Здравейте колеги, дълго време чета форума, но чак сега се реших да ви запитам относно терзанията ми...Така, преди няколко седмици ми попадна рамка от едно испанско моторче, 50 кубика с водно, без двигател и електроники, но със всичко останало по нея.Мотора е Rieju rr 50, 2003 година до колкото разбрах, супермото версията със 17-ките и по-грозния преден калник
....Та въпросите ми са, мога ли с евентуални побългарявания на рамката да му сложа двигател от 125 японка...Мисля ДТ, ЦРМ или нещо от този сорт, ще се събере ли без да създава проблеми и има ли разлика в размера между 125 и 250 кубиковия двигател? Принципно предпочитам по-малко нервния 250 4т, но дали мога да го приспособя?Предполагам, че рамката би издържала, изглежда доста качествено направена въпреки произхода си
. Ще се радвам на конкретни отговори по темата, варианта с продаването на части и взимане на цял мотор отпада поради определени причини, надявам се да успея да скалъпя нещо с ваша помощ.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Няколко тъпи въпроса..
Свий
X
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Ставал съм свидетел на доста такива експерименти и според мен ще стане работата без проблем. Разлика в големината на 125 и 250цц има. По-добрия вариант е 125 2т двигател, защото, хем по-лесно ще го събереш, хем е и по-лек и няма толкова да тежи на рамката. Успех в инициативата и ако не ти представлява трудност, като почнеш да го правиш снимай и качвай снимките тук, мисля, че ще е интересно както на мен, така и на други колеги от форума.
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Точно така, все едно имаш купе от трабант и си решил да му сложиш двигател от мерцедес. Вземаш слагаш, заваряваш една-две планки и си ти. По тази логика, всички хора които се занимават с проектирането и изграждането на МПС, трябва отдавна да са останали без работа, защото ние сами може да си правим всичко. Хора, няма невъзможни неща, но има губене на време и средства, докато се опитваме от магарето да направим кон. Не сте ли се замисляли, че тази рамка е направена така, че да издържа определено натоварване?!?SUZUKI DRZ SuperMoto
Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Аз лично съм ставал свидетел на много такива самоделки. Разбира се, че е по-добре колегата да си купи мотор направен от професионалисти, но щом е написал, че този вариант отпада и щом има мерак аз мисля, че ще стане работата. А колкото до двигателя, не мисля, че 10-20кг разлика в тежеста ще счупят рамката, все пак тия рамки не са направени от пластмаса и не са направени точно за 80кг и ако я натовариш 5кг повече да се счупи. Те тия китайските боклуци, на които рамката им е като на колелото ми държат, пък тази ли няма да държи. Важно е само планките да се направят при професионален заварчик, че вече всеки 2ри стана заварчик и как се късат тия заварки...
Поздрави: Стефан
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Понякога проблема не и в заварчика а в това какво се заварява .Първоначално публикуван от stefataaaa Преглед на мнениеАз лично съм ставал свидетел на много такива самоделки. Разбира се, че е по-добре колегата да си купи мотор направен от професионалисти, но щом е написал, че този вариант отпада и щом има мерак аз мисля, че ще стане работата. А колкото до двигателя, не мисля, че 10-20кг разлика в тежеста ще счупят рамката, все пак тия рамки не са направени от пластмаса и не са направени точно за 80кг и ако я натовариш 5кг повече да се счупи. Те тия китайските боклуци, на които рамката им е като на колелото ми държат, пък тази ли няма да държи. Важно е само планките да се направят при професионален заварчик, че вече всеки 2ри стана заварчик и как се късат тия заварки...
Поздрави: Стефан
По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Е да, попринцип алуминия като се завари и се отслабва материала около заварката от високата темперетура, но ако майстора е специалист и разполага с качествена техника може да се направи здраво. А иначе на колегата рамката мисля, че е желязо така, че не би трябвало да има проблем.
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Не става въпрос само за тежината на двигателяПървоначално публикуван от stefataaaa Преглед на мнение.....А колкото до двигателя, не мисля, че 10-20кг разлика в тежеста ще счупят рамката, все пак тия рамки не са направени от пластмаса и не са направени точно за 80кг и ако я натовариш 5кг повече да се счупи....
Двигателя от 50м2 ще е 5 коня, а този от 125м2 ще е 20 коня примерно. Като гледам предниците на 50м2 какви са кашкавалени си е малко риск с този по-голям двигател, но все пак всеки си шета сам по акъла
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Хаха колега какво значение има дали ще е 5 или 15 коня за това дали ще издържи рамката.
Не говори глупости. Ако всичко се изпипа ще стане и няма да има проблем. Последно един приятел имаше рамка от Априлия Пегасо 125 с двигател от Етз 251, който е доста тежък и рамката беше С МНОГО преправяния и заварки и момчето си караше доста стабилно, хич не го жалеше и нямаше абсолютно никакви проблеми с рамата... и досега още държи без проблем. Та не виждам защо проекта на момчето да не стане
Коментар
-
От: Няколко тъпи въпроса..
Действай рамките на 50тките не са толкова слаби колкото си мислят колегите! Моята 50тка я разбих от каране 1 година и не мръдна нищо освен семеринги на предницата! А говорим за скокове за задни гуми и ,че мотора не е стъпвал на асфалт и т.н
Ако всичко се направи качествено двигателя да се закрепи здраво няма да има никакви проблеми с рамкта и т.н .
Започвай го не му се чуди само внимавай кой и какво ти заварява и как! И снимай задължително.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар