Пу да ге у резило, даже не знаех че не ги балансирате
На меко гумите на джиповете се изпускат. Много. За да не се отлепят от джантите и да не се изхлузят, се слагат или бедлокове (стоманени дискове, които с десетки болтчета стискат ръба на гумата към гривна, заварена отвътре на джантата), или тайърлокове. Те пък са една малка вътрешна гума, която по диаметър не стига до периферията на външната гума, но много силно притиска бордовете и към джантата. Помпа се през втори вентил. Е, оказва се че има проблеми с материалите от които се прави. И бордовете на тая вътрешна гумичка уж специални, ама не издържат и се претриват веднага. В много по-благоприятни условия, от набутването на цели две гуми в една вътрешна.
Благодаря за компетентния отговор-тия работи не ги знаех.
Апропо , според мануала за ХТ600 Е/К допустимото радиално и аксиално биене на каплата е 2мм-изводите си ги вади сам.
Веднъж се опитах да набутам усилена вътрешна гума (беше като от ЗиЛ) и след един час борба се отказах-представям си какво ще е да се заврат две.
Мисълта ми за двете вътрешни беше точно заради тръните!Ако нещо мине през външната , то най-вероятно ще боцне само едната.
Последно редактирано от ЕМО; 13-05-08, 11:21.
Причина: неграмотност
Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
Аз от една година карам с гума и половина. Просто над вътрешната ми слагат още една срязана на половина.
Е това наистина е много добра идея вероятно при следващия монтаж-демонтаж ще го пробвам
А за баланса... за горски мотор не правя, просто е излишно, но на Африката си и правя баланс - със 120-140 не е приятно да си без баланс... има и тежести за спици и лепящи се, аз и слагам лепящи се....
Аз от една година карам с гума и половина. Просто над вътрешната ми слагат още една срязана на половина.Наистина има полза.Не помня кога за последно съм пукал гума.Може би има значение и това. че външните ги сменям като се износят на 1/3.
Половинката просто удебелява стената на гумата-то по тая логика по-добре направо да си сложа усилена вътрешна.На този вариант май единствения плюс му е цената-обикновена гума-5лв,усилена-20лв,но пък ми се струва доста сложен правилния монтаж.Все пак си струва да се пробва!
Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!
"... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
Джон Кенеди
Е това наистина е много добра идея вероятно при следващия монтаж-демонтаж ще го пробвам
А за баланса... за горски мотор не правя, просто е излишно, но на Африката си и правя баланс - със 120-140 не е приятно да си без баланс... има и тежести за спици и лепящи се, аз и слагам лепящи се....
Я, че откъде намери машина и такъв кадърен гумаджия? Нашите гумаджии ме изгледаха като извънземно като ги попитах за първи път за баланс на мотоциклетни колела!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Колега от 2 години карам с две дебели гуми по 4,5 мм в предната, едната е разцепена по вътрешния диаметър а другата е във нея. 2 години никви грижи, не съм пукал гума и я карам 0,5 атмосвери.
Я, че откъде намери машина и такъв кадърен гумаджия? Нашите гумаджии ме изгледаха като извънземно като ги попитах за първи път за баланс на мотоциклетни колела!
В София на няколко места имат машини за баланс на мотоциклетни гуми.
Аз съм най-доволен от пичовете на Сточна гара/срещу хладилния завод/
Като идваш към София с мотора мини от там да ти извъртят един баланс...
В София на няколко места имат машини за баланс на мотоциклетни гуми.
Аз съм най-доволен от пичовете на Сточна гара/срещу хладилния завод/
Като идваш към София с мотора мини от там да ти извъртят един баланс...
Благодаря! Непременно ще накарам брат ми да ме заведе до там като имам път до София с мотора! А те всъщност гумите ли балансират или самата джанта? Т.е. като сменя гумата пак ли трябва да се прави баланс (като на колите) или не? Въпроса може да звучи глупаво но съм чувал и такива приказки, че на джантите със спици се балансирала само джантата, а после гумите нямали значение.
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Aбе що се втелявате,чак пък и баланс на гумите.Аз като гледам какви камъни се тряскат по мойте,само баланс ми липсва.Стига сте си приказвали глупости,че направо е смешно.Онези пистовите дето вървят с 300 може, ама нашите не знам как да стане.
Онези пистовите дето вървят с 300 може, ама нашите не знам как да стане.
Еее, ама те нашите не са като пистовите, ама не са и като вашите !
Интересувам се от баланса поради една конкретна причина - Карал съм с предни гуми: Метцелер за асфалт - без проблем, Метцелер Ендуро 3 втора употреба - без проблем, Дънлоп таралежка - вие по асфалта но и това не ми е проблема, обаче с Митаската - голям проблем. Такова тресене на предницата почна по асфалта че помислих че съм изкривил джантата някъде. Обаче проверих, и джантата не е крива наникъде (не бие)! Забелязах че като сложа куфара отзад и вече не тресе, като го махна, пак тресе та не се удържа кормилото (явно аеродинамиката нещо влияе). Сега си карам по асфалт задължително с куфара, защото ще трябва да я износя смотаната Митаска. Пени се не пени, пари съм давал за нея ! Тя пък здраво направена, не ще да се износва, та ще се мъча дълго! Затова търся облекчение на мъките ми (не ми се мъкне постоянно куфара да ми дрънчи отзад празен). Пък и за в бъдеще може да имам проблем и с някоя друга гума, кой знае. Хубаво е да имам готово, евтино решение на проблема, защото да хвърля чисто нова гума затова че тресе (а видимо не е крива) е извън финансовите ми възможности!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Aбе що се втелявате,чак пък и баланс на гумите.Аз като гледам какви камъни се тряскат по мойте,само баланс ми липсва.Стига сте си приказвали глупости,че направо е смешно.Онези пистовите дето вървят с 300 може, ама нашите не знам как да стане.
Джартов, приказваш без да четеш назад за какво става въпрос.
Със Слави си говорим за мотори, който спокойно поддържат 150, 160км/ч по асвалта. А там е абсолютно възможно да ти се тресе мотора както например колата, ако нямаш баланс...дори и с 80-100...
Благодаря! Непременно ще накарам брат ми да ме заведе до там като имам път до София с мотора! А те всъщност гумите ли балансират или самата джанта? Т.е. като сменя гумата пак ли трябва да се прави баланс (като на колите) или не? Въпроса може да звучи глупаво но съм чувал и такива приказки, че на джантите със спици се балансирала само джантата, а после гумите нямали значение.
Балансът става с гумата, напомпана... Абсолютно както е и при колите.... Просто машината за баланса е с по тънка ос, за да може да влязат каплите на мотора... Пак се притяга с конусни втулки от двете страни....
Като отидеш там, свалят ти колелата, балансират и пак ги качват... Без демонтажи, монтажи и други щуротии.... 15мин. работа е
..идеята да се сложат две вътрешни гуми и само едната да се напомпа а другата при евентуално спукване ..вече се прилага и се продават и китове в магазини из братския хамерикански народ
..даже май и в роки маунтин гледах че имаше .
Коментар