Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло за амортисьори КТМ 400ЕХС

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло за амортисьори КТМ 400ЕХС

    Здравейте,
    Вчера посред едно страхотно каране из Стара Планина установих, че не ми е стегнат болта отдолу на десния кол, настройката на твърдостта (май ) е в средата му, откъдето капеше масло. Затегнахме го и спря да капе, но не знам какво количество е изпуснало. Имам мануали за КТМ, но никъде не можах да намеря колко е маслото.
    Въпросите ми са: Мога ли сам да си сменя маслото - много ли е сложно? И второ точно колко трябва да е? Много държа да е колкото производителя е казал, че трябва да е. Искам да си поддържам мотора по предписанията на производителя. Знам, че е SAE5, има ли изискване за марка - аз съм си харесал Liqui Molly?
    Мотора е КТМ 400 ЕХС - 2002 г., а амортисьора е модел 4357MXMA.
    Благодаря за информацията !

  • #2
    Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

    виж това масла за предница
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

    Коментар


    • #3
      Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

      -слохи 5w и виж от някъде колко мм трябва да е нивото

      Коментар


      • #4
        Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

        Е, да де 5W - ясно.
        Но, никъде не можах да намеря нивото. Някаква идея имате ли? Зарових се във много форуми - австралийски, английски, канадски, щатски... Прочетох 100 начина за смяна, допълване, профилактика, трикове всякакви, но никъде не пише за нивото или количеството. Данчо ми беше споменал, че в Стара Загора има "оранжева вълна". Дали някой колега не знае това пусто ниво
        А, и не можах да разбера, на спуснат кол ли се мери, или на изваден? Защото разликата е голяма - има няма няколко литра

        Коментар


        • #5
          Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

          Маслото за коловете на КТМ е WP 5 (Withe Power).
          Лошо е, че го няма в България. Навремето, когато имах Ямаха 426, с какво ли масло не пълнех коловете, но когато сложих WP, тя направо заспа !
          Ако някой ходи в Австрия или Германия, нека ти вземе от там, за да си рахат.
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

            Намерих!
            За моята вилка - WP0518W712 /4357MXMA/ нивото е 130 мм.
            Благодаря Жоро. Непременно ще си поръчам, само да намеря някой който пътува за Австрия. За сега ще го допълня с Liqui Molly - надявам се да не е изтекло много .

            Коментар


            • #7
              Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

              Първоначално публикуван от Furigan Преглед на мнение
              Намерих!
              За моята вилка - WP0518W712 /4357MXMA/ нивото е 130 мм.
              Благодаря Жоро. Непременно ще си поръчам, само да намеря някой който пътува за Австрия. За сега ще го допълня с Liqui Molly - надявам се да не е изтекло много .
              Ако си със оригинална предница и оригинална пружина напиши после колко милилитра е 130мм(130 мм air chamber, нали?)

              Миналата събота беше денят на предниците - направихме 4 предници на КТМ-и - 525 2005, един 125sx 2002 и два 2003. 525-ицата беше купена чисто нова и й беше първо отваряне на коловете. Нивото й беше 110 милиметра от ръба. За достигане на същото ниво трябваха 580 милилитра масло.
              125-иците 2003 като че ли събират повече, което ми е странно. Аз на моята й сложих 605 за да достигна 110 милиметра от ръба на ботуша.

              за 125sx 2002 - не помня, сори.


              И още едно въпросче - в менюъла пише че се сипва масло така че да се получи (примерно) 120mm Air Chamber.

              От една страна - за 525-ицата, която гарантирано си беше със заводското масло и не е протичала - като я отворихме и извадихме пружината имаше ниво приблизително 110 милиметра мерени от ръба на ботуша, а не от ръба на кола. В ръководството на мотора пише 110 mm Air chamber, което звучи ОК - всичко пасва.
              Обаче имам някои съмнения. Ето от къде идват - в ръководството ми за ямахата пишеше 111 милиметра от ръба на кола с пружината вътре. И изрично беше сложена обосновка - пружината трябва да е вътре и да се мери ниво, а не милилитри, защото има различни по дебелина пружини, които при едни и същи количества масло ще дават различни нива на маслото. А всъщност нивото е важно.

              Moже ли някой да потвърди, че под air chamber всъщност имат предвид точно това - мери се от ръба на ботуша с извадена пружина?

              Без необосновани предположения, моля.

              Коментар


              • #8
                Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                мери се от ръба с извадена пружина , трябва де е 130 мм при темп.20 гр. подходящо и проверено е Мотул виск.5 има го при Ники Златков зад камьоните Софавто.Като изпомпваш останалото количество от старото многокротно трябва да помпиш и изсипваш.

                Коментар


                • #9
                  Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                  zdraveite na vsi4ki.izviniavam se za latineca,no vi pi6a ot Ispania i nesam tolkova dobar sas interneta.Po vaprosa za masloto na KTM moga da vi kaza ,4e tuk v Ispania nai dobroto e, OLINS SAE 5 i WAIT POWER SAE 5.Napravili ste gre6ka da zategnete bolta ot dolnata strana mna WP taka WP stava po tbavna i okazva vlianie varho hidravli4nata nastroika na sa6tata.6to se otnasiado nivoto e mezdu 110 i 115 milimetra ,motova zavisi ot samia pilot i na4ina po koito toi kara.
                  Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                  0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                    @ pepimotos
                    Притеснихте ме с това, че не е трябвало да затегна на болта.
                    За да не стане грешка, затегнах голямата "гайка", която е около настройката за твърдостта на амортисьора. Не е ли трябвало? Защото от там течеше масло, а като я затегнах спря. Иначе настройката си я направих по мануала - 20 кликвания. Моля, уточнете - може ли да се развали амортисьора след като затегнах тази гайка?
                    Благодаря.

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                      Taka kakto go obiasniavate ne e stra6no,goliamata gaikakoiato si zategnal tova celiatkomplekt klapan(hidravlikata na WP).Triabva da slozi6 mezdu 18 i 20 klikot kraino zategnato polozenie.Gre6i6 kato kazva6 4e tvardosta se regulira ot dolo,tova se pravi ot gore 12 13 klik pri kraino zategnato polozenie.NO tove e otnositelno za6toto triabva da se znae klko maslo ima vav sa6tata.V4era 28.06.07 pravihme moiata(WP 48 mm ).Az teza 83 kg i masloto koeto sadarza e mezdu 550 i 570 mm .Triabva da znaete 4e mnogo vazno eda bade reguliran sa6to hidravlikata ot vatre6nata 4ast naWP .Moga da vi garantiram 4e nikoi tuk v Ispania 6te vi kaze to4no kolko i kak se prav,vsi4ko e priblizitelno .Masloto se meri sas pruzina montirana.Koli4estvoto maslo opredelia vazdu6nata kamera koiato se obrazuva pri zatvoreno polozenie na WP ,tia ot svoia strana opredelia tvardasta na sa6tia.I za nakraia NE RAZTIAGAITE NIKOGA goliamata gaika ot dolo na WP ako tova ne e kraino naleza6to,6te si osloznite zivota.Tuk v Ispania horata koito znaiat za WP se broiat na prasti,a v BG neznam kak e.
                      Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                      0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                        Pak sam az ,zabravih da ti kaza 4e pri4inata za da ti te4e ot WP e edin sme6en Oprasten koito kato mnogo v bg moze da struva 5 leva.Na men mi se e slu4valo na staria mi GAS GAS .Ikato final da kaza 4e KTM sa motori koito iziskvat goliama pdrazka .do sega na moia sam dal pove4e ot 500 evro za podobrenia samo na WP,da ne govorim pak za PDS i ne moga da kaza 4e sa po dobri ot marco4i .
                        Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                        0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                          "Gre6i6 kato kazva6 4e tvardosta se regulira ot dolo"
                          Да, направил съм малко свободен превод от книжката. Там е написано "compression damping", което го разбирам като бързина на свиването (пак волна програма, извинявам се не знам термините дори на български ).
                          "tova se pravi ot gore"
                          А за отгоре в книжката пише "rebound damping" - което не е ли колко бързо се връща?
                          Иначе броят кликвания си ги правя по инструкцията. Сега съм в процес на експериментиране - променям по 2-3 кликвания за да си го настроя както ми е най удобно.
                          За сега цялостната профилактика я отлагам. Опитах се да го разглобя, но не успях. След като развих горната капачка, не можах да извадя дори пружината. Нещо я държи отдолу, въпреки, че по мануала я дават да излиза свободно.
                          Долях 50 ml масло в течащия кол. По-нататък ще направя профилактиката с нечия помощ, явно сам няма да се справя.

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Масло за амортисьори КТМ400ЕХС

                            Прочети добре какво сам ти написал.Твърдост ОТГОРЕ ,ХИДРАВЛИКА ОТ ДОЛО.Неси разбрал добре.Работя във сервиз еспециализиран на ВП и Олинс.Неможеш да извадиш пружината защото трябва да отвъртиш първо клапана отгоре.След това се маха,отдоло го държи опръстен които влиза във стеблото на хидравликата,когато го дърпаш създава впечетление като на прозина.Гайката която си затегнал да не тече пак от своя страна държи цялото стебло на хидравликата.Затова ако искаш да извадиш всичко отвърти цялата гайка от доло и ще излезне.Но за налееш масло това не е необходимо.Неси мисли че сасмо със кликс ще реголираш предницата това е много относително.Трябва да знаеш че гайката може да се завие и много лесно но също може и да прецакаш предницата.Несе правя на много умен просто искам да помогна.пак ти повтаря че КТМ са най сложни за регулиране и невярвам да може някой да го направи на сто процента добре.В случая аз съм много по дововен от които изхте да е японски мотор те са най доброто според мен .КТМ е само голяма реклама.
                            Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                            0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X