Закарах ги и кво било от начало да се изпуска въздуха от едно винче дето е до реголирането на твърдоста и неколко пъти да го направа като покарам
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
теория и практики при настройка и поддръжка на окачването
Свий
X
-
Митков, не обърквай хората! Не знам за твоят мотор, но за ямахата и дават на стойка да и се пуска въздуха. Не че е проблем да не е на стойка. Разликата е че в единият слъчай предницата ще ти е по мека, защото въздушната пружина ще е по мека. Все едно че нивото на маслото ти е 110мм а в същност ти е примерно 80мм. И какъв е смисъла от това при положение че по добре да си с по малко масло, защото е по евтино и по леко!Първоначално публикуван от mitkovеми ти това не го ли знаеше
между другото трябва да се изпуска когато си КАЧЕН на мотора
а в нашия шампионат всички го правят след като вдигнат мотора на столчето
Коментар
-
не знам за ямаха
но на всякъде другаде където съм гледал го дават да се пуска с качен карач на него
има даже едни китове с които можеш да си го пускаш в движение докато караш
от едно бутонче на кормилото което е свързано с маркучи свързани с коловете посредством втулчици завити на мястото на винтовете
Коментар
-
Не е толкова важно дали на стойка или не. Въпроса е какво изкаш да постигнеш. Този въздух в същност се казва въздушна пружина. При константно ниво на маслото - когато е повече въздух(ако пуснеш въздуха на стойка) - въздушната пружина е по твърда, когато е по малко въздух (пускаш въздуха без стойка) въздушната пружина е по мека.
Но да не се объркате, защото погледнато от гледна точка на нивото на маслото е обратно т.е. повече масло - по малко въздух - по трърда предница и по устойчива на удър при згъване до край.
ВР-а идва с ниво на маслото около 90мм(мери се с згънат кол от горе до където пипне мъслото) аз понеже съм си сложил твърди пружини съм на 130мм (повече въздух).
Като си купих сега последният мотор и предницата ми беше ужастно твърда заради нивото от около 90ммм. Изпуснах въздуха с мотор на земята и предницата умекна. Това е кръпка на проблема, защото правилното ще е да изсмуча малко масло със спринцовка и от двата кола.
Митков,
Ти като си ги виждал че имат такъв кит за изпускане на въздуха, какво те кара да мислиш, че не го ползват докато летят във въздуха, т.е. с абсолютно разпъната предница
Коментар
-
къв вакуум ти докъто скочиш два три пъти и амортисьора пак събира въздухиначе щело да стане вакум
семерингите задържат маслото що годе но въздуха си минава не чак толкова трудно и то от вън на вътре
понякога след две три завойчета на трасето като развия винтовете та даже и мотора да е и на стойка излиза сума ти въздух отвътре
иначе на ендуро каране по не събират въздух но пак когато и да ги развия съскат
а пък ако не е по реда си някой семеринг-например леко тече
тогава направо става като помпа предницата за три завоя събира сума ти въздух
събине във въздуха тоя бутон много трудно може да се натисне дори и от супер професионалист
не знам не искам да споря
но аз на няколко места съм виждал изрично написано да се пускат като си качен отгоре, а и на световното си спомням че ги гледах също така да ги пускат както и да е не ми се спори за глупости
като го срещтна пак някъде ще ви пусна снимка
Коментар
-
Да - добре е да пуснеш да видиме какво са написали хората, може пък да има някаква идея в това...
Аз никъде не съм виждал подобно нещо.
Докато сме на темата на въздуха в предницата - някой хора си пълнят азот вместо въздух с цел, когато се загрява да не се разширява и да не ти се втвърдяват коловете. Въпреки че тя като се загрее предницата маслото става по рядко и покаченото налягане на въздуха до някаква стелен спомага за постоянно ниво на твърдост освен ако не искаш по меко. Друг момент е че при покачено налягане на вуздушната пружина коловете се по рядко се згъват до долу и се покачва неизползваемата част на предницата.
Коментар
-
е ти съвсем научно и в детайли взе да навлизаш в темата
верно че е така ама на практика почти не се усещат тези неща
а и за да загрееш чак толкова маслото в предницата -яко блъскане трябва да падне
виж маслото в задният амортисьор загрява доста
след няколко обиколки особенно лятно време по мотокрос писта -почва направо да пари амортисьора
то за това отзад задължително се пълни с азот
и то доста атмосфери се помпят
на сузукито мисля че го даваха 12
на ямахата май бе по малко
не помня точно но нещо като 8 ми се върти в главата
Коментар
-
Производителя го дава едно число, но не е задължително да се спазва. Когато е повече атм. има по голямо триене на семеринга и съответно по слаба динамика на окачването. Много тунинг места в щатоте ползват по 8 атм. Минусът на по малкото атм. е че има опастност маслото да почне да се пени, което е зле за производителността. Изкам само да отбележа че ако си пълниш задният аморт. с пистолет за гуми си далече от изтината, защото като махаш пистолета има едно шшш и не знаеш колко е останало вътре. 2-3 атм изчезват със сигурност. Имам специален инструмент за целта.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар