Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

    Здравейте,
    Имам Априлия Пегасо 650 с двигател Rotax. Купих го миналата година и вече му навъртях бая километри. От самото начало, обаче имам проблеми със загряването. Първо постоянно антифриза от радиатора се стичаше в разширителният съд, но това се оправи след като почистих добре капачката на радиатора. Сега, обаче има по-засукан проблем. Ще опиша как се държи, а който може да направи някакви изводи или е имал сходен проблем ще се радвам да сподели:
    1. При студен двигател - ако не му давам много зор си загрява нормално и за градски разстояния - да кажем 10-15 мин. без високи скорости и форсиране няма проблеми.
    2. При студен двигател - ако непосредствено след палене се засиля нанякъде по Цариградско например температурата на двигателя продължава да се увеличава, подминава 80-90-100 и продължава нагоре - 110-120... Ако, да кажем по време на това постоянно увеличаване отнема газта и покарам 1-2 мин без натоварване на двигателя покачването спира и температурата се заковава на 70-80 градуса, като без значение колко го нпъвам си остава там.
    3. При загрял двигател - карам, например по магитралата и температурата си седи на 80 градуса. По някое надолнище, обаче отнемам газта и карам така 1-2 мин. Температурата пада на 60-70 градуса. Ако след това започна някакво изпреварване или изобщо натоваря двигателя се получава абсолютно същия ефект като в точка 2. Ако започна натоварването постепенно и "премина" кризисния момент със постоянното загряване всичко се нормализира до следващото "изстиване" на двигателя до под 70 градуса.
    Имам предположение, че термостата е прекалено "муден" - отваря бавно и не успява на време, ако температурата се повишава бързо.
    Друг вариант - (понеже имам резервен двигател и свалих от него термостата, за да го сложа на моя, но промяна няма) - в антифриза имаше много боклуци - възможно ли е тези боклуци да пречат на движението на термостата? Ако е така - наистина ще отваря късно, съответно и ще затваря късно - за това двигателя се преохлажда, което води до напълно затваряне на термостата, загряване след натоварване, а след това и до по-късно отваряне?
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

    Направи му една хубава промивка на охладителната система. По бензиностанцийте продават разни течности за целта и си смени антифриза с нов по-качествен.

    Коментар


    • #3
      До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

      Първоначално публикуван от nakovk Преглед на мнение
      Направи му една хубава промивка на охладителната система. По бензиностанцийте продават разни течности за целта и си смени антифриза с нов по-качествен.
      Ми то промивка - да. Ще проверя какво има. Пък антифриза го смених вчера. Даже малко се притеснявам, че налях 1 литър концентрат и по-малко от литър вода + това, което беше останало в системата. Дали, обаче това е проблема? Симптоматиката е малко объркваща - нито е постоянно загрял, нито пък постоянно студен. Целта ми е да имам някаква насока в търсенето на дефекта, а не да карам едно по едно без да знам кога ще се получи "резултата".
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #4
        До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

        Първоначално публикуван от Veselinv Преглед на мнение
        понеже имам резервен двигател и свалих от него термостата, за да го сложа на моя, но промяна няма
        Преди да прочета това, щях да ти кажа да си погледнеш дали термостата е за твоя мотор(дали случайно някой преди теб го е сменил с неподходящ)
        Имам предвид не като температури на сработване, а като вид и изпълнение.
        Има системи, които ползват двуклапанов термостат и на тези системи ако сложиш едноклапанен се получават подобни симптоми като твойте.

        Сега бих те посъветвал да си демонтираш радиатора и да му направиш една качествена промивка с някаква силна киселина. За мен проблема ти е липса на охлаждане, а именно задръстен радиатор.
        Когато работи на место или на ниски обороти натоварването не е толкова голямо и няма нужда от огромен поток въздух. Но като го вкараш в по-високи обороти си иска бързо и качествено охлаждане.
        Измий го също и външно между ламелите, ама не с водоструйка, защото ще ги заплескаш.
        А и щом течността ти е била пълна с боклуци, вероятно радиатора е наплескан яко в тръбичките.
        И когато разреждаш концентрат му слагай поне 50% вода, защото тя има много по-добро топлопренасяне от антифриза. Водата да е дестилирана, ако нямаш събери дъждовна или стопи сняг, ако е зимно време.

        Коментар


        • #5
          До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

          Хъм... За дестилирана вода - ще взема от сушилнята - предполагам, че става. Пък за замърсяването на системата - нали все пак, ако температурата е над 70 градуса - колкото и да го натоварвам не прегрява? Проблема е (според мен) в "първоначалното" отваряне на термостата. Миналия ден пътувах от София за В. Търново и обратно. Единият път, когато видях, че започва да вдига температура веднага спрях и бутнах радиатора - беше студен. Докато си държах ръката започна да се згрява (предполагам, че тогава термостата отвори - или поне аз си го обясних така). Все пак, обаче ми се струва съвсем резонно да промия радиатора.
          Каква киселина да използвам? Имам стари акумулатори? Ако разредя електролит ще стане ли или да търся друга киселина? Солна, оцетна? На времето говореха, че системата можела да се промива с кока-кола?
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #6
            До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

            Това е най-лесно, махни термостата и направи един тест - веднага истината ще лъсне, малко по-бавно ще ти загрее, което е нормално без термостат, но следи за последващо прегряване.

            Аз си промивам системите с млечна киселина.
            Или казано просто - с цвик от сирене например.
            Върши уникална работа
            Но ако ти е много задръстен вероятно ще трябва нещо по силно.

            Коментар


            • #7
              До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

              А какво пречи и вторият термостат да заклинва?

              Коментар


              • #8
                До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                А какво пречи и вторият термостат да заклинва?
                Бах... ами до сега никой не каза, че е възможно такова нещо. Това, дето го писах за заклинването аз си го измислих и не знам дали изобщо има някакво "основание" за такова разсъждение...
                Всъщност профилактиката на системата така или иначе е полезна, но дали проблема е в това? Ако започна да сменям и ремонтирам всичко едно по едно нещата сигурно ще се оправят, но това ще е много работа... и то работа "по принцип" или на сляпо. Ще ми се на база на проявените "ефекти" да направим някакво заключение?
                Например - в леглото, където затапва термостата има конструктивен канал, който (според мен) служи част от горещата вода от двигателя да минава, за да го загрява по-добре, за да може да отваря "по-пъргаво". Предложиха ми да направя една дупчица в термостата. Така ще минава повече течност от малкия кръг, ще загрява термостата по-бързо и съответно той ще отваря по-бързо. Понеже имам резервен фланец (то не е точно фланец, ами.. корпуса, в който се намира термостата) мога да направя още един или два канала? Има ли смисъл?
                Suzuki GSXR
                VW Touareg
                Mitsubishi Pajero II

                Коментар


                • #9
                  До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                  Ами попринцип те от Априлия са си го измислили и в нормален вид без доработки да рабити нормално, следователно проблема не е в конструкцията ами в някоя дефектирала част или запушване.
                  Като дефектирала част имам в предвит термостата, за мен истината е да вземеш един нов, или от някой познат работещ термостат и да пробваш. Но първо прочисти системата де.
                  И се сещам за един друг вариант. Водната помпа да е сдала багажа и да не доставя нужния дебит и при интензивно натоварване мотора да загрява. Но това не ми се вярва да е, защото ти казваш, че веднъж достигнал работна температура мотора няма проблеми.
                  Моето мнение е че, само термостата е проблема. Смени го или направи това дето те съветва Жоро покарай без него и виж резултата.
                  KAWASAKI Let the good times roll

                  Коментар


                  • #10
                    До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                    Заклинващ термостат е нещо обичайно при леките коли, не знам дали при моторите има други конструкции на термостата.

                    Друга много възможна причина за такова поведение, също наблюдавана при колите, е неработещ разширителен клапан и оттам ниско налягане в охладителната уредба и парни/въздушни тапи.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Заклинващ термостат е нещо обичайно при леките коли, не знам дали при моторите има други конструкции на термостата.

                      Друга много възможна причина за такова поведение, също наблюдавана при колите, е неработещ разширителен клапан и оттам ниско налягане в охладителната уредба и парни/въздушни тапи.
                      Това за "въздушната тапа" - предполагам, че говориш за въздух в радиатора и неработещ клапан на капачката? Ако е така - да - имаше такова нещо, но го оправих. Имаше люспи котлен камък по клапана и не затваряше плътно, системата не се самообезвъздушаваше и понеже разширителният съд е по-ниско от радиатора охладителната течност отиваше там без после да се връща в радиатора. Резултатът от това, обаче беше, че двигателя загряваше. Нямаше я тази аномалия с преохлаждането.

                      Виждал съм термостати на коли. Този е малко по-различен - представлява един цилиндър с дъно от единия край - представи си ... например цилиндрична чаша. На практика дъното играе роля на тапа, която затваря големия кръг в един... конусовиден корпус. Не знам дали е много ясно обяснение, но ако човек е виждал може би ще се сети.
                      Suzuki GSXR
                      VW Touareg
                      Mitsubishi Pajero II

                      Коментар


                      • #12
                        До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                        За да отпадне термостата, го махни и покарай без него, за вътрешна промивка на радиатора, имам водоструйка, но трябва да се чуем.....и най-лошото, с такива симптоми имах двигател на лека кола със спукан блок между ризите и разпределителния вал
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • #13
                          До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                          Водоструйка и аз имам Дядо
                          Ама как ме успокои с този спукан блок - нямам думи
                          Suzuki GSXR
                          VW Touareg
                          Mitsubishi Pajero II

                          Коментар


                          • #14
                            До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                            Колега,внимаваи със съвета за силната киселина ,да не стане така че да го почисти така че да стане на решето.А пък ако е запушен няма да охлажда на моменти,да не би тогава да се от пушва я?Само термостата ти се ебава,махаи го и успех-чичати Фър
                            Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                            Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Неестествено покачване и спадане на температурата на двигателя

                              ти мерил ли си температурата на антифриза с нещо друго освен с уреда които е на таблото за да знаеш кога е загрял защото говориш че стига до 120 градуса питам защото аз съм имал подобен случей и при мен се оказа че самия уред ме лъже и показва по висока температура и по същия начин при отнемане на газта или при спускане пемпературата спада значително

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X