Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко атмосфери трябва да се помпат 2-те гуми?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

    Абсолютно няма готова рецепта.
    Миналата неделя, когато беше "Хисаря" си направихме мотокрос състезание на нашто трасе. Бехме 7 мотора. Дъждът не спря, калта беше уникална и лигава. Налягането в гумите ми беше 1:1... Отпред Максиса ми е добър, ама отзад ми е на половина, но държеше като за такава кал... Останалите мотори бяха 3бр. YZ 250F, 1 YZ 450F и един YZ 85, всичките 2008ма модел, най-старият беше на един месец... Основно с Дънлопи обути...Имаше още един ХR 400 ама той не се пусна.
    Спуснах мойте гуми задната на 0,5-0,6 предната на 0,7 - еми мотора заспа...има едно стръмно спускане на втора с много газ, след това в края на спускането агресивно спиране и после вираж и обратно нагоре - максиската си спираше надолу в калта перфектно даже мен ме очуди как държи, след виража следва стръмно качване - кал до стъпенките и коловози... Ми ХРа се изтрелваше на втора и горе със скок. Някои от пичовете изпускаха мотора още от виража и им започваха мъките, нямаше тръгване особено ако си в последните обиколки и са те напуснали силите...
    Обаче толкова се накефихме на калта, че не се сетихме да поговорим за налягането, кой с колко и т.н., щеше да ми е интересно

    Коментар


    • #62
      До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

      Ми няма я, и не може да има, щото образно казано се опитваме да сготвим една и съща манджа ама в различни тенджери и с различни продукти! Ето например Жоро, ако ми даде съвет на база опита си от Африката, този съвет евентуално може и да ми свърши работа, ама ако ми даде съвет на база опита си от ХР-а е твърде вероятно този съвет да не ми върши работа!
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #63
        До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

        Черно и асвалт - коренна разлика е. Мисля, че всичко го знаят, който не го знае в темата го има, може да го прочете.
        Африката на асвалт под 2 бара немога да я карам, увлича ми и не е стабилна... Карам я 2:2 - предна:задна... Като сме с жената задната я качвам на 2,3 - 2,4, защото на две се усеща мека... Много твърди на асвалта пак не е хубаво, изпускат на завойте и спирането е по-слабо...
        Слави, кажи XTZто с таралежките на колко го караш и как го усещаш. Не съм карал тежко ендуро с таралежки... Там са много важни бутоните на педната гума....кросовите 80/100 са с малки бутони и се мачката, от там идва усещането все едно караш с мека гума.... Слави ти усещал ли си го този момент?

        Коментар


        • #64
          До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

          Аз отпред бях сложил таралежка Дънлоп за твърди терени и бутоните не се мачкаха (ти нали ме беше предупредил за това мачкане като се видяхме)! Иначе за налягането под 1,5 не посмях, много мека седеше и се страхувах за джантата пък и по кал избягвам да карам заради килограмите. А задната Максис имам чувството че и съвсем да я издишна, пак няма да удари на джантата, най-много да превърти защото нямам папийони! Иначе я карах на 1 атмосфера. И на 0,5 пробвах за малко ама разлика не усетих, само дето ме беше страх да не скъсам вентила! Въобще на толкова тежък мотор предимството на таралежките не се усеща много на кал - заради килограмите го карам бавно и не смогват да се чистят, даже предната повече натлачва кал и камъчета под ниския преден калник и имах случаи когато спираше да се върти та спирах да чистя с клечка! Виж на трева и на мека но суха горска почва таралежките са си хубава работа (за моя мотор става дума)!
          За асфалта (с гуми за асфалт разбира се) работата е ясна, и в мануала си пише и на задната вилка лепенка има!
          Въобще като пише някой нещо, е хубаво да пише за какъв мотор, какви гуми, какви терени и какъв стил на каране става дума! Колкото е по-подробна и изчерпателна информацията, толкова по-ясно може да си направи сметката човек кое от тази информация може да ползва и кое не!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #65
            До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
            Абсолютно няма готова рецепта.
            Миналата неделя, когато беше "Хисаря" си направихме мотокрос състезание на нашто трасе. Бехме 7 мотора. Дъждът не спря, калта беше уникална и лигава. Налягането в гумите ми беше 1:1...
            Спуснах мойте гуми задната на 0,5-0,6 предната на 0,7 - еми мотора заспа...има едно стръмно спускане на втора с много газ, след това в края на спускането агресивно спиране и после вираж и обратно нагоре - максиската си спираше надолу в калта перфектно даже мен ме очуди как държи, след виража следва стръмно качване - кал до стъпенките и коловози... Ми ХРа се изтрелваше на втора и горе със скок. Някои от пичовете изпускаха мотора още от виража и им започваха мъките, нямаше тръгване особено ако си в последните обиколки и са те напуснали силите...
            Обаче толкова се накефихме на калта, че не се сетихме да поговорим за налягането, кой с колко и т.н., щеше да ми е интересно
            Именно на базата на такъв опит съм писал за налягането в гумите с което се кара ОФРОУД. Две-три години участие в ендуро шампионата, няколко похода и малко (около 7-8 години) любителски мотокрос не е чак кой знае колко богат опит, но и с помощ от приятели съм научил немалко за гумите.
            В този форум има хора които биха могли да дадат много по-ценна информация, но май им е писнало да се хабят да участват в чат с един куп други хора които просто им харесва да си казват мнението без да имат някакъв опит и знания.
            Някой си карал с 1,5атмосфери и това е. Ами пробвал ли си как се държи мотора с 0,5 или 0,6 или 1,2 атмосфери и правиш ли разлика как е при различно налягане??? А опитвал ли си с 0,2атм ?? А колко да се напомпи гумата за да не се пука по острите камъни и все пак да не ти се откъснат ръцете от вибрациите ?
            Между другото аз не ползвам манометър а проверявам налягането с натискане на гумата с ръка. Естествено не съм го измислил сам а съм го видял
            2010 CRF 250 R

            Коментар


            • #66
              До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

              Първо благодяря за вниманието,което ми обърнаха тримата колеги(НАДЯВАМ СЕ ИСКРЕНО,ЧЕ НЕ ГИ ОБИЖДАМ КАТО ГИ НАРИЧАМ ТАКА).Това за 1,5 атмосвери го има написано на задната вилка на ЯМАХА ТТ600 ,карал съм два пъти по черно,единият път с 2,0 атмосвери като за шосе,а вторият път с 1,5 .Разликата беше осезаема и за мен с моя малък опит по черно.

              Коментар


              • #67
                До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                Първоначално публикуван от Peci Преглед на мнение
                Първо благодяря за вниманието,което ми обърнаха тримата колеги(НАДЯВАМ СЕ ИСКРЕНО,ЧЕ НЕ ГИ ОБИЖДАМ КАТО ГИ НАРИЧАМ ТАКА).Това за 1,5 атмосвери го има написано на задната вилка на ЯМАХА ТТ600 ,карал съм два пъти по черно,единият път с 2,0 атмосвери като за шосе,а вторият път с 1,5 .Разликата беше осезаема и за мен с моя малък опит по черно.
                Е за това почервененото имах предвид.
                Поне да го беше споменал когато написа, че се кара с 1,5 атмосФери налягане в гумите
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #68
                  До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                  колеги да се намеся и аз малко , значи онзи ден се сблъсках със същоия въпрос , и погледнах на мя мотор хората си бяха сложили описание на няколко езика колко трябва да са гумите , и ми направи впечатление че бяха дадени две стойности , на едната пише до 90 кг , а на другите над 90 кг , и бяха посочени в два вида измерватени единици едните са както си ги казваме ние ,, атмосфери ,, а другите няква друга забравих как беше , че хората бяха написали за тегло над 90 кг 1,5 атмосфери предна и задна а това 1,5 се равнява на 2,2 от другата мерна единица , малко объркано изглежда но 1,5 АТМОСФЕРИ СИ ДАВАТ ХОРАТА ДА СИ Е НАЛЯГАНЕТО В ГУМИТЕ ,

                  Коментар


                  • #69
                    До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                    Първоначално публикуван от maikallllll Преглед на мнение
                    1,5 АТМОСФЕРИ СИ ДАВАТ ХОРАТА ДА СИ Е НАЛЯГАНЕТО В ГУМИТЕ ,
                    Ти май до сега не си прочел нищо от темата.
                    Иво Георгиев
                    Gworkshop

                    Коментар


                    • #70
                      До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                      Моя звяр (150-160 кг.) + мен (70 кг.) ги държа на 1 атмосфера,максимум на 1.2. На 1,5 предната ми разбива ръцете,а задната не държи и си боксува постоянно.
                      [URL="http://slackpack.net/?q=node/388"]
                      [/URL]

                      Коментар


                      • #71
                        До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                        при ендурото 0.9 при сухо и 0.8 0.7 атмосфери при мокро,май за пореден път се разказва тази дилема.
                        Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                        0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                        Коментар


                        • #72
                          До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                          И аз да се обадя по този въпрос щом има хора които искат да карат ендуро с гуми напомпани на 2 атм. оставете ги те може би си помпат гумите на колите на 5 атм. може би спят в легла без матраци и обичат пластмасови столове Скоро ще разберат че задната гума на мотора им не е диск за ЦИРКУЛЯР и не са утишли в гората да режат дърва а да карат!!!! До скоро карах ДОМИНАТОР и съветвам при сухо лятно време 1.2 атм. предна 1.0 атм. задна колкото е по лек мотора и колкото е по мокро и меко толкова по меки да бъдат и гумите ако на 0.5 атм задна ви се държи най добре си го карайте така нищо му няма само папион си сложете> И на всички които даржът на налягането в гумите КУПЕТЕ СИ МАНОМЕТЪР С РАЗТЕГЛЕНА СКАЛА ОТ 0 ДО 3 атм. НАЙ МНОГО ЗАЩОТО НА ТИЯ КИТАЙСКИТЕ ДЕТО СКАЛАТА МУ Е ДО 20атм. КАК ЩЕ ХВАНЕШ КАДЕ Е 05 И КАДЕ Е 03 ПРИ ПОЛУЖЕНИЕ ЧЕ ПОВЕЧЕТО ПОЧВАТ ОТ 05 НЕ МИ Е МНОГО ЯСНО А И АКО ПРЕДПОЛОЖИМ ЧЕ ТОЙ ВСЕ ПАК ИМА НЯКАКВА ГРЕШКА КАТО ИЗМЕРВАТЕЛЕН УРЕД И 5% ДА Е КОЕТО Е МАЛКО ПРИ ПОЛУЖЕНИЕ ЧЕ ДОСТА ЧЕСТО ГИ ИЗПУСКАМЕ ТОВА ПРИ СКАЛА 20атм. СИ Е 05 И СЕГА ЗА КАКВО НАЛЯГАНЕ ВЪОБЩЕ ГОВОРИМ И КОЙ С КАКВО ГО МЕРИ??????????????????????????????????????????
                          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                          Sofrace Offroad Team

                          Коментар


                          • #73
                            До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                            Аз моя КЛХ 150кг + мен 120кг го карам на 1.5 атм за двете гуми на сух терен. Нямям кой знае какви оплаквания. Доста съм тежък и се притеснявам да го пусна по-долу, но като ви чета писанията се навивам да го пробвам на 1,2атм. Аре от мен да мине, ако се представи добре може и на 1,0 атм да се престраша. Обаче на по-ниско налягане се притеснявам да го пробвам, защото все пак съм бая тежък. Преди да сложа Максиса бях с Дънлоп он/оф. Така го купих мотора и на първото тестово каране ги пуснах под 1,0 атм и резултата беше, че предната гума се разбортира и застана на криво. Е, прибрах се криво, ляво. Да, да, да знам че двата типа гуми са съвсем различни, но все пак се притеснявам да сляза под 1,0 атм. Някой с мойте килограми и с подобен на моя мотор карал ли е под 1,0 атм?
                            "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                            Коментар


                            • #74
                              До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                              Сваляй по малко и пробвай там където усетиш,че е най-стабилен мотора спираш.Успех
                              Кавазаки КЛХ 300 04г
                              Кавазаки КХ 65 04г
                              Опел Астра 94г
                              Мерцедес 124 91г

                              Коментар


                              • #75
                                До: На колко атмосфери тябва да се помпат 2-те гуми?

                                Абе то е ясно, че с проба и грешка става работата. Аз съм на този принцип почти за всичко, но все пак се чудех дали някой с мойте кила и подобен мотор е пробвал на по ниско налягане от 1,0 атм. Просто ей така за инфо. Тук повечето сте в по-лекия клас.

                                П.П. Аз имам опит предимно с тежки ендура и КЛХ-а ми се струва като 100 килограмов. Много ми е смешно, когато някой го нарече тежко ендуро. Все пак предното ми ендуро тежеше 196кг сух(!), а се опитвах да карам с леките. Е, не ми се получаваше особено но нали съм инат... ХАХАХА Абе не можех да си позволя кой знае какъв офроуд. Сега с този ЛЕК мотор е друга работа и вече си позволявам и някой волности. За това и реших да експериментирам с гумите.
                                "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X