих втора употреба колкото да доизнося задната в която има още хляб.Дали не збърках?
                              Пътят е целта.

                              Коментар


                              • #45
                                Много често се прави подобна грешка
                                Предната гума трябва да е в много по-добро състояние от задната, затова често, когато се намери предна гума - втора употреба се чуват реплики: "Тия са големи тъпаци. Гледай каква хубава гума, а са я хвърлили!"
                                Заобли ли се грайферът на предната гума и държиш на това да се чувстваш сигурен се хвърля.
                                Абе, може да караш така, ама много внимателно
                                Предната гума и тя е като секса!
                                Ендурото и сексът не са шега работа !
                                -------------
                                Животът се измерва с броят на издишванията !

                                http://sixdayscrazyjob.com
                                http://crazy-job.com

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X