Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

    Имах една Фиеста на капака на клапаните си има лепенка със двете разстояния.

    Коментар


    • #17
      До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

      В мануала на Хонда си пише:при студен двигател 35градуса по C/95градуса по F.

      Коментар


      • #18
        До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

        Първоначално публикуван от i4onko Преглед на мнение
        Мисля че реглажа се извършва на студен двигател-не виждам начин да се поддържа постоянна температурата при загрят.Информацията за хлабина при топъл двигател в справочната литература е единствено за проверка (естествено няма да чакам да изстине двигателя за да установя къде е проблема).
        Не е баш така ето ти пример:купуваш си нова гарнитура за главата на автомобил БМВ 325 тдс сменяваш си я и в листа който е към гарнитурата пише да се запали двигателя да работи 25мин. и после да достегнеш главата с 90 градуса това си е ремонт а не проверка и хлабините посочени по книгите са посочени за ремонт а не за проверка!
        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

        Sofrace Offroad Team

        Коментар


        • #19
          До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

          Първоначално публикуван от ivodominator Преглед на мнение
          В мануала на Хонда си пише:при студен двигател 35градуса по C/95градуса по F.
          Извинявам се, грешката е моя. Това 95 градуса в същия тоз мануал въобще не го видях, че е по Фаренхайт, защото шрифта беше много ситен.

          Коментар


          • #20
            До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

            Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
            Трябва да знаете,че от отдавна си научих урока,че тук никой на никой не вярва без да го докаже и аз съм ви показал от каде съм вадил информацията която ви представям а именно : Autodata V:3.18 2008 год.Там също пише ,как се загрява двигателя и как се притяга главата изтеглете си програмата и прочетете малко за тези от вас които пак не повярваха си изрових хартиената АУТОДАТА от далечната 1997 г и от там са снимките за автомобили БМВ и ХЮНДАЙ но под ръка друго освен телефон нямам и затова и сниките са такива който не върва да идва да му я давам и да чете!
            Чакай сега, това е нещо съвсем различно! Значи болтовете на главата 1)ги затягаш с определения въртящ момент (Nm) при студен двигател; 2)чакаш определеното време да улегнат статичните напрежения; 3)обираш още малко, като затягаш болтовете завъртайки ги на посочения ъгъл; 4)палиш двигателя и го оставяш да работи посоченото време за да поизпече гарнитурата (ако е нова), при което болтовете ще олабят, така че се налага и 5)дозатягането им чрез завъртане на посочените градуси! Не трябва двигателя да е топъл когато правиш последното дозатягане, просто трябва да е работил не по-малко от посоченото време за да е сигурно че ще се изпече гарнитурата! Т.е. можеш да дозатегнеш болтовете и след като двигателя истине. Гарнитурата така или иначе вече ще се е изпекла и няма да се раздуе пак, след като истине двигателя! Така описаната процедура се прави при положение че се слагат нови болтове и нова гарнитура.
            Най-често се ползват старите болтове с нова гарнитура. Тогава можеш да си спестиш стъпка 2) и 3)!
            А ако някой реши съвсем да измърляви работата и ползва старите болтове и старата (вече улегнала) гарнитура, може да си спести и стъпки 4) и 5).

            А за клапаните, това че са посочили хлабини и при топъл двигател, съвсем не значи че трябва да се регулират при топъл двигател! Просто няма как температурата да остане постоянна докато се свали капака на главата и докато се регулират хлабините на всички клапани до последния! Ще се получи така че ще регулираш първия клапан при една температура а последния при съвсем друга!

            Не се хващайте за всяка буква и запетайка в тия ръководства! Някои неща са наистина важни, но с някои неща производителя просто си връзва гащите написвайки ги! Ето например в ръководството за моя мотор пише да се проверява и при нужда почиства цедката, през която се изсмуква маслото от картера и скоростната кутия, и това на всяка смяна на масло (6000 км.). Да ама за да се стигне до тази цедка трябва да се разглоби целия двигател и скоростна кутия на съставните им части! Е кой е тоя дето го прави това, и ако някой го прави, колко смени на масло ще издържи тоя двигател?!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #21
              До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

              И все пак: И на двете ми джипки в service manual-а пише че клапаните се настройват на топло, и са дадени съответните хлабини. За DAIHATSU-то са дадени и хлабините на студен, но изрично е посочено че са само справочни. Аз ги регулирах на студено обаче.

              На Terrano-то обаче, изобщо не са дадени хлабини на студено, а само такива на топло.

              Двата двигателя са коренно различни, така че това явно не зависи от конструкцията на конкретния двигател - единия 1.6 бензин, инжекцион, едновалка с 16 клапана и горен разпределителен вал с кобилици, а другия - дизел с предкамерно впръскване, долен разпределителен вал, едновалка с 8 клапана.

              Някой може ли да погледне в AutoData-та какво пише за хлабините на NISSAN Terrano 2 2.7TDI месец 11.1998г., че ми предстои тая процедура, и се чудя какво да правя? Много ще ми е от помощ.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                Това което казва Слави за гарнитурата е абсолютно вярно, все пак зависи и от какъв материал е самата гарнитура от което зависи и свиването при "изпичането", но е желателно винаги след монтаж на нова гарнитура и след първото загряване да се притегна главата.
                Случвало ми се е от 8,5кг, само за едно палене и загряване до 90 градуса, тягостта да е паднала на 4-5кг след изтиването.
                За клапаните явно има мотори, които си се правят на топъл.
                Аз не съм се сблъсквал с такъв мотор, но моята любителска практика никак не е показателна.
                Съмненията са ми именно като тези на Слави, как ще успеем за кратко време да направим клапаните при определена температура - примерно 80 градуса.
                Вероятно 10-15 градуса няма да окажат влияние, но все пак ми е въпросителна.
                Те и на студено стойностите ги дават при 30-35 градуса, но когато на вън е зима и Халуминът се е удървил, и е от порядъка на максимум 10 градуса по целзий пак има разлика от някакви 20-30 градуса...
                Аз принципно на колата гледам все лятото в жегите да ги правя, че гаража не ми е отопляем, обаче на мотора се налага по-честа проверка и по някога може и зимата да се наложи да се правят.
                А примерно новите кросови и ендуро машини каквито са натоварени и прецизни от към клапани, 20-30 температурни градуса май са си доста отклонение

                Коментар


                • #23
                  До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                  Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                  Не е баш така ето ти пример:купуваш си нова гарнитура за главата на автомобил БМВ 325 тдс сменяваш си я и в листа който е към гарнитурата пише да се запали двигателя да работи 25мин. и после да достегнеш главата с 90 градуса това си е ремонт а не проверка и хлабините посочени по книгите са посочени за ремонт а не за проверка!
                  Коментара ми беше свързан единствено с реглажа на клапани,притягането на гарнитура след загряване е част от работата по подмяната и.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                    Чакай сега, това е нещо съвсем различно! Значи болтовете на главата 1)ги затягаш с определения въртящ момент (Nm) при студен двигател; 2)чакаш определеното време да улегнат статичните напрежения; 3)обираш още малко, като затягаш болтовете завъртайки ги на посочения ъгъл; 4)палиш двигателя и го оставяш да работи посоченото време за да поизпече гарнитурата (ако е нова), при което болтовете ще олабят, така че се налага и 5)дозатягането им чрез завъртане на посочените градуси! Не трябва двигателя да е топъл когато правиш последното дозатягане, просто трябва да е работил не по-малко от посоченото време за да е сигурно че ще се изпече гарнитурата! Т.е. можеш да дозатегнеш болтовете и след като двигателя истине. Гарнитурата така или иначе вече ще се е изпекла и няма да се раздуе пак, след като истине двигателя! Така описаната процедура се прави при положение че се слагат нови болтове и нова гарнитура.
                    Най-често се ползват старите болтове с нова гарнитура. Тогава можеш да си спестиш стъпка 2) и 3)!
                    А ако някой реши съвсем да измърляви работата и ползва старите болтове и старата (вече улегнала) гарнитура, може да си спести и стъпки 4) и 5).

                    А за клапаните, това че са посочили хлабини и при топъл двигател, съвсем не значи че трябва да се регулират при топъл двигател! Просто няма как температурата да остане постоянна докато се свали капака на главата и докато се регулират хлабините на всички клапани до последния! Ще се получи така че ще регулираш първия клапан при една температура а последния при съвсем друга!

                    Не се хващайте за всяка буква и запетайка в тия ръководства! Някои неща са наистина важни, но с някои неща производителя просто си връзва гащите написвайки ги! Ето например в ръководството за моя мотор пише да се проверява и при нужда почиства цедката, през която се изсмуква маслото от картера и скоростната кутия, и това на всяка смяна на масло (6000 км.). Да ама за да се стигне до тази цедка трябва да се разглоби целия двигател и скоростна кутия на съставните им части! Е кой е тоя дето го прави това, и ако някой го прави, колко смени на масло ще издържи тоя двигател?!
                    Е пак му намери цаката но ето малко и от мен:да ти кажа честно ако ти се изпече гарнитурата на главата спукана ти е работата тези загрявания се правят за отпускане на напреженията породени от стягането затова и главата се стяга по определен ред а не както ти дойде и ми е много интересно кой зглобява автомобилен двигател със стара гарнитура?За по-прости автомобили наистина може да не спазваш ръководството но за по нови и натоварени двигатели неспазването на ръководството води до повторен ремонт и то скоро.Ето ти пример в който е показано кога и колко да се чака след загряването на двигателя в единия случай се чака 2-часа а в другия се стяга веднага след загряването и се притяга след 1000км така,че може и да не ти се вярва но така пише и не си го съчинявам аз пък ти ако искаш спазвай предписанията аз ги спазвам.
                    Прикачени файлове
                    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                    Sofrace Offroad Team

                    Коментар


                    • #25
                      До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                      Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                      Е пак му намери цаката но ето малко и от мен:да ти кажа честно ако ти се изпече гарнитурата на главата спукана ти е работата тези загрявания се правят за отпускане на напреженията породени от стягането затова и главата се стяга по определен ред а не както ти дойде и ми е много интересно кой зглобява автомобилен двигател със стара гарнитура?За по-прости автомобили наистина може да не спазваш ръководството но за по нови и натоварени двигатели неспазването на ръководството води до повторен ремонт и то скоро.Ето ти пример в който е показано кога и колко да се чака след загряването на двигателя в единия случай се чака 2-часа а в другия се стяга веднага след загряването и се притяга след 1000км така,че може и да не ти се вярва но така пише и не си го съчинявам аз пък ти ако искаш спазвай предписанията аз ги спазвам.
                      На тебе или не ти се отдава нещо английския или го четеш това

                      като дявола евангелието! Хич не ми е работа да ти превеждам ред по ред и да ти обяснявам кое какво означава от написаното на снимката, която ти си публикувал в защита уж на твоята теза! Хич не ми е работа и от двигатели да разбирам и с масла да се клепам, ама заради български "майстори" и "професионалисти" съм бил принуден да понауча някои неща. Спора от тука нататъка не ме интересува, в крайна сметка няма шанс мой мотор или кола да попадне в твоите ръце за ремонт, така че прави си ремонтите както си знаеш!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                        На тебе или не ти се отдава нещо английския или го четеш това

                        като дявола евангелието! Хич не ми е работа да ти превеждам ред по ред и да ти обяснявам кое какво означава от написаното на снимката, която ти си публикувал в защита уж на твоята теза! Хич не ми е работа и от двигатели да разбирам и с масла да се клепам, ама заради български "майстори" и "професионалисти" съм бил принуден да понауча някои неща. Спора от тука нататъка не ме интересува, в крайна сметка няма шанс мой мотор или кола да попадне в твоите ръце за ремонт, така че прави си ремонтите както си знаеш!
                        Не колега ти май не си си научил Английския!За това ще ти преведа каво пише.
                        фиг 10
                        Затегнете болтовете в последователни стадий
                        1 40-60 нм.
                        2 81-87 нм
                        3 запалете двигателя за 15 минути
                        4 изчакайте 2-часа
                        5 индивидуално отвийте и завийте всеки болт с сила 81-87 нм

                        фиг 11
                        затегнете болтовете в последователни стадий
                        1 35-55 нм
                        2 77-79 нм
                        3 запалете двигателя за 15 минути
                        4 82-83 нм (БЕЗ ДА ЧАКАТЕ ДА ИЗТИВА ДВИГАТЕЛЯ КАКТО Е ПРИ ПЪРВИЯ ВАРЯНТ)
                        5 покарайте автомобила 1000км
                        6 когато двигателя е студен индивидуално отвийте и завийте всеки болт със сила 86-88 нм.

                        Май знам достатачно Английски но ти май имаш още какво да научиш!
                        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                        Sofrace Offroad Team

                        Коментар


                        • #27
                          До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          И все пак: И на двете ми джипки в service manual-а пише че клапаните се настройват на топло, и са дадени съответните хлабини. За DAIHATSU-то са дадени и хлабините на студен, но изрично е посочено че са само справочни. Аз ги регулирах на студено обаче.

                          На Terrano-то обаче, изобщо не са дадени хлабини на студено, а само такива на топло.

                          Двата двигателя са коренно различни, така че това явно не зависи от конструкцията на конкретния двигател - единия 1.6 бензин, инжекцион, едновалка с 16 клапана и горен разпределителен вал с кобилици, а другия - дизел с предкамерно впръскване, долен разпределителен вал, едновалка с 8 клапана.

                          Някой може ли да погледне в AutoData-та какво пише за хлабините на NISSAN Terrano 2 2.7TDI месец 11.1998г., че ми предстои тая процедура, и се чудя какво да правя? Много ще ми е от помощ.
                          Колега,за Тераното-0,25 на топло
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                          • #28
                            До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                            В последно време се ровя в най-различни форуми,било то за техника,за електроника,здравни форуми и т.н.,на всякъде едни и същи разправии и караници,аз си мислих че само ние мотористите сме такива драки ....спокойно навсякъде е така
                            И сега по темата: Стягането на главите при различните автомобили става по различен начин,в зависимост от това какъв тип гарнитура се ползува,било то метална или клингеритова ,почти винаги се препоръчва да се прави с нови болтове.При едни се стяга само веднъж ,при други се стяга на етапи,след загряване се донатягат.При някой,процедурата изисква след стягането да се развият болтовете и тогава пак наново.Затова всяка гарнитура...квалитетна си има инструкция в опаковката,ако ли не има Autodata,там пише всичко....никой няма да измисли тук нова технология.

                            А относно реглажа на клапъните също има литература те хората са ги измислили нещата много преди нас.....т.е. пак четене му е майката Но като загрее двигателя наистина хлабините си растат,и като дават някаква хлабина мислителите са ги предвидили тези неща.

                            С две думи: Нещата си ги пише в дебелите книги,как трябва да се правят,ние не сме по-умни от хората които са измислили техниката
                            Стефан Дянков

                            Коментар


                            • #29
                              До: Реглаж на клапани - при студен и топъл двг?!

                              Чета , чета и едно ми се върти из главата(ама Дискуса ме е изпреварил)-няма смисъл да се теглят локуми. Има си мануали-четете ги , а недейте да спорите излишно!!!
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • #30
                                До: XR мания - 400/440сс

                                Така, значи остава второто ми предположение - че четеш написаното както дявола евангелието! Хубавото на написаното е че си стои, и не може да бъде преиначено, нито пък можеш да се отречеш от това което си написал! Та да видим сега! Ето какво съм написал аз:
                                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                                Значи болтовете на главата 1)ги затягаш с определения въртящ момент (Nm) при студен двигател; 2)чакаш определеното време да улегнат статичните напрежения; 3)обираш още малко, като затягаш болтовете завъртайки ги на посочения ъгъл; 4)палиш двигателя и го оставяш да работи посоченото време за да поизпече гарнитурата (ако е нова), при което болтовете ще олабят, така че се налага и 5)дозатягането им чрез завъртане на посочените градуси! Не трябва двигателя да е топъл когато правиш последното дозатягане, просто трябва да е работил не по-малко от посоченото време за да е сигурно че ще се изпече гарнитурата! Т.е. можеш да дозатегнеш болтовете и след като двигателя истине.
                                А ето какво си превел ти:
                                Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                                фиг 10
                                Затегнете болтовете в последователни стадий
                                1 40-60 нм.
                                2 81-87 нм
                                3 запалете двигателя за 15 минути
                                4 изчакайте 2-часа
                                5 индивидуално отвийте и завийте всеки болт с сила 81-87 нм

                                фиг 11
                                затегнете болтовете в последователни стадий
                                1 35-55 нм
                                2 77-79 нм
                                3 запалете двигателя за 15 минути
                                4 82-83 нм (БЕЗ ДА ЧАКАТЕ ДА ИЗТИВА ДВИГАТЕЛЯ КАКТО Е ПРИ ПЪРВИЯ ВАРЯНТ)
                                5 покарайте автомобила 1000км
                                6 когато двигателя е студен индивидуално отвийте и завийте всеки болт със сила 86-88 нм.
                                Общо взето на първо четене в превода ти има една неточност и една неяснота. Неточността е:
                                6 когато двигателя е студен индивидуално отвийте и завийте всеки болт със сила 86-88 нм.
                                Текста в червено аз бих превел "разхлабете и затегнете"! Има известна разлика между това да отвиеш един болт и просто да го разхлабиш, нали?
                                А неяснотата е относно това:
                                (БЕЗ ДА ЧАКАТЕ ДА ИЗТИВА ДВИГАТЕЛЯ КАКТО Е ПРИ ПЪРВИЯ ВАРЯНТ)
                                Може ли да посочиш къде в английския текст го пише това? Или може би си е твоя добавка, свободно съчинение и умозаключение?
                                И изобщо къде в снимките, които си публикувал (в текста на английски) се доказват твоите твърдения:
                                Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                                а в другия се стяга веднага след загряването
                                Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                                би следвало когато е написано да се притяга главата или да се регулират клапаните при топъл двигател
                                Посочи, ако обичаш, къде е това "написано"? Къде в английския текст изрично пише че "клапаните се регулират и главата се притяга при топъл двигател"? Подчертай го с червено та да се види! Щото ти твърдиш че е написано, та да видим къде е написано!
                                Струва ми се че няма да можеш, защото това са си просто някакви твои тълкувания, свободни съчинения и умозаключения!
                                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X