Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

    Частта - буталото го намерих от Гърция. Няма да казвам каква е цената, защото е ужасна.
    За стартера - първо трябва да си сигурен, че акумулатора ти е ОК. Най-често проблема със слабото развъртане идва от него. Разбира се има и други варианти - най-тривиалния е стартера (аз например имам резервен и мога да го шитна веднага, но едва ли е от него) най-гейския е (както при мен миналата година) да вкарва вода през гарнитурата на главата в цилиндъра - по-добре не мисли за този вариант, че е разправия голяма.
    За сега мога да ти препоръчам да си замериш акумулатора и зареждането.
    За свещта - няма никакъв смисъл да сменяш различни свещи. Производителя си е дал модел и, повярвай ми - всякакви опити с "по-хубави" и т.н. са обречени на неуспех - NGK DR 8 EA - NGK DR 8 ES. Това че я зацапва може да е проблем от нея, може и да е от карбовете... трябва да се провери.
    И аз си джиткам за сега. Малко съм на "разработка". Като понавъртя 200-300 км ще ида пак при Бонифаций, че има един диапазон от 3000 докъм 4000 оборота, където мощността на двигателя пада малко - предполагаме, че трябва да се бутне карбуратора.
    Иначе за оборотите на празен ход - трябва да са 1400 ± 100 rpm - при мен при такива обороти май не се е случвало да гасне когато работи на празен ход.
    Май това е за сега. Ако си от София - обади се. Тази седмица съм без деца и някоя вечер може да се видим и да обменим инфо за Пегаските. (сега погледнах, че си от Варна )
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

    Коментар


    • #17
      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

      Бая те е тровила моторетката . Щом не се отказваш от марката, сигурно си доволен. Аз мойта я карам от година, и по скоро съм доволен. Предната ми беше ФЗР 400, ама пистов за в града не си е работа.
      Акомулаторчето съм го мерил 12,4 волта показва, а като работи мотора към 13, така че и това отпада. Като казваш, че проблема може да е от стартера-кое по точно? Може ли заради бендикса, да се развърта трудно стартера.
      Подобен проблем при колите, съм имал от втулки на стартера, особено при ладите и жигулитата-поне 4-5 пъти.

      Коментар


      • #18
        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

        Първоначално публикуван от gromi4 Преглед на мнение
        Бая те е тровила моторетката . Щом не се отказваш от марката, сигурно си доволен. Аз мойта я карам от година, и по скоро съм доволен. Предната ми беше ФЗР 400, ама пистов за в града не си е работа.
        Акомулаторчето съм го мерил 12,4 волта показва, а като работи мотора към 13, така че и това отпада. Като казваш, че проблема може да е от стартера-кое по точно? Може ли заради бендикса, да се развърта трудно стартера.
        Подобен проблем при колите, съм имал от втулки на стартера, особено при ладите и жигулитата-поне 4-5 пъти.
        Хъм... мисля, че напрежението на акумулатора без товар трябва да е повече... поне към 12.8 V, а напрежението при зареждане - 13,4-13,8 - докъм 14 V. За съжаление закарах моя мотор за донастройка на карбовете, но днес или утре като го взема ще проверя какви са при мен напреженията. Миналата година (освен всичко друго) сменях и релето за зареждането та известно време след това мерих напрежения като гламав и знам

        Ето какво пише в мануала по въпроса:
        • Start the engine and let it run until it reached 5000 rpm.
        • Put light switch on position "o" and dimmer switch to position "a". (картинките не са се показали, но смисъла е, че трябва да ключиш фаровете на дълги, за да има товар.)
        • Using a pocket tester, take the direct voltage between the positive (+) and negative (–) terminals, If the tester indicates voltage values lower than 13V or higher than 15 V:
        • Check the loadless operation and the continuity of the alternator, see 6.1.2 (CHECKING THE ALTERNATOR LOADLESS OPERATION) and 6.1.3 (CHECKING THE ALTERNATOR CONTINUITY). Also check voltage regulator, see 6.1.4 (CHECKING THE VOLTAGE REGULATOR).
        Suzuki GSXR
        VW Touareg
        Mitsubishi Pajero II

        Коментар


        • #19
          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

          Да не будя комшиите сега. Ама утре ще ги замеря стойностите, че да не говоря по спомен. Пък мултицета колко е точен, също е под въпрос. На 5000 оборота ли се мери?

          Коментар


          • #20
            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

            Първоначално публикуван от gromi4 Преглед на мнение
            Да не будя комшиите сега. Ама утре ще ги замеря стойностите, че да не говоря по спомен. Пък мултицета колко е точен, също е под въпрос. На 5000 оборота ли се мери?
            Ами така пише. Даже и на празен ход напрежението трябва да е над 12.9-13 волта. А по мануала пише, че трябва да е с включени фарове и на такива обороти. Това е горе - долу симулация на нормалното състояние при каране.
            Ако нямаш мануала - кажи и дай един мейл - ще ти го пратя. Някъде към 30 мб е.
            Suzuki GSXR
            VW Touareg
            Mitsubishi Pajero II

            Коментар


            • #21
              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

              Имам някакъв доста по малък мануал, и тези неща не ги пише. Мейла ми е gromi4@yahoo.com , ако може да ми го пратиш. Днес не успях да го мерна точно /напрежението/, ама версията ти ми харесва. Пък се вързва и със слабата искра.
              Какво става става с твойта Пегаска, настроиха ли я?

              Коментар


              • #22
                От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                Пратих ти Service Manual - това са всички работи, които са свързани с обслужването и леките ремонти по мотора и Repair Manual - този, който е за по-сериозни ремонти по двигателя. И 2-та са за моторите преди 2000 г., но мисля, че освен в частта си с инжекциона едва ли има някакви други сериозни разлики.
                Иначе вчера в най-големия дъжд си взех мотора и за сега съм доволен. Има си тяга, не гасне по светофарите и въобще - нядявам се всичко да е наред вече за този сезон
                Suzuki GSXR
                VW Touareg
                Mitsubishi Pajero II

                Коментар


                • #23
                  От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                  Мерси за мануала.Снощи замерих тока с мултицета и ето ги резултатите:
                  Преди да запаля 12,26
                  На 1500 об. без светлини -14,6
                  със светлини -12,5 и пада надолу

                  На 5000 об. без светлини-14,3
                  със светлини -13

                  Коментар


                  • #24
                    От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                    Първоначално публикуван от gromi4 Преглед на мнение
                    Мерси за мануала.Снощи замерих тока с мултицета и ето ги резултатите:
                    Преди да запаля 12,26
                    На 1500 об. без светлини -14,6
                    със светлини -12,5 и пада надолу

                    На 5000 об. без светлини-14,3
                    със светлини -13
                    Според мен имаш проблеми със зареждането. Виж някой разбирач около теб - не може да няма токаджия. Не съм 100% сигурен, но май имам релето за зареждане.
                    Suzuki GSXR
                    VW Touareg
                    Mitsubishi Pajero II

                    Коментар


                    • #25
                      От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                      Май ще се пробвам да изкарам сезона така. Рядко завлачва, и не е проблем засега. Релето ми изглежда по малката беля. Мерси за съдействието! Ако има развитие ще пиша. Ще прочета и в мануала какво точно пише.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                        Ако не друго то поне сложи акумулатора някоя вечер да се позареди. Ще си спестиш проблеми. Знаеш ли какъв ужас изпитах една нощ през прохода Лъкатник като ми угасна фара (и мотора) по време на движение... не ми се мисли
                        Suzuki GSXR
                        VW Touareg
                        Mitsubishi Pajero II

                        Коментар


                        • #27
                          От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                          Стига бе човек, ти май от всичко си патил по моторите . Аз пък вчера скъсах жило на спирачката, само че на миксера. Добре че са 2 спирачките, пък и бях почти спрял, че иначе -зле !
                          И аз си го мислих това, за зарядката. Между другото като се замисля за хронологията на проблема при мен, може да излезе че проблема е откакто долях акомулаторчето с дест. вода. Случвало ми се е на колите като долея и да си замине акомулатора. Не бях преглеждал служебните и се наложи да им долея вода -ама доста. От 4 коли на двете им заминаха акомулаторите за няма и 2 седмици.
                          Ще взема зарядно и ще го пусна да се зареди една вечер, пък ще видим какво ще стане.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                            Ами то да не мислиш, че ми е много хубаво все да ми е разглобен мотора?
                            Ама така е - бях се зарекал - никакви МПС-та 2-ра употреба от Италия вече, ама много ме грабна моторката още при първата среща... И както се очакваше се преебах страшно. Сега ще се опитам да се сетя на две-на три какво съм правил по моя (хронологично):
                            1. Бендикса + голямата зъбчатка = около 400 лева
                            2. Избила гарнитура на главата = 2 пъти сваляне на двигателя, шлайфане и на главата и на цилиндъра, промивка (т.е. 4 литра масло фира) = 350-400 лева
                            3. Предното спойлерче (взех я без него) - то е без пари, щото си го правих сам, ама си и личи, де...
                            4. Релето за зареждане = 150 или 180 кинта от Боби-Релето (аз после видях, че май имам "резервно")
                            5. Пружина на задното окачване = 170 лева
                            6. Буталото + още веднъж гарнитура на главата (хубаво, че имах резервен цилиндър) = 550 лева части + 300 лева труд
                            7. (То беше в началото още) датчика за стопа на задната спирачка
                            От резервния двигател, който купих за 350 кинта съм сменил и регулатора на обтегача на ангренажната верига, иначе и той щеше да хвърли още 150-200 кинта
                            Смятай за какво става въпрос...
                            Моторчето иначе много си ме кефи. Като гледам от време на време по форумите не само Пегасото се разваля - всички си имат болки. Например един колега кара 2 години една Катана 400 кубика. После още една - 600 кубика. Сега кара едно BMW F650 (като нашите Априлии) и на практика нищо не им е барал... Човек ще си каже - е-е-е, глей ко нещо е Сузукито... или БМВ-то... Тъй, ама според мен работата е в това, че нито един от 3-те мотора не е от Италия.
                            Който каквото иска да ми обяснява (особенно, ако е вносител на коли от ИТАЛИЯ) италианците са писюри. Каквото е минало през техните ръчички, батенце е пълен скрап...
                            Ще си карам аз моторчето, ама заклевам се - това е последното нещо, което си купувам от Италия. Честно. Да ми изсъхне лявото мъдо дано - макар, ако си взема още нещо от там.
                            Suzuki GSXR
                            VW Touareg
                            Mitsubishi Pajero II

                            Коментар


                            • #29
                              От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                              И аз така я взех мойта Априля-любов от първо качване на мотора. До тогава карах мотора на един приятел, почти постоянно беше в мен, поддържахме го заедно а пък аз го карах, голям пич - да не му седял в гаража. Обаче си взех Априлята, и сега като си отиде любовта, остана само поддръжката. Пък ямахата си седи в гаража, и чака някой да я кара. Иначе индурото ми се вижда много по удобно за каране, пък става и за ходене по черни пътища.
                              Засега освен смяна на масла и филтри, боядисване и смазване на веригата, друго не съм правил- ама ето че почва да се обажда-и тя си иска нейното. Другите мотори че са по здрави, и да има някаква истина, по скоро зависи от шофьорчето и поддръжката.
                              Пък, италианците че не са нито германци, нито швейцарци- а са пърлни прахосници, си го знаем. Вземал съм и от там читави автомобили, ама я тавана отлепен, я цялата в дупки от цигари, или пък маслото карано карано, почти не останало. Съсипват машинките, тъпирите!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Aprilia Pegaso 650 - чукане в двигателя

                                Когато купих моето Пегасо проблемите бяха като гореизброените: след като го запаля гаснеше няколко пъти, без значение дали съм на смукач или не, като позагрееше малко и заработва после без проблем. При приближаване към някой светофар ми гаснеше докато смъквах скоростите, или дори да натисна съединителя в движение гаснеше(но не всеки път). При гасене се чуваше гадния звук на чукане сякаш връща зъбните колела. При връщане на газтта в движение отзад пукаше яко в гърнето.
                                Какво се оказа: бяха скъсани и двете мембрани на карбураторите, в Германия струват 24лв., в Англия 25лв./бр, в България 50лв./бр. естественно.
                                Явно някой преди мен е сменял лагера и зъбно колело на стартера, но не беше зацепен правилно разпределителния вал- смукателния вал има 3 позиции за зацепване, малко наизуст, но при мен беше зацепен като за европейския вариант, но след като го направи майстора на швецарския такъв мотора заработи.
                                Регулиране на карбураторите-между другото голяма недомислица, синхрона между двата явно за да се направи трябва стенд.
                                В момента мотора върви много добре, няма го това чукане след като загася двигателя, просто спира, не прави детонации във въздушната кутия или гърнето, не гасне, е сутрин си иска смукача за известно време иаче без него си гасне.
                                Дразнят ме няколко неща-седалката при първо сядане е много голяма, но е прекалено твърда и изморява, мотора има огромна нужда от 6-а скорост, върви много добре, има си мощност и при 150км, но е над 6500 оборота. При връщане на газтта направо забива предницата от голямата компресия.
                                Иначе не е лош, изглежда добре, спира страхотно, на черно се държи доста добре, макар и да му тежи малко повече предницата.
                                Между дургото смених си задната гума с 150/70/17 преди при скорост 140км беше със 6500 оборота(примерно) сега с тази гума при същата скорост е с 400-500 оборота надолу.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X