Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стругар от София, за изработване на втулки.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Стругар от София, за изработване на втулки.

    Не се сърди на колегите-малко от тях имат търпението да обясняват на дълго и широко.
    Фъра ти е обяснил главното , но все пак-повърхността на втулката върху която се трият семерингите трябва да е възможно най-гладка(по възможност да е шлайфана-сиреч да е като огледало) защото ако не е , грапавините разкъсват семеринга(дори и да не го виждаш с просто око) , той спира да работи(колкото е по-грапаво , толкова по-бързо) , между него и втулката започва да минава вода и кал , главината се пълни и лагера заминава за часове(достатъчно му е само да пренощува пълен с кал и вече е ръждясал).
    Добре е втулката да е от неръждавейка за да .... не ръждясва на мястото на което се трие със семеринга(принципно там има доста грес и това става трудно , но все пак...).Иначе ръждата играе като шкурка,къса семеринга и .... натам знаеш.Стомана 15 (Ст15 по спецификация) е възможно най-меката конструкционна стомана за ширпотреба.От нея се правят ако се не лъжа водопроводни тръби("арматурното желязо" е от Ст45).Стоманата е желязо-въглеродна сплав-сиреч сплав между желязо и въглерод.При нея съдържанието на въглерод варира от 0,02-2,2% (колкото повече въглерод има , толкова е по-твърда). Ст15 е с 0,15% въглерод-смятай сам.Тя влиза в класа на нисковъглеродните стомани(т.е. мека и пластична).Добре е втулката да е от твърда(високовъглеродна) стомана(най-добре повърхностно закалена) , защото с времето семеринга се "вкопава"(примерно за 3-4 000км) , получава се луфт между него и втулката и започва да влиза вода.Ако вземеш старите втулки и прекараш пръст по тях ще усетиш един или два канала(зависи дали стария семеринг е бил с прашник или не) на местата на които е лежал семеринга-това е вкопаването.Често каналите се виждат и на око.Така както си ги направил не е фатално-просто по-често ще ти се налага да сменяваш лагери.
    Успех!

    ПП.Втулките на повечето от по-новите мотори са от дуралуминий.Той е значително по-мек от стоманата(дори и от Ст15) но там идеята е да те хванат за "абонат"-през сезон(или всеки сезон) да си купуваш втулки,семеринги и лагери....
    Последно редактирано от ЕМО; 02-03-15, 12:23. Причина: допълване
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • #17
      От: Стругар от София, за изработване на втулки.

      Да , но само при мисълта , че е с няколко грама по-лек мотора ( поради по-малкото специфично тегло на алуминия ) - те кара да летиш из облаците . Освен това се изработват и по-лесно .

      Коментар


      • #18
        От: Стругар от София, за изработване на втулки.

        Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
        Да , но само при мисълта , че е с няколко грама по-лек мотора ( поради по-малкото специфично тегло на алуминия ) - те кара да летиш из облаците . Освен това се изработват и по-лесно .
        -прав си!

        В интерес на истината и в това има резон-няколко грама от тук,няколко грама от там и те ти 20-30кг по-лек мотор.Има и едно друго понятие-окачена(подресорна) маса и целта е тя да е минимална-така по-добре работи окачването-има по-малка инертност и гумата по-добре следва терена(заради това на повечето съвременни автомобили окачването е от алуминий и дори....от пластмаса).Още повече , че модерните концепции са на принципа на еднодневките(било то мотори,автомобили,перални или телевизори).Вече никой (за съжаление) не прави техника която да те надживее.Или както каза един колега-навремето автомобилите/моторите се правеха от инженери , а в момента се правят от счетоводители!
        Последно редактирано от ЕМО; 02-03-15, 12:27.
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #19
          От: Стругар от София, за изработване на втулки.

          ЕМО Стомани 10 и 15 имат добра заваряемост, висока пластичност и се използват за изработване на малконатоварени части. Освен това се използват за цимантационни стомани за изработване на направляващи втулки, винтове, зъбни колела, шлицови валове, палци и др. От тези марки се изготвят листа и тръби за заваръчни конструкции. Една от най яките конструкционни стомани е Ст 45 - 4,5 % въглерод. Твърда и износоустойчива като чугун. Няма в металознанието такъв термин - "НЕРЪЖДАВЕЙКА". Само неграмотен може да се изразяват така.Това за грапавостта и семеринга обаче е вярно, с това мога да се съглася. Стомани 40 и 45 се използват за мотовилки, оси, зъбни колела, валове, втулки, палци и т.н. за части с повишена якост след нормализация или закалка със следващо отвръщане.
          Последно редактирано от darka; 11-03-15, 22:46.
          Когато видиш хубаво, не се радвай, когато видиш лошо, не се бой.

          Коментар


          • #20
            От: Стругар от София, за изработване на втулки.

            Първоначално публикуван от darka Преглед на мнение
            ЕМО Стомани 10 и 15 имат добра заваряемост, висока пластичност и се използват за изработване на малконатоварени части. Освен това се използват за цимантационни стомани за изработване на направляващи втулки, винтове, зъбни колела, шлицови валове, палци и др. От тези марки се изготвят листа и тръби за заваръчни конструкции. Една от най яките конструкционни стомани е Ст 45 - 4,5 % въглерод. Твърда и износоустойчива като чугун. Няма в металознанието такъв термин - "НЕРЪЖДАВЕЙКА". Само неграмотен може да се изразяват така.Това за грапавостта и семеринга обаче е вярно, с това мога да се съглася. Стомани 40 и 45 се използват за мотовилки, оси, зъбни колела, валове, втулки, палци и т.н. за части с повишена якост след нормализация или закалка със следващо отвръщане.
            На стомана Ст45 въглерода е около 0.45%. Над 2.14% въглерод е чугун.

            Коментар


            • #21
              От: Стругар от София, за изработване на втулки.

              Да тук си прав, най вероятно съм допуснал грешка, защото писах късно вечерта.
              Когато видиш хубаво, не се радвай, когато видиш лошо, не се бой.

              Коментар


              • #22
                От: Стругар от София, за изработване на втулки.

                Във тази желязо въглеродна диаграма, е показано че има стомани който стигат до 6,67% въглерод. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...-C_full_bg.png
                Когато видиш хубаво, не се радвай, когато видиш лошо, не се бой.

                Коментар


                • #23
                  От: Стругар от София, за изработване на втулки.

                  Първоначално публикуван от darka Преглед на мнение
                  "НЕРЪЖДАВЕЙКА". Само неграмотен може да се изразяват така.
                  Грамотните как и викат,че ми стана интересно?(неръждаема стомана)
                  0888 074 049

                  Коментар


                  • #24
                    От: Стругар от София, за изработване на втулки.

                    Първоначално публикуван от Наско Петков Преглед на мнение
                    Грамотните как и викат,че ми стана интересно?(неръждаема стомана)
                    Да Наско, неръждаема стомана им "ВИКАТ"
                    Когато видиш хубаво, не се радвай, когато видиш лошо, не се бой.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Стругар от София, за изработване на втулки.

                      Първоначално публикуван от darka Преглед на мнение
                      ЕМО Стомани 10 и 15 имат добра заваряемост, висока пластичност и се използват за изработване на малконатоварени части. Освен това се използват за цимантационни стомани за изработване на направляващи втулки, винтове, зъбни колела, шлицови валове, палци и др. От тези марки се изготвят листа и тръби за заваръчни конструкции. Една от най яките конструкционни стомани е Ст 45 - 4,5 % въглерод. Твърда и износоустойчива като чугун. Няма в металознанието такъв термин - "НЕРЪЖДАВЕЙКА". Само неграмотен може да се изразяват така.Това за грапавостта и семеринга обаче е вярно, с това мога да се съглася. Стомани 40 и 45 се използват за мотовилки, оси, зъбни колела, валове, втулки, палци и т.н. за части с повишена якост след нормализация или закалка със следващо отвръщане.
                      Значи , ти смени един фланец , смени две капли , преписа малко от Уикипедия ,и стана най-грамотния технически , толко грамотен , че започна да наричаш другите неграмотни , защото са написали "неръждавейка" вместо неръждаема стомана. А имаш ли представа , че точно тези са в пъти по-грамотни технически от тебе , много повече са направили по моторите от това да сменят капли и фланци , освен това сами си правят втулки ,защото имат техника и технически познания. Казвам ти всичко това , не за да се заяждам , а защото някой ден ще се наложи точно тези да ти помогнат технически , и никой няма да ти обърне внимание , точно защото ги наричаш неграмотни. По същия начин може да се каже , че ти си неграмотен технически , казваш джанти седемнайски , вместо 17 цола капли. Втулки вместо дистанционери. Токойзправител вместо регулатор на напрежението. Дори чертежа ти е технически неграмотен. Но всички тук сме мотористи , и ни е ясно за какво става въпрос , и не е нужно да наричаме нещата с точното им техническо название.
                      Относно втулките , трябва да ги загладиш в часта която сработва със семерингите , да им направиш хубава фаска , защото при всяко монтиране ще нараняват семерингите , и накрая да ги оксидираш за да не ръждясват. Последното се прави по следния начин: сипваш в метален съд горело /задължително минерално/ масло , нагряваш втулките до червено и ги потапяш в маслото , така много дълго време по тях няма да се образува ръжда. Поздрави!
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #26
                        От: Стругар от София, за изработване на втулки.

                        motor_men, това че съм пуснал 2 теми за фланци и капли, не значи че само това съм сменил през живота си, относно преписването от ликипедия, да така е преписах защото това са неща вече написани и открити, няма да седна да си съчинявам разни писания относно материалознание, има хора на който живота им е минал в тази наука, и още не могат да си обяснят на пълно нещата, стремя се да бъда колкото мога по грамотен, което според мен не е лошо, относно държанието към другите, мога да кажа, че всичко е отражение на техните отговори, щом сами си правят втулките и са толкова грамотни колкото казваш, Браво на тях!
                        Относно това кой ще ми помогне когато имам проблем, ти не се притеснявай , който иска той ще го направи, Джанти седемнайски се пееше в една песен, и реших така да го напиша малко по разчупено, това за тия "дистанционери " го чувам от теб за пръв път, чувал съм ги като дистанционни втулки, но явно на различните места различно им казват, , прав си че не е нужно да ги наричаме с точните им технически имена, но когато го наречеш с точното му име, можеш да направиш много по добро впечатление на човекът с когото разговаряш или пишеш.
                        Относно втулките "дистанционерите" по на там може да изпълня написаното от теб .
                        Мерси за отделеното време, чувствам се важен.
                        Поздрави!!!
                        Когато видиш хубаво, не се радвай, когато видиш лошо, не се бой.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X