Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с Honda XBR-500

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с Honda XBR-500

    Здравейте,
    от няколко месеца имам Honda XBR-500, и може да се каже, че повече го правя от колкото карам

    Ще започна с проблема от самото начало.
    Като купувах мотора, нямах възможност да го чуя студен, на загрят двигател се чуваше едно присъскване, но си мислех, че е от уплътнение на суспуха.
    Та след като го купих и чух студен, се оказа, че имам някакво странно чаткане откъм главата, което като загрее остава само съскане.
    Другия проблем на машината беше, че не можех да регулирам оборотите. Чист карбуратор с всичко изправно в него, а мотора постоянно мени обороти и обича да гасне.
    Беше много чудене и предположения от какво ли може да са проблемите, докъто една сутрин след като го запалих нещо не издрънча в ауспуха и машината умря.
    След като свалих ауспуха вътре имаше малко парче мятал, а от съответния клапан яко съска като завътря. Последва сваляне на главата, и проблема се оказа счупено легло на единия изпускателен клапан. Било е пукнато и при студен двигател се е мандахерцало заедно с клапана, а като позагрее се е спирало и само е изтървало компресия. А въпросната сутрин се е счупило преди да загрее.
    Нямаше други поръжения, така, че главата отиде да и набият ново легло, напаснат всички клапани, шлайфат, както и смених гумичките и нова гарнитура.
    Всичко това беше свършено и сглобих мотора. Запалих... мърка голям кеф.
    Тъй като нямах оригинални дифтунги за аспуха сложих някакви други, които изпускаха леко, но поръчах оригинални.
    След малко повече от седмица каране мотора паз започва за издава странен звук когато е студен, само, че този път сякаш не е чак толкова метален както преди, а ми се струва като по силно присъскване. Като загрее почти изчезва.
    Звука не е постоянен, а на някой такт го има, на някой го няма, а в моментите когато го има сякаш на машината не и е добре.
    Иначе държи обороти и върви добре.
    Проверих да не би уплътненията на ауспуха да изтърват много, изтърват, новите не са дошли така, че чакам. от дупката на изпускателните клапани не се вижда леглото пак да се е размандахерцало нагоре-надолу (преди се виждаше).
    Сега се чудя пак някой клапан ли изтърва, уплътненията на аспуха ли са, защо издава шибания звук ...

    Извинявам се за дългия увод, но като не започнах от самото начало се налага доста да обяснявам. Дано има търпеливи да четат и да помагат.

    Пиша в този раздел, защото мотора е с ендуро двигател, макар, че е турист.
    Мерси.
    Honda XBR-500

  • #2
    От: Проблеми с Honda XBR-500

    Малко труден въпрос задаваш - има доста възможности. Може да изпуска от гарнитурата на главата, от гарнитурата на цилиндъра...може да е от клапан или легло, но тогава ще падне компресията и няма да пали лесно. А и не си сигурен, че не е от генерацията. Другото, което ми хрумва - декомпресор. Ако ти си го зглобявал и не си на "ти" с регулировката на декомпресора - много е вероятно да не си го направил както трябва, а от него определено може да изпуска. Не съм съвсем сигурен, че 500 и 600 двигателите са абсолютно еднакви, но все пак трябва да си с някакъв декомпресор. Провери първо гарнитурите - те са най-лесни. Ако не е от тях - минаваш на декомпресора. Ако не е от него - махаш глава и търсиш проблем в клапаните. Но всичко това след като оправиш изпускателните дифтунги.
    Honda XR600
    Kawasaki KLX650
    Honda XL600V Transalp
    +359 888 6З5 9З4

    Коментар


    • #3
      От: Проблеми с Honda XBR-500

      старата гарнитура на главата изпускаше малко масло в единия край, за това я замених с нова. мисля, че тя отпада като вариант.
      машината наистина няма проблеми с паленето, даже когато не ритна достатъчно силно, в момента в който декомпресьора изключи от компресията направо крака ми рязко се прира.
      декомпресьора е само на ритачане.не съм барникал по него, мисля, че е наред, но днес все пак ще го погледна.
      Honda XBR-500

      Коментар


      • #4
        От: Проблеми с Honda XBR-500

        Щом си свалял глава, значи си "барникал". Не можеш да я свалиш, без да разкачиш декомпресора, а допуска му е в милиметри. Един оборот повече на регулиращите гайки и вече не затваря като хората. По спомен - щом е на манивелата, луфта му трябва да е около 3мм.
        Honda XR600
        Kawasaki KLX650
        Honda XL600V Transalp
        +359 888 6З5 9З4

        Коментар


        • #5
          От: Проблеми с Honda XBR-500

          малко развитие:
          днес сменях масло, и за да загрее малко двигателя го запалих в гаража да поработи на празни обороти.
          докъто работеше и си причаткваше установих, че проблема май е в обтегача на веригата.
          като се опитам да завъртя с тъка обратно на часовниковата стрелка оста която го задържа (дето е като тапа от дясно) чаткането ако го е нямало се появява и засилва колкото повече се опитвам.
          оста видимо не помръдва, но явно минималния натист е достатъчен и може би там е проблема.
          утре ще свалям капака да видя какво става вътре.
          Honda XBR-500

          Коментар


          • #6
            От: Проблеми с Honda XBR-500

            Тази ос е фиксирана в главата и не може да се върти, освен ако не е разбит фиксиращия щифт (болт). Другото, което се сещам е, че позволява въртене само в едната посока - т.е. обтегача компенсира износването на веригата, но не може да се върне назад. Ако може - значи е за смяна. Би трябвало при рзглобен обтегач да може да се върти оста в него само по часовниковата стрелка!
            Honda XR600
            Kawasaki KLX650
            Honda XL600V Transalp
            +359 888 6З5 9З4

            Коментар


            • #7
              От: Проблеми с Honda XBR-500

              щифта е наред, оста е неподвижна и се върти само в една посока - правилната.
              днес свалях капака на главата и проверих обтегача.
              всичко изглеждаше наред, но нямаше как да видя дали пружината е затисната на правилното място (понеже точно това ме притеснява да съм объркал при предния монтаж, или да се е отпуснала вече).
              свалих обтегача, свих пружината и я закрепих с миша опашка.
              този път със сигурност го монтирах както трябва.
              по-късно запалих мотора и тракането го нямаше.

              не знам дали е нормално, когато веригата се върти, обтегача съвсем лего се помръдва. става въпрос за помръдване по-малко от милиметър, но се усеща лекичко в края на коляното което обтяга.
              усеща се като пулсиране когато с клещите се опитам да завъртя оста отвтн обратно на часовниковата докъто вдигателя работи.

              сега ще карам и ще следя дали ще се затрака пак.

              Я кажете как най-правилно да меря нивото на маслото, че тия с отделен маслен резервоар били по-странни за мерене.
              Honda XBR-500

              Коментар


              • #8
                От: Проблеми с Honda XBR-500

                Колега провери в мануала ако имаш такъв, колко е допуска на зъбите на обтегача. Ако е извън допуска смени веригат и всичко ще е ок.Ако пак има тракане си за клапани. Успех в начинанието.
                LZ1VPM
                KTM 450 SX
                JEEP CHEROKEE XJ 2.5 TD

                Коментар


                • #9
                  От: Проблеми с Honda XBR-500

                  Първоначално публикуван от toka Преглед на мнение
                  ... закрепих с миша опашка.
                  Ей с тая "миша" опашка как ме развесели..., както и да е - това е един от начините за монтаж, добре си се сетил.
                  Първоначално публикуван от toka Преглед на мнение
                  Я кажете как най-правилно да меря нивото на маслото, че тия с отделен маслен резервоар били по-странни за мерене.
                  При мен (почти същия двигател) се мери след като достигне работна температура, гасиш, изчакваш 5 минути и гледаш. Но това е за ХЛ/ХР все пак, за твоя не съм запознат със системата за маслото.
                  Не знам колегата от предишния пост кои зъби на обтегача (там зъби не съм виждал) има предвид, но за този двигател съм качвал Хайнес в раздела "Мануали" - потърси го. И според мен - смени веригата, че стават страшни поразии като прескочи. Жертвай едни стотина лева, да ти е мирна главата.
                  Honda XR600
                  Kawasaki KLX650
                  Honda XL600V Transalp
                  +359 888 6З5 9З4

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблеми с Honda XBR-500

                    Обтегача наистина няма зъби.
                    днес покарах малко, не чатка.
                    лошо е, че не знам как да разбера дали веригата се е разтегнала и дали е за смяна. не знам и реалните и километри.
                    сега ще покарам, и ако пак се разтрака какво ли може да е. мен ме съмнява пружината на обтегача да се изхлузва от мястото където се опира.
                    чаткането няма как да е от клапани. свързано е с обтегача.

                    на масления резервоар на мотора пише маслото да се мери веднага след 3 минути работа на празен ход.
                    Honda XBR-500

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблеми с Honda XBR-500

                      Грешката с обтегача е вярна, объркал съм се с друг модел сорри.
                      Ето ти линкче за Service Manual :http://www.ktm-bg.net/forum/viewtopi...2d080dcd5bb317
                      LZ1VPM
                      KTM 450 SX
                      JEEP CHEROKEE XJ 2.5 TD

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблеми с Honda XBR-500

                        Много мерси за Manual-а
                        Honda XBR-500

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблеми с Honda XBR-500

                          С каквото можем помагаме, затова е форума.
                          LZ1VPM
                          KTM 450 SX
                          JEEP CHEROKEE XJ 2.5 TD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблеми с Honda XBR-500

                            относно проблема с чаткането съм стигнал до извода, че прблема е 'покрай' агренажната верига или обтегача, за момента е сведено до минимум и то само при студен мотор. надявам се да го ремонтирам чак зимата, че да си карам сега.

                            това, което се чудя в момента дали е нормално, и ако не, то какъв може да е проблема:
                            мотора пали без проблем, като го карам си държи обороти.
                            когато го оставя обаче да работи на празен ход на едно място (за повечко време имам в предвид, не на светофар), оборотите му на празен ход се качват до около 1800. след като го подкарам, и го духне вятъра пак си стават 1200.
                            нормално ли е когато машината загрее повече (на място не се обдухва все пак, а е въздухар) да се качват така оборотите?
                            Honda XBR-500

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблеми с Honda XBR-500

                              Не е нормално когато загрее да се качват оборотите. Според мен високата температура на място загрява карбуратора и му променя настройките. Друго не ми хрумва в момента. Направи си експеримент - остави го да работи до добър компресор и когато почне да качва - охлаждаш само карбуратора с въздух. Опитай...
                              Honda XR600
                              Kawasaki KLX650
                              Honda XL600V Transalp
                              +359 888 6З5 9З4

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X