Здравейте,
Имам Априлия Пегасо 650 с двигател Rotax. Купих го миналата година и вече му навъртях бая километри. От самото начало, обаче имам проблеми със загряването. Първо постоянно антифриза от радиатора се стичаше в разширителният съд, но това се оправи след като почистих добре капачката на радиатора. Сега, обаче има по-засукан проблем. Ще опиша как се държи, а който може да направи някакви изводи или е имал сходен проблем ще се радвам да сподели:
1. При студен двигател - ако не му давам много зор си загрява нормално и за градски разстояния - да кажем 10-15 мин. без високи скорости и форсиране няма проблеми.
2. При студен двигател - ако непосредствено след палене се засиля нанякъде по Цариградско например температурата на двигателя продължава да се увеличава, подминава 80-90-100 и продължава нагоре - 110-120... Ако, да кажем по време на това постоянно увеличаване отнема газта и покарам 1-2 мин без натоварване на двигателя покачването спира и температурата се заковава на 70-80 градуса, като без значение колко го нпъвам си остава там.
3. При загрял двигател - карам, например по магитралата и температурата си седи на 80 градуса. По някое надолнище, обаче отнемам газта и карам така 1-2 мин. Температурата пада на 60-70 градуса. Ако след това започна някакво изпреварване или изобщо натоваря двигателя се получава абсолютно същия ефект като в точка 2. Ако започна натоварването постепенно и "премина" кризисния момент със постоянното загряване всичко се нормализира до следващото "изстиване" на двигателя до под 70 градуса.
Имам предположение, че термостата е прекалено "муден" - отваря бавно и не успява на време, ако температурата се повишава бързо.
Друг вариант - (понеже имам резервен двигател и свалих от него термостата, за да го сложа на моя, но промяна няма) - в антифриза имаше много боклуци - възможно ли е тези боклуци да пречат на движението на термостата? Ако е така - наистина ще отваря късно, съответно и ще затваря късно - за това двигателя се преохлажда, което води до напълно затваряне на термостата, загряване след натоварване, а след това и до по-късно отваряне?
Имам Априлия Пегасо 650 с двигател Rotax. Купих го миналата година и вече му навъртях бая километри. От самото начало, обаче имам проблеми със загряването. Първо постоянно антифриза от радиатора се стичаше в разширителният съд, но това се оправи след като почистих добре капачката на радиатора. Сега, обаче има по-засукан проблем. Ще опиша как се държи, а който може да направи някакви изводи или е имал сходен проблем ще се радвам да сподели:
1. При студен двигател - ако не му давам много зор си загрява нормално и за градски разстояния - да кажем 10-15 мин. без високи скорости и форсиране няма проблеми.
2. При студен двигател - ако непосредствено след палене се засиля нанякъде по Цариградско например температурата на двигателя продължава да се увеличава, подминава 80-90-100 и продължава нагоре - 110-120... Ако, да кажем по време на това постоянно увеличаване отнема газта и покарам 1-2 мин без натоварване на двигателя покачването спира и температурата се заковава на 70-80 градуса, като без значение колко го нпъвам си остава там.
3. При загрял двигател - карам, например по магитралата и температурата си седи на 80 градуса. По някое надолнище, обаче отнемам газта и карам така 1-2 мин. Температурата пада на 60-70 градуса. Ако след това започна някакво изпреварване или изобщо натоваря двигателя се получава абсолютно същия ефект като в точка 2. Ако започна натоварването постепенно и "премина" кризисния момент със постоянното загряване всичко се нормализира до следващото "изстиване" на двигателя до под 70 градуса.
Имам предположение, че термостата е прекалено "муден" - отваря бавно и не успява на време, ако температурата се повишава бързо.
Друг вариант - (понеже имам резервен двигател и свалих от него термостата, за да го сложа на моя, но промяна няма) - в антифриза имаше много боклуци - възможно ли е тези боклуци да пречат на движението на термостата? Ако е така - наистина ще отваря късно, съответно и ще затваря късно - за това двигателя се преохлажда, което води до напълно затваряне на термостата, загряване след натоварване, а след това и до по-късно отваряне?
Коментар