Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Твърдо или меко окачване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Твърдо или меко окачване?

    Заформи ли сме един приятелски спор,кое е по-добро за ендуро преход в горски път с много коловози:твърдата или по-мека настройка на окачването.И дали е по-добре да се намали преди коловоз( и прпятствое от подобен тип) или да се вземе на абордаж Кажете си мнението моля

  • #2
    Дам, интересен спор сте захванали, и аз доста съм се чудела в кои случаи помага мекото окачване. По логика именно твърдото окачване позволява да минаваш такива препятствия на абордаж, но при ниска скорост е малко по-трудно да удържиш кормилото (демек изморява) - мекото окачване в тоя случай е по-сполучливо. Това го забелязах като правех малко офроуд с едно дукати 600 - то е с доста твърдо окачване, а пък със шосейните гуми по нанадолнището някак си не вървеше да раздавам газ - и най - малките камъчета ме лашкаха настрани и едвам удържах мотора. Една девойка с ВТЗ (турист с меко окачване) се справи значително по-лесно.
    DCRT®

    Коментар


    • #3
      Според мен всичко зависи от възможностите на шофьора, а колкото до твърдоста мисля, че за ендуро без скоци е по-добре да е меко окачването за да не се изморява шофьора...но пък ако има скоци, има вероятност да се чуват удъри на желязо
      [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
      [/FONT]________________________________________
      [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
      [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
      [/CENTER]
      [/CENTER]

      Коментар


      • #4
        Въпроса е прекалено общ за да се отговори конкретно.

        Твърдото окачване подобрява управлението, но изморява по-бързо и не е комфортно. Мекото окачване може да е причина да се изтърве някой завой, но не изтръпват ръцете. Въпрос на лична преценка.

        За коловозите нищо не мога да кажа освен, че два пъти досега съм се мятал много яко заради такива. Вярно че втория път беше канавка, но и двата пъти причината беше разсейване.
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #5
          за всички е по комфортно окачването да е меко..
          но за да се кара бързо трябва да е -твърдо
          въобще въпроса е много общт
          освен това модерните мотори могат що годе да се настроят хем да не са много твърди хем като е небхдимо да втвърдяват на рязки удари
          освен компрешън и ребаунд вече слагат и винтове и за бавно и бързо потъване както и -т нар мид строк тва тоз мартин от фирмата NOST го е измислил май но сега го въвежда в ктм ите че са го взели на работа при тях
          пича ми е приятел някой ако иска ше го уредиме да му оправи окачването
          е го сега и хондата ми има на задният винт за скоростна настройка
          и тя не е с кликове между другото а се регулира на брой обороти
          -най добре човек да не се заиграва много ами да намери стандартните настройки и от тях да не мърда много много
          или ако мърда -по малко и постепенно да пробва
          което е трудно щото за да се прави трябва да имаш доста знания за това как работи тая работа

          Коментар


          • #6
            За мен това е въпрос на лична преценка в зависимост от почвата, терена, климатичните условия и др. примерно : " на колко да си напомпам гумата ?? Ами на 3 атмосфери пък карай офф роуд после "
            Също така не е маловажно килограмите на човека който кара !!!
            А щом става въпрос за коловози , май всички сме патили и то най вече от разсейване За това вече ги скачам на задна и нямам никакви ядове !!

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от radkoo
              ......За това вече ги скачам на задна и нямам никакви ядове !!
              И как го правиш тоя номер пру условие че се движиш в посока успоредна на коловоза ??
              2010 CRF 250 R

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Димитър
                Първоначално публикуван от radkoo
                ......За това вече ги скачам на задна и нямам никакви ядове !!
                И как го правиш тоя номер пру условие че се движиш в посока успоредна на коловоза ??
                С много газ !!!
                [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                [/FONT]________________________________________
                [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                [/CENTER]
                [/CENTER]

                Коментар


                • #9
                  За новите мотори ясно,а за наборите"късен комунизъм"86-89,как стоят нещата?

                  Коментар


                  • #10
                    тъмна индия
                    трябва по конкретно
                    а и от тия години до сега окачването е разбито и нещата са мноо трудни
                    да не говорим че то и като си е било в ред пак не е било на нивото на което са сега
                    напоследък между другото много са подобрили окачванията вкараха много нови неща
                    повече от колкото двигателите спрямо тези години
                    значи като гледам до 95-96 та моделите е едно след тва от 96 та на сам има коренна разлика вкарани са нови неща и подобренията са силно осезаеми
                    след това от 2000 дната има лек скок пак и вече след 2004 та на сам пак рязък скок към подобрение
                    новите модели -направо са с пъти по добри от машините за заводски състезатели правени преди няколко години което преди не е било така а прогреса по плавно е вървял

                    Коментар


                    • #11

                      Димитър написа:
                      radkoo написа:
                      ......За това вече ги скачам на задна и нямам никакви ядове !!


                      И как го правиш тоя номер пру условие че се движиш в посока успоредна на коловоза ??

                      С много газ !!!
                      Само това трябва да направим сега курс за OFF Road инструктори във форума.
                      но все пак които не е пробвал нека да пробва и сам да се убеди, при полужение че се движиш по черин път в коловози това означава че м/у двата коловоза имаш поне 70-80 см което пък е напълно достатъчно да засечеш единият коловоз, за останалите случай май не е необходимо да коментирам. Но това го знаете и не знам защо изжобщо го коментираме Мите !!! Ако е за шоуто да знаете че и аз участвам !!

                      Коментар


                      • #12
                        Бе за коловозите може би твърдото ще ти помогне да излезеш от някой с газ...но само ако е по-малък коловоз...и да е коловоз по който се кара

                        Сега в края на лятото ходихме с приятели от Варна малко до началото на Ст.Планина....и тъкмо бях влязъл в ритъм се нахендрих в един коловоз...може би да беше 30 до 40 см...

                        Кофтито беше ,че не беше коловоз в който се кара,а такъв направен от течаща вода... леко в края на пътчето..
                        Бях се леко разсеял после като го видях ,от страх да го избегна се нахендрих в него...Вместо да намаля дадох много газ (до коловоза карах с около 40 до 50 км/ч)..и се изправих .с надежда да изляза..обаче много гадни чупки имаше и падането беше много зле..
                        Пак си контузих незаздравялта ключица макар да бях с протектор-костенурка..(ФМ ,като на Уфо скорпион...сега взех на Алпинестарс и ще изчакам още 5-6 месеца преди да карам)

                        Хората се чудиха..."Как падна на равното" ...ами ей тъй на .

                        Моя си твърдичък. ..XR600

                        Коментар


                        • #13
                          според мен най-вече зависи от терена. повечето професионалисти карат с твърдо окачване понеже мотора е много по стабилен и много по лесно преминава през неравностите. мекото окачване започва да те лашка на всяка неравност и губиш контрол и скорост а твърдото някакси изравнява и минава отгоре образно казано.
                          лошото на твърдото окачване е когато караш цял ден както ние караме ендуро, после се чувствам като разглобен
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #14
                            за коловозите енциклопедия може да се изпише..коварно препятствие са -няма някой да не е падал в тях
                            не бива да се бърза а и те са толкова разновидности че..подхода е различен
                            например по някога е много по добре да се кара в самия коловоз-може да раздаваш газ той те държи
                            но има и такива дето тва не е много добре а има и дълбоки до кръста почти-на бузлуджа емине имаше такива

                            оня ден карахме край едни -много гадни -от каруци само тясни колкото да влезе гумата и хлъзгави а бе и влажно и тревясало
                            виж от големи камиони или особенно от танкове коловозите са много по добре
                            тука имаме пътища с такива от танкове -е гати кефа-караш все едно си в бобслей улей

                            Коментар


                            • #15
                              По принцип окачването в ендурото трябва да е по-меко
                              Останалото си е грижа на драйвъра.
                              Направи ми впечатление сега, когато Брандауер беше тук, че ние се опитваме да заобикаляме коловозите, а той направо минава през тях и така си ги оттренирва
                              Ендурото и сексът не са шега работа !
                              -------------
                              Животът се измерва с броят на издишванията !

                              http://sixdayscrazyjob.com
                              http://crazy-job.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X