Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ендуро, кросови или траял гуми ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ендуро, кросови или траял гуми ?

    Темата произлиза от тук Gas Gas Ec 250 Racing 2008
    Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
    адам рага репликата е със някои неща сменени има карбонови и други олекотени части и за това е толкова иначе по нормална триалка е ..няколко килца в повече ..но пак е ултралека спрямо ендуро мотор де

    пепи а при вас правят ли го тоя номер да карат ендуро мотори с триал гуми.

    -в щатите май е станало мода а и на ерзберг примерно има по няколко души дето така карат..аз лично наскоро се сдобих с една мишелинка триал и рекох да пробвам..тук спецално за нашият край понеже е сухо и твърдо и каменисто а и като за местата дето ходя и карането дето карам..-това е направо една почти перфектна гума
    ..вече съм решил само с такива да си карам..че и освен всичко друго издържат и по над 5 пъти имам чуство повече на каране от коя да е крос гума..и не на последно място -няма и по екологична гума от тях според мен защото хем не ровят и правят канавки като кросовите хем си държат..а иначе даже и еко FIM eндуро гумите пак повече копаят и правят пътеки и ерозия
    Аха, добре че го казваш ти, щото аз един път като се опитах да кажа че ми е по-добре на сухо и твърдо черно (каквото е и при нас) да карам с гума за on и off road вместо с чисто кросова гума, та некои хора на куцо магаре ме качиха и едва ли не подбудител на начинаещите ендуристи към самоубийство, ме изкараха!
    Последно редактирано от Краси; 18-06-08, 17:05.
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

  • #2
    До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    Аха, добре че го казваш ти, щото аз един път като се опитах да кажа че ми е по-добре на сухо и твърдо черно (каквото е и при нас) да карам с гума за on и off road вместо с чисто кросова гума, та некои хора на куцо магаре ме качиха и едва ли не подбудител на начинаещите ендуристи към самоубийство, ме изкараха!
    Да не кажеш, че пак злословя, ама правиш ли разлика между двете гуми. Нито едната нито другата е кросова гума.
    Иво Георгиев
    Gworkshop

    Коментар


    • #3
      До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

      Пак се отплеснахме от темата и минахме на траялки че и на гуми
      За камъни и твърди трасета няма по добра шарка от тази на траял гумата, контактната повърхност е голяма и предназначението на грайферите е да имат сцепление а не да се забиват в терена както при кросовите гуми. Затова и всички гуми за камъни са с доста доближени и усилени грайфери.
      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

      Коментар


      • #4
        До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

        С тези гуми сте до първата по сериозна кал.Ерозия дрън-дрън.Нищо не прави един мотор в сравнение с камионите за дърводобив.Ами верижните.

        Коментар


        • #5
          До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

          Иво, показаните от теб гуми биха били 80/20 ... има ендуро гуми и в други съотношения
          Например:



          Ей тук има още...

          http://jorgenson.smugmug.com/gallery...24678664_LpXar
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #6
            До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

            Мен лично един човек ме посъветва за варовика да мина на ендуро гуми... не съм пробвал - карам си на таралежки, но определено звучи разумно... Най-малкото има по-добро сцепление!

            Коментар


            • #7
              До: Gas Gas Ec 250 Racing 2008

              Първоначално публикуван от Ivo Georgiev Преглед на мнение
              Да не кажеш, че пак злословя, ама правиш ли разлика между двете гуми. Нито едната нито другата е кросова гума.
              Правя, правя, макар че тия дето си ги показал не съм ги имал никога! Може би сегашната ми задна митаска леко се доближава по шарка до показаната от тебе в ляво, но пак е по-нашарена, а и конкретно от нея само се оплаквам! Не съм я хвалил никога! Виж от Мишелин Сирак за задна и Метцелер Сахара Ендуро 3 за предна, мога да се похваля! Предполагам че Мишелина и за предна ще става. Митаската предна, с която карам в момента, също не ми прави големи проблеми, за разлика от задната (а са един модел), но не е и най-доброто, с което съм карал за отпред. Предполагам че и модела на Максис показан от Таткобарба също ще е добър (не съм го пробвал). Близък е по шарка до Мишелина макар че улеите са малко по-широки и сигурно по-бързо ще се износва. Има и модели на Шинко, които харесвам, но нямам възможност да ги покажа.

              П.П. Сега разгледах линка от Таткобарба. Мисля че всичко от 30% до 50% Off ще ми върши работа за местата където карам с моя мотор!
              Последно редактирано от sl.daskalov; 18-06-08, 16:56.
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #8
                До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                Незнам как точно да формулирам това което искам да кажа, но ще се опитам

                Грубо казано има 2 вида гуми, тези които са за път и грайферите им не стърчат а просто имат канали, но общо взето ако си плъзнеш дланта гумата е равна.
                Другия вариант са гумита на които грайферите им стърчат (на едни повече на други по-малко) и определено повърхността им не е равна и нестават за галене

                та едните стават само за твърдо трасе, асфалт или хубав твърд селски път, а другите са си за яка и тежка оффроуд употреба.
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                  Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                  Незнам как точно да формулирам това което искам да кажа, но ще се опитам

                  Грубо казано има 2 вида гуми, тези които са за път и грайферите им не стърчат а просто имат канали, но общо взето ако си плъзнеш дланта гумата е равна.
                  Другия вариант са гумита на които грайферите им стърчат (на едни повече на други по-малко) и определено повърхността им не е равна и нестават за галене

                  та едните стават само за твърдо трасе, асфалт или хубав твърд селски път, а другите са си за яка и тежка оффроуд употреба.
                  Общо взето да! Когато земята е толкова твърда че и без това стърчащите грайпфери не могат да се забият в нея, употребата им се обезсмисля!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                    Темата е доста обширна и не мога да кажа, че имам много опит, но освен грайфер гумите се правят и от различен каучук - затова има гуми за толкова различни терени (често си приличат на вид).
                    За различни мотори, терени и стил на каране - подходящите гуми са различни.
                    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                      А да това е важно а го пропуснахме! Всъщност проблемите ми със задната митаска са повече заради каучука и по-малко заради грайпфера, защото имам проблеми дори и на асфалт!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                        sl.daskalov, все още не мога да разбера къде точно намираш предимството на ендуро задна гума. /гледах и в други теми твои мнения/ Единственото ми обяснение е, че обичаш да караш по-агресивно по асвалта. Защото аз с гума крос, дори и при мокър асвалт, нямам проблеми, когато внимавам и не бързам. За извън пътя и дума не може да става за съпоставка. Та нима някой като тръгне да кара не предвижда минаването на поне един участък с кал или преваляването на дъжд? Дори и на мокра полянка с ендуро гумата си е приключение, а ако мотора ти е по-тежък приключението става с неочакван край. И какво толкова, че на сухо таралежката има по-малка контактна площ по сравнително равен черен път? Та нима точно на такава местност използваш максимума от мотоциклета си, че да търсиш такова перфектно сцепление? И дори да го използваш- не можеш ли да постигнеш подобен резултат като спаднеш малко гумата. Според мен с ендуро гума човек рискува да падне при по-сложни участъци заради едно недотам ясно облекчение при по-лесни такива. Сякаш теоритическите разсъждения по този въпрос поизместват практическите нужди, но както и да е.
                        Надявам се да не приемеш написаното като заяждане, защото от мненията ти съм научил доста полезни за мен неща, просто с някои не съм напълно съгласен
                        2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                        Toyota Land Cruiser KDJ 125

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          А да това е важно а го пропуснахме! Всъщност проблемите ми със задната митаска са повече заради каучука и по-малко заради грайпфера, защото имам проблеми дори и на асфалт!
                          С този параход освен по асвалт, и по леки черни пътища няма къде да ходиш ,така че не ти трябват кросови гуми.Само да си даваш парите.Карай си с ендуро гумите и си свиркай.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                            Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
                            sl.daskalov, все още не мога да разбера къде точно намираш предимството на ендуро задна гума. /гледах и в други теми твои мнения/ Единственото ми обяснение е, че обичаш да караш по-агресивно по асвалта.
                            Предимството е очевадно! С Мишелин Сирак например карах 2 години, общо около 12000км. би могла да ми изкара още около 2000 -3000км. но ако продължавах само по асфалт - не рискувах и я смених! С Максиса, за който сигурно си чел в другата тема, карах през зимата и ранната пролет (когато терена е най-мек), при това почти без каране по асфалт (е все пак трябваше някак да излизам от града) и за по-малко от 500км. грайпфера е повече от половината износен! Ако си сложа Максиса сега, когато е горещо, сухо и карам много и по асфалт, няма да ми изкара и един месец! Максиса го купих за около 90лв. (сега доколкото знам са по 120лв.) а Мишелинката за 80лв. (все още се намират по 110лв. но с малко по-стар ДОТ, каквато беше и тази от която съм доволен)!

                            Защото аз с гума крос, дори и при мокър асвалт, нямам проблеми, когато внимавам и не бързам.
                            За едно подобно мое изказване също получих освирквания преди време в този форум!

                            За извън пътя и дума не може да става за съпоставка. Та нима някой като тръгне да кара не предвижда минаването на поне един участък с кал или преваляването на дъжд?
                            Такова нещо "извън пътя" с моя мотор никак няма да ти хареса, пък ако ще и танкови вериги да му сложиш ! Затова гледам да карам по път, пък ако ще и черен да е!
                            И да има 2-3 кални участъка по 10-ина метра, все успявам да ги мина някак си, а се кефя през останалата част от пътя, която е преобладаваща! Дори и сега, когато превалява всеки ден, пак е сухо и твърдо!

                            Дори и на мокра полянка с ендуро гумата си е приключение, а ако мотора ти е по-тежък приключението става с неочакван край.
                            На такива места по принцип с тоя струг нямам работа! Човек трябва да познава собствените си и на мотора възможности и тогава неочакваните краища са малко вероятни!

                            И какво толкова, че на сухо таралежката има по-малка контактна площ по сравнително равен черен път? Та нима точно на такава местност използваш максимума от мотоциклета си, че да търсиш такова перфектно сцепление? И дори да го използваш- не можеш ли да постигнеш подобен резултат като спаднеш малко гумата.
                            Да точно на такава местност използвам моя максимум, за максимума на мотоциклета не мога да говоря защото ако попадне в ръцете на някой като Станислав, може да се окаже че максимума му е друг!
                            Възможностите за спадане на гумите на моя мотор вече сме ги обсъждали в други теми.

                            Според мен с ендуро гума човек рискува да падне при по-сложни участъци заради едно недотам ясно облекчение при по-лесни такива.
                            Както вече писах, когато риска е осъзнат и човек познава собствените си и на мотора възможности, не е чак толкова страшно!

                            Надявам се да не приемеш написаното като заяждане, защото от мненията ти съм научил доста полезни за мен неща, просто с някои не съм напълно съгласен
                            Не, не приемам написаното от тебе като заяждане, нито пък написаното от Иво или който и да е друг, стига да не се използват обидни думички и квалификации! Просто съм твърдо против да се дават съвети на база собствен опит, когато този опит е граден с много по-различен мотор на различни терени! Даване на съвети - НЕ, изказване на мнение - ДА! Но за съжаление не винаги се прави разлика между даване на съвет и изказване на мнение!

                            Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
                            С този параход освен по асвалт, и по леки черни пътища няма къде да ходиш ,така че не ти трябват кросови гуми.Само да си даваш парите.Карай си с ендуро гумите и си свиркай.
                            Да, до този извод стигнах отдавна самостоятелно, но любопитството ме накара все пак да пробвам! Само определението "леки" дето си го сложил, е твърде относително! Досега не съм успял да намеря из нашия край черен път, по който да не мога да мина, но продължавам да търся ! По вашия край не знам как е, снимките не винаги дават реална представа! Аз, може би защото карам предимно сам, снимам когато се кефя, а не когато се мъча и съм се изпотил и под езика.
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ендуро, кросови или траял гуми ?

                              Ами Слави ето ти един примерен път който по принцип е камионен.Аз понеже се пазих да не се изцапам.


                              Kак ще вдигнеш мотора от тази дупка че не мога да се сетя

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X