Ще меря самите венци като диаметър каква разлика имат.
Ако мериш, мери от средата на височината на зъба до средата на височината на срещуположния му зъб! Или пък ако веригата е монтирана - от средата на нита до средата на срещуположния нит!
Ето ти една формулка:
R2=R1 x r2/r1 където
R2 - радиуса на задния зъбак, който търсиш за 18";
R1 - радиуса на задния ти зъбак със 17";
r1 - радиуса на седемнайсет инчовата джанта с добавена височина на гумата (ако искаш);
r2 - радиуса на осемнайсет инчовата джанта с добавена височина на гумата.
Така ще си запазиш двигателната сила действаща по периферията на гумата, такава каквато ти е сега. Обаче като намериш нужния ти радиус, ще трябва да сметнеш колко зъба трябват за да бъде задния зъбак с този радиус, пък това не помня как ставаше!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Знам за какво служи дори виждам плюса му, аз също сменям гуми 17" с 19" от супермото на крос от 41зъба на 44зъба за да не удължавам веригата но тогава водача пречи и го махам.
Щом караш крос, значи караш на трасе и обираш хубави виражи където мотора е много наклонен странично, също и при резки обръщания на място, когато пак се налага мотора да бъде много свален - е точно там водача подвежда веригата правилно и точно към венеца, в една линия. Без тоя водач веригата на моменти забира странично на зъбите и така детайлите се износват по-бързо, също има опасност от падане на самата верига...
Освен при наклони и виражи и по време на нормално каране веригата се люлее и странично в този момент водачът пак еспокоява и подвежда в правилната линия към венеца...
Това са си мой заключения - карал съм и с водачи и без водачи и съм се уверил за мене си в резултатите.
А решението си е лично за всеки един от нас.
п.п. Това в случай, че някой започне да сравнява нещата - НЕ правете аналог с шосейните мотори, че двата типа задно окачване нямат нищо общо.
НЕ правете аналог с шосейните мотори, че двата типа задно окачване нямат нищо общо.
Вярно е! На моя мотор водача е по-скоро декоративен и са го сложили най- вече за да ме ядоса ако го счупя в някой камък! Иначе не мога да се сетя за какво ми служи пък и няма следи от досег на веригата с него!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Вярно е! На моя мотор водача е по-скоро декоративен и са го сложили най- вече за да ме ядоса ако го счупя в някой камък! Иначе не мога да се сетя за какво ми служи пък и няма следи от досег на веригата с него!
Не се чуди. Карах по-миналото лято същото Тенере /като това от аватара ти/ без успокоител между Балчик и Каварна. От някаква дупка явно веригата се е разлюляла и слезе от пиньона , намля се във вилката , блокира ми гумата и спрях на 50см. от пропастта. Е слава богу - жив съм. Но без такава джаджа - не карам вече.
Бойкоооо премери накрая външните диаметри на старата и новата гума , та да знаят хората кво да те посъветват бе.
0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Даскалов ми е дал точната схема която търся,остава тези дни да седна да смятам. Не съм толкова мързелив и на готово да чакам да ми кажат.
Въпросът беше и ако някой е правил подобна операция да каже каква е била разликата.Имам три различни пиньона,ще пробвам и горе-долу ще разбера.
Не се чуди. Карах по-миналото лято същото Тенере /като това от аватара ти/ без успокоител между Балчик и Каварна. От някаква дупка явно веригата се е разлюляла и слезе от пиньона , намля се във вилката , блокира ми гумата и спрях на 50см. от пропастта. Е слава богу - жив съм. Но без такава джаджа - не карам вече.
Може! То по закона на Мърфи, обикновенно разбираш че едно нещо ти е нужно, точно когато го нямаш!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар