Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

    здравейте - питането ми от вашата гледна точка не е за тука . Но пък от моята гледна точка никой друг не може да ми помогне с информация.

    Става дума че искам да узная как са устроени предното и задното окачване на кросовите мотори . Хем при леки бабуни да е меко - Хем при големи скокове да поеме удара при презимяването .

    С риск да поема много обиди - става дума да опитам да променя окачването на колелото си . Като гледам скъпите колелета които са за спускане от планинските пътеки - предното окачване изглежда много масивно и малко като на кросов мотор .Поеже ако мина през някакви неравностти то не ги поема както трябва и огледалото на колелото ми се тресе като ненормално.
    Направих опит да сложа 2 пъти по-меки пружини - но като седна се свиват максимално ( свиват се на 50 кг. ) , оригиналните пък се свиват на 100 кг. но не убират неравностите. Аз съм 85 кила . Как смятате дадено окачване как ще бъде или единственият начин да се узнае е да се монтира.
    Най-гадното в момента е като минавам по път с павета .
    Последно редактирано от Hacko79; 13-08-09, 18:23.

  • #2
    До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

    Здравей Наско, като за начало ще споменеш ли с каква вилка ти е колелото, защото каквото и да правиш никога няма да стане истински амортесиор. Окачването на по старите мотоциклети представлява цилиндър пълен с масло и едно ботало което е надупчено и отвън има пружина. Когато се свие амортесиора маслото влиза в боталото бързо но излиза бавно заради дупчиците. Твърдостта на пружината се наглася спрямо килограмите на управляващия на мотоциклета или колелото.
    Обичам всички блондинки..... и брюнетки :shock:
    [B]Yamaha YZ-F 250 2004[/B] THE BEST !!!

    Коментар


    • #3
      До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

      Накратко ще се опитам да спомена каква е моята вилка.

      Горната част на вилката има две лъскави тръби с външен диаметър 25мм. и дължина около 250 мм. в долният край за затворени с дупка в средата ( все едно е заварена шайба ) .
      Горната част влиза в долна - която е с по-голям диаметър около 30мм. , като в горният край има по една насочаваща твърда втулка която води двете части в постъпателно движение ( нагоре , надоло ) , но и уплътнява разликата. Дължината на тази втулка е 100мм.
      Разстоянието от долният край на втулката до доло ( където се намира гайката към която завивам един болт ) е 120мм.

      Ето и самата конструкция - в долната част на вилката се слага по една пружина във левият и десният крак на вилката( оригиналната е дълга 90мм. и твърдост 50 кг. и в нея има някакви меки гумички ) после се слага горната част с лъскавите тръби , през горният край се пуска болт с голяма глава и той спира вилката да не се разглоби .

      Коментар


      • #4
        До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

        Наско, далече се мериш пич!
        Това което искаш ти, в днешно време го притежават марки броящи се на пръстите на едната ми ръка.
        Предниците - това е големия коз на днешните производители.
        В момента Асото при сериините машини май е в КТМци.
        При моторите тези предници се разработват в продължение на 3-4 десетилетия, за да отговарят в момента на това, което ти искаш.
        Дори все още всички не са го постигнали.
        При колелата сте по-облагодетелствани, защото там призводителите черпят опит от мотоциклетните амортисьори, а те вече са доста напред като технология.

        Истината е една - има хубави предници, но цените са жестоки.

        А ако искаш да научиш повече за устройството им има доста изписано във форума и из нета въобще.
        Само ще ти кажа, че са доста различни типове.

        И запомни, че хубаво окачване без хубави настройки не струва "5 пари"

        Коментар


        • #5
          До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

          Наско попитах те каква марка ти е вилката, не какво представлява ?
          Обичам всички блондинки..... и брюнетки :shock:
          [B]Yamaha YZ-F 250 2004[/B] THE BEST !!!

          Коментар


          • #6
            До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

            моя грешка
            ами води се Zoom CH-381 .

            Коментар


            • #7
              До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

              значи ако съм разбрал правилно - за да има добро поемане на неравносттите на пътя е необходима не само пружина а и маслен амортисьор .

              понеже аз успях да докарам вилката да поема неравности - но единични:
              примерно нисък бордюр ( 2 пръста с около 20 км./ч ) или издаден капак на шахта и усещам че се поема и ударът е на гума.
              но ако минавам през павиран път направо целият вибрирам
              предполагам щото нямам маслен амортисьор .

              а как се подбира пружината - дали съществува една пружина която хем е мека - хем при големи натоварвания да не се свие ?
              или се прави някаква комбинация от две или повече пружини ?

              Коментар


              • #8
                До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

                С тази вилка zoom нищо няма да постигнеш колкото и да се мъчиш.
                Мотоциклетните предници имат няколко компонента които заедно правят добрата работа. Първо са с масло и клапани с които се регулира скоростта на поемане и връщане, над маслото има въздушна камера която играе ролята на прогресивна пружина. Новите модели предници са двукамерни, едната камера поема малките неравности а втората при големи удари и скокове. Дори и доста скъпи предници за колело по над 1000 лв не работят както такава от кросов мотор, а твоя зум сигурно е 3 пъти по евтин.
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

                  Първоначално публикуван от Hacko79 Преглед на мнение
                  моя грешка
                  ами води се Zoom CH-381 .
                  От тази вилка не можеш да очакваш по-добра возия.
                  Хубавите вилки са сложни и скъпи.

                  п.п. Краси го е написал по-подробно. Zoom CH-381 струва по-малко от 100лв.
                  2010 CRF 250 R

                  Коментар


                  • #10
                    До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

                    Лелеее аз сега видях що за модел е Zoom CH-381
                    мислех че е от ония зумове сето поне на външен вид приличат на DH вилка.
                    Колега не си губи времето, това дори не е имитация на вилка, това е някаква тръба пъхната в друга тръба и евентуално някаква пружина.
                    Недей се опитва и да правиш скокове и т.н. защото това нещо ще се строши и последствията остават за теб.
                    Ако искаш хубава вилка трябва да се разделиш с поне 300-400 лв, хубва рамка и т.н. компоненти и цялата сметка ще ти излезе не по малко от 1500 лв за байк който става за малтретиране.
                    В мтб форума има много инфо, там ще се ориентираш по-добре.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

                      мерси на всички вас които ми разяснихте какво представлява предно окачване. Наистина не мога да направя повече от това което имам . Ще се позамисля за покупка на добра вилка - но не за скокове а за комфортно каране по пътя . Която да поема както малки така и по-големи неравностти които се срещат по павирани пътища , шосета , и донякъде на черни пътища .
                      до няколко месеца ще имам парички и ще се насоча към мнения каква да е .

                      Коментар


                      • #12
                        От: ламерски въпрос за окачване на кросовите мотори

                        Значи това което искаш да постигнеш може да стане с нова вилка която е въздушна с една дума като караш по павета вилката ще влиза добре пак ще потрепваш в ръцете но не като с твоя зоом, а при големи скокове както искаш ти да поема попивката хубаво пак ще става благодарение на згсстения въздух, който се получава от хода на вилката като почне да влиза по надолу. И да знаеш във вилката пак има пружина.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X