Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушно или течно охлаждане /новите технологии/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Няма машина която при тъпотия да не може да бъде прегрята


    именно
    стила на каране е много важен
    част от челъма на ендурото е така да караш мотора че и той и ти да оцелеете до края

    това понякога значи и че на места може малко да се позабавиш с цел да не прецакаш играта като цяло

    дори и 2т то може лесно да му хвърлиш водите
    иска се малко да отбираш и от двигатели и още като си чуеш мотора да знаеш кво трябва да се направи
    всяко излишно префорсиране и замотване се отразява
    на римският път на стара загора мотора ми и на мен взе да загрява и да сменя звука макар че до хвърляне на води не се стигна
    там още преди римския път бяха едни засукани пътеки където мотора и без тва загрява и вдига температура и след тва като дойде и тая пътека и ако се замоташ да боксуваш и да буташ много лесно може да прегрееш
    за това от там се постарах да мина без да спирам без да бутам с възможна най голямата скорост при възможно най ниските обороти
    като дори на една полянка загасих мотора хем да изчакам партньора хем малко да поохлади
    затова и е важно да можеш да минеш триалските елементи без да спираш слизаш или буташ щото иначе е неизбежно да си прегрееш
    мотора, добре че на сопот времето бе студено иначе щеше да има доста прегряли мотори особенно по фенера и по пътеката в "долината на смъртта"
    2 т тата иначе са здрави мотори но имат специфично каране което ако не го знаеш особенно 125 то можеш много лесно да го прецакаш
    4т тата са по дуракоустойчиви но и те имат челъми единия от които е че съединителя им много лесно може да го прегрееш дори още преди да си му хвърлил водите
    за тва трябва с минимално ползване на съединителя да се предвижваш, като ползваш ниските обороти които при 4т са силни
    иначе на 4т вземеш ли много много да му пипаш съединителя си го прецакал за нула време аз така бях счупил бая дискове докъто хвана цаката,проблема е обаче че за да не го пипаш много много трябва да караш сравнително бързо особенно кросов4 т на които 1 ва е много дълга,а за да го караш бързо и без да спираш трябва да си много добър и пак по някое време може да се наложи да спреш
    тогава пак има разни челъми с ползването на съединителя така че хем да го ползваш хем да не го прецакаш ,ама като цяло не става за бутане из прекалено екстремни дерета
    сега на шумен бучака ми разправяше чи имало чисто нови мотори които на тръгване от там течали от всички гарнитури като лейки тоест някой яката ги е прегрял
    тези мотори са за по бързо каране из по отворени и бързи пътеки и черни пътища и най вече за каране по трасе за мотокрос
    ендурата с по къса 1 ва по стават особенно ако имат и вентилатори
    но пак за много екстрийм пътеки идват тежки, както показа последната експедиция около пампорово
    иначе по бързи черни пътища 450 4т е най доброто

    Коментар


    • #17
      иначе на 4т вземеш ли много много да му пипаш съединителя си го прецакал за нула време аз така бях счупил бая дискове докъто хвана цаката,проблема е обаче че за да не го пипаш много много трябва да караш сравнително бързо особенно кросов4 т на които 1 ва е много дълга,а за да го караш бързо и без да спираш трябва да си много добър и пак по някое време може да се наложи да спреш
      тогава пак има разни челъми с ползването на съединителя така че хем да го ползваш хем да не го прецакаш ,ама като цяло не става за бутане из прекалено екстремни дерета
      Митков, незнам какво имаш в предвид, но аз никога не съм си пазил съединителя на никой мотор, нито хората около мен с Хонди, Ямахи и КТМ-и и никой никога не е имал проблем с прегрят или прецакан съединител. Тръгвал съм от 3-та понякога, защото съм мислел че съм на 2-ра и му играя такива злобни чекий за да тръгне и пак без никакъв проблем. Закъсвал съм на баири и съм му играл продължителни полусъединители без никакъв проблем. Теглил съм мотор по черни пътища и асвалт 50км.

      Можеби проблема идва при не оргинални дискове???

      Коментар


      • #18
        бе нови бяха дисковете доколкото помня
        но на два пъти ги троших
        първо се пукат и като продължиш да караш почват да се разпадат на парчета
        после двигателя няма чистене
        то аз и на 2т съм чупил бая дискове де
        имах едно сузуки 250 2т крос 2000 та година модел бях го взел 1 година само карано уж новичко
        за един сезон около 7 диска може би се строшиха
        но то бе много мощтно и от ниски и от високи само че за да влезе от ниски в високи задължително искаше да му помогнеш със съединителя
        та от "помагане" особенно на мотокрос трасе се трошеха дисковете за 40тина минути каране
        преди това имах един дрънгел 250хонда ,кви ли не полусъединители му бях раздавал за 1 година и 1 диск нямаше спукан но тя не бе толкоз мощна а и не искаше много съединител работеше много плавно и спокойно
        може би вр ите по да не трошат дискове щото първата им е къса
        а и май проблема донякъде е че пружините трябва да се сменят веднъж годишно
        след като смених всички дискове и сложих нови рейсингови пружини вече не са се трошили но и гледах и да не ги зоря на полусъединител де .
        на някои юз та 4т пък съм виждал как им отказва съединителя като го попрегреят,и мотора остава на практика без съединител
        като поизстине се оправя

        Коментар


        • #19
          бе нови бяха дисковете доколкото помня
          Имах предвид, че не са оригинални, не съм казал нови или стари.

          WR и YZ 2004 имат така нареченият "grabby clutch", но това е проблем със смазването а не прегряване. Ефекта, е че нямаш полусъединител - отпускаш малко и той тръгва рязко. Моята кошница на старият ми мотор(който е в Галабин) я модифицирах още в началото след като го купих и проблеми не съм имал. Но дори и да не я пипаш, дискове не се чупят

          Коментар


          • #20
            какво имаш предвид с това грабби клъч
            и как се модифицира кошницата
            айде да ни светнеш поне в общи линии
            може би имаш в предвид че кошницата стои над маслото и се смазва по оста на вала към съединителя

            Коментар


            • #21
              През 2004(или 2003?) година ямаха модифицирата уникално здравият съединител от 2002 години с цел олекотяване(на въртящите части?) и явно не беха изчислили правилно нещата защото смазването на съединителя беше отвратително. В резултат на това не само че мотора нямаше полусъединител, т.е. не приплъзгваше съединителя а направо тръгваше мотора все едно си го отпуснал целият и издаваше един кофти бучащ звук, но и кошницата се износва много по бързо. Решението е да се пробият допълнителни дупки за по добро разпределяне на маслото (идващо от оста) втрху дисковете. След направата на тази модификация проблема се решава на 99%. През 2005та проблема си е решен от Ямаха, но нищо не съобщават по въпроса естествено...

              Коментар


              • #22
                Интересно, че аз никога не съм имал такъе проблем с 426
                Дори, когато и извираше водата из храстълаците на Стара Планина, пак си имаше полусъеденител.
                Впрочем аз имам навик често да го ползувам в по-специфични ситуации.
                Сори, видях че Събин е посочил Ямахата след 2002-ра, а моята беше произведена през тази година.

                Коментар


                • #23
                  2002 беше супер, проблем нямаше никакъв. 2003 не знам. 2004 вече ви обясних...

                  Коментар


                  • #24
                    бе де да знам според мен тва решение помпата да качва масло да смазва съединителя не е много...добре
                    същото казват и състезателите в щатите даже и от отбора на ямаха
                    ти дейвис бях чел интервю с него и казва че гледал много да не пипа съединителя на 4т ямахите щото много лесно можел да го "изгори" направо така е написано
                    според мен схемата дисковете да са си потопени в маслото както е на 2 т тата е доста по добре
                    хонда така са го направили хем и маслото е отделно в скоростите и в двигателя
                    въпреки че иначе ги дават ямахите по издръжливи и здрави само заради тва че хондата маслото е отделно на съединителя бих я предпочел пред ямахата просто ползването на съединителя ми е в стила на каране а и по местата където обикновенно карам е крайно наложително, според мен ако и ямаха минат към тази схема с отделно маслото за двигателя ще станат супер машини
                    а ми се струва че ще го направят а постепенно не само те а и всички предполагам че ще минат към тази схема

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от mitkov
                      бе де да знам според мен тва решение помпата да качва масло да смазва съединителя не е много...добре
                      същото казват и състезателите в щатите даже и от отбора на ямаха
                      ти дейвис бях чел интервю с него и казва че гледал много да не пипа съединителя на 4т ямахите щото много лесно можел да го "изгори" направо така е написано
                      Митков, без да се обиждаш ама ти твоето каране с това на Ти Дейвис ли го сравняваш? В ръцете на големите състезатели всичко се троши и много неща се сменят след всеки манш! Решението на Ямаха за това смазване е заради конские сили. Ямахите са с сух картер(има много малко мъсло в картера на двигателя) с цел да няма загуба на коне поради увличането на маслото по частите. Това може би спомага Ямахите да са по здрави, защото ако имаха загуба на коне там, трябваше да компенсират на друго място и в крайна сметка щяха да направят компромис с издърйливостта на целият двигател.

                      Що се отнася до разделеното масло, не мисля че е толкова плюс за CRF-a. Знаеш ли какво става когато CRF загуби 150-200г. масло откъм буталото? Става същото нещо когато YZ/WR загуби един литър! Това дали покачва дръздично възможността за ТОТАЛНО СЪСИПВАНЕ на двигателя поради немърливост И каква ти е далаверата от това разделение? Всяка смяна на масло ти е в същност 2 смени! Повече проблеми - вече видях един ЦРФ който е смесил маслата. Можеби ще кажеш по дълъг живот на двигателя??? Мислиш ли че след 10 години този двигател ще е в по добро състояние от ямаховият? И двата ще са черна дупка за пари

                      ЦРФ-ите са супер мотори, но са много по рейсинг(без особен смисъл), което води до много повече грижи - това не е практично!

                      Коментар


                      • #26
                        Митков, без да се обиждаш ама ти твоето каране с това на Ти Дейвис ли го сравняваш? В ръцете на големите състезатели всичко се троши и много неща се сменят след всеки манш
                        бе аз знам че мойто каране не е като тва на ти дейвис ама ..и в моите ръце много работи се трошат
                        а няма кой да ги сменя след всеки манш

                        безспорно това че маслото в двигателя на хондите е малко количество си е проблем
                        дано го пооправят а и сигурно ще го оправят тия години де
                        но иначе продължавам да съм на мнение че маслото в скоростите трябва да си е отделно
                        това има много плюсове и ти го знаеш
                        макар че за ендуро може би не е от голямо значение но за мотокрос смея да твърдя че с разделно е по добре
                        може би хонда просто трябва да закачат един страничен резервоар за масло фабрично както го правят от бая дизайн например и нещата ще се подобрят доста

                        Коментар


                        • #27
                          безспорно това че маслото в двигателя на хондите е малко количество си е проблем дано го пооправят а и сигурно ще го оправят тия години де
                          Съмнявам се Хонда да направят нещо подобно. Те са голяма и тромава компания и не са много по подобни модификаций, а и това ще е допълнително тегло. Отделно мисля, че повечето компаний разчитат и на продажба на части като сериозен източник на приходите им!

                          Относно отделното масло на съединителя, единственият плюс който знам е замърсяването на маслото, което не е толкова проблем, защото има маслен филтър, които обира боклуците от съединителя, да не говорим, че тези двигатели няма да издържат 20г. независимо дали разделяш маслото или не.

                          Коментар


                          • #28
                            Вече двама ми казаха, че CRF им "смесил" маслото, но това и в двата случая се е дължало на закъсняла профилактика
                            Едно от решенията е да се налива еднакво масло и в двете места след като мине гаранционният период на семерингите
                            Няма да обеднееш толкова, ако го правиш.
                            Иначе идеята за разделно мазане е чудесна

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                              Иначе идеята за разделно мазане е чудесна
                              Какво и е толкова чудесно?

                              Коментар


                              • #30
                                Какво и е толкова чудесно?
                                1ами можеш да си наливаш в двигателя масла по качествени и може да се добавят и добавки за по добро мазане без да вредиш на съединителя,това според американските издания е голям плюс че можеш да сложиш молибденови добавки например в маслото
                                2 можеш да сменяш често маслото само в двигателя а това във съединителя можеш да ползваш по евтино и да го сменяш много по рядко както на 2 т кросаците
                                3 съединителя се смазва и охлажда много по добре когато е потопен в масло както са 2т моторите и црф а
                                а не когато стои над маслото и само се води че е в маслена баня а в същност не е тази концепция/ потопен в масло съединител/ се ползва от кросовите мотори от около 20години и е работила безотказно и на мотокрос и на кви ли не хард хард ендуро и други изпълнения
                                докато смазването от помпата без съединителя да е потопен в масло и според мен а и според всички издания които съм чел не е много добра идея за мотокрос и екстремно ендуро,съединителя може да прегрее много лесно и състезанието да приключи много рано,това го потвърждават не само тест пилоти и състезатели ами е описано доста добре и в книгата на гари семикс например за мотокрос и ендуро тренировки,в раздела за специфики на каране на 4т мотори

                                4 частиците отделени при износването на съединителя и при работата на предавките НЕ навлизат при маслото за двигателя, това пък се сочи от самия производител хонда за една от основните причини да разделят двете смазвния , филтрите колкото и да задържат мръсотиите не са панацея и все пак не могат да уловят всичката мръсотия, вместо да пия филтрирана от някоя локва вода винаги бих предпочел да си пия от някой чист извор,независимо с кви филтри ме убеждават че е пречистена водата от гьола

                                все пак на практика има някои проблеми и ако не ги спомена няма да е обективно мнението а ще излезе като реклама на хонда която не съм с намерение да правя
                                1 въпреки че двигателя на црф а работи с масло отделно за двигателя на практика при црф а се налага по често поддръжка и ремонти от колкото на ямаха например ,защото явно се оказва че прекалено малкият обем на маслото в двигателя и лошото му охлаждане е по сериозен фактор от това да е супер чисто
                                така или иначе всички тестове предупреждават че на хонда трябва много стриктно да се следи за редовна смяна на масло бутала клапани и всичко останало описано в мануала,което не значи че концепцията е лоша
                                2 при црф а се използва съвсем нов и различен механизъм на задвижване на клапаните което намаля масата на главата и сваля центъра на тежестта надолу но пък при първите модели стана причена за разни проблеми поради липсата на опит до сега с такива неща ,макар че май постепенно проблема са на път да го разрешат
                                така или иначе както споменахме поддръжката е по начесто и по важна за извършване и всеки който свързва името хонда с безпроблемните даже и без въобще да ги поглеждаш XR модели се изправя пред проблем ако си мисли че ще си карка и црф а без да пипа нищо този проблем ми се струва по скоро психологически за феновете на хонда които са свикнали да не се цапат,иначе за някой с повече опит със сузукита и ктм и не е проблем
                                3 така или иначе се оказва факт че от новите 4т та ямаха са най издръжливи и идиотоустойчиви,за което не е без значение че те имат най много опит с тези мотоциклети първия им модел 4т крос излезе още 97ма 98 ма година а 250F ката им излезе 2001 г тъй че имат най много опит,струва ми се обаче че и другите фирми бързо започват да ги догонват и до няколко години всички май ще са на едно ниво
                                решението при ямаха маслото да е по голям обем и да има и страничен резервоар в който се охлажда доста, за сега се оказва добре работещо и мнението на хората които разбират е че точно на това охлаждане от страничния резервоар се дължи повишената им износоустойчивост
                                все пак развитието на 4т кросаците е много интересно и става с супер бързи темпове всяка година ги обновяват все повече и повече
                                вече започнаха да им слагат и инжекционни системи което ще е коляма крачка ако ги направят както трябва
                                ще забравим за отвертките и кутиите с жигльори и ще минем на кутийките с чипове най вероятно засега обаче производителите не им се ще да вкарват тази технология съвсем масово щото явно това ще им вдигне разходите ,макар че хонда тази година пусна първата модерна триалка с 4т двигател който при това е с инжекцион и си регулира смесите сам според температура обороти и т.н. APRILIA също тази година за пръв път пуснаха 4т кросаци с инжекцион което доведе даже до протести в някои шампионати от страна на други производители защото се оказа че двигателя на априлия е много много по ЕКОЛОГИЧЕН от другите с карбуратори тъй че явно другите се стреснаха да не ги накарат политически да си снижат вредните емисии на моторите и да им докарат непредвидени разходи
                                тъй че нещата са много интересни за наблюдение
                                лошото е че покрай тия всичките работи цената на новите модели мотори хвърчи яко на горе
                                тоест за цялата тая дандания и "прогрес" плащаме ние

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X