От: Стругар от София, за изработване на втулки.
Не се сърди на колегите-малко от тях имат търпението да обясняват на дълго и широко.
Фъра ти е обяснил главното , но все пак-повърхността на втулката върху която се трият семерингите трябва да е възможно най-гладка(по възможност да е шлайфана-сиреч да е като огледало) защото ако не е , грапавините разкъсват семеринга(дори и да не го виждаш с просто око) , той спира да работи(колкото е по-грапаво , толкова по-бързо) , между него и втулката започва да минава вода и кал , главината се пълни и лагера заминава за часове(достатъчно му е само да пренощува пълен с кал и вече е ръждясал).
Добре е втулката да е от неръждавейка за да .... не ръждясва на мястото на което се трие със семеринга(принципно там има доста грес и това става трудно , но все пак...).Иначе ръждата играе като шкурка,къса семеринга и .... натам знаеш.Стомана 15 (Ст15 по спецификация) е възможно най-меката конструкционна стомана за ширпотреба.От нея се правят ако се не лъжа водопроводни тръби("арматурното желязо" е от Ст45).Стоманата е желязо-въглеродна сплав-сиреч сплав между желязо и въглерод.При нея съдържанието на въглерод варира от 0,02-2,2% (колкото повече въглерод има , толкова е по-твърда). Ст15 е с 0,15% въглерод-смятай сам.Тя влиза в класа на нисковъглеродните стомани(т.е. мека и пластична).Добре е втулката да е от твърда(високовъглеродна) стомана(най-добре повърхностно закалена) , защото с времето семеринга се "вкопава"(примерно за 3-4 000км) , получава се луфт между него и втулката и започва да влиза вода.Ако вземеш старите втулки и прекараш пръст по тях ще усетиш един или два канала(зависи дали стария семеринг е бил с прашник или не) на местата на които е лежал семеринга-това е вкопаването.Често каналите се виждат и на око.Така както си ги направил не е фатално-просто по-често ще ти се налага да сменяваш лагери.
Успех!
ПП.Втулките на повечето от по-новите мотори са от дуралуминий.Той е значително по-мек от стоманата(дори и от Ст15) но там идеята е да те хванат за "абонат"-през сезон(или всеки сезон) да си купуваш втулки,семеринги и лагери....
Не се сърди на колегите-малко от тях имат търпението да обясняват на дълго и широко.
Фъра ти е обяснил главното , но все пак-повърхността на втулката върху която се трият семерингите трябва да е възможно най-гладка(по възможност да е шлайфана-сиреч да е като огледало) защото ако не е , грапавините разкъсват семеринга(дори и да не го виждаш с просто око) , той спира да работи(колкото е по-грапаво , толкова по-бързо) , между него и втулката започва да минава вода и кал , главината се пълни и лагера заминава за часове(достатъчно му е само да пренощува пълен с кал и вече е ръждясал).
Добре е втулката да е от неръждавейка за да .... не ръждясва на мястото на което се трие със семеринга(принципно там има доста грес и това става трудно , но все пак...).Иначе ръждата играе като шкурка,къса семеринга и .... натам знаеш.Стомана 15 (Ст15 по спецификация) е възможно най-меката конструкционна стомана за ширпотреба.От нея се правят ако се не лъжа водопроводни тръби("арматурното желязо" е от Ст45).Стоманата е желязо-въглеродна сплав-сиреч сплав между желязо и въглерод.При нея съдържанието на въглерод варира от 0,02-2,2% (колкото повече въглерод има , толкова е по-твърда). Ст15 е с 0,15% въглерод-смятай сам.Тя влиза в класа на нисковъглеродните стомани(т.е. мека и пластична).Добре е втулката да е от твърда(високовъглеродна) стомана(най-добре повърхностно закалена) , защото с времето семеринга се "вкопава"(примерно за 3-4 000км) , получава се луфт между него и втулката и започва да влиза вода.Ако вземеш старите втулки и прекараш пръст по тях ще усетиш един или два канала(зависи дали стария семеринг е бил с прашник или не) на местата на които е лежал семеринга-това е вкопаването.Често каналите се виждат и на око.Така както си ги направил не е фатално-просто по-често ще ти се налага да сменяваш лагери.
Успех!
ПП.Втулките на повечето от по-новите мотори са от дуралуминий.Той е значително по-мек от стоманата(дори и от Ст15) но там идеята е да те хванат за "абонат"-през сезон(или всеки сезон) да си купуваш втулки,семеринги и лагери....
Коментар