И това не е лошо, ама "не е най-важното", дет се казва в една реклама !
(въх много реклами взех да гледам напоследък)
Видяхме го, когато дойдоха Катох и къмпъни !
Жокер !
Вярвам всеки е изпадал в ситуация, когато е тръгвал да катери някой стръмен склон и не може да го изкара докрай. По инерция стискаш предната спирачка, ама тя не върши работа, а задната не ти е възможно да натиснеш, защото кракът ти е останал назад или се подпираш на него и моторът стремглаво се засива обратно надолу ...
Ха сега нататък ...
Сега Гълъбин ще изпорти хубавата задачка !
Ендурото и сексът не са шега работа !
-------------
Животът се измерва с броят на издишванията !
И това не е лошо, ама "не е най-важното", дет се казва в една реклама !
(въх много реклами взех да гледам напоследък)
Видяхме го, когато дойдоха Катох и къмпъни !
Жокер !
Вярвам всеки е изпадал в ситуация, когато е тръгвал да катери някой стръмен склон и не може да го изкара докрай. По инерция стискаш предната спирачка, ама тя не върши работа, а задната не ти е възможно да натиснеш, защото кракът ти е останал назад или се подпираш на него и моторът стремглаво се засива обратно надолу ...
Ха сега нататък ...
Сега Гълъбин ще изпорти хубавата задачка !
Давайте нататъкЖоро , довърши бе
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Е-е, поразмърдайте мозъци малко де, аз почти ви наведох на верния отговор !
Отивам сега да пия кафе с пичовете от клуба и като се върна после ще видя как вървят залаганията и дано имаме печеливш !
... и никой да не пише ЛС на Гълъбин !
... а Ивка ще си има "сериозни неприятности" с моя милост !!!
Ендурото и сексът не са шега работа !
-------------
Животът се измерва с броят на издишванията !
Айде и аз да ви напиша нещо по въпроса, че Събин не е видял темата!
Впечатленията ми са доста бегли и се базират на 2500-3000 км каране с ВР-а преди да го сменя.(Събин има над 10000 км с "Реклуз").Значи точния термин за този съединител е не автоматичен,а центробежен.Принципа на действие Чинела добре го е описал.Скоростите си ги сменяш нормално с лостчето.Като цяло е супер за ендуро, но и в мотокроса доста карат с такива.Мотора става доста по-мек и плавен и прощава доста грешки.Отделно за камънак и гадни пътеки контрола е в пъти по-добър.Ето ви накратко моята оценка:
"+"
-мотора става плавен,след подаване на газ липсва характерния удар,съотвено гумата има по-малка склонност да превърти
-Намалява износването на верига,пиньони и скорости
-Мотора не може да изгасне
-Улеснява в максимална степен карането по "хард ендуро" трасета
-Перфектен контрол върху газта (ефекта на полусъединителя се постига само с подаване на газ,лявата ръка е свободна)
-лесна настройка на оборотите при които да зацепва
-Мотора не може да ти загасне при спускане
"-"
-1 комплект феродови дискове годишно
-супер стръмните спускания са проблем,особено когато си до мотора,защото няма моторна спирачка (решим проблем)
-маслото си заминава по-бързо
-вдига температурата на двигателя с около 5 градуса
-ако катериш не е желателно да спираш или да ти изгасне мотора по някакъв повод,направо се свличаш надолу (решим проблем)
-2000 км сервизен интервал-проверка на луфта
От "Реклуз" предлагат 2 кита с които проблемите отпадат
1.Допълнително ръчно отцепване (с нормална ръчка) което се налага ако мотора те дръпне някъде или започне да се обръща при изкачване и т.н
2.Допълнителен кит за задната спирачка която се изнася с малка ръчка до тази за съединителя.
Като цяло изисква свикване и малки корекции в карането защото трябва да се кара на по-високи обороти (за да стои зацепен),удължава времето на "trottle response" и т.н. дреболии.
Ако някой иска да пробва и има излишни минимум 1К може да пусне ЛС на Събин.Той е монтирал над 20 на различни мотори.
И все пак, нека да видиме дали всички са разбрали задачката на Жоро
ПС: По темата - аз съм изградила до такава степен навика да стискам съединителя, че надали някога ще мога да се отуча от него. Вижда ми се направо непосилна задача. Дори когато си бях пукнала пръста и пак не преставах да налягам съединителя, въпреки че ме болеше. Въобще предлагат ли се такива джаджи за 2Т мотори?
Иначе за силните 4Т машини тази екстра като че ли си е едно неоспоримо предимство.
Този автоматичен съединител, доколкото разбирам от описанието на Чинела, си е триещ съединител в маслена баня, който се задейства от центробежен механизъм! Това обаче, според мене, автоматически ще доведе до някои неудобства и нежелани за мене ефекти!
1. Настройката, предполагам че позволява отделяне на съединителя и зацепване, при точно определени обороти! Това според мене е неудобство, защото от досегашния си опит с моторите, съм забелязал че ми се налага да сменям предавки, хващайки съединителя, при най-разнообразни обороти съобразено с терена и скоростта на движение!
2. Горното неудобство предполагам че донякъде се компенсира чрез работа в режим " полусъединител", който режим предполагам също се избира автоматично, от самото устройство! Това обаче неминуемо ще доведе до повече износване и по-честа подмяна на дисковете, а предполагам че и те не са евтини, както и целия съединител!
3. В мотора се вкарват допълнителен брой детайли и механизми (сачми, пружинки и др.), които също подлежат на износване и амортизация, а това допълнително оскъпява и без това скъпата поддръжка на тези машини!
4. Автоматизирането на работата на съединителя, ми се струва че ще ме лиши от част от трудностите при управлението на мотора, а от там и от част от удоволствието от владеенето и управлението на мотора! Освен това ще си създам вредни навици за управлението на мотора и при качване на друг мотор (без такъв съединител) може да се окаже че вече ми е много трудно да го карам!
Единственото безспорно преимущество на този съединител, според мене е, че човек има възможността по всяко време и при всякакви условия, да държи здраво кормилото с двете си ръце.
Все пак всичко това са си мои предположения! Никога не съм карал мотор с такъв съединител!
"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар