Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушно или течно охлаждане /новите технологии/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Водно или въздушно охлаждане?

    Ей, симпатяги, страшни сте. Аз зададох едно малко въпросче, а вие написахте цяла докторантура..., за което Ви БЛАГОДАРЯ много!!!

    Извода е, че при по-ниски обороти двигателя загрява по-малко.

    А сега ако ми и кажете от къде да си купя такъв датчик, и как да си го монтирам
    цена, няма да имате. Но ако е доста сложно и т.н. не пишете, щото няма да се мъча да го монтирам.

    А това за превключването на скоростите е много вярно!!!!
    Предишния ми мотор 200куб. след едночасово каране, ставаше доста трудно тази манипулация.
    YAMAHA XT-600E - the best motorbike!

    Коментар


    • #47
      До: Водно или въздушно охлаждане?

      Всичко зависи от модела мотор - моят термометър е стандартен за XR и нищо не му се преправя, просто го завиваш вместо маслоизмерителна пръчка. В моя случай се наложи малко тунинг защото диаметъра на гърловината на XL е по-голям. Иначе го взех от Щатите за 40 долара.
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

      Коментар


      • #48
        До: Водно или въздушно охлаждане?

        Първоначално публикуван от V8esko Преглед на мнение
        Извода е, че при по-ниски обороти двигателя загрява по-малко.
        Вярно е, но не съвсем и то само при водното охлаждане. На въздушното му трябва "движение" на въздуха за да охлажда ребрата.

        Някой по-нагоре зададе въпрос за Хондите. Аз имах Хонда CR500. Когато карах на тесни участъци при които не можеше да се развие висока скорост и обороти необходими да "завъртят" течността, то тя започваше да ври. Ако не се лъжа нямаше термостат, а при това положение охлаждането и движението на течността зависи от законите на физиката. Не съм имал същият проблем с 250сс

        Коментар


        • #49
          До: Водно или въздушно охлаждане?

          Нещо, като чета какви температури са измерили колегите и ме обхващат някакви съмнения! Или тия термометри не мерят вярно, или аз греша или има нещо друго гнило!
          Доколкото си спомням (може и да греша), двигателното масло завира при около 120 - 130 С . Ако температурата на маслото в масления резервоар (където мери термометъра) е 120 С , то би трябвало в двигателя температурата да е още по-голяма. А аз лично не бих се доверил на врящо масло да ми смазва двигателя!
          Моя мотор е с водно/маслено охлаждане, т.е. има си водно охлаждане и освен това и маслото се върти през рамката та допълнително се охлажда! Почти след всяко по-дълго каране, независимо дали по магистралата (на високи обороти и скорости) или по гората (ниски обороти и скорости), си проверявам маслото и то не само с пръчката (нивото), ами си капвам и на пръста за да проверя дологоре смазочност и свойството му да полепва, та досега не съм се изгорил, даже не съм се и опарил от маслото!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #50
            До: Водно или въздушно охлаждане?

            На по-истински коли като Ауди S4 или БМВ М3 има термометри за маслото и те са до 170 градуса! Оригиналния термометър за XR които ползвам е до 350 F или 177 C. Предполагам това доказва че температури до 130-140 не са проблем са тези мотори които се карат с 10W-40 стандартно. Аз карам до този температурен диапазон и маслото не прегаря, потъмнява или др. Изкарва си чудесно един сезон 5000-10000 км.
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

            Коментар


            • #51
              До: Водно или въздушно охлаждане?

              Лятото ходих до Велико Търново с моят мотор- ДР350 с масленно охлаждане е, малко преди да отидя баща ми ми донесе термометър, та можех да проследя температурата. В гората и то при катерене на 2-ра на яка газ повече от 90, макс100 градуса не е вдигал никога, а на магистралата 100км-100градуса, 110км-110градуса, червената зоан на термометъра почва от 120-130 мисля, но до нея не стиган никога. Много ми беше странно, при положение че има по-добро обдухване при по-висока скорост, охлаждането е по-слабо, сега някой ще каже оборотите са по-високи, според мен не са, все пак в гората се движа бавно, но на високи обороти, а и гумата постоянно буксува.
              Иначе подобни термометри има в Louis.de, или http://www.motorco.biz от бг страна, аз го взех за 19евра, но беше в промоция, иначе тук е към 70-на лева мисля

              Коментар


              • #52
                До: Водно или въздушно охлаждане?

                Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                Много ми беше странно, при положение че има по-добро обдухване при по-висока скорост, охлаждането е по-слабо, сега някой ще каже оборотите са по-високи
                Не, не са по-високи. Напротив. Казваш движиш по магистралата, следователно си на по-висока предавка, но с по-ниски обороти. А за да се получи тази аномалия при тебе , значи не ти е наред вентилирането или просто тези мотори не са пригодени за такава скорост. Явно имаш завихряне, което дейсва като преграда на директното охлаждане на двигателя и двигателя ти се намира в т.н. вакуум. Както предният спойлер действа при спортните коли напр.

                Коментар


                • #53
                  До: охлаждане- крос, ендуро

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  Течностното охлаждане (общоприето наречено водно) е много по-ефикасно в отвеждането на топлината. Ефикасното отвеждане на топлината позволява постигането на повече относителна мощност (относителната мощност е мощността на кубик - примерно ако даден двигател е 100 кубика и 25 коня, относителната мощност е 1/4 конска сила на кубик, ако е 50 коня - ще е 1/2 конска сила на кубик, и т.н). Колкото по-мощен е даден двигател, толкова повече топлина отделя при работа, и тази топлина трябва да се отведе.

                  По тази причина двигател с течностно охлаждане винаги ще е по-добър от същия двигател с въздушно охлаждане, като параметри.

                  Причината да се правят все още двигатели с въздушно охлаждане е просто че са много по-евтини за производство от другите, че са по-леки, и най-вече - че за някои приложения просто са достатъчни, и че не е нужно да се слагат двигатели с течностно охлаждане за даденото приложение при положение че и въздушното върши работа.

                  Както пише по-горе - добре изчисленото въздушно охлаждане върши по-добра работа от зле изчисленото течностно. Също, при не-мотоциклетните двигатели, въздушното охлаждане притежава един скрит коз - количеството масло. Много умни глави твърдят например че Porsche 911 до преди няколко години беше с въздушно охлаждане, а развиваше високи специфични мощности. Това на теория е вярно, но на практика при този двигател масленият капаците беше 12-14 литра. Такова количество масло в двигателя си е чиста проба течностно охлаждане.

                  При мотоциклетите този принцип на действие се ползваше в старите Suzuki GSX-R до началото на 90те години. Но в крайна сметка и те минаха на обикновено течностно охлаждане.
                  Гоблин е отговорил на въпроса доста изчерпателно,аз мога да отговоря от друга гледна точка,т.е,по-елементарно,значи няма мотор който не прегрява при "напъване",просто въздухарките са изчислени да издържат при по-висока температура и при тях просто не се усеща толкова повишаването на температурата,хлабините са по-големи и има голям аванс за разширяване(особено за кубатура над 500-600куб.см ,защото там топлоотдаващата повърхност е най-голяма),всяка охлаждаща система си има плюсове и минуси,но за съвременните ендуро мотори мисля че по-подходящо е течното охлаждане само с една доработка за двигателите които не разполагат оригинално с него-става въпрос за допълнителен вентилатор на радиатора това смятам че е задължително и решава всякакъв проблем и съмнение относно охлаждането!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Водно или въздушно охлаждане?

                    Като се замисля предният калник доволно скрива рамката(в нея е маслото) както и голяма част от цилиндъра, не се бях замислял за завихрянето, а по всяка вероятност е точно то.
                    На МЗ-то едно време баща ми беше изрязал една дупка в задната част на калника за да охлажда цилиндъра

                    Коментар


                    • #55
                      До: Водно или въздушно охлаждане?

                      Това си има и плюсове и минуси, защото замаже ли се двигателя с кал(в случая от предната гума) той ще има по малка топлоотдаваемост.
                      При МЗ сигурно не се забелязва, защото са пътнически

                      Коментар


                      • #56
                        До: Водно или въздушно охлаждане?

                        Двигателя се замазва с кал в 2% от случаите.Изводите си ги правете сами.
                        А що се отнася до дупките в калника , на ТТ-то си ги име заводски.

                        Водното(течностното охлаждане) е доста по-ефективно,но и доста по-сложно и с много по-голям шанс за повреди.Когато става дума за ендуро(а не за шосеен или пистарка)...
                        Всеки си преценява сам!
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X