Здравейте,
от няколко месеца имам Honda XBR-500, и може да се каже, че повече го правя от колкото карам
Ще започна с проблема от самото начало.
Като купувах мотора, нямах възможност да го чуя студен, на загрят двигател се чуваше едно присъскване, но си мислех, че е от уплътнение на суспуха.
Та след като го купих и чух студен, се оказа, че имам някакво странно чаткане откъм главата, което като загрее остава само съскане.
Другия проблем на машината беше, че не можех да регулирам оборотите. Чист карбуратор с всичко изправно в него, а мотора постоянно мени обороти и обича да гасне.
Беше много чудене и предположения от какво ли може да са проблемите, докъто една сутрин след като го запалих нещо не издрънча в ауспуха и машината умря.
След като свалих ауспуха вътре имаше малко парче мятал, а от съответния клапан яко съска като завътря. Последва сваляне на главата, и проблема се оказа счупено легло на единия изпускателен клапан. Било е пукнато и при студен двигател се е мандахерцало заедно с клапана, а като позагрее се е спирало и само е изтървало компресия. А въпросната сутрин се е счупило преди да загрее.
Нямаше други поръжения, така, че главата отиде да и набият ново легло, напаснат всички клапани, шлайфат, както и смених гумичките и нова гарнитура.
Всичко това беше свършено и сглобих мотора. Запалих... мърка голям кеф.
Тъй като нямах оригинални дифтунги за аспуха сложих някакви други, които изпускаха леко, но поръчах оригинални.
След малко повече от седмица каране мотора паз започва за издава странен звук когато е студен, само, че този път сякаш не е чак толкова метален както преди, а ми се струва като по силно присъскване. Като загрее почти изчезва.
Звука не е постоянен, а на някой такт го има, на някой го няма, а в моментите когато го има сякаш на машината не и е добре.
Иначе държи обороти и върви добре.
Проверих да не би уплътненията на ауспуха да изтърват много, изтърват, новите не са дошли така, че чакам. от дупката на изпускателните клапани не се вижда леглото пак да се е размандахерцало нагоре-надолу (преди се виждаше).
Сега се чудя пак някой клапан ли изтърва, уплътненията на аспуха ли са, защо издава шибания звук ...
Извинявам се за дългия увод, но като не започнах от самото начало се налага доста да обяснявам. Дано има търпеливи да четат и да помагат.
Пиша в този раздел, защото мотора е с ендуро двигател, макар, че е турист.
Мерси.
от няколко месеца имам Honda XBR-500, и може да се каже, че повече го правя от колкото карам
Ще започна с проблема от самото начало.
Като купувах мотора, нямах възможност да го чуя студен, на загрят двигател се чуваше едно присъскване, но си мислех, че е от уплътнение на суспуха.
Та след като го купих и чух студен, се оказа, че имам някакво странно чаткане откъм главата, което като загрее остава само съскане.
Другия проблем на машината беше, че не можех да регулирам оборотите. Чист карбуратор с всичко изправно в него, а мотора постоянно мени обороти и обича да гасне.
Беше много чудене и предположения от какво ли може да са проблемите, докъто една сутрин след като го запалих нещо не издрънча в ауспуха и машината умря.
След като свалих ауспуха вътре имаше малко парче мятал, а от съответния клапан яко съска като завътря. Последва сваляне на главата, и проблема се оказа счупено легло на единия изпускателен клапан. Било е пукнато и при студен двигател се е мандахерцало заедно с клапана, а като позагрее се е спирало и само е изтървало компресия. А въпросната сутрин се е счупило преди да загрее.
Нямаше други поръжения, така, че главата отиде да и набият ново легло, напаснат всички клапани, шлайфат, както и смених гумичките и нова гарнитура.
Всичко това беше свършено и сглобих мотора. Запалих... мърка голям кеф.
Тъй като нямах оригинални дифтунги за аспуха сложих някакви други, които изпускаха леко, но поръчах оригинални.
След малко повече от седмица каране мотора паз започва за издава странен звук когато е студен, само, че този път сякаш не е чак толкова метален както преди, а ми се струва като по силно присъскване. Като загрее почти изчезва.
Звука не е постоянен, а на някой такт го има, на някой го няма, а в моментите когато го има сякаш на машината не и е добре.
Иначе държи обороти и върви добре.
Проверих да не би уплътненията на ауспуха да изтърват много, изтърват, новите не са дошли така, че чакам. от дупката на изпускателните клапани не се вижда леглото пак да се е размандахерцало нагоре-надолу (преди се виждаше).
Сега се чудя пак някой клапан ли изтърва, уплътненията на аспуха ли са, защо издава шибания звук ...
Извинявам се за дългия увод, но като не започнах от самото начало се налага доста да обяснявам. Дано има търпеливи да четат и да помагат.
Пиша в този раздел, защото мотора е с ендуро двигател, макар, че е турист.
Мерси.
Коментар