Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със стартиране на мотора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проблем със стартиране на мотора

    Първоначално публикуван от balama Преглед на мнение
    Галине, дано се сетиш да погледнеш тук отново. ако ли не , то някой от другите колеги ако може да помогне със съвет. Смених прижинката на бендикса от два семеринга както ми каза. На усет май беше добре, но след като събрах чаркалаците обратно, като натисна бутона за запалване и бендикса започва да върти и не се изключва дори когато си дръпна ръката от бутона на кормилото. След като запали двигателя не го чувам повече, но при гасене - се чува един як звук на удар в метал. после се сетих , че ролките на бендикса явно имат посока на редене. Не са с еднакъв профил - знае ли някои в каква посока трябва да е низходяшия край на ролката. защото след джв -три запалвания, се получи същият проблем, стартера върти, но бендикса не може да зацепи и няма палене. Друго , като тръгна да го паля на манивела, се усеща как бендикса е като "блокирал", с манивелата ако го отблокирам , евентуално паля мотора. Някой да има инфо по ситуацията?
    Ето снимка на лагера,най-вероятно имаш обърнати ролкиНатиснете снимката за да я уголемите

Име:clutch-oneway_big28126MK5004-01_1594.jpg
Прегледи:4
Размер:86.0 КБ
ID:5482713
    HONDA DOMINATOR 650
    ОРЕЛ ASTRA
    РСПБЗН-Приморско

    Коментар


    • #17
      От: Проблем със стартиране на мотора

      Геле, благодаря за отзива. ще се пробвам още веднаж. ще пренаредя ролките на лагера. Аз се опитах да пусна обява , че търся друг бендикс, в добро състояние, но не се публикува обявата. Не знам защо. Ако някои от колегите тук продава - нека пусне тел. за контакт. исках да те питам и друго - видях , че си сложил друг фар / може би от Сузуки/ на Доминатора си. Как пренареди кабелите и таблото. Искам да направя фара да се върти с кормилото. махнал съм пластмасите. Как е морето днес??

      Коментар


      • #18
        От: Проблем със стартиране на мотора

        Галин си ремонтира KLR-a и се е отплеснал
        Ролките се редят с чертичката в една посока.
        Не помня накъде бяха но това на снимката изглежда правилно. Ако при тестовете лагера зацепва в грешната посока, обърнали сме ролките. Тест на лагера може да се направи, и е препоръчително да се направи, преди да се сложи в двигателя и да се сглоби всичко. Сглобява се ротора, лагера и зъбното колело на стартера. Захлупва се ротора така че лагера и зъбното колело да са отгоре. Капва се малко масълце в лагера.
        Завъртаме бавно зъбното колело обратно на посоката на въртене на коляновия вал, колелото трябва да се върти, леко и мазно. Ако не се върти леко значи нещо сме оакали.
        Въртейки обратно на посоката на въртене на коляновия вал, сменяме посоката така че да въртим по посоката на въртене на коляновия вал. При тази смяна на посоката, колелото трябва МОМЕНТАЛНО да се закове към ротора. И най-малкия свободен ход означава че лагера ще изпуска.
        Блокирането на еднопосочния лагер може да е от накопани ролки и работни повърхности. Също така неправилно сглобяване. Изкривен сепаратор, неподходяща пружина, обърнати единични ролки...
        Последно редактирано от galinvayov; 07-06-13, 08:44.
        A Lone Rider

        Коментар


        • #19
          От: Проблем със стартиране на мотора

          Галине, отново ти благодаря за инфото. аз нали съм глупав, та си бутам мотора сутрин да запаля по нанадолнището, после на манивелата.................лошото идва когато няма нанадолнище......иде ми да го гътна в канавката.........ща не ща - ще трябва да го отварям по редата на сезона.........като знам как го пробвах, мога да си представя какво мазало съм направил.........за пружинката.......намерих от някакви семеринги -сглобих от два една, но като диаметър е по дебела от оригинала....леко стърчи от канала на ролката.има ли това значение за работата на лагера???............относно паленето на манивела на стиден двг........смукача е докрай изтеглен, но докато риташ - подаваш ли газ от ръчката.щото ми се струва че като го направя така и "давя" двг и после нема палене............сваляй свещ чисти сглобявай...аз по добре да си тръгна с градския транспорт...ще стигам по навреме...........

          Коментар


          • #20
            От: Проблем със стартиране на мотора

            Такам... Пружинката дори и присобачена от семеринг, трябва да изглежда като на снимката. Диаметъра и трябва да е малко по-малък от канала на ролките за да може цялата система да се движи гладко.
            Относно паленето от манивела. Аз съм с друг мотор (KLR600, центробежен декомпресор) така че в паленето има малко различия. Накратко, ако е студен: пускам бензина, дърпам смукача, превъртам двигателя леко с манивелата (два три хода на манивелата), намирам къде започва сгъстяването (манивелата става много тежка), натискам още малко докато декомпресора отвори изпускателния клапан (манивелата изведнъж олеква), контакт, връщам манивелата до горе и го сритвам. Ритането трябва да е плътно, силно и до долу. Не бива да скачаш върху нея, леко обираш свободния ход (за да зацепи) и тогава риташ.
            Ако е топъл: пускам бензина, намирам къде започва сгъстяването (манивелата става много тежка), натискам още малко докато декомпресора отвори изпускателния клапан (манивелата изведнъж олеква), контакт, връщам манивелата до горе и го сритвам.
            Ако не стане от първия път, често повтарям от мястото където е спрял двигателя без да го целя. Рядко ритам повече от два пъти. Газта не я пипам независимо топъл или студен. Най ми е удобно да го паля подпрян на пачия крак като стъпвам на степенките прав.
            Ако си с ръчен декомпресор. До колкото знам процедурата е почти същата. Разликата е в това че когато стигнеш сгъстяването трябва да отвориш декомпресора така че манивелата да слезе още два пръста надолу. След туй пускаш декомпресора, връщаш манивелата горе и риташ.

            ПП Всеки мотор си е със собствен "нрав". Така че това което работи при някой може да не се укаже удачно при теб.
            ПП2 Ако развиваш болтовете на на ротора държащи лагера, при сглобяване използвай лепило за болтове. Аз като ремонтирах моя лагер, болтовете не успях да ги развия и не ги мъчих повече. Правих го без да вадя вътрешната гривна.
            A Lone Rider

            Коментар


            • #21
              От: Проблем със стартиране на мотора

              Евала ти за отзивчивостта и търпението. ще ти драсна поне за инфо дали рецептата за палене работи на моя кютук. Ако проработи, надали ще го отварям през сезона, поне докато не намеря други подходящи семеринги или друг лагер......мани ами може вече да не е само за друг лагер........здраве да е...ако се бях родил преди сто години - щях да обслужвам КОН !!! ...сега е по лесно, замотора има резервни части, за КОН няма...........

              Коментар


              • #22
                От: Проблем със стартиране на мотора

                Първоначално публикуван от balama Преглед на мнение
                .........за пружинката.......намерих от някакви семеринги -сглобих от два една, но като диаметър е по дебела от оригинала....леко стърчи от канала на ролката.има ли това значение за работата на лагера???
                Както ти е казал и Галин, има огромно значение, пружината задължително трябва да е по-тънка от канала в ролките, и трябва да е една цяла, ако намериш по-голяма може да я скъсиш, но в никакъв случай да не е от парчета, по-дебела и т.н. Отивай до някой магазин за лагери/семеринги, и мери. Буренцата трябва да са наредени правилно, дори една да е обърната няма да работи, за това внимавай много! Работните повърхности на "бендикса", трябва да са без наранявания, има ли вкопаване- трябва да се смени детайла, допуските са стотни. Даже имам съмнение, че са заминали, защото при ненаранени повърхности еднопосочен лагер с по-дебела пружина просто няма да може да влезе, както казах допуските са стотни, и при номинални размери за надстърчаща пружина просто няма да има място.
                Hyundai Terracan 3.5 V6 4WD
                Suzuki SV 1000S, BMW F650, Kawasaki KLR 600, Yamaha YZF 750R

                Коментар


                • #23
                  От: Проблем със стартиране на мотора

                  Дон Вито, ударих греда като ходих в няколко магазина за семеринги........всички които са с подобен диаметър на пружинките...........са по дебели от оригинала. Някакви идеи, или поне размер на такъв семеринг , на който пружинката ще стане.щото навсякъде ме питат какъв е размера на семеринга, и аз им казвам.ами дай ми пет-шест да си избера и ме гледат като старите 500 лв банкнота .

                  Коментар


                  • #24
                    От: Проблем със стартиране на мотора

                    Това с цялата пружинка е прекрасно но факт е че и да има такава е една на сто. Затова преди незнам си колко време (10-04-2013) писах какви ги свърших.
                    Купих семеринг с подходящ диаметър само за да разбера че пружинката е дебела. Сложих две по къси но с подходяща дебелина.
                    Не виждам проблем да са две. Номера е че на двете трябва да остане отънената част и да се сглобят хубаво. Пружинките са навиват една в друга като на резба. Трябва да се напрегнат в обратна посока и след това като се сглобят под деиствие на еластичността си се навиват една в друга.

                    ПП За тия 4-5 месеца вече да си събрал стотина лева за нов лагер и да си забравил...
                    A Lone Rider

                    Коментар


                    • #25
                      От: Проблем със стартиране на мотора

                      Първоначално публикуван от balama Преглед на мнение
                      Дон Вито, ударих греда като ходих в няколко магазина за семеринги........всички които са с подобен диаметър на пружинките...........са по дебели от оригинала. Някакви идеи, или поне размер на такъв семеринг , на който пружинката ще стане.щото навсякъде ме питат какъв е размера на семеринга, и аз им казвам.ами дай ми пет-шест да си избера и ме гледат като старите 500 лв банкнота .
                      Не си си попълнил профила, и не мога да разбера от къде си, ако си от София мога да те насоча в магазин за лагери, където знам че имат подходящ.

                      Първоначално публикуван от galinvayov Преглед на мнение
                      Това с цялата пружинка е прекрасно но факт е че и да има такава е една на сто. Затова преди незнам си колко време (10-04-2013) писах какви ги свърших.
                      Не съм имал проблем с намиране на подходящ семеринг, който да ползвам за донор на пружина, може би си търсил на грешното място.

                      Първоначално публикуван от galinvayov Преглед на мнение
                      Не виждам проблем да са две. Номера е че на двете трябва да остане отънената част и да се сглобят хубаво. Пружинките са навиват една в друга като на резба. Трябва да се напрегнат в обратна посока и след това като се сглобят под деиствие на еластичността си се навиват една в друга.
                      Не съм привърженик на метода наречен "побългаряване", ще работи и с пружинка от четири части, друг е въпроса колко и как.
                      Hyundai Terracan 3.5 V6 4WD
                      Suzuki SV 1000S, BMW F650, Kawasaki KLR 600, Yamaha YZF 750R

                      Коментар


                      • #26
                        От: проелем със стартиране на мотора

                        Момчета, извинявам се за дългото отсъствие от форума.имах други грижи на главата си.............сега за Дон Вито - да от София съм и ще ти бъда благодарен дами пишеш къде да отид да си взема такава пружинка........за Галин -да , прав си, че за тези месеци щях да си взема друг лагер,но.......бах намерил от един , който продаваше цял ДБг , но не искаше да ми даде само лагера и после нямах време да търся

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X